Ο ρόλος της κρουαζιέρας στον ελληνικό τουρισμό επισημάνθηκε από την αν. υπουργό Τουρισμού Ελ. Κουντουρά

Κομμάτι της τουριστικής ταυτότητας της Ελλάδας η κρουαζιέρα

  • Τετάρτη, 5 Οκτωβρίου, 2016 - 06:14
  • /   Eνημέρωση: 5 Οκτ. 2016 - 18:00

Χαρακτηρίζοντας την κρουαζιέρα ως «Μεγάλη και σταθερή δύναμη του ελληνικού τουρισμού», η αναπληρώτρια υπουργός Τουρισμού, Έλενα Κουντουρά, τόνισε την σημασία και την ιδιαίτερη βαρύτητα που δίνει το υπουργείο της στον τομέα της κρουαζιέρας και τον καίριο ρόλο της στον ελληνικό τουρισμό.

Τις μέχρι τώρα ενέργειες του υπουργείου Τουρισμού αλλά και τις προοπτικές τόνωσης του τουριστικού προϊόντος, με έμφαση στην κρουαζιέρα, έθεσε η κ. Κουντουρά, στην ομιλία της στα εγκαίνια της νέας προβλήτας για την κρουαζιέρα στον ΟΛΠ.

Βάσει των στοιχείων και των αριθμών δεν αμφισβητείται πως το 2016 είναι μία καλή χρονιά για τον ελληνικό τουρισμό, που θα κλείσει με νέα αύξηση μετά το περσινό ρεκόρ των 26 εκατ. διεθνών αφίξεων. Και σε αυτό συμβάλλει η εξαιρετική πορεία της κρουαζιέρας αλλά και τα πολύ καλά αποτελέσματα στο λιμάνι του Πειραιά, όπου στο οκτάμηνο του έτους, οι αφίξεις επιβατών εξωτερικού παρουσίασαν αύξηση μεγαλύτερη του 17%, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2015.

Σε μία δύσκολη χρονιά, με τα δυσάρεστα γεγονότα στην Ευρώπη και στις γειτονικές χώρες, αλλά και με τις γεωπολιτικές εξελίξεις στην ευρύτερη περιοχή, η υπουργός σημείωσε ότι έγιναν σημαντικές προσπάθειες, σε συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα, προκειμένου η χώρα να διατηρήσει το τουριστικό της μερίδιο, με την επιδίωξη ενός διαρκούς θετικού αποτελέσματος.

Ειδικά για τον θαλάσσιο τουρισμό, η υπουργός επεσήμανε πως αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της τουριστικής ταυτότητας της Ελλάδας και αποτελεί σημαντικό κομμάτι των προωθούμενων δράσεων, με επίκεντρο την ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού, ως τομέα υψηλής κυβερνητικής προτεραιότητας.

Όπως υπενθύμισε η κ. Κουντουρά «Αποφασίσαμε και προχωρήσαμε από κοινού με τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Θοδωρή Δρίτσα στη σύσταση της Εθνικής Συντονιστικής Επιτροπής για την Κρουαζιέρα, με τη συμμετοχή 28 τουλάχιστον φορέων του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. Σκοπός μας είναι η χώρα να αποκτήσει για πρώτη φορά εθνική ενιαία στρατηγική για την ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού».

Οι επιδιώξει του εθνικού αναπτυξιακού σχεδιασμού, όπως είπε είναι η ανάπτυξη και  ο εκσυγχρονισμός των υποδομών λιμανιών, η αναβάθμιση των υπηρεσιών με διεθνή standards και η άμεση επίλυση, σε κεντρικό επίπεδο, του συνόλου των θεμάτων που αντιμετωπίζει ο κλάδος.

Ενημέρωσε δε πω ήδη η επιτροπή αυτή έχει ενεργοποιηθεί και προχωρά στα απαραίτητα βήματα προς αξιοποίηση των ευκαιριών και αποτελεσματικής αντιμετώπισης των όποιων προκλήσεων «ανταποκρινόμενοι στις νέες διεθνείς τάσεις και ανάγκες των επισκεπτών της κρουαζιέρας» όπως ανέφερε.

Ανταγωνιστική η Ελλάδα και στον θαλάσσιο τουρισμό

Επισημάνθηκε πω παγκοσμίως, η κρουαζιέρα είναι ταχύτατα αναπτυσσόμενος και κερδοφόρος κλάδος και νέοι προορισμοί όπως η Αβάνα και η Ασία κερδίζουν διαρκώς έδαφος. Αποτελεί γρήγορη παγκόσμια διαφήμιση που αποφέρει άμεσα έσοδα.

Στο παγκόσμιο αυτό περιβάλλον, όπως διαμορφώνεται, προωθείται η Ελλάδα σε όλους τους Διεθνείς Ομίλους και τους κυρίαρχους decision-makers του ιδιωτικού τομέα μέσα από μία νέα προϊοντική στρατηγική και αντίστοιχα στο ταξιδιωτικό κοινό, με επίκεντρο την άμεση προώθηση του προορισμού και του brand «Ελλάδα» στο θαλάσσιο τουρισμό, την ανάδειξη νέων ελληνικών προορισμών που προωθούνται και που επιδιώκεται να ενταχθούν στα νέα προγράμματα για την κρουαζιέρα και νέων θεματικών ταξιδιωτικών εμπειριών.

Μέσα από τον σχεδιασμό του, το υπουργείο, όπως σημείωσε η κ. Κουντουρά, προσβλέπει στην ακόμη πιο στενή συνεργασία με τον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα καθώς και τη σύναψη στρατηγικών συνεργασιών lobbying στο εξωτερικό.

Ενημέρωσε πως αναλήφθηκαν πολιτικές πρωτοβουλίες για την ανάπτυξη συνεργασιών και διμερών δράσεων με χώρες στην ευρύτερη περιοχή, ενώ παράλληλα δημιουργούνται οι προϋποθέσεις και ενθαρρύνεται ο ιδιωτικός τομέας, οι τουριστικές επιχειρήσεις να προχωρήσουν σε νέες συνεργασίες και σε κοινά πακέτα κρουαζιέρας για την προσέλκυση επισκεπτών από μακρινές αγορές.

Ταυτόχρονα, το υπουργείο επικεντρώνεται στην άμεση βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του τουριστικού μας προϊόντος και τον εκσυγχρονισμό όλης της αλυσίδας εξυπηρέτησης των πλοίων σε όλα τα λιμάνια μας.

Ενισχύεται δε η διεθνής παρουσία της χώρας μέσα από τις Διεθνείς και εξειδικευμένες εκθέσεις τουρισμού όπου συμμετέχει ο ΕΟΤ.

Τόνισε πως η μοναδικότητα του προορισμού «Ελλάδα» στη Μεσόγειο αποτελεί προτεραιότητα, αναπτυξιακή και επικοινωνιακή, με έμφαση στην αναγνώριση του ότι δεν υπάρχει μέρος σαν την Ελλάδα (No Place like Greece).

Πέραν αυτών, αναφέρθηκε και στις εμπορικές συμφωνίες που επιδιώκονται για την αεροπορική διασύνδεση με νέες αγορές- στόχους, υπογραμμίζοντας πως οι απευθείας αεροπορικές συνδέσεις αποτελούν «κλειδί» για την ανάπτυξη του τουρισμού και της κρουαζιέρας.

Βάσει αυτού, ενημέρωσε πως ήδη έγιναν σημαντικά βήματα στην καθιέρωση νέων απευθείας πτήσεων με νέες και δυναμικές αγορές που άνοιξαν για την Ελλάδα και σε διάστημα ενός έτους επιτεύχθηκε αύξηση των τουριστικών ροών σε επίπεδα από 30 έως 55%, όπως στη Ρωσία, τις ΗΠΑ, την Μέση Ανατολή, τη Νότια Κορέα και την Κίνα.

Καθώς, όπως είπε η Ελλάδα αυτή τη στιγμή αποτελεί έναν ιδιαίτερα ελκυστικό και σίγουρο ευρωπαϊκό και παγκόσμιο προορισμό και είναι η πιο ανταγωνιστική πρόταση στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου, από την πλευρά του υπυοργείου δημιουργείται το κατάλληλο περιβάλλον ώστε όσοι διαβλέπουν τις ευκαιρίες και επενδύουν μέσα από συνέργειες και συνεργασίες στο ελληνικό τουριστικό προϊόν, να δουν άμεσα και υψηλά οφέλη.

Κατέληξε δε με την επισήμανση πως στην κοινή αυτή προσπάθεια για την υλοποίηση των αναπτυξιακών πολιτικών και την προώθηση νέων μεγάλων επενδύσεων, η κρουαζιέρα αναδεικνύεται ως η μεγάλη σταθερή δύναμη του τουρισμού μας.