ΕΛΜΕ Θήρας

Αφήνουν στο έλεος τους μαθητές των μικρών νησιών

  • Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2013 - 06:00

ΕΛΜΕ Θήρας:

Αφήνουν στο έλεος τους μαθητές των μικρών νησιών

Την έντονη αντίδρασή της στο περιεχόμενο της υπουργικής απόφασης που καθορίζει τον τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας σχολικών κέντρων ενισχυτικής διδασκαλίας για το σχολικό έτος 2012-2013, μόλις δύο μήνες πριν τη λήξη του έτους, εκφράζει με ανακοίνωσή της η ΕΛΜΕ Θήρας.

Όπως καταγγέλλει, «οι μαθητευόμενοι μάγοι του υπουργείου-εκπρόσωποι των δανειστών, φίλων και εταίρων μας, χτύπησαν ξανά! Δυο μήνες πριν το τέλος της πολύπαθης αυτής σχολικής χρονιάς θυμήθηκαν ότι οι μαθητές χρειάζονται ενισχυτική διδασκαλία και βάζουν μπροστά 8 σχολικά κέντρα ενισχυτικής διδασκαλίας (ΣΚΕΔ), απ’ ό,τι φαίνεται στα μεγαλύτερα νησιά του νομού μας, θέτοντας ως κριτήριο το μέγεθος του μαθητικού πληθυσμού».

Η απόφαση για την ενισχυτική διδασκαλία

Η υπουργική απόφαση αριθ. 24136/Γ7/21-2-2013 (ΦΕΚ 524/Β/6-3-2013), την οποία υπογράφει ο υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Θεόδωρος Παπαθεοδώρου, καθορίζει το πλαίσιο της ενισχυτικής διδασκαλίας, το οποίο απευθύνεται σε μαθητές όλων των τάξεων του Γυμνασίου που υστερούν στα μαθήματα Γλωσσική διδασκαλία (Αρχαία, Νέα), Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία και Αγγλικά (κύρια Ξένη Γλώσσα), με συνέπεια την αδυναμία αποδοτικής συμμετοχής τους στη διαδικασία της μάθησης ή σε μαθητές που επιθυμούν να βελτιώσουν την απόδοσή τους στα παραπάνω μαθήματα. Σύμφωνα με τη σχετική απόφαση, σκοπός του προγράμματος είναι η επανένταξη των μαθητών στη μαθησιακή διαδικασία, η μείωση της μαθητικής διαρροής, η βελτίωση της απόδοσής τους ώστε να ολοκληρώσουν την Υποχρεωτική Εκπαίδευση και η δυνατότητα πρόσβασης στη δεύτερη βαθμίδα της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Γενική-Τεχνική Εκπαίδευση). Ωστόσο, φαίνεται μάλλον δύσκολη η υλοποίηση ενός τέτοιου σχεδίου επανένταξης, όταν απομένει ελάχιστος χρόνος μέχρι την ολοκλήρωση της σχολικής χρονιάς.

Σε ό,τι αφορά, πάντως, τον ορισμό των ΣΚΕΔ, σύμφωνα με τα όσα ορίζονται στην απόφαση του Υφυπουργού, αυτά συγκροτούνται από ομάδες όμορων σχολικών μονάδων και ορίζονται ανά Διεύθυνση με απόφαση του Διευθυντή της κάθε Περιφερειακής Διεύθυνσης. Υπάρχει η δυνατότητα ένα Σ.Κ.Ε.Δ., να αποτελείται από μία σχολική μονάδα, μόνο σε συγκεκριμένες περιπτώσεις (μικρά νησιά κλπ).

Οι διδάσκοντες στα τμήματα Ενισχυτικής Διδασκαλίας προσλαμβάνονται με σύμβαση εργασίας, με αμοιβές που αντιστοιχούν σε εκείνες των ωρομισθίων εκπαιδευτικών ή/και αναπληρωτών μειωμένου ωραρίου, με χρήση του Ενιαίου Πίνακα Αναπληρωτών.

«Οι μαθητές αφήνονται στη μοίρα τους»

Όπως παρατηρεί όμως η ΕΛΜΕ Θήρας, το Υπουργείο έδρασε καθαρά επικοινωνιακά ώστε να δείξει ότι «δεν έχουν θάψει ακόμη το κουφάρι του κοινωνικού κράτους και τις αντίστοιχες υποστηρικτικές δομές του αξιοποιώντας ψίχουλα από το ΕΣΠΑ». «Τι συνέβη;», διερωτάται η ΕΛΜΕ, «τους πήρε ο πόνος για τα παιδιά με αποδεδειγμένα μαθησιακά προβλήματα; Σκέφτηκαν, αφού δεν σας έχουμε καθηγητές το πρωί σε βασικές ή μη ειδικότητες, ας καλύψουμε αυτό το κενό το απόγευμα με δουλοπάροικους ωρομίσθιους; Όχι βέβαια...»

Η ΕΛΜΕ Θήρας κάνει λόγο για στρεβλό σχεδιασμό των ΣΚΕΔ, σημειώνοντας ότι στο πλαίσιο του σχεδιασμού αυτού δεν υπάρχει ούτε ένα γυμνάσιο ενός μικρού πληθυσμιακά νησιού, ενώ υπογραμμίζει ότι στα μικρά νησιά, όπου οι ευκαιρίες που έχουν τα παιδιά για παράλληλη υποστηρικτική μάθηση (φροντιστήρια κλπ.) είναι ελάχιστες, οι μαθητές «αφήνονται κυριολεκτικά στη μοίρα τους».

Η ΕΛΜΕ Θήρας ζητά, στο πλαίσιο της στοιχειώδους κοινωνικής δικαιοσύνης, η ενισχυτική διδασκαλία να εξαπλωθεί σε όλα τα γυμνάσια του νομού μας και να επιστρέψει η πρόσθετη διδακτική στήριξη σε όλα τα λύκεια.