Συνεχίζονται τα προβλήματα στην εκπαίδευση με το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του δημοτικού σχολείου Ποσειδωνίας να καταγγέλλει

"Απαιτούμε και διεκδικούμε"

Τι και αν βαδίζουμε ουσιαστικά στον τρίτο μήνα της σχολικής χρονιάς; Τα προβλήματα σε ορισμένες σχολικές μονάδες συνεχίζουν να υφίστανται και να ταλανίζουν εκπαιδευτικούς, μαθητές και φυσικά τους γονείς.

Μία από αυτές τις σχολικές μονάδες, είναι το δημοτικό σχολείο Ποσειδωνίας, όπου ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων απέστειλε επιστολή διαμαρτυρίας προς τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης και τον αναπληρωτή της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κυκλάδων, ζητώντας να επιλυθούν τα...αυτονόητα.

Τα προβλήματα έχουν να κάνουν κυρίως με τη σύμπτυξη τμημάτων κάτι που έχει δημιουργήσει υπεράριθμα τμήματα, η μη ουσιαστική του λειτουργία του ως πιλοτικό σχολείο, η έλλειψη εξοπλισμούς και υλικοτεχνικής υποδομής στα μαθήματα ειδικότητας.

“Ξεκίνησε η χρονιά με πολλά προβλήματα”

H νέα σχολική χρονιά για το δημοτικό σχολείο Ποσειδωνίας, όπως σημειώνει ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων, ξεκίνησε με πολλές αλλαγές αλλά και με πολλά προβλήματα κυρίως για τα παιδιά, τα οποία χρήζουν άμεσης επίλυσης.

Συγκεκριμένα, το σχολείο επελέγη να γίνει διευρυμένου ωραρίου, να λειτουργεί έως τις 14.00 για όλες τις τάξεις. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι μαθητές από την πρώτη δημοτικού να διδάσκονται μαθήματα πληροφορικής, αγγλικών, καλλιτεχνικών και θεατρική αγωγή χωρίς όμως να υπάρχει ο κατάλληλος εξοπλισμός στο σχολείο.

Όμως όπως αναφέρει ο Σύλλογος στην καταγγελία του, το όλο σύστημα στήθηκε με προχειρότητα όσων αφορά το θέμα των υποδομών.

Τα επιπλέον αυτά μαθήματα γίνονται χωρίς συγκεκριμένο αναλυτικό πρόγραμμα και χωρίς καμία πρόνοια συντονισμού ή εναρμόνισης με το προϋπάρχον αναλυτικό πρόγραμμα. “Είναι παγκόσμια ίσως πρωτοτυπία η διδασκαλία ξένης γλώσσας σε παιδιά που δεν έχουν μάθει γραφή και ανάγνωση στη μητρική τους γλώσσα και μάλιστα χωρίς καμία σύνδεση με το γραμματισμό των παιδιών”, σημειώνει χαρακτηριστικά ο Σύλλογος.

Επίσης, ένα άλλο βασικό πρόβλημα είναι η σύμπτυξη των τμημάτων που έχει ως επακόλουθο το στοίβαγμα των παιδιών σε μεγάλα τμήματα στην πρώτη και την έκτη δημοτικού (25 και 26 ανά τμήμα),που εκτός των άλλων καθιστά αδύνατη την εκπαίδευσή τους στο μάθημα της πληροφορικής, αφού μοιράζονται 4 παιδιά έναν υπολογιστή.

“Το σχολείο μας με το πρόσχημα της ένταξής του στο πιλοτικό πρόγραμμα του διευρυμένου ωραρίου υποβιβάστηκε. Έγινε από 12θέσιο 10θέσιο και τώρα κάτι σαν 11θέσιο και βλέπουμε για του χρόνου εάν υπάρχει ΕΣΠΑ. Έτσι δημιουργήθηκαν τμήματα τάξεων με πολύ μεγάλο αριθμό παιδιών. Συγκεκριμένα τα Τμήματα Α1 με 25 μαθητές, Α2 με 26 μαθητές, ένωση τμημάτων με σύνολο 25 μαθητές για την ΣΤ. Τα παιδιά της Α’ δημοτικού, καθ' όλη τη διάρκεια της περασμένης χρονιάς (στο νηπ/γείο) παρακολουθούσαν πρόγραμμα κατά της ενδοσχολικής βίας λόγω του ότι είχαν εμφανισθεί κρούσματα. Επίσης να αναλογιστείτε ότι σε ένα τόσο μεγάλο αριθμό μαθητών, ενδέχεται να υπάρχουν και παιδιά με εκπαιδευτικές ανάγκες και μαθησιακές δυσκολίες τα οποία θα πρέπει να τύχουν ειδικής προσοχής και μέριμνας από τους εκπαιδευτικούς πράγμα που απαιτεί, κατά τον νόμο, να φοιτούν σε μικρότερα του συνήθους τμήματα. Τέτοιου είδους προβλήματα δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν μέσα σε τμήματα με μεγάλο

πλήθος παιδιών”, υπογραμμίζει ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων.

“Τα παιδιά μας έχουν δικαίωμα στη γνώση”

Με βάση τα παραπάνω δεδομένα, ο Σύλλογος διατυπώνει κάποια ερωτηματικά, τα οποία χρήζουν άμεσης απάντησης από τους τοπικούς αρμόδιους φορείς για την παιδεία. Μη ξεχνάμε ότι αυτά τα δεδομένα κατέθεταν και οι εκπαιδευτικοί κατά τη διάρκεια των κινητοποιήσεών τους.

Εν κατά κλείδι ο Σύλλογος ερωτά τα εξής:

- Τι είδους πιλοτικό πρόγραμμα είναι το σχολείο διευρυμένου ωραρίου όταν υποβιβάζει τα σχολεία, υποχρηματοδοτεί την εκπαίδευση και μειώνει

δραματικά ακόμα και τα κονδύλια των σχολικών επιτροπών; Πώς είναι δυνατόν στα πρώτα βήματα των

παιδιών στη γνώση και στις ευαίσθητες ηλικίες των 6-12 ετών να βιώνουν τέτοιο χάος και προχειρότητα;

- Πώς είναι δυνατόν ο εκπαιδευτικός να επιτύχει τους διδακτικούς στόχους του και να πειθαρχήσει τόσα άτομα;

- Πώς είναι δυνατόν σε τόσο μεγάλα τμήματα να μην προκύψουν ζητήματα ασφαλείας; Πώς και σε ποιο χρόνο θα αντιμετωπιστούν οι εκπαιδευτικές ανάγκες του κάθε μαθητή ξεχωριστά;

- Πώς και σε ποιο χρόνο θα αντιμετωπιστούν οι μαθησιακές δυσκολίες που θα εμφανιστούν; Θα μειωθούν ή αντίθετα θα ενισχυθούν φαινόμενα ενδοσχολικής βίας;

“Είμαστε σίγουροι σαν γονείς ότι θα δημιουργηθούν και θα ενισχυθούν φαινόμενα προβληματικής συμπεριφοράς και μαθησιακών δυσκολιών. Ο δάσκαλος δε θα μπορεί να στηρίξει τον αδύναμο μαθητή, όχι γιατί δεν θέλει αλλά γιατί έχει στερηθεί την άνεση του χρόνου και του εύλογου-λειτουργικού αριθμού μαθητών ανά τμήμα. Όλα τα παραπάνω λοιπόν μετατρέπουν το δήθεν πιλοτικό σχολείο σε χώρο κούρασης και πηγή έντασης η

οποία φυσικά ακολουθεί τα παιδιά στη συνέχεια της μέρας με αποτέλεσμα να δημιουργούνται προβλήματα στη μελέτη τους και τις λοιπές τους δραστηριότητες. Τι ωφελεί να διαφημίζουμε και να υλοποιούμε δράσεις για την καταπολέμηση της ενδοσχολικής βίας εκ των υστέρων, όταν ταυτόχρονα ενισχύουμε τη δημιουργία

της; Διεκδικούμε άμεσα τα αυτονόητα: Ζητάμε μόνιμους δασκάλους στο σχολείο μας ώστε να έχουμε 15 - 20 μαθητές ανά τμήμα τάξης. Εξοπλισμό και υλικοτεχνική υποδομή στα μαθήματα ειδικότητας (πληροφορική κλπ). Συνθήκες που να προάγουν τη γνώση, την ασφάλεια, το υγιές περιβάλλον στο χώρο του σχολείου. Ευχάριστους και αποτελεσματικούς δασκάλους, όχι εξουθενωμένους ήρωες. Ένα Σχολείο δημιουργίας, χαράς, ομαδικότητας, συνεργασίας για τα παιδιά. Τα παιδιά μας έχουν δικαίωμα στη γνώση και σε αυτό δεν θα δεχτούμε άλλες περικοπές”, καταλήγει ο Σύλλογος.