Γνωριμία των μαθητών του 1ου Δημοτικού Σχολείου Ερμούπολης με τον Κυκλαδικό πολιτισμό

Εκπαίδευση και ψυχαγωγία

Την πολυσήμαντη ιστορία των γοητευτικών έργων τέχνης, που γέννησε ένας από τους αρχαιότερους πολιτισμούς στο χώρο του Αιγαίου, γνώρισαν οι μαθητές της Γ’ και Δ’ Τάξης του 1ου Δημοτικού Σχολείου Ερμούπολης, κατά την επίσκεψή τους στο Μουσείο Αντιγράφων Κυκλαδικής Τέχνης.

Στο πλαίσιο του προγράμματος της Μουσειακής Αγωγής, το οποίο υλοποιείται στο χώρο του Μουσείου από την εθελόντρια Πόπη Μπατζάκη, τα 44 παιδιά του σχολείου είχαν την ευκαιρία να παρατηρήσουν και να αγγίξουν τα ειδώλια της μόνιμης έκθεσης και στη συνέχεια, να σχεδιάσουν τα δικά τους. Επιπλέον, εμπλούτισαν τις γνώσεις τους, μαθαίνοντας για τις Κυκλάδες, τον οικισμό της Χαλανδριανής και τη ζωή των ανθρώπων.

Η προσήλωση και η θερμή συμμετοχή των μαθητών εντυπωσίασε την κ. Μπατζάκη, η οποία για μιάμιση ώρα περίπου κράτησε αμείωτο το ενδιαφέρον τους με δράσεις που στοχεύουν στην προβολή και ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς του τόπου μας μέσα από έναν ευχάριστο και βιωματικό τρόπο.

Ανάπτυξη της φαντασίας και της δημιουργικότητας

«Δίνοντας έμφαση στο εικαστικό και καλλιτεχνικό κομμάτι, προσεγγίσαμε μέσα από το παιχνίδι και τη δημιουργική απασχόληση τον Κυκλαδικό πολιτισμό και τη ζωή των ανθρώπων εκείνα τα χρόνια, μιλήσαμε για την ιστορία των ειδωλίων, μάθαμε νέες λέξεις, όπως τα κτερίσματα, καθώς και την προέλευση του ονόματος της Ερμούπολης», σημείωσε στην «Κοινή Γνώμη» η εκπαιδεύτρια του Μουσείου.

Η εποικοδομητική αυτή συζήτηση έδωσε «φτερά» στη φαντασία αι τη δημιουργικότητα των μαθητών, οι οποίοι στη συνέχεια ξεδίπλωσαν το ταλέντο τους, ζωγραφίζοντας με κοκκινόχωμα και κάρβουνο και φτιάχνοντας ειδώλια από πηλό.

Μουσειακή Αγωγή

Η μετάδοση των θεωριών και των εννοιών μέσα από έναν πρωτότυπο συνδυασμό εκπαίδευσης και ψυχαγωγίας με στόχο την κατανόηση της ιστορίας και του πολιτισμού και ταυτόχρονα, την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης των παιδιών αποτελεί το βασικό αντικείμενο της Μουσειακής Αγωγής, την οποία διδάχτηκε η κ. Μπατζάκη κατά τη διάρκεια των σπουδών της στην Αθήνα.

Σημειώνεται ότι σύμφωνα με το πρόγραμμα της Μουσειακής Αγωγής έχει εκπαιδευτεί τόσο η «ψυχή» του Μουσείου Αντιγράφων Κυκλαδικής Τέχνης στην Ερμούπολη κ. Μαρία Ρώτα, όσο και οι «Μικροί Ξεναγοί» που κάθε καλοκαίρι, μεταλαμπαδεύουν τις γνώσεις τους στους επισκέπτες του νησιού.

«Σπουδαίο το έργο των εκπαιδευτικών»

«Είμαι πολύ ικανοποιημένη τόσο με το ενδιαφέρον των μαθητών, όσο και με το γνωστικό επίπεδό τους, που αποδεικνύει την καλή δουλειά των εκπαιδευτικών στα σχολεία μας. Είναι καλό που οι δάσκαλοι ενδιαφέρονται και επιθυμούν να δώσουν κάτι παραπάνω στα παιδιά», υπογράμμισε η κ. Μπατζάκη. Όπως τόνισε, οι μαθητές πέρα από την επαφή που έχουν με τον κυκλαδικό πολιτισμό μέσα από την ύλη τους και τις δράσεις που υλοποιούνται εντός της τάξης, γνωρίζουν και τους τρόπους συμπεριφοράς σε ένα μουσείο. «Παρότι είχαμε 45 παιδιά στο Μουσείο, δεν υπήρχε η παραμικρή οχλαγωγία. Όλα παρατηρούσαν, άκουγαν και συμμετείχαν», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ιδιαίτερη αναφορά έγινε και στο πρόγραμμα των «Μικρών Ξεναγών», για το οποίο αρκετοί μαθητές εκδήλωσαν ενδιαφέρον, ζητώντας να μάθουν περισσότερες πληροφορίες.

Τη δράση παρακολούθησε και η Αντιδήμαρχος Πολιτισμού Θωμαή Μενδρινού, η οποία τόνισε πως «ο δήμος καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για τη συνέχιση του σπουδαίου οράματος και έργου της αρχαιολόγου Μαρίας Ρώτα».

Το πρόγραμμα της Μουσειακής Αγωγής έχουν παρακολουθήσει στο παρελθόν και τα δύο τμήματα της Γ’ Τάξης του Δημοτικού Σχολείου Ποσειδωνίας (35 παιδιά), ενώ σύντομα θα επισκεφτούν το Μουσείο η Γ’ και η Δ’ Τάξη του Δημοτικού Σχολείου Άνω Σύρου.