Η έλλειψη εκπαιδευτικών επηρεάζει και τα ολοήμερα σχολείο της χώρας

“Ζημιωμένα” τα παιδιά

Οι ελλείψεις εκπαιδευτικών που παρατηρούνται για ακόμη μια χρονιά αλλά και τα προβλήματα που θα αντιμετωπίσουν τα ολοήμερα προγράμματα με τα αναμορφωμένα να δέχονται το μεγαλύτερο “χτύπημα” συνθέτουν ένα ζοφερό τοπίο στην εκπαίδευση. Ενώ η φετινή σχολική χρονιά ξεκινάει επίσημα αύριο με τον καθιερωμένο αγιασμό όπως όλα δείχνουν οι μαθητές θα υποστούν τις ελλείψεις που υπάρχουν στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, απόρροια του ανορθολογικά δομημένου συστήματος του προσωπικού της δημόσιας εκπαίδευσης.

Αλλαγές στα ολοήμερα σχολεία

Οι κενές θέσεις οι οποίες όπως παραδέχεται η ηγεσία του υπουργείου Παιδιάς είναι στο σύνολο μερικές εκατοντάδες κάνοντας επιτακτική την ανάγκη για άμεση στελέχωση του εκπαιδευτικού συστήματος με μόνιμους εκπαιδευτικούς. Τα δημοτικά και τα νηπιαγωγεία του νομού Κυκλάδων καθώς και της Σύρου έρχονται και αυτά αντιμέτωπα με τα υφιστάμενα προβλήματα του εκπαιδευτικού συστήματα της χώρας δεδομένου ότι ο αριθμός των κενών που παρατηρούνται δεν μπορεί να καλυφθεί από τους αναπληρωτές. “Ενώ η διεύθυνση είχε κάνει γνωστό ότι οι ελλείψεις εκπαιδευτικών για το σύνολο του νομού ανέρχονται σε 190 κενές θέσεις το αρμόδιο Υπουργείο προέβη στην τοποθέτηση λιγότερων με αποτέλεσμα να δημιουργούνται προβλήματα και στο ολοήμερο πρόγραμμα των σχολείων” υποστηρίζει ο εκπρόσωπος εργαζομένων Σύρου Γιώργος Καλημερίδης στη “Κοινή Γνώμη” Η έλλειψη αυτή θα οδηγήσει σύμφωνα με τον ίδιο “είτε στην αναστολή λειτουργίας του ολοήμερου μέχρι να ξεκινήσει ο καινούργιος κύκλος διορισμών είτε στη δημιουργία τμημάτων που υπερβαίνουν τον αριθμό των 25 παιδιών ανά τμήμα με συνέπεια να υποβαθμίζεται η λειτουργία του ολοήμερου”.

“Υποβάθμιση των αναμορφωμένων σχολικών μονάδων”

Σε υποβάθμιση οδηγούνται και οι σχολικές μονάδες οι οποίες ανήκουν στο Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα οι οποίες δεν θα λειτουργούν πλέον παρουσία υπεύθυνου εκπαιδευτικού αλλά παρουσία εκπαιδευτικών ειδικοτήτων όπως της μουσικής ή των καλλιτεχνικών κάτι το οποίο οφείλεται “ στη παύση χρηματοδότησης της πολιτείας για τους εκπαιδευτικούς που τοποθετούνται για την λειτουργία του ολοήμερου σχολείου” τονίζει ο κ. Καλημερίδης ο οποίος μεταφέρει την ανησυχία των γονιών και των εκπαιδευτικών καθώς 4 από τα δημοτικά σχολεία της Σύρου ανήκουν σε αναμορφωμένο πρόγραμμα. Συγκεκριμένα το 1ο, 4ο, και 5ο δημοτικό σχολείο Ερμούπολης καθώς και το δημοτικό της Ποσειδώνιας με αποτέλεσμα το νησί να αποτελεί άμεσο αποδέκτη των συγκεκριμένων αλλαγών.

Η έλλειψη υπεύθυνου στο ολοήμερο οδηγεί “στην αντισταθμιστική παιδαγωγική λειτουργία του σχολείου το οποίο υπονομεύεται με αποτέλεσμα να μην γίνεται σωστή μελέτη των μαθητών” ενώ
“αιτία των κακώς κειμένων που παρατηρούνται συνεχώς στο εκπαιδευτικό σύστημα είναι η έλλειψη μόνιμων εκπαιδευτικών απόρροια της πενιχρής χρηματοδότησης του δημόσιου σχολείου” συνεχίζει ο κ. Καλημερίδης. Θέλοντας μάλιστα να υπογραμμίσει την δύσκολη κατάσταση που βιώνουν εκπαιδευτικοί και γονείς λόγω των παραλείψεων του υπουργείου αναφέρει χαρακτηριστικά ότι “ η όλη κατάσταση επηρεάζει το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας ενώ παράλληλα αποτελεί χτύπημα στην εργατική οικογένεια”.

Διίστανται οι απόψεις

Το ολοήμερο σχολείο το οποίο λειτουργεί με στόχο τόσο την ενίσχυση των “αδύναμων” παιδιών όσο και την εξυπηρέτηση των γονέων που εργάζονται οι οποίοι νιώθουν ανακουφισμένοι λόγω του ότι τα παιδιά τους είναι σε ασφαλές χώρο ο οποίος περιλαμβάνεται από υπεύθυνους παιδαγωγούς που μεριμνούν με τον καλύτερο για τους μικρούς μαθητές φαίνεται να χάνει τον λόγο λειτουργίας του σύμφωνα με τον υπεύθυνο των εργαζομένων. Από την άλλη όμως υπάρχει και η επικοινωνιακή αιτιολογία που εναποθέτει τους λόγους μη ύπαρξης υπεύθυνων για το ολοήμερο σχολείο στην ανάγκη εκπλήρωσης συγκεκριμένων ωρών εργασίας από τους εκπαιδευτικούς της πρωινής ζώνης και των ειδικοτήτων οι οποίοι τη περσινή χρονιά είχαν πλεόνασμα ωρών.

Κάθε χρόνο ίδια ιστορία

Μεταξύ των προβλημάτων που αντιμετωπίζει η εκπαιδευτική κοινότητα ο κ. Καλημερίδης συμπεριλαμβάνει και την “αδικαιολόγητη” μετάβαση των συνεδέλφων του στη Σύρο οι οποίοι αναγκάζονται να έρχονται στο νησί προκειμένου να υποβάλουν την δήλωση τους ενώ παράλληλα αναμένουν και για την μετάθεση τους σε κάποιο νησί των Κυκλάδων επωμιζόμενοι οι ίδιοι την οικονομική επιβάρυνση της διαμονής και της διατροφής τους. Σε κάθε περίπτωση οι ευθύνες επιρρίπτονται στο ανορθολογικό δομημένο σύστημα του υπουργείου το οποίο οδηγεί κάθε χρόνο σε σημαντικά κενά τα οποία αποτελούν την αιχμή του δόρατος ανάμεσα στην κεντρική εξουσία και τα συνδικαλιστικά όργανα. Οι αντιδράσεις για την υπάρχουσα κατάσταση από τη πλευρά των εκπαιδευτικών καθώς και η απαίτηση για άμεση κάλυψη των κενών θέσεων αποτελούν ημερήσια.. διάταξη κάθε χρόνο τέτοιες μέρες κάτι το οποίο έχει αρνητικό αντίκτυπο στους ίδιους τους μαθητές και τους γονείς οι οποίοι αποτελούν τον “άμαχο πληθυσμό” σε μια κόντρα δίχως τέλος. Το “ πάγωμα” των διορισμών που αποτελεί μέρος της δημοσιονομικής πειθαρχίας της χώρας οδηγεί το αρμόδιο υπουργείο σε προσωρινές λύσεις όπως είναι οι αναπληρωτές και οι εκπαιδευτικοί προτεραιότητας οι οποίοι καλούνται να ''μπαλώσουν'' την κατάσταση και να καλύψουν τις κενές θέσεις για τα υποχρεωτικά ωρολογιακά προγράμματα χωρίς όμως να δίνεται οριστική λύση. Δεν είναι λίγοι βέβαια αυτοί που υποστηρίζουν ότι το εν λόγω πάγωμα όχι μόνο πυροδοτεί αντιδράσεις αλλά οδηγεί και σε οξύτατο ποσοτικό και ποιοτικό πρόβλημα στα σχολεία εις βάρος και των μαθητών και των παιδαγωγών που λόγω των συνεχών μετακινήσεων δεν μπορούν να δημιουργήσουν το απαραίτητο σταθερό περιβάλλον που απαιτείται.

Ετικέτες: