Με νέα δυσκολότερη νομοθέτηση αντιμέτωπη η Βουλή

Το 2ο πακέτο προαπαιτούμενων

Σε μία νέα δοκιμασία θα τεθεί αύριο το κυβερνητικό κόμμα, καθώς από την ολομέλεια της Βουλής θα περάσει το δεύτερο πακέτο των προαπαιτούμενων μέτρων, με τον φόβο ότι θα διευρυνθεί ο αριθμός των διαφωνούντων βουλευτών, όχι μόνο από την κυβερνητική πλευρά αλλά και από μέρους της αντιπολίτευσης.

Ενώ οι απώλειες που παρατηρήθηκαν στην πρώτη ψηφοφορία της προηγούμενης εβδομάδας αποτέλεσαν την αιτία απομάκρυνσης των διαφωνούντων βουλευτών από το κυβερνητικό σχήμα, αναμένεται να υπάρξει μεγαλύτερη συρρίκνωση της κοινοβουλευτικής πλειοψηφίας, θέτοντας σε κίνδυνο το όριο των 120 βουλευτών.

Η εκφρασμένη άρνηση των 39 διαφωνούντων κυβερνητικών βουλευτών στην πρώτη ψηφοφορία, καθώς υπήρξαν 32 αρνητικές ψήφοι, 6 «παρών» και μία απουσία, προκάλεσε μία κυβερνητική αποσταθεροποίηση, ενώ υπολείπονται 4 ακόμα αρνητικές ψήφοι για να λειτουργήσουν ως «Δούρειος Ίππος» για την κυβέρνηση.

Εάν υπάρξουν και νέες διαφοροποιήσεις στην αυριανή ψηφοφορία, τότε θα δοθεί εντολή σχηματισμού μεταβατικής κυβέρνησης , με προοπτική νέας προσφυγής στις κάλπες, σενάρια που θα γίνουν πραγματικότητα, όσο και εάν η πλευρά των εταίρων φαίνεται να μην συναινεί σε μία νέα εκλογική αναμέτρηση.

Οι νέες δημοσκοπικές μετρήσεις δείχνουν πως τα μνημονιακά κόμματα συρρικνώνουν συνεχώς τη δύναμη τους, οι εκφρασμένες αντιρρήσεις της αριστερής πλατφόρμας δεν φαίνεται να έχουν έρεισμα στην πλευρά των ψηφοφόρων, σε αντίθεση με τον Αλέξη Τσίπρα που η διαπραγματευτική του προσπάθεια δείχνει να τυγχάνει της αποδοχής των πολιτών, δίνοντας του μεγάλο προβάδισμα.

Στην περίπτωση που αποφευχθεί αυτό το ενδεχόμενο, ο περιορισμένος αριθμός θετικών ψήφων από τους βουλευτές της συγκυβέρνησης, καθιστά ακόμα δυσκολότερη τη νομοθέτηση στην οποία θα πρέπει να προχωρήσει άμεσα η κυβέρνηση, κατά την πρόοδο των διαπραγματεύσεων της νέας συμφωνίας.

Οι διατάξεις περί δημιουργίας του Ταμείου στο οποίο θα μεταβιβαστεί δημόσια περιουσία αξίας 50 δις ευρώ, αποτελούν και το σημείο αιχμής για τους βουλευτές της συμπολίτευσης, χωρίς να δίνεται από τους εταίρους κανένα περιθώριο παρέκκλισης των χρονοδιαγραμμάτων για την ολοκλήρωση των διαδικασιών επί των όσων έχουν συμφωνηθεί.

Το δεύτερο πακέτο των προαπαιτούμενων μέτρων

Οι διατάξεις που αφορούσαν στις καταργήσεις των αγροτικών φοροαπαλλαγών, με αύξηση του φορολογικού συντελεστή από το 13% στο 26% και παράλληλα κατάργηση της επιδότησης πετρελαίου που λάμβαναν οι αγρότες, μεταφέρονται για ψήφιση τους τον επόμενο μήνα, όπως και η κατάργηση των πρόωρων συνταξιοδοτήσεων.

Αύξηση των συντελεστών φορολόγησης των εισοδημάτων από ενοίκια και συγκεκριμένα από 11% στο 15% για εισόδημα έως 12.000 ευρώ και από 33% στο 35% για εισόδημα πάνω από 12.000 ευρώ.

Αλλαγή του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας, προκειμένου να επιτευχθεί επιτάχυνση της δικαστικής διαδικασίας, γεγονός που αναμένεται να συναντήσει αντιδράσεις εκ μέρους του νομικού κόσμου.

Διατήρηση τουλάχιστον για την επόμενη διετία του ΕΝΦΙΑ, με τον στόχο που έχει τεθεί για τη τρέχουσα και την επόμενη χρονιά να αφορά σε εισπράξεις της τάξης 2,6 δις ευρώ ετησίως, ασχέτως των μεταβολών που θα προκύψουν σχετικά με τις αντικειμενικές αξίες των ακινήτων.

Αυξητική μεταβολή του ορίου απαλλαγής ΦΠΑ για τις μικρές επιχειρήσεις, από τις 10.000 στις 25.000 ευρώ.

Σταδιακή μείωση του επιδόματος θέρμανσης, με μείωση όμως και του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης του πετρελαίου.

Ενσωμάτωση στη φορολογική κλίμακα της εισφοράς αλληλεγγύης, η οποία πλέον θα παρακρατείται κάθε μήνα από τους μισθούς και τις συντάξεις.

Μεταβολή των ρυθμίσεων του 2014 και 2015 που αφορά στις ληξιπρόθεσμες οφειλές, όσον αφορά στις δόσεις σε εφορία και ασφαλιστικά ταμεία, για να μπορέσει να υπάρξει εξαίρεση των μεγαλοοφειλετών και των μη συνεπών πληρωτών, ενώ θα υπάρξει και αύξηση των επιτοκίων που ισχύουν, ο προσδιορισμός των οποίων θα γίνεται βάσει του επιτοκίου της αγοράς.

Αλλάζουν τα ισχύοντας σε ότι αφορά στους πλειστηριασμούς α' κατοικίας, όπως και τα όρια κατασχέσεων των τραπεζικών λογαριασμών.

Η δημιουργία του Ταμείου που θα εδρεύει στην Ελλάδα στο οποίο θα μεταφερθούν περιουσιακά στοιχεία του ελληνικού δημοσίου, αξίας 50 δις ευρώ, για προώθηση των ιδιωτικοποιήσεων.

Οι εφαρμοστικοί νόμοι

Με την ολοκλήρωση της ψήφισης των προαπαιτούμενων, η κυβέρνηση θα ξεκινήσει τις διαδικασίες διαπραγματεύσεων με τους εταίρους για τους εφαρμοστικούς νόμους που θα πρέπει να ακολουθήσουν και οι οποίοι θα αφορούν σε ήδη προσυμφωνημένες μεταρρυθμίσεις.

Η κοινοτική οδηγία που αφορά στην εξυγίανση των πιστωτικών ιδρυμάτων και επιχειρήσεων θα πρέπει να περάσει στο εθνικό δίκαιο προκειμένου να λειτουργήσουν προωθητικά υπέρ των επενδύσεων.

Αντισταθμιστικά μέτρα έναντι του δημοσιονομικού προβλήματος που προκαλεί η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας όσον αφορά στη συνταξιοδοτική μεταρρύθμιση του 2012.

Εφαρμογή της ρήτρας μηδενικού ελλείμματος ή έναντι αυτής να ληφθούν έως τον Οκτωβρίου του 2015 εναλλακτικές προτάσεις κοινής απόφασης με τους εταίρους.

Χρήση της εργαλειοθήκης του ΟΟΣΑ για την μεταβολή των ισχυόντων στην αγορά προϊόντων, ώστε εντός συγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος να καθιερωθεί η λειτουργία των εμπορικών καταστημάτων της Κυριακές, οι μεταβολές των περιόδων εκπτώσεων, το ιδιοκτησιακό καθεστώς των φαρμακείων, μεταβολές στα ισχύοντας για το γάλα και τα αρτοποιεία, τα μη συνταγογραφούμενα φάρμακα, η μεταποίηση και να προχωρήσει το άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων.

Υλοποίηση της ιδιωτικοποίησης του ΑΔΜΗΕ.

Να επανεξεταστούν τα θέματα που αφορούν στις συλλογικές διαπραγματεύσεις τις εργατικές κινητοποιήσεις και τις ομαδικές απολύσεις, που συνθέτουν το πλαίσιο των εργασιακών μεταβολών.

Τέλος επιστροφή της τρόικας, ώστε να έχει τη δυνατότητα επιτόπιων ελέγχων και μεταβολή των νομοθετημάτων που έχουν ήδη προχωρήσει και για τα οποία κρίνεται από τους εταίρους ότι δεν κινούνται στη βάση των όσων συμφωνήθηκαν την 20η Φεβρουαρίου ή να προσδιοριστούν τα ανάλογα ισοδύναμα μέτρα.

Ετικέτες: