Τα ρομπότ κατέλαβαν τα Εκπαιδευτήρια Δελασάλ

Με απόλυτη επιτυχία ολοκληρώθηκε ο Περιφερειακός διαγωνισμός εκπαιδευτικής ρομποτικής Κυκλάδων στα εκπαιδευτήρια Δελασάλ, το Σάββατο 7 Μαΐου.

Ο κ. Μανώλης Αργυρός με την ομάδα των παιδιών Στ' Δημοτικού από τη Σύρο έλαβε την πρόκριση στην Ανοικτή κατηγορία Δημοτικού «Πρωτογενής τομέας | Αγροτική Παραγωγή» | Γ' – ΣΤ' Δημοτικού για τον Τελικό στην αντίστοιχη κατηγορία Πανελλήνιου 2022. Επίσης, 4 νηπιαγωγεία με τις ομάδες τους, συμμετείχαν επιτυχώς στην Εκπαιδευτική Δράση STEAM Νηπιαγωγείου παρουσιάζοντας τον πλούτο του τόπου τους. Τέλος, η ομάδα του κ. Ιωάννη Μαργαρώνη από τη Μύκονο, στην Κατηγορία Γυμνασίου Regular: «1821 – 1921: 100 χρόνια Σύγχρονη Ελλάδα» έλαβε την πρόκριση στον Τελικό της κατηγορίας Πανελλήνιου 2022, ο οποίος θα διεξαχθεί το Σαββατοκύριακο 28-29/5/2022, στην Αθήνα.

Ο κ. Άρης Λούβρης, υπεύθυνος οργανισμού εκπαιδευτικής ρομποτικής κι επιστήμης της  WRO Hellas, παρουσίασε τον διαγωνισμό και δήλωσε στην Κοινή Γνώμη:  «Σήμερα φιλοξενούμαστε στο χώρο των εκπαιδευτηρίων Δελασάλ εδώ στην πανέμορφη Σύρο και χαιρόμαστε ιδιαίτερα διότι επανεκκινείται το σύστημα. Βλέπουμε επιτέλους δια ζώσης, έστω και με μασκούλες, παιδιά από το νηπιαγωγείο μέχρι και το γυμνάσιο κι αυτό μας χαροποιεί γιατί μπαίνει ξανά η ζωή μας σε μια πιο ανθρώπινη διάσταση. Αυτό που κάνουμε σήμερα σε περιφερειακό επίπεδο, θέλουμε να το χαρούν τα παιδιά κυρίως, αλλά και οι γονείς και οι προπονητές τους που έχουν κοπιάσει όλο το προηγούμενο διάστημα. Είναι ένα πολύ ενδιαφέρον εκπαιδευτικό ταξίδι, από τη μέρα που ξεκινάνε και φτιάχνουν τη μακέτα τους μέχρι το σημείο που θα την παρουσιάσουν. Η εκπαιδευτική ρομποτική είναι το άλφα και το ωμέγα για τον 21ο αιώνα. Αναδεικνύει δεξιότητες της κατασκευής , του αλγοριθμικού τρόπου σκέψης και της επικοινωνίας μέσω της παρουσίασης. Πρόκειται φυσικά για έναν διαγωνισμό, που πραγματοποιείται όμως μέσα από μια διαδικασία ευγενούς άμιλλας και χαράς. Σε λίγα χρόνια θα μιλάμε για μια διαφορετική Ελλάδα , μια διαφορετική Ευρώπη, έναν διαφορετικό κόσμο. Θα πρέπει λοιπόν και τα ελληνόπουλα να έχουν τα αντίστοιχα πολεμοφόδια για να μπορούν να ανταγωνιστούν ισάξια τους μελλοντικούς ενήλικες όλου του κόσμου. Φέτος, είναι η πρώτη χρονιά που έχουμε ένα ενιαίο θέμα για όλες τις βαθμίδες (νηπιαγωγείο, δημοτικό και γυμνάσιο) και το οποίο έχει να κάνει με τον πρωτογενή τομέα. Αυτό είναι πολύ σημαντικό για τα ίδια τα παιδιά για να γνωρίσουν και να αγαπήσουν τον τόπο τους αλλά και για να αναδείξουν όλα αυτά στα οποία η Ελλάδα πρέπει να ενσκήψει.».

Ο κ. Διονύσης Μεσσάρης, γενικός Διευθυντής των εκπαιδευτηρίων Δελασάλ Σύρου, μας εξήγησε τους λόγους για τους οποίους τα εκπαιδευτήρια Δελασάλ θέλησαν να φιλοξενήσουν τη συγκεκριμένη εκδήλωση:   «Τα project αυτά είναι πολύ σημαντικά διότι τα παιδιά οδηγούνται στη γνώση μέσα από τις νέες τεχνολογίες. Καθημερινά βλέπουμε ότι τους αρέσουν πολύ τα μαθήματα ρομποτικής οπότε τα αξιοποιούμε έτσι ώστε βιωματικά να μεταφέρονται στη γνώση μέσα από τις δράσεις αυτές. Σήμερα εδώ, τούς δίνεται η ευκαιρία να παρουσιάσουν τις εργασίες τους και να διαγωνιστούν. Να διαγωνιστούν σε εισαγωγικά βέβαια  γιατί όλα τα παιδιά είναι αξιέπαινα για τη δουλειά τους όπως και όλοι οι εκπαιδευτικοί. Τα εκπαιδευτήρια Δελασάλ, με τους όρους και το προσωπικό που έχουν, είναι πάντα διαθέσιμα για τέτοιες δραστηριότητες και σε συνεργασία με όλα τα σχολεία,  βοηθάμε όσο μπορούμε».

Στην εκδήλωση παραβρέθηκε επίσης και ο Συντονιστής εκπαιδευτικού έργου Πληροφορικής για τις Κυκλάδες και τα Δωδεκάνησα, κ. Κώστας Ζέρβας: «Στη Σύρο είμαστε πρωτοπόροι στην εκπαιδευτική ρομποτική. Έχουμε πολύ ικανούς εκπαιδευτικούς που ασχολούνται χρόνια με το αντικείμενο κι έχουν συμμετάσχει σε πολλούς διαγωνισμούς. Πειραματίζονται, εφαρμόζουν καινοτόμες μεθόδους και θεωρώ  ότι είμαστε σε πολύ υψηλό επίπεδο. Η εκπαιδευτική ρομποτική δεν είναι απλώς ένα μέσο για να διδάσκουμε τα μαθήματα της Πληροφορικής. Τα παιδιά αποκτούν δεξιότητες ζωής. Μαθαίνουν να συνεργάζονται, μαθαίνουν αυτό που έχουν στο μυαλό τους να το υλοποιούν, να σκέφτονται στρατηγικά και να δίνουν λύσεις σε πραγματικά προβλήματα της ζωής»

Η Μαρία Ιωσηφίδου, πληροφορικός στο δημοτικό σχολείο Ποσειδωνίας Σύρου μας μίλησε για τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν οι καθηγητές και για την ανάγκη να δοθεί περισσότερο βάρος στη διδασκαλία της ρομποτικής: «Ο διαγωνισμός θέλει πολλές ώρες να ασχοληθείς, δεν βγαίνει με μία ώρα την εβδομάδα, οπότε δουλεύουμε κυρίως τα σαββατοκύριακα. Εμείς θέλουμε η ρομποτική να μπει μέσα στην τάξη, να γίνεται πιο μαζικά, πιο δομημένα μέσα στο μάθημα για να μπορούν να συμμετέχουν όλα τα παιδιά. Είναι μεγάλο μειονέκτημα το ότι δεν είναι ενταγμένη στο ωρολόγιο πρόγραμμα  αν και πιστεύω ότι στο επόμενο πρόγραμμα σπουδών αυτό θα γίνει».

Τέλος,  ο κ. Μανώλης Αργυρός του 4ου πειραματικού δημοτικού, λίγο πριν πάρει μαζί με την ομάδα του την πρόκριση, μάς δήλωσε: «Φέτος κάναμε μια συνεργασία, το 4ο πειραματικό δημοτικό με το δημοτικό Μάννα-Βάρης. Αποφασίσαμε να κάνουμε μια κατασκευή που να είναι έξω από τις παραδοσιακές κατασκευές κι έτσι φτιάξαμε ένα θερμοκήπιο. Το θερμοκήπιο έχει έναν αυτοματισμό που σχετίζεται με τη ρύθμιση της θερμοκρασίας, τον έλεγχο της υγρασίας  για να δούμε αν τα φυτά θέλουν πότισμα και με μια ρύθμιση της κάμερας μπορούμε να ελέγχουμε αν τα φυτά είναι έτοιμα για συγκομιδή. Στο τέλος, όλες αυτές οι πληροφορίες μεταβιβάζονται στον παραγωγό. Κατασκευαστικά ήταν μια πρόκληση αλλά είμαι πολύ ευχαριστημένος από τη συνεργασία που είχα με τα παιδιά. Είμαι σίγουρος ότι τα παιδιά αυτά θα έχουν ένα λαμπρό μέλλον κι ελπίζω να τους δοθούν πολλές ευκαιρίες. Δυστυχώς, το κέντρο ρομποτικής Σύρου δεν λειτουργεί πια κι αυτή είναι η ευχή η δική μου όπως και πολλών άλλων, να φτιαχτεί ένας χώρος στον οποίο θα μπορούν τα παιδιά  να ασχοληθούν περισσότερο».