Διαμαρτυρία του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 2ου Δημοτικού Σχολείου Μυκόνου στα γραφεία της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης στη Σύρο

«Ζητάμε τα αυτονόητα»

  • Τετάρτη, 14 Οκτωβρίου, 2015 - 06:09
  • /   Eνημέρωση: 14 Οκτ. 2015 - 10:05
  • /   Συντάκτης: Αντώνης Μπούμπας

Την αγανάκτηση και την αγωνία τους για την υποστελέχωση των σχολικών μονάδων του νησιού τους, τα οποία υπολειτουργούν μέχρι και σήμερα, με αποτέλεσμα την πραγματοποίηση μαθημάτων μόνο για τρεις ώρες ημερησίως, εξέφρασαν εκπρόσωποι του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 2ου Δημοτικού Σχολείου Μυκόνου στη χθεσινή συνάντησή τους με στελέχη της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Ν. Αιγαίου.

Μέλη του Συλλόγου, συνοδευόμενα από τον Αντιπεριφερειάρχη Πολιτισμού Στέλιο Μπρίγγο, τον εκπρόσωπο του Δήμου Μυκόνου Μιχάλη Ζουγανέλη και τον πρόεδρο της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας Γιώργο Ρουσσουνέλο, επισκέφτηκαν τα γραφεία της Διεύθυνσης όπου συνομίλησαν με την Αναπληρώτρια του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Μαρκέλλα Παραμυθιώτου, Προϊσταμένη του Τμήματος Επιστημονικής Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νοτίου Αιγαίου. Παρών στη συνάντηση ήταν και ο Αναπληρωτής Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κυκλάδων Χρήστος Καφτηράνης, ο οποίος δεσμεύτηκε για την άμεση κάλυψη των κενών με τις νέες προσλήψεις αναπληρωτών, εντός των ημερών. 

Συνάντηση με τον Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου

Νωρίτερα, η αντιπροσωπεία από το νησί της Μυκόνου συναντήθηκε με τον Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου Γιώργο Χατζημάρκο και τον Αντιπεριφερειάρχη Κυκλάδων Γιώργο Λεονταρίτη. Υπογραμμίζοντας ότι τα θέματα της παιδείας είναι αδιαπραγμάτευτα, ο κ. Χατζημάρκος κατέστησε γνωστό στα μέλη του Συλλόγου τις προσπάθειες της Περιφέρειας για την πλήρωση των κενών στις σχολικές μονάδες των νησιών, που αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα. Ανέφερε, μεταξύ άλλων, ότι ανάμεσα στα 272 σχολεία της Ελλάδας τα οποία σήμερα είναι κλειστά, περιλαμβάνονται και 70 σχολεία του Νοτίου Αιγαίου. Από την πλευρά της, η Περιφέρεια έχει αποστείλει σχετικά έγγραφα στο υπουργείο Παιδείας προκειμένου να γνωστοποιηθεί η κατάσταση και να δοθούν οι απαραίτητες λύσεις. Παράλληλα, επισημάνθηκε πως ένας από τους στόχους της είναι να στηρίξει και σε πρακτικό επίπεδο τον τομέα της εκπαίδευσης. Ειδικότερα, η πρόταση του Περιφερειάρχη ήταν να βρεθεί ένα νομικό πλαίσιο, ώστε η Περιφέρεια να πληρώνει και τις ειδικότητες δασκάλων και νηπιαγωγών που απαιτούνται για τη λειτουργία των σχολείων. Όπως δήλωσε η πλειοψηφία των παρευρισκομένων «είναι απαράδεκτο  μεγάλα νησιά όπως η Μύκονος και η Σαντορίνη να υστερούν σε θέματα παιδείας και να αντιβαίνει τελικά ο όρος «πλούσιο νησί» με την πραγματικότητα».

«Μας λείπουν τρεις δάσκαλοι»

Στη συνέχεια, η αντιπροσωπεία του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 2ου Δημοτικού Σχολείου Μυκόνου κατέθεσαν τα αιτήματά τους στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης, όπου είχαν την ευκαιρία να συνομιλήσουν με την κ. Παραμυθιώτου και τον κ. Καφτηράνη. Σκιαγραφώντας τη νεφελώδη κατάσταση στο σύνολο των σχολείων του νησιού, οι γονείς αναφέρθηκαν ειδικότερα στα κενά του δικού τους σχολείου, όπου φοιτούν σήμερα 345 μαθητές. «Έχουμε 16 πρωινά τμήματα και 13 δασκάλους» δήλωσαν στην «Κοινή Γνώμη» η πρόεδρος και η αντιπρόεδρος του Συλλόγου Κατερίνα Ξυδάκη και Ασημίνα Βερυκόκου, υπογραμμίζοντας ότι οι ίδιοι ζήτησαν να τεθεί σε προτεραιότητα η  κάλυψη αυτών των κενών. «Δεν μιλήσαμε ούτε για τις ειδικότητες, ούτε για την παράλληλη στήριξη ή τα τμήματα ένταξης. Επιθυμούμε τουλάχιστον την τοποθέτηση των τριών βασικών δασκάλων για την ομαλή λειτουργία του σχολείου, το οποίο αποτελεί το μεγαλύτερο Δημοτικό Σχολείο των Κυκλάδων» ανέφεραν χαρακτηριστικά.

Λήξη των μαθημάτων στις 11:30

Όπως τόνισαν, μέχρι και χθες η λήξη των μαθημάτων ήταν προγραμματισμένη στις 11:30, ενώ από σήμερα το τελευταίο κουδούνι θα χτυπάει στις 12:25. «Τα παιδιά δεν έχουν ένα μόνιμο δάσκαλο στο τμήμα τους» σημείωσαν, κρίνοντας επιτακτική την ανάγκη για ομαλοποίηση της κατάστασης, η οποία έχει αρνητικές επιπτώσεις στα παιδιά και ειδικά στους μαθητές των πρώτων τάξεων. «Εμείς ζητήσαμε να καλυφθούν προς το παρόν τα τρία αυτά κενά. Μακάρι στη συνέχεια να τοποθετηθούν επίσης εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων και τμημάτων ένταξης, επεσήμαναν. Πρόσθεσαν ακόμα ότι αυτή τη στιγμή οι δάσκαλοι προσπαθούν να καλύψουν τα κενά στα βασικά μαθήματα όπως η γλώσσα και τα μαθηματικά, ενώ σε δεύτερη μοίρα έρχονται η ιστορία και η φυσική. «Σε κάποιες περιπτώσεις, συνδράμει και ο δάσκαλος φυσικής αγωγής, ο οποίος αντί για γυμναστική, μπαίνει στην αίθουσα για να κρατήσει το τμήμα», σημείωσαν.

«Κάθε τμήμα χρειάζεται το δάσκαλό του»

Σύμφωνα με τους ίδιους, η σημερινή κατάσταση στα σχολεία οφείλεται στις επιλογές του υπουργείου, το οποίο δεν προχωράει σε γενναίες προσλήψεις. «Τα προβλήματα είναι γνωστά, εμείς ήρθαμε στη Σύρο για να μεταφέρουμε την αγανάκτηση και την αγωνία μας, ζητώντας τα αυτονόητα. Δεν μπορούμε να πούμε ότι φέρει την ευθύνη η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης», τόνισαν. Επαναλαμβάνοντας για μία ακόμη φορά ότι το κάθε τμήμα χρειάζεται το δικό του δάσκαλο, σημείωσαν ότι υπάρχουν τάξεις που υπερβαίνουν τα 60 άτομα, ως εκ τούτου κρίνεται απαραίτητη η παρουσία τριών εκπαιδευτικών. «Η πρόθεση των ιθυνόντων είναι καλή, αλλά όλα εξαρτώνται από το υπουργείο. Αν δεν λυθεί το πρόβλημα και δεν τοποθετηθούν οι δάσκαλοι που χρειαζόμαστε, θα πρέπει από την προσεχή Δευτέρα να κινηθούμε διαφορετικά. Αλλιώς, ποια είναι η λύση; Οι συγχωνεύσεις ή να στείλουμε τα παιδιά στο σπίτι; Οι αρμόδιοι είναι αισιόδοξοι, ενώ μας διαβεβαίωσαν ότι αν δεν υπάρξει φως, θα πάμε μαζί στο υπουργείο» ανέφεραν οι γονείς.

«Η παιδεία είναι αδιαπραγμάτευτη»

Μεταξύ άλλων, έκριναν ότι «δε γίνεται να ζούμε σε μια κοινωνία η οποία ουσιαστικά είτε το θέλει είτε όχι, θέματα τόσο σημαντικά, όσο η διαπαιδαγώγηση των παιδιών, τα έχει κατά κάποιον τρόπο παραγκωνισμένα και παραμελημένα. Δεν ξέρουμε τι θα συμβεί την επόμενη ημέρα». Κατέστη επίσης γνωστό, ότι οι ίδιοι οι γονείς έχουν προτείνει να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους, συνεισφέροντας οικονομικά για την πληρωμή των δασκάλων. Ωστόσο, διευκρινίστηκε ότι κάτι τέτοιο δεν προβλέπεται από το νομικό σύστημα. «Μπορεί η πολιτεία να δώσει λύση; Αν όχι, ας μας δώσει μια άλλη προοπτική για το πώς εμείς μπορούμε να το διαχειριστούμε. Δεν μπορεί το παιδί να πηγαίνει για δύο ώρες στο σχολείο διότι δεν συνειδητοποιεί ότι ζει σε μια σχολική κοινότητα, αλλά καταλαβαίνει ότι πηγαίνει διακοπές. Και δεν θέλουμε να βλέπουν το σχολείο ως μια περιοχή διακοπών, αλλά ως μια περιοχή δημιουργικής απασχόλησης», υπογράμμισαν οι γονείς, εξηγώντας ότι η νέα γενιά είναι το μέλλον αυτού του τόπου. «Τα παιδιά πρέπει να μορφωθούν, να σπουδάσουν και να μείνουν εδώ, αλλιώς η Ελλάδα χάθηκε», ανέφεραν.

«Η κυβέρνηση οφείλει να παρέχει τα αυτονόητα»

Σύμφωνα με του ίδιους, κάθε ευρωπαϊκή χώρα, οφείλει να βρίσκει τρόπους για να βελτιώσει την εκπαίδευσή της. «Το εκπαιδευτικό σύστημα εξελίσσεται, γιατί εξελίσσεται η ίδια η κοινωνία. Δεν είναι δυνατόν να είμαστε στην Ελλάδα του 2015 και η παιδεία όχι μόνο να μην εξελίσσεται, αλλά και να υπολειτουργεί. Αυτά δεν τα έχουμε ζήσει ούτε σε εποχές ακραίων καταστάσεων. Η πολιτεία έχεις τεράστιες ευθύνες απέναντι σε κάθε νησί και πρέπει να τις εκπληρώσει. Το θέμα της παιδείας πρέπει να είναι το νούμερο 1 στην πολιτική ατζέντα οποιασδήποτε κυβερνήσεως, η οποία οφείλει όχι μόνο να παρέχει το αυτονόητο – καθηγητές και δασκάλους- αλλά και να την πηγαίνει ένα σκαλί παραπάνω», κατέληξαν.