Συνέντευξη Τύπου του Συλλόγου Π.Ε. Σύρου – Τήνου – Μυκόνου και της ΕΛΜΕ Α' Κυκλάδων

Υποχρηματοδότηση και διάλυση του δημόσιου σχολείου

  • Σάββατο, 13 Σεπτεμβρίου, 2014 - 11:15
  • /   Eνημέρωση: 14 Σεπ. 2014 - 18:50
  • /   Συντάκτης: Αντώνης Μπούμπας

Μια εικόνα για την κατάσταση που επικρατεί στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση εν όψει της νέας σχολικής χρονιάς έδωσαν εκπρόσωποι του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Σύρου – Τήνου – Μυκόνου και της ΕΛΜΕ Α' Κυκλάδων, σε συνέντευξη που παραχώρησαν στα τοπικά ΜΜΕ.

Ο πρόεδρος του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Γιώργος Καλημερίδης υπογράμμισε ότι η νέα χρονιά βρίσκει το δημόσιο σχολείο με δύο όψεις, της υποχρηματοδότησης και της διάλυσης, αναφερόμενος μάλιστα στην περίπτωση των σχολείων της Σύρου, τα οποία ξεκινούν με μηδενικό προϋπολογισμό.

Δήλωσε χαρακτηριστικά ότι όλες οι μονάδες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης δε διαθέτουν ούτε ένα ευρώ για την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών τους, με τον κίνδυνο να μετατοπιστεί το κόστος στους ίδιους τους γονείς. “Αυτή η πραγματικότητα είναι συνέπεια της υποχρηματοδότησης μέσω του υπουργείου Εσωτερικών των δήμων έχει να κάνει όμως ότι έχει μπλοκαριστεί από τον Επίτροπο τα χρήματα που αντιστοιχούν στις σχολικές επιτροπές γιατί δεν υπήρξαν οικονομικοί απολογισμοί του δήμου για τις σχολικές επιτροπές τα τρία τελευταία χρόνια”, σημείωσε.

Τα κενά σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευσης

Μεταξύ άλλων, κατέστησε γνωστό ότι το δημόσιο σχολείο διαλύεται λόγω της έλλειψης εκπαιδευτικών, καθώς πανελλαδικά τα κενά έχουν ξεπεράσει τις 9.000. Στις Κυκλάδες, αρχικά τα κενά στα δημοτικά σχολεία ήταν 190, ενώ μετά τις τοποθετήσεις των αναπληρωτών καθηγητών, έφτασαν στα 50. Στους νηπιαγωγούς σημειώνονται 20 κενά, ενώ αναμένεται η τοποθέτηση εκπαιδευτικών διάφορων ειδικοτήτων στα δημοτικά σχολεία, καθώς και ελαστικών εργαζομένων στο κομμάτι της Ειδικής Αγωγής και της παράλληλης στήριξης.

Όσον αφορά στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Α' Κυκλάδων, Παναγιώτης Παπαμιχαήλ επεσήμανε ότι μετά το τέλος των υπηρεσιακών αλλαγών, υπάρχουν 200 κενά σε όλες τις ειδικότητες και πως οι 46 εκπαιδευτικοί που τοποθετήθηκαν προέρχονται μόνο από τρεις ειδικότητες, με αποτέλεσμα να υπάρχουν νησιά που δεν έχουν ούτε έναν μαθηματικό.

Επιπλέον, εξήγησε ότι τα προβλήματα της περασμένης χρονιάς, όπως οι διαθεσιμότητες και οι απολύσεις εκπαιδευτικών και οι καταργήσεις ειδικοτήτων επέστρεψαν, καθώς τα αποτελέσματά τους είναι εμφανή στα σχολεία, αποδεικνύοντας την προσπάθεια υποβάθμισης του μορφωτικού χαρακτήρα του Λυκείου.