Ξεκινούν τη Δευτέρα οι θερινές εκπτώσεις

Προσδοκίες για ανάκαμψη

  • Παρασκευή, 12 Ιουλίου, 2013 - 06:00

«Ανάσα» στην καθηλωμένη, λόγω ύφεσης, αγορά της Σύρου ελπίζεται ότι θα δώσουν οι φετινές καλοκαιρινές εκπτώσεις, οι οποίες ξεκινούν από την ερχόμενη Δευτέρα 15 Ιουλίου και θα διαρκέσουν έως τις 31 Αυγούστου.

Η αισθητά μειωμένη αγοραστική ικανότητα των κατοίκων του νησιού, σε συνδυασμό με την όχι θεαματική τουριστική κίνηση της Σύρου, έχουν φέρει σε αδιέξοδο τους εμπόρους, οι οποίοι περιμένουν ότι τον ενάμιση μήνα που θα διαρκέσουν οι εκπτώσεις ίσως καταφέρουν να δουν τα ταμεία τους να κινούνται.

«Ανάσα» εν μέσω κρίσης

Ο Εμπορικός Σύλλογος Σύρου με ανακοίνωσή του καλεί τους καταναλωτές να εμπιστευθούν και πάλι τις οργανωμένες εμπορικές επιχειρήσεις και όχι το παραεμπόριο, υπογραμμίζοντας ότι μέσα στη δύσκολη οικονομική συγκυρία, θα επιχειρήσουν να εξαντλήσουν όλα τα διαθέσιμα περιθώρια για την κατά το δυνατόν καλύτερη τιμολόγηση των προσφερόμενων προϊόντων. «Το εμπόριο έχει ξεχωριστές προσδοκίες από αυτές τις τακτικές εκπτώσεις, καθώς μπορεί να δώσουν στις δοκιμαζόμενες επιχειρήσεις μία ανάσα μέσα στην βαθύτατη κρίση», σημειώνει το Δ.Σ. του Συλλόγου.

Στον απόηχο ενός δραματικού χειμώνα

Πάντως, τα αποτελέσματα από τις τακτικές χειμερινές εκπτώσεις ήταν -τόσο για την επικράτεια όσο και για τις Κυκλάδες- απογοητευτικά. Στα νησιά η εμπορική κίνηση είχε καταγράψει δραματική πτώση της τάξης του 20 έως 50%. Σύμφωνα με τα στοιχεία που είχαν παρουσιάσει στις αρχές Μαρτίου η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ) και το Ινστιτούτο Εμπορίου και Υπηρεσιών (ΙΝΕΜΥ), η Σύρος και η Θήρα είχαν καταγράψει απώλειες της τάξης του 20%, ενώ στο μισό είχε μειωθεί η εμπορική κίνηση στην Πάρο σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2012, την ώρα που ο εθνικός μέσος όρος (με βάση στοιχεία από 81 ελληνικές πόλεις) ήταν -32%, με τα μέλη των εμπορικών συλλόγων να κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για το μέλλον της ελληνικής αγοράς.

Στα αποτελέσματα της έρευνας συγκαταλέγεται και το αρνητικό κλίμα που έχει διαμορφωθεί για την αγορά από τα εκατοντάδες «λουκέτα» σε εμπορικά καταστήματα, με την ΕΣΕΕ να υπογραμμίζει ότι η εγχώρια αγορά παλεύει να διαχειριστεί τις φοροπιέσεις, τα μειωμένα εισοδήματα των καταναλωτών και το γενικό αρνητικό κλίμα, επισημαίνοντας ότι «το πρόβλημα της αγοράς δεν μπορεί να λυθεί με μεγαλόστομες διακηρύξεις, αλλά αντίθετα με ουσιαστικές παρεμβάσεις που αντιστοιχούν στις ανάγκες των Μμε εμπορικών επιχειρήσεων».