“Όλες οι σχολικές μονάδες θα λειτουργήσουν κανονικότατα” δηλώνει ο Χρήστος Καφτηράνης

Καμία υποβάθμιση

Επί τάπητος το ζήτημα επανακαθορισμού των γεωγραφικών ορίων

Την ανάγκη για συνολική χαρτογράφηση των δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων του νησιού, με στόχο τον ισομερή καταμερισμό των ορίων τους επισημαίνει στην “Κοινή Γνώμη”, ο Αναπληρωτής Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κυκλάδων, Χρήστος Καφτηράνης, λίγες ημέρες πριν από την έναρξη της νέας σχολικής περιόδου.

Υπενθυμίζεται ότι σχετικό αίτημα προς τη Δημοτική Επιτροπή Παιδείας υπέβαλαν πριν από μερικούς μήνες οι διευθύνσεις του 3ου Δημοτικού Σχολείου και 3ου Νηπιαγωγείου Ερμούπολης, χωρίς ωστόσο να λάβουν κάποια επίσημη απόφαση, δεδομένης της απόσυρσης του θέματος από την τελευταία συνεδρίαση του προηγούμενου δημοτικού συμβουλίου.

Στο όριο ο αριθμός μαθητών του 3ου Δημοτικού Σχολείου Ερμούπολης

Επιθυμία της διεύθυνσης παραμένει η αύξηση των μαθητών του Δημοτικού, το οποίο εξακολουθεί να ανήκει στις σχολικές μονάδες της Σύρου με το μικρότερο μαθητικό δυναμικό. Ως εκ τούτου, οι υπεύθυνοι κρίνουν ότι με την άφιξη νέων παιδιών από άλλες περιοχές του νησιού, το σχολείο θα απαλλαχτεί ολοκληρωτικά από την απειλή της υποβάθμισης, με την οποία είχε έρθει αντιμέτωπο πριν από μερικά χρόνια.

Σχετικές δηλώσεις του πρώην Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Ν. Αιγαίου, Νίκου Ράπτη στην “Κοινή Γνώμη” είχαν προκαλέσει έντονο προβληματισμό και ανησυχία στον Σύλλογο Κηδεμόνων του 3ου Δημοτικού και του 3ου Νηπιαγωγείου Ερμούπολης, ο οποίος εξέφρασε την αντίθεσή του σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο.

Μεταξύ άλλων, είχε σημειώσει ότι το 3ο Δημοτικό είναι ένας ζωντανός κοινωνικός οργανισμός με ιστορία, παράδοση και ξεχωριστή θέση στο μικρό κόσμο της Σύρου, ο οποίος στελεχώνεται από ανθρώπινο εκπαιδευτικό δυναμικό υψηλού επιπέδου με αποδεδειγμένη μακροχρόνια προσφορά στους μαθητές, παρά τις αντίξοες συνθήκες και τα ελλείμματα σε υλικοτεχνικές υποδομές.

Επιπλέον, είχε αποδώσει την απώλεια σημαντικού αριθμού μαθητών της περιοχής στην κτιριακή υποβάθμιση του σχολείου, υπογραμμίζοντας ότι αφενός ο χώρος δεν επαρκεί και αφετέρου, πολλοί γονείς καταφεύγουν στη λύση του να χρησιμοποιήσουν τη διεύθυνση εργασίας τους, προκειμένου να εγγράψουν τα παιδιά τους σε άλλα σχολεία.

“Απαραίτητος ένας ισομερής καταμερισμός”

Από την πλευρά του, ο κ. Καφτηράνης επισημαίνει ότι θα πρέπει να γίνει ισομερής καταμερισμός των ορίων για τη συνολική αντιμετώπιση των προβλημάτων, τα αποτελέσματα του οποίου θα είναι προς όφελος των παιδιών και των γονέων τους. Ωστόσο, εξηγεί ότι ο νόμος επιτρέπει σε μαθητές να φοιτούν σε σχολεία εκτός των ορίων τους, αν κριθεί ότι υπάρχουν ειδικοί λόγοι.

Αναφερόμενος στην περίπτωση του 3ου Δημοτικού Σχολείου, εξηγεί ότι σύμφωνα με την υπάρχουσα νομοθεσία, δεν θα έπρεπε να είναι εξαθέσιο, αλλά τετραθέσιο, λόγω του μικρού αριθμού μαθητών που φοιτούν σε αυτό. Παρόλα αυτά, υπογραμμίζει ότι το σχολείο λειτουργεί κανονικά, χάρη στην αυξητική τάση των τελευταίων χρόνων. Προσθέτει μάλιστα ότι φέτος οι μαθητές έχουν ανέλθει στους 58. “Πέρυσι, η Α' Δημοτικού είχε 6 παιδιά, ενώ φέτος θα φοιτήσουν 13”, δηλώνει χαρακτηριστικά. Δεν παραλείπει μάλιστα να σημειώσει, ότι στην ίδια κατάσταση βρισκόταν πριν από μερικά χρόνια και το Δημοτικό Σχολείο της Άνω Σύρου, στο οποίο σήμερα φοιτούν 100 μαθητές.

Όπως τονίζει “όλες οι σχολικές μονάδες θα λειτουργήσουν κανονικότατα, χωρίς καμία υποβάθμιση”, ενώ καθιστά γνωστό ότι η Διεύθυνση θα στηρίξει όσο μπορεί το 3ο Δημοτικό Σχολείο Ερμούπολης, τη διεύθυνση του οποίου αναλαμβάνει από φέτος ο γυμναστής, Δημήτρης Τσατσάλης. Καταλήγοντας, κρίνει ότι “ένας ισομερής καταμερισμός δεν θα πείραζε, γιατί παρατηρούμε ότι σε άλλα σχολεία με ελάχιστες αίθουσες τα παιδιά είναι πάρα πολλά και σε άλλα σχολεία όπως το 3ο, είναι λίγα”.

“Ισχνή η οικονομική ενίσχυση των σχολείων”

Σημειώνεται μάλιστα ότι οι πιο πολυπληθείς μονάδες της Σύρου παραμένουν το 1ο και το 4ο Δημοτικό Σχολείο Ερμούπολης, ενώ ακολουθούν τα Δημοτικά Σχολεία Βάρης και Ποσειδωνίας.

Ως εκ τούτου, ο κ. Καφτηράνης χαρακτηρίζει επιβεβλημένη τόσο τη δημιουργία νέων διδακτηρίων, όσο και την οικονομική ενίσχυση των σχολείων για την κάλυψη των λειτουργικών εξόδων τους.

“Πέρυσι, μας έδωσαν 1.000 ευρώ για τα αναλώσιμα των σχολείων και με τα χρήματα αυτά έπρεπε να πληρώσουμε επιπλέον το νερό και το τηλέφωνο” σημειώνει, υπογραμμίζοντας ότι το ποσό αυτό δεν φτάνει ούτε για τους λογαριασμούς. “Εγώ έχω απλήρωτο νερό και τηλέφωνο, δεν ξέρω αν το έχουν κόψει στο σχολείο. Και χρωστάμε γύρω-γύρω γιατί παίρναμε χαρτιά”, επισημαίνει.

“Ανεπίτρεπτη η έλλειψη πόσιμου νερού”

Επιπροσθέτως, κρίνει “ανεπίτρεπτο” το γεγονός ότι οι μαθητές πληρώνουν το νερό που πίνουν, κάτι το οποίο δεν ισχύει σε άλλους δήμους όχι μόνο των Κυκλάδων, αλλά και ολόκληρης της χώρας. “Είναι δυνατόν το σχολείο να πληρώνει το νερό; Βάλαμε τους γονείς να πάρουν μηχάνημα από την τσέπη τους για να καθαρίζουμε το νερό της αφαλάτωσης και δεν είχαμε νερό. Υπήρχαν παιδιά που έφερναν ένα μπουκαλάκι από το σπίτι, το έπιναν και κατέληγαν να κλαίνε, επειδή δεν είχαν άλλο νερό”, σημειώνει. Τέλος, εξηγεί ότι η τροφοδοσία των σχολείων με πόσιμο νερό ήταν ένα από τα αιτήματα που υπέβαλε ο ίδιος προσωπικά στο νέο δήμαρχο Σύρου – Ερμούπολης, Γιώργο Μαραγκό, το οποίο ελπίζει ότι θα εισακουστεί προκειμένου να διευθετηθεί άμεσα το θέμα.