Ανησυχία και προβληματισμό προκαλούν τα περί κλεισίματος αεροδρομίων

Ανάμεσά τους και 4 των Κυκλάδων

Διαψεύδει η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών
  • “Πόλεμος” δημοσιευμάτων τις τελευταίες ημέρες σχετικά με τις απαιτήσεις της Τρόικας για το κλείσιμο 22 επαρχιακών αεροδρομίων, ανάμεσα σε αυτά και του Νοτίου Αιγαίου, έχουν δημιουργήσει την έντονη ανησυχία των νησιωτών.
  • Μάλιστα η ανησυχία έχει μεταλλαχθεί σε οργή, τη στιγμή που όπως αναφέρεται η απαίτηση της Τρόικας επανέρχεται στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων αν και πριν από μερικούς μήνες είχε απορριφθεί από το αρμόδιο υπουργείο.

    Από την πλευρά της η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών διαψεύδει κατηγορηματικά την πληροφορία αυτή, διάψευση όμως που δεν μπορεί να κατευνάσει τα πνεύματα, διότι και σε άλλα θέματα έχουν δοθεί μεγαλόστομες διαβεβαιώσεις που από την μία στιγμή στην άλλη, κατέρρευσαν.

    Τα 33 αεροδρόμια

    Το “λουκέτο το εισηγείται η γερμανική αεροπορική εταιρεία Lufthansa και οι Γερμανοί σύμβουλοι του δημοσίου προς την ελληνική κυβέρνηση.

    Η απαίτηση αφορά στο κλείσιμο αερολιμένων που εξυπηρετούν απομακρυσμένα νησιά αλλά και δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς.

    Ανάμεσά τους και αεροδρόμια των νησιών των Κυκλάδων, όπως της Σύρου, Νάξου, Πάρου και Μήλου. Συγκεκριμένα πρόκειται για τα αεροδρόμια:

    - Σητείας

    - Αλεξανδρούπολης

    - Αράξου

    - Καλαμάτας

    - Νέας Αγχιάλου

    - Λήμνου

    - Χίου

    - Καστοριάς

    - Κοζάνης

    - Ιωαννίνων

    - Σκύρου

    - Σύρου

    - Ικαρίας

    - Λέρου

    - Καρπάθου

    - Νάξου

    - Πάρου

    - Μήλου

    - Κυθήρων

    - Αστυπάλαιας

    - Καστελόριζου

    - Κάσσου

    Διαψεύδει η κυβέρνηση

    Σε κατηγορηματική διάψευση της πληροφορίας που είδε το φως της δημοσιότητας και ήθελε να μπαίνει «λουκέτο» σε 22 περιφερικά αεροδρόμια της χώρας προχώρησε η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, τονίζοντας ότι στα σχέδια της κυβέρνησης δεν περιλαμβάνεται σχετική απόφαση.

    «Κανένα αεροδρόμιο δεν πρόκειται να κλείσει καθώς ήδη έχει ξεκινήσει η διαδικασία για την ίδρυση ενός φορέα που θα διαχειρίζεται όσους αερολιμένες δεν έχουν παραχωρηθεί στο ΤΑΙΠΕΔ» είπαν χαρακτηριστικά υψηλόβαθμα στελέχη του υπουργείου.

    Μάλιστα ανέφεραν ότι η σχετική πρόταση περιλαμβανόταν ως εναλλακτική λύση στη έκθεση που είχε συντάξει η Lufthansa η οποία έχει προσληφθεί από το ΤΑΙΠΕΔ ως σύμβουλος ιδιωτικοποίησης για την παραχώρηση των περιφερειακών αεροδρομίων, διαδικασία που δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί.

    «Η πρόταση αυτή δεν ελήφθη υπόψη και δεν έχει συζητηθεί ποτέ από την κυβέρνηση μια και η εταιρεία δεν έχει καμία δικαιοδοσία για τα αεροδρόμια εκτός ΤΑΙΠΕΔ» αναφέρουν χαρακτηριστικά.

    Τα ίδια στελέχη τόνισαν ότι με τροπολογία που έχει ήδη ψηφιστεί στη Βουλή προβλέπεται η ίδρυση φορέα με την επωνυμία «Ανώνυμη Εταιρεία Διαχείρισης Περιφερειακών Αεροδρομίων», στην οποία θα ενταχθούν τα κρατικά περιφερειακά αεροδρόμια που δεν θα αξιοποιηθούν μέσω των διαγωνισμών και των συμβάσεων παραχώρησης ορίζει τροπολογία που κατέθεσε χθες το υπουργείο Ανάπτυξης.

    Η χρηματοδότηση της εταιρείας θα γίνεται από τα επιβαλλόμενα τέλη και τις εμπορικές εκμεταλλεύσεις στα αεροδρόμια ευθύνης της, καθώς επίσης και από έσοδο που θα καταβάλλουν τα αποκρατικοποιημένα αεροδρόμια ή οι αναχωρούντες απ' αυτά επιβάτες γι' αυτόν τον σκοπό στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.