Η αποδοχή των προτάσεων της ΠΝΟ από το Υπουργείο Ναυτιλίας δεν σταμάτησε την απεργία

Εμμένει η ΠΝΟ

Δεμένα τα πλοία την Τετάρτη 18 Απριλίου
  • Τρίτη, 17 Απριλίου, 2018 - 06:16

Η ενσωμάτωση των προτάσεων της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας στο σχέδιο υπουργικής απόφασης για τις ενδομεταφορές δεν φάνηκε ικανή να κάμψει την απόφαση για πραγματοποίηση της 24ωρης πανελλαδικής απεργίας που έχει προκηρυχθεί για αύριο Τετάρτη 18 Απριλίου, που θα κρατήσει δεμένα τα πλοία στα λιμάνια.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου Ναυτιλίας, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Παναγιώτης Κουρουμπλής και ο Γενικός Γραμματέας Ναυτιλίας Διονύσης Τεμπονέρας, αφού μελέτησαν τις προτάσεις που υπέβαλε η ΠΝΟ στο Υπουργείο, σχετικά με το σχέδιο της υπουργικής απόφασης για τις θαλάσσιες ενδομεταφορές, αποφάσισαν να τις ενσωματώσουν στο εν λόγω σχέδιο απόφασης, όπως είχαν υποσχεθεί στη διοίκηση της ΠΝΟ, κατά τη συνάντησή τους την προηγούμενη εβδομάδα.

Επιπλέον οι κ.κ. Κουρουμπλής και Τεμπονέρας επαναλαμβάνουν ότι το Υπουργείο Ναυτιλίας παραμένει ανοιχτό στο διάλογο για την προστασία των εργασιακών δικαιωμάτων των Ελλήνων Ναυτικών.

Η απεργιακή κινητοποίηση

Η ΠΝΟ, προκήρυξε την 24ωρη απεργία, με προοπτική κλιμάκωσης, καθώς αντιδρά στο σχέδιο υπουργικής απόφασης για τις ενδομεταφορές από πλοία με σημαία τρίτου κράτους μεταξύ ελληνικών λιμένων, με την προκήρυξη της απεργίας για αύριο, σε όλες τις κατηγορίες πλοίων, με προοπτική κλιμάκωσης, καθώς σημειώνει ότι με το σχέδιο υπουργικής απόφασης «ανοίγει η κερκόπορτα για την άλωση των ενδομεταφορών από πλοία με σημαία τρίτου κράτους».

Διαπιστώνει δε ότι «τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο ναυτικός κόσμος όχι μόνο εξακολουθούν να ταλανίζουν τον κλάδο, όχι μόνο δεν επιλύονται εκ μέρους των κυβερνώντων…αλλά αντίθετα θριαμβεύουν και οξύνονται ακόμα περισσότερο με τις διαρκώς προωθούμενες νέες ρυθμίσεις και συνεχείς περικοπές».

Όπως σημειωνόταν στην σχετική ανακοίνωση, τα αιτήματα που αφορούν στην απεργιακή κινητοποίηση είναι: «Άμεση επίλυση του συνταξιοδοτικού με την πλήρη απεμπλοκή των ναυτικών εν ενεργεία και συνταξιούχων από τον νόμο 4387/16, τέρμα οι μειωμένες και ειδικές συνθέσεις και συνθήκες εργασίας γαλέρας με τροποποίηση - κατάργηση του Ν. 4150/2013 με ταυτόχρονη κατάργηση και όλων των υπουργικών αποφάσεων για τις ειδικές συνθέσεις, άμεση απόσυρση του σχεδίου υπουργικής απόφασης για τη διενέργεια ενδομεταφορών από πλοία με σημαία τρίτου κράτους, νέες συλλογικές συμβάσεις εργασίας με πραγματικές και ουσιαστικές αυξήσεις, άμεση και ορθή πληρωμή των δεδουλευμένων».

Σε συνέχεια της προκήρυξης της απεργίας, την προηγούμενη εβδομάδα, στο πλαίσιο των ενεργειών για εξεύρεση κοινής λύσης σε ότι αφορά στις εκφρασμένες διαφωνίες της ΠΝΟ, πραγματοποιήθηκε συνάντηση της διοίκησης της με το υπουργό Ναυτιλίας, Παναγιώτη Κουρουμπλή, τον υφυπουργό, Νεκτάριο Σαντορινιό, τον γενικό γραμματέα του υπουργείου, Διονύση Τεμπονέρα, τον αρχηγό του Λιμενικού Σώματος, Σταμάτη Ράπτη, τον β’ υπαρχηγό, Θανάση Ντούνη, καθώς και υπηρεσιακούς παράγοντες.

Στη συνάντηση εκτέθηκαν όλες οι ενστάσεις από την πλευρά της ΠΝΟ και δόθηκε η προοπτική από τον Παν. Κουρουμπλή για κατάθεση των προτάσεων σχετικά με το σχέδιο απόφασης.

Τα αιτήματα της ΠΝΟ

Στην επιστολή που απέστειλε προς το υπουργείο Ναυτιλίας, η ΠΝΟ τόνισε την πάγια και σταθερή θέση της ότι όλες οι ενδομεταφορές, προσώπων και πραγμάτων, στη χώρα μας πρέπει να γίνονται με πλοία με ελληνική σημαία, με ελληνικά πληρώματα, με πλήρη συγκροτημένα εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα για όλους και με συνθέσεις πληρώματος που να ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες τού πλοίου και όχι με την ελάχιστη επάνδρωση.

Σε διαφορετική περίπτωση, προσθέτει, εάν το υπουργείο προχωρήσει στην έκδοση απόφασης που θα επιτρέπει την εκτέλεση των ενδομεταφορών εμπορευμάτων με πλοία σημαίας τρίτων χωρών, αυτά θα πρέπει να στελεχώνονται υποχρεωτικά από ελληνικά πληρώματα, αμειβόμενα σύμφωνα με τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας της ΠΝΟ, και να είναι ασφαλισμένα σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία.

Υπογραμμίζει δε ότι θα πρέπει να συμπεριληφθεί ρητή αναφορά πως σε καμία περίπτωση δεν χορηγείται οποιαδήποτε άδεια εκτέλεσης δρομολογίων με πλοία σημαίας τρίτου κράτους και δεν εκτελούνται εγκεκριμένα ήδη δρομολόγια ως μέτρο αντιμετώπισης της ανεργίας ή άλλης μορφής κινητοποίησης των ναυτικών.

Αντιδράσεις των ναυτεργατικών σωματείων

Όπως αναφέρουν σε κοινή ανακοίνωσή τους, τα ναυτεργατικά σωματεία της Πανελλήνιας Ένωσης Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΜΕΝ) της Πανελλήνιας Ένωσης Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής «Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» και της Πανελλήνιας Επαγγελματικής Ένωσης Μαγείρων, (ΠΕΕΜΑΓΕΝ) «Με το σχέδιο υπουργικής απόφασης για τις ενδομεταφορές από πλοία με σημαία τρίτου κράτους το υπουργείο Ναυτιλίας επιχειρεί να επιβάλλει την εφαρμογή του ευρωπαϊκού κανονισμού 3577/1992 για τις θαλάσσιες ενδομεταφορές, δίνοντας το δικαίωμα να δρομολογούνται πλοία μεταξύ ελληνικών λιμανιών, ανεξαρτήτου εθνικότητας, μειώνοντας ακόμα παραπέρα τις οργανικές συνθέσεις, με διεύρυνση της ανασφάλιστης εργασίας χωρίς ΣΣΕ και κοινωνική ασφάλιση».

Όπως υποστηρίζεται από την πλευρά των ναυτεργατικών σωματείων, το συγκεκριμένο σχέδιο απόφασης «αποτελεί συνέχεια του ν. 4150/2013 και των υπουργικών αποφάσεων που έχουν αποδεκατίσει τις οργανικές συνθέσεις στα επιβατηγά πλοία, με τους εφοπλιστές να τις καθορίζουν και να τις επιβάλουν, υπονομεύοντας ακόμα και την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα».

Σύμφωνα δε με την Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ) «Εφοπλιστές και κυβέρνηση απορρίπτουν κατηγορηματικά το αίτημά μας για την κατάργηση του νόμου 4150/2013 με τον οποίο επήλθαν ριζικές ανατροπές στην επάνδρωση των Ε/Γ-Ο/Γ πλοίων τόσο στην ακτοπλοΐα, όσο και στα πλοία της γραμμής της Αδριατικής».

Υπενθυμίζει ότι «Πέρυσι, πριν το καλοκαίρι, ο υπουργός είχε δηλώσει στην ΠΝΟ ότι δεν προλαβαίνει να κάνει οποιαδήποτε νομοθετική αλλαγή στον νόμο 4150/2013 και ότι αυτό θα γίνει το φθινόπωρο», όμως συμπληρώνει ότι «Πέρασε το φθινόπωρο, ο χειμώνας και σε λίγο τελειώνει η άνοιξη και ο ίδιος συνεχίζοντας το παιχνίδι των εντυπώσεων παραπέμπει το θέμα για μετά τον Αύγουστο του 2018…».

 

 

Ετικέτες: