Το υπουργείο Παιδείας ζητά στοιχεία για τις σχολικές μονάδες

Δεύτερη φάση συγχωνεύσεων-καταργήσεων

-"Σφαγή" προβλέπεται στις Κυκλάδες - Καθησυχαστικός ο Περιφερειακός Διευθυντής Νοτίου Αιγαίου

Σε νέα φάση συγχωνεύσεων και καταργήσεων σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, περνά το υπουργείο Παιδείας.

Σύμφωνα με εγκυρότατες πληροφορίες, στη Σύρο, αλλά γενικότερα σε όλες τις Κυκλάδες θα γίνει πραγματική “σφαγή”, με τα μεγάλα θύματα να είναι τα δημοτικά σχολεία.

Το θέμα έγινε αντιληπτό έπειτα από ένα κατεπείγον έγγραφο του αρμόδιου υπουργείου προς όλες τους Περιφερειακούς Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, καλώντας τους μέσα σε δύο ημέρες να καταγράψουν τις οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών.

Το σχετικό έγγραφο του υπουργείου

Το έγγραφο του υπουργείου Παιδείας, το οποίο έχει τον τίτλο «Μεταβολές σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σχολικού έτους 2013-2014», αναφέρει τα εξής:

“Από ελέγχους που έχουν διεξαχθεί στα καταχωρημένα στοιχεία του Ηλεκτρονικού Συστήματος Καταγραφής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Survey), έχει διαπιστωθεί ότι μεγάλος αριθμός σχολικών μονάδων διατηρεί αυξημένη οργανικότητα, η οποία είναι δυσανάλογη με το μαθητικό δυναμικό που έχει στο ενεργητικό της. Ενόψει της έκδοσης Υπουργικών Αποφάσεων σχολικών μεταβολών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σας αποστέλλουμε πίνακες Δημοτικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων των περιοχών ευθύνης σας και παρακαλούμε για τις απόψεις σας σχετικά με την οργανικότητά τους.
Ειδικότερα, στους πίνακες εμφανίζεται η κάθε σχολική μονάδα με την οργανικότητα και το μαθητικό δυναμικό όπως δηλώνεται στο Ηλεκτρονικό Σύστημα Καταγραφής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας (Survey) καθώς και στήλη με το τι οργανικότητα θα έπρεπε να έχει κάθε σχολική μονάδα βάσει του μαθητικού της δυναμικού.
Επειδή είστε βαθύτεροι γνώστες της κατάστασης των σχολικών μονάδων της περιοχής σας, και των ειδικότερων συνθηκών που τις περιβάλλουν, παρακαλούμε όπως έχουμε την άποψη σας για την οργανικότητα κάθε σχολικής μονάδας καθώς και τυχόν παρατηρήσεις σας.
Παρακαλούμε όπως αποστείλετε συμπληρωμένους τους πίνακες μέχρι την Παρασκευή 05-04-2013 στην ηλεκτρονική διεύθυνση t09dypd@minedu.gov.gr”.
Την επιστολή υπογράφει η Ευδοκία Καρδαμίτση, αναπληρώτρια προϊσταμένη της Γενικής Διεύθυνσης του υπουργείου.

Σε νέο κίνδυνο το δημοτικό της Άνω Σύρου και το 3ο Ερμούπολης;

Το έγγραφο αυτό έδωσε το έναυσμα για να ξεκινήσει μία ατέρμονη προσπάθεια της εφημερίδας, προκειμένου να αποκρυπτογραφήσει το έγγραφο του υπουργείου.

Σε αυτή την προσπάθεια η εφημερίδα ανακάλυψε, σύμφωνα με εγκυρότατες πληροφορίες, ότι το υπουργείο Παιδείας ζητά στοιχεία από τις Περιφερειακές Διευθύνσεις, με στόχο δύο πράγματα. Απολύσεις εκπαιδευτικών και κλείσιμο σχολικών μονάδων.

Αυτό σημαίνει ότι πάμε ξεκάθαρα στη δεύτερη φάση που αφορά συγχωνεύσεις και καταργήσεις δημοτικών σχολείων, γυμνασίων και λυκείων στη Σύρο, αλλά και σε όλες τις Κυκλάδες.

Για ακόμη μία φορά επανέρχεται, αυτή τη φορά πιο δυναμικά αφού την πρώτη φορά δε το κατάφεραν, το κλείσιμο του δημοτικού σχολείου Άνω Σύρου και τη συγχώνευσή του με κάποια άλλη μονάδα, π.χ το 6ο δημοτικό, αλλά και του 3ου δημοτικού της Ερμούπολης. Άλλωστε αυτά τα δύο σχολεία είχαν μπει στο στόχαστρο κατά την πρώτη φάση των συγχωνεύσεων πριν από περίπου δύο χρόνια. Μαζί με αυτά θα ακολουθήσουν οι συγχωνεύσεις των γυμνασίων και των λυκείων. Ανάλογη μοίρα θα έχουν και οι σχολικές μονάδες των νησιών του νομού.

Επίσης, την ίδια μοίρα θα έχει και η Τεχνική Εκπαίδευση και συγκεκριμένα τα ΕΠΑΛ.

“Πρέπει να καταγραφεί η πραγματικότητα. Μας ζητάνε την πρότασή μας”

Η “Κοινή Γνώμη” επικοινώνησε με τον καθ' ύλην αρμόδιο, τον Διευθυντή της Περιφερειακής Διεύθυνσης Νοτίου Αιγαίου, Διονύση Μεσσάρη, ζητώντας του να απαντήσει εάν αυτό που ζητά το υπουργείο Παιδείας, σημαίνει τη συγχώνευση-κατάργηση των σχολικών μονάδων.

Ο κ. Μεσσάρης αρνήθηκε ότι σημαίνει κάτι τέτοιο, τονίζοντας ότι η κίνηση του υπουργείου έχει μοναδικό σκοπό την καταγραφή της πραγματικής εικόνας των σχολείων. “Αυτό δε σημαίνει τίποτα, αλλά πρέπει να δώσουμε μία άποψη. Όταν φαίνεται ότι ένα σχολείο έχει μαθητές που δικαιολογούν 6 οργανικές θέσεις και έχει 12 ή 5 και έχει 13, αυτό μπορεί για κάποιο λόγο να έχει γίνει. Το υπουργείο ζητά τη γνώμη μας. Εδώ υπάρχουν και ιδιαιτερότητες στην περιοχή, όμως όλα δεν είναι άσπρο και μαύρο”.

Στην ερώτηση εάν από τα στοιχεία προκύψουν ότι ένα σχολείο 6θέσιο, θα έπρεπε να είναι 4θέσιο θα υποβαθμιστεί αυτόματα, ο κ. Μεσσάρης επισήμανε ότι “το θέμα είναι να είναι ηθικό αυτό που θα προτείνουμε. Δηλαδή, εάν πρέπει κάτι να είναι έτσι. Οι πολίτες όλα αυτά τα επωμίζονται και τα πληρώνουν. Θα πρέπει εμείς να κάνουμε το ηθικό. Η πρόταση η δική μου θα αφορά αυτά που είναι τραβηγμένα”.

Ο Περιφερειακός Διευθυντής υπογράμμισε ότι δεν έχει ακόμη έτοιμα τα στοιχεία, τονίζοντας ότι σημαντικός παράγοντας είναι να καταγραφεί η πραγματικότητα.

“Το υπουργείο θέτει ένα ερώτημα και εμείς πρέπει να απαντήσουμε. Μπορεί όλα να είναι μια χαρά, αλλά πρέπει να δούμε και τα στοιχεία. Δεν έχω καταλήξει ακόμη. Έχω ζητήσει τα στοιχεία από τις Διευθύνσεις, διότι εγώ δεν ξέρω το κάθε σχολείο. Πρέπει να δούμε την πραγματικότητα, αλλά φαίνεται από την πρώτη ματιά ότι υπάρχουν τεράστιες αποκλείσεις στο θέμα της οργανικότητας. Φαίνεται σε μερικά σχολεία ότι υπάρχουν αποκλίσεις. Πρέπει να επικαιροποιηθούν τα στοιχεία, διότι αυτό έχει πολλά χρόνια να γίνει”.

Στην ερώτηση εάν αυτό είχε γίνει και πριν από 2 χρόνια, ο κ. Μεσσάρης υποστήριξη ότι δεν είχε γίνει με την οργανικότητα. “Πρέπει να γίνει ένας επανασχεδιασμός, μπορεί να μην είναι συγχώνευση, μπορεί να είναι κάτι άλλο. Χρειάζεται ένας συνολικός επανασχεδιασμός. Πρέπει να το δούμε παιδαγωγικά”.