Παρουσίαση της νέας, σύγχρονης και κομψής ιστοσελίδας – τουριστικού portal της Ένωσης Τουριστικών Καταλυμάτων Σύρου

«Μην το αφήσετε ανεκμετάλλευτο»

Η παρουσίαση της επίσημης ιστοσελίδας της Ένωσης Τουριστικών Καταλυμάτων Σύρου, πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της Δευτέρας, στη συνεδριακή αίθουσα του Επιμελητηρίου Κυκλάδων, από τους κατασκευαστές του ιστοτόπου.

Μία σύγχρονη, αλλά και αισθητικά άρτια ιστοσελίδα, «στήθηκε» και πλέον βρίσκεται σε λειτουργία, για λογαριασμό της Ένωσης Τουριστικών Καταλυμάτων Σύρου, με την επίσημη παρουσίαση στα μέλη της Ένωσης, αλλά και ενδιαφερόμενων πολιτών να αναλαμβάνει η ομάδα των κατασκευαστών και μεταφραστών, που επιμελήθηκαν το τελικό αποτέλεσμα.

Το νέο site της Ένωσης Τουριστικών Καταλυμάτων, αποτελεί ένα portal, το οποίο, εκτός από την προβολή και προώθηση των επιχειρήσεων, περιλαμβάνει και μία γενικότερη προβολή του νησιού, με οπτικό υλικό, διαδραστικούς χάρτες και πληροφορίες για τις συγκοινωνίες, την ιστορία, τα αξιοθέατα και τις παραλίες.

Ταυτόχρονα, όπως σημείωσε η πρόεδρος της Ένωσης, κ. Χρηστιάννα Πάπιτση, ακόμη και η διαχείριση των social media (κοινωνικών δικτύων) του σωματείου, θα γίνεται πλέον επαγγελματικά, με ανάλυση των μηνιαίων αποτελεσμάτων επισκεψιμότητας, προς χρήση των μελών.

Στόχος η διευκόλυνση Ελλήνων και ξένων επισκεπτών

Το λόγο έλαβε αρχικά ο σχεδιαστής της ιστοσελίδας, κ. Κώστας Βαλσαμάκης, ο οποίος εισάγοντας το κοινό στο χαρακτήρα του ιστοτόπου, τόνισε, πως στόχος των κατασκευαστών, ήταν να κατασκευαστεί ένα portal, «το οποίο θα διευκολύνει τον επισκέπτη να βρει κατάλυμα στη Σύρο. Θέλαμε να έχει το κάθε κατάλυμα ολοκληρωμένη παρουσίαση, με στοιχεία επικοινωνίας, φωτογραφικό υλικό, κείμενα, φόρμα επικοινωνίας κλπ και φυσικά να προωθήσουμε και το τουριστικό προϊόν της Σύρου».

Όπως τόνισε η κατασκευαστική ομάδα, μία συμβατική ιστοσελίδα, δεδομένης της προόδου των διαδικτυακών μέσων, ενδέχεται να μην είναι αρκετή για την προώθηση ενός τουριστικού καταλύματος. Ως εκ τούτου, δόθηκε ιδιαίτερη προσοχή στη χρήση των πιο σύγχρονων μεθόδων προγραμματισμού και σχεδιασμού, προκειμένου αφενός η εμπειρία για το χρήστη να διέπεται από ευκολία στην πλοήγηση και αφετέρου η ιστοσελίδα να τηρεί όλες τις σύγχρονες προδιαγραφές, ούτως ώστε να βρίσκεται υψηλά στα αποτελέσματα των διαδεδομένων μηχανών αναζήτησης (Google, Bing, Yahoo κλπ) του διαδικτύου, με δυνατότητα αυτές να εκσυγχρονίζονται διαρκώς, για την διατήρηση της ποιότητας της σελίδας.

Παράλληλα, η μεταφραστική ομάδα ανέλαβε την μετάφραση του συνόλου των πληροφοριών στα αγγλικά, τόσο για το νησί, όσο και για κάθε επιχείρηση ξεχωριστά, με την επιμέλεια των κειμένων να γίνεται από συνεργάτες της, με μητρική γλώσσα τα αγγλικά, προκειμένου, να υπάρξει όσο το δυνατόν πιο φυσική απόδοση των κειμένων.

Όπως επισημάνθηκε, υπάρχει η δυνατότητα προσθήκης επιπλέον γλωσσών στο μέλλον, ανάλογα με τα αποτελέσματα επισκεψιμότητας, ώστε οι αλλοδαποί τουρίστες, να βρίσκουν τη σελίδα στα αποτελέσματα αναζήτησης, όταν αναζητούν στη γλώσσα τους, αλλά και να μπορούν να πλοηγηθούν με πλήρη σαφήνεια μέσα στον ιστότοπο.

Σύμφωνα με την κ. Ντίνα Τυροβολά, εκπρόσωπο της εταιρείας, που ανέλαβε τη μετάφραση, θα τηρηθεί αντίστοιχη διαδικασία στην επιμέλεια των κειμένων, από συνεργάτες, που έχουν μητρική γλώσσα, την όποια γλώσσα προτιμήσει να προσθέσει αργότερα η Ένωση.

Μοντέρνα, καλαίσθητη και εύχρηστη σχεδίαση

Περνώντας στο σχεδιαστικό κομμάτι και ήδη από την αρχική σελίδα του portal, εμφανίζονται μεγάλες, χαρακτηριστικές φωτογραφίες, σε υψηλή ανάλυση, με απόψεις του νησιού και των κυριότερων σημείων ενδιαφέροντος, οι οποίες εναλλάσσονται, ενώ ακολουθεί το λογότυπο και το σλόγκαν της ιστοσελίδας, σε μωβ τόνους, που όπως τόνισε ο κ. Βαλσαμάκης, επιλέχθηκαν με βάση το συμβολισμό του χρώματος, την αρχοντιά, ενώ η σύνδεση με το νησί, έγινε βάσει του χρώματος της μωβ βουκαμβίλιας.

Το λογότυπο αποτελεί ένα αφηρημένο σχέδιο της Σύρου, με έντονα γεωμετρικά στοιχεία (low polygon) σε μωβ χρώμα. Σύμφωνα με τον κ. Βαλσαμάκη, πρόκειται για ένα στυλ σχεδίασης, το οποίο είναι αρκετά σύγχρονο και χρησιμοποιείται ευρέως, για τη σχεδίαση των λογοτύπων στο εξωτερικό, αλλά και στην Ελλάδα.

Στη συνέχεια και πάντοτε στην αρχική σελίδα, βρίσκονται επίσης και όλοι οι βασικοί τομείς, τους οποίους περιέχει το site, με διακριτικούς τίτλους, αλλά και αλλαγή της εικόνας, όταν ο χρήστης περάσει το ποντίκι από πάνω από την αντίστοιχη εικόνα (hover).

Παράλληλα, ο κ. Μεραμβελιωτάκης παρουσίασε κάθε κατηγορία της ιστοσελίδας ξεχωριστά, ενώ φτάνοντας στην κατηγορία παρουσίασης των καταλυμάτων, εξήγησε αναλυτικά, τις πλείστες δυνατότητες, που δίνει, σχετικά με την αναζήτηση, η οποία διέπεται από φίλτρα, όπως τοποθεσία, παροχές, τύπος καταλύματος κ.α., καθώς και αναφορικά με την άμεση επικοινωνία του χρήστη με την κάθε επιχείρηση.

Η παρουσίαση της κάθε επιχείρησης είναι αναλυτικότατη και βασίζεται στα στοιχεία, που ο κάθε επιχειρηματίας παρέδωσε στην κατασκευαστική ομάδα.

Επιπλέον, παρέχεται και μία κατηγορία με τίτλο «Νέα», όπου βρίσκεται το blog της Ένωσης Καταλυμάτων – μία προσθήκη, που βοηθά στην ανανέωση της ιστοσελίδας και κατά συνέπεια στη διατήρησή της ψηλά στα αποτελέσματα αναζήτησης. Στην κατηγορία αυτή, περιλαμβάνονται, όχι μόνο οι ανακοινώσεις της Ένωσης, αλλά και νέα, που αφορούν στη Σύρο, με σκοπό την προώθηση του νησιού.

Μετά το πέρας της παρουσίασης, η ομάδα ζήτησε την άποψη και τις προτάσεις των μελών της Ένωσης, με τους τελευταίους να προτείνουν εφικτές και προσαρμόσιμες λύσεις, για τη διευκόλυνση και των επιχειρηματιών.

Κλείνοντας και απευθυνόμενος προς τα μέλη, ο κ. Βαλσαμάκης τόνισε, πως «έχετε φτιάξει ένα πολύ καλό εργαλείο. […] Μην το αφήσετε ανεκμετάλλευτο», με την πρόεδρο της Ένωσης να καλεί τα μέλη να συνεισφέρουν στη συχνή ανανέωση της ιστοσελίδας, για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα

Προώθηση ανεξάρτητη από το δημοτικό portal

Παρά το ιδιαίτερα καλό αποτέλεσμα, που παρουσίασε η ομάδα, η οποία επιμελήθηκε την ιστοσελίδα, αποσπώντας το ζεστό χειροκρότημα και τα θετικότατα σχόλια των παρευρισκομένων, ερωτήματα εγείρονται, σε σχέση με την επιλογή της Ένωσης να προχωρήσει στην κατασκευή ενός νέου, αποκλειστικά δικού της ιστοτόπου, δεδομένου, ότι ο Δήμος Σύρου – Ερμούπολης, έχει δαπανήσει υπέρογκα ποσά για την κατασκευή του τουριστικού portal, το οποίο, ανάμεσα στις υπόλοιπες δυνατότητες, προσφέρεται και για τη φιλοξενία αντίστοιχης πλατφόρμας, προώθησης και προβολής των τουριστικών επιχειρήσεων του νησιού στον δυνητικό επισκέπτη.

Αξίζει να αναφερθεί, πως εκτός από την Ένωση Καταλυμάτων, αρκετά συλλογικά όργανα των επιχειρηματιών, με άμεση ή έμμεση σχέση με τον τουρισμό, όπως επίσης και άλλων κλάδων, έχουν προχωρήσει στη διαδικτυακή τους προώθηση ανεξάρτητα από το δημοτικό τουριστικό portal, γεγονός το οποίο προκαλεί προβληματισμούς, αφενός σε ό,τι αφορά στο αν υπήρξε στρατηγικά ορθή κίνηση εκ μέρους του Δήμου να διαθέσει τόσο μεγάλα χρηματικά ποσά, ενώ οι επιχειρηματίες και επαγγελματίες του νησιού, επιλέγουν να προωθήσουν ανεξάρτητα τις υπηρεσίες τους και αφετέρου στο κατά πόσο ικανοποιητικό θεωρείται από τις επαγγελματικές ομάδες.

Δεν είναι τυχαίο, μάλιστα, που η πρωτοβουλία για μία κοινή συνεννόηση και προσπάθεια για την δημιουργία ενός ενιαίου φορέα, με εκπροσώπους από το Δήμο και όλες τις επαγγελματικές και επιχειρηματικές ομάδες, η οποία, μεταξύ άλλων, θα συνέβαλλε στην ενιαία διαδικτυακή προώθηση των τουριστικών υπηρεσιών, στο πλαίσιο του portal, δείχνει να έχει εγκαταλειφθεί.