Υβριδικό σεμινάριο για εκπαιδευτικούς και γονείς από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κυκλάδων

Στο επίκεντρο η ασφαλής πλοήγηση στο διαδίκτυο

Ειρήνη Τσαβαλά: "Στόχος η καταγραφή των θετικών, αλλά και η ελαχιστοποίηση των αρνητικών στοιχείων του"

Οι κίνδυνοι και οι κανόνες ασφαλείας του διαδικτύου θα βρεθούν στο επίκεντρο σεμιναρίου που θα πραγματοποιήσει στη Σύρο η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κυκλάδων.

Πρόκειται για μία υβριδική εκδήλωση ενημέρωσης για εκπαιδευτικούς και γονείς, που θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 15 Απριλίου στις 6 και μισή το απόγευμα στο πνευματικό Κέντρο του Δήμου Σύρου-Ερμούπολης, με κεντρικό ομιλητή τον Ψυχολόγο, Δρ. Γεώργιο Νάκο, της Διεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος της Ελληνικής Αστυνομίας.

Για τη συγκεκριμένη δράση, αλλά και για τη συνεργασία που επιβάλλεται να υπάρχει ανάμεσα στους γονείς και στους εκπαιδευτικούς, για τη σωστή ενημέρωση των παιδιών πάνω στους κινδύνους που ελλοχεύει ο κυβερνοχώρος, μίλησε στην "Κοινή Γνώμη" η Διευθύντρια της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κυκλάδων, Ειρήνη Τσαβαλά.

Ο σκοπός του σεμιναρίου

Η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κυκλάδων διά της Υπεύθυνης Σχολικών Δραστηριοτήτων σε συνεργασία με το 4ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Ερμούπολης, στο πλαίσιο της υποστήριξης της σχολικής κοινότητας, πραγματοποιούν διά ζώσης και διαδικτυακά σεμινάριο με θέμα την αποτελεσματική και ασφαλή διαχείριση του διαδικτύου και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης από γονείς, κηδεμόνες και εκπαιδευτικούς, καθώς και τα βήματα που χρειάζονται για τη διαχείριση των γρήγορων και απαιτητικών ψηφιακών αλλαγών.

"Στο επίκεντρο της συγκεκριμένης εκδήλωσης είναι οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί, με κύριο σκοπό τόσο την προστασία των παιδιών, όσο και των ίδιων", τόνισε μεταξύ άλλων, αναφερόμενη για τους σκοπούς του σεμιναρίου, η Διευθύντρια της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κυκλάδων, Ειρήνη Τσαβαλά.

"Είναι ένα σεμινάριο, που θα διοργανώσουμε σε συνεργασία με το 4ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Ερμούπολης, στο πλαίσιο της υποστήριξης της σχολικής μας κοινότητας. Πρόκειται για μία υβριδική δράση, καθώς βασίζεται τόσο στη δια ζώσης συμμετοχή, όσο και στη διαδικτυακή ταυτόχρονη παρακολούθηση. Η ομάδα στόχος της συγκεκριμένης εκδήλωσης είναι οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί, με σκοπό τόσο την προστασία των παιδιών, όσο και των ίδιων", υποστήριξε.

Εμβαθύνοντας στο θέμα η κα. Τσαβαλά δήλωσε ότι κατά τη διάρκεια της ενημερωτικής εκδήλωσης θα δοθούν οι οδηγίες για τη διαχείριση του διαδικτύου, το οποίο αλλάζει με ταχύτατους ρυθμούς..

"Θα δούμε βήμα - βήμα πώς διαχειριζόμαστε τις γρήγορες και απαιτητικές αλλαγές στις οποίες καλούμαστε να ανταποκριθούμε, διότι δεν μπορούμε να τις αγνοήσουμε. Άρα, θα πρέπει να μπορούμε να τις αντιμετωπίσουμε και να τις διαχειριζόμαστε με τον καλύτερο τρόπο, ώστε να παίρνουμε τα θετικά αποτελέσματα και τα οφέλη τους", υποστήριξε. Να αναδείξουμε τις παγίδες, τους κινδύνους επίσης που ελλοχεύουν και καραδοκούν αλλά και τους τρόπους για να προφυλασσόμαστε από αυτούς.

Όπως τόνισε, η προσπάθεια τόσο της ίδιας, όσο και της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κυκλάδων, είναι να προταθεί η διάδραση που πρέπει να υπάρχει ανάμεσα σε εκπαιδευτικούς και γονείς.

"Προσπαθούμε να εστιάσουμε στις μικρές κοινότητες, ώστε να υπάρχει διάδραση ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς. Να εκφράσουν τις ανησυχίες τους και τους προβληματισμούς τους, ποια θέματα έχουν αντιμετωπίσει, πώς τα διαχειρίστηκαν και να μπορέσουμε να δώσουμε τις κατευθύνσεις για μία διαφορετική προσέγγιση των θεμάτων", συμπληρώνοντας ότι "επιθυμούμε να κινητοποιήσουμε τους πολίτες και να τους δώσουμε το μήνυμα ότι όλοι είμαστε συνυπεύθυνοι. Το διαδίκτυο είναι ένας χώρος που μας δίνει τεράστιες δυνατότητες, αλλά εγκυμονεί και κινδύνους."

"Πρέπει να υπάρχει κοινό σημείο αναφοράς μεταξύ γονέων και εκπαιδευτικών"

Εκτός από τη χρήση του διαδικτύου με τους κινδύνους που εγκυμονεί για τα παιδιά, η Διευθύντρια της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κυκλάδων, κλήθηκε να σχολιάσει και την πρόθεση του Υπουργείου Παιδείας για κατάργηση των κινητών τηλεφώνων στους χώρους των σχολικών τάξεων, ένα μέτρο που ασφαλώς συνδέεται με θέμα του κυβερνοχώρου.

"Η νομοθεσία προϋπάρχει, δεν είναι κάτι καινούριο. Το Υπουργείο υπενθυμίζει και αυτό δεν εμπίπτει στην καταστολή, αλλά στην πρόληψη και στη βοήθεια, στην αφύπνιση και στην ευαισθητοποίηση όλων. Η υπενθύμιση αυτή γίνεται ώστε η εφαρμογή της ισχύουσας νομοθεσίας να έχει τα βέλτιστα αποτελέσματα δηλαδή τη συναίνεση όλων των εμπλεκομένων μελών" σημείωσε χαρακτηριστικά, συμπληρώνοντας ότι "η πάγια θέση κάθε υπηρεσίας είναι να στέλνει τις εγκυκλίους σε εκείνους προς τους οποίους απευθύνονται. Είναι θέμα λοιπόν εφαρμογής των σχετικών αποφάσεων".

Έδωσε το παράδειγμα της σύνταξης του εσωτερικού κανονισμού κάθε σχολικής μονάδας, όπου τίθενται οι αρχές για τη λειτουργία κάθε σχολείου.

Συγκεκριμένα υποστήριξε ότι "ο εσωτερικός κανονισμός κάθε σχολικής μονάδας, ο οποίος συμφωνείται και συντάσσεται από όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας δηλαδή από τους εκπαιδευτικούς τους μαθητές, τους γονείς και την τοπική αυτοδιοίκηση προσφέρεται και για τη ρύθμιση της μη χρήσης του κινητού τηλεφώνου μέσα στη σχολική μονάδα. Χωρίς τους γονείς, εμείς οι εκπαιδευτικοί δεν μπορούμε να ολοκληρώσουμε το έργο μας. Τους χρειαζόμαστε και μας χρειάζονται. Ο πρώτος θεσμός είναι η οικογένεια και ο δεύτερος είναι το σχολείο".

"Χρειαζόμαστε τους γονείς αρωγούς"

Η Διευθύντρια της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κυκλάδων δήλωσε ότι οι γονείς θα πρέπει να στέκονται αρωγοί τόσο στο εκπαιδευτικό έργο που παράγεται, όσο και στην καθημερινή προσπάθεια που καταβάλλεται από τους εκπαιδευτικούς κάθε βαθμίδας. "Πώς θα συντάξω ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα για ένα παιδί που αντιμετωπίζει κάποια ειδική μαθησιακή δυσκολία χωρίς να έχω τη συνεργασία των γονέων και την ανατροφοδότηση από αυτούς για την πορεία της εφαρμογής του; Θα πρέπει να υπάρχει κοινή γραμμή ανάμεσα στις δύο πλευρές, μέσα από διάλογο και ανταλλαγή απόψεων, ώστε να υπάρξει το βέλτιστο αποτέλεσμα. Μην ξεχνάμε ότι το σχολείο αποτελεί το δεύτερο σπίτι για ένα μαθητή και για μια μαθήτρια, αλλά και μία μεγάλη οργανωμένη αγκαλιά", σημείωσε, υπογραμμίζοντας παράλληλα ότι "ο στόχος μου είναι η ευαισθητοποίηση των γονέων, η συνεργασία μας και η αμφίδρομη επαφή που πρέπει να υπάρχει. Τόσο οι εκπαιδευτικοί, όσο και οι γονείς είμαστε μέλη της ίδιας κοινωνίας, άρα έχουμε τα ίδια προβλήματα, τις ίδιες ανάγκες και τις ίδιες αγωνίες. Δεν είμαστε αντίπαλοι, αλλά συνεργάτες", κατέληξε.