Μειώσεις των προστίμων του Κ.Ο.Κ.

Σε μειώσεις των προστίμων που προβλέπει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας προσανατολίζεται το υπουργείο Μεταφορών, γεγονός που εγείρει πλήθος εντάσεων όσον αφορά στην απουσία της οικονομικής επιβάρυνσης, που λειτουργούσε ανασταλτικά στην οδηγική παραβατικότητα.

Εντός των ημερών αναμένεται η υπογραφή της κοινής υπουργικής απόφασης για την μείωση των προστίμων του ΚΟΚ, που προωθείται από τα υπουργεία Μεταφορών και Προστασίας του Πολίτη.

Την στιγμή που έλλειψη κυκλοφοριακής αγωγής μεγάλης μερίδας Ελλήνων οδηγών και η κάκιστη οδηγική νοοτροπία έχει θανατηφόρα αποτελέσματα, τα πρόστιμα οφείλουν να είναι όσο το δυνατόν αυστηρότερα, καθώς η πολύ υψηλή οικονομική επιβάρυνση αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα, ο οποίος μπορεί να περιορίσει την ασύδοτη οδηγική συμπεριφορά.

Υπουργικές ανακοινώσεις

Από την πλευρά των αρμοδίων φορών, όπως εκ των ανακοινώσεων τους συμπεραίνεται, προέχει η ελάφρυνση των οικονομικών επιβαρύνσεων από τα πρόστιμα, λόγω της οικονομικής κρίσης, που έχει οδηγήσει σε μείωση των εσόδων, υπαγορεύοντας μειώσεις της τάξης του 50%.

Την σχετική ανακοίνωση έκανε σε συνέντευξη του ο αναπληρωτής υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Νίκος Τόσκας, αναφέροντας ότι «Ήδη υπάρχει πρόταση του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη για μείωση στο μισό των χρηματικών προστίμων, με εξαίρεση την παραβίαση του κόκκινου σηματοδότη και την οδήγηση υπό την επήρεια μέθης. Μια πρόταση την οποία επεξεργαζόμαστε μαζί με τον συνάδελφο κ. Σπίρτζη από το υπουργείο Μεταφορών. Είναι θέμα ημερών η υπογραφή της κοινής υπουργικής απόφασης».

Η εν λόγω απόφαση αποτέλεσε υλοποίηση όσων προ 10μήνου είχε προαναγγείλει ο υπουργός μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, αναφέροντας τότε ότι «Θα έχουμε ένα άλλο θεσμικό πλαίσιο, γύρω από τις άδειες οδήγησης και την κυκλοφοριακή αγωγή, γύρω από τον τρόπο που αντιμετωπίζονται οι παραβάτες, γύρω από τα πρόστιμα, που θα επιβάλλονται από εδώ και πέρα, με τρόπο που αυτά να μπορούν να λειτουργούν και όχι να μην υπάρχουν επί της ουσίας», καθώς όπως χαρακτηριστικά είπε «τα δρακόντεια μέτρα αυτό που φέρνουν είναι μη μέτρα».

Οι μειώσεις με αριθμούς

Αυτό που σε κάθε περίπτωση προέχει είναι η οδική ασφάλεια, οπότε κάθε μέτρο πρέπει να λειτουργεί υπέρ αυτής, με την επισήμανση όμως ότι πέραν των δύο εξαιρέσεων, που έθεσε ο αρμόδιος υπουργός, της παραβίασης του κόκκινου σηματοδότη και της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ, είναι πολλές οι παραβάσεις που ενέχουν ανάλογους θανατηφόρους κινδύνους κατά την οδήγηση.

Η ανευθυνότητα που επιδεικνύεται από τους οδηγούς που κάνουν χρήση του κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση, σαφώς και αποτελεί αιτία πλήθους σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων, όμως το πρόστιμο από 100 ευρώ, πλέον μειώνεται στο μισό, καταλήγοντας μόλις στα 25 ευρώ εάν πληρωθεί εντός 10ημέρου.

Αντιστοίχως και η μη χρήση κράνους στους δικυκλιστές, όπως και η μη χρήση ζώνης, που μπορούν να σώσουν ζωές, το πρόστιμο από 300 ευρώ μειώνεται σε 150 ευρώ και με την έγκαιρη πληρωμή τους στα 75 ευρώ.

Η παραβίαση STOP υποχρεωτικής παραχώρησης προτεραιότητας, όπως και το αντικανονικό προσπέρασμα είναι παραβάσεις που τιμωρούνταν με 700 ευρώ πρόστιμο, το οποίο μειώνεται στα 350 ευρώ και περαιτέρω στα 175 ευρώ εάν η πληρωμή του γίνει άμεσα.

Για δε την ανάπτυξη υπερβολικής ταχύτητας, που αποτελεί και την κυριότερη αιτία των περισσότερων θανάτων στην άσφαλτο, καθώς ανήκει στις παραβάσεις υψηλού κινδύνου, υπάρχει και σε αυτή την περίπτωση μείωση στο ήμισυ του προστίμου.

 

 

Ετικέτες: