Συνεχίζεται το διοικητικό χάος στις Μικρές Κυκλάδες, με το υπ. Εσωτερικών να δηλώνει αναρμόδιο

Από τον Άννα στον Καϊάφα

Τρία χρόνια μετά και ακόμη πολλά νησιά, ιδιαίτερα τα μικρά μετρούν τις πληγές τους από την προχειρότητα της περιβόητης διοικητικής μεταρρύθμισης του “Καλλικράτη”.

Στις Μικρές Κυκλάδες ακόμη προσπαθούν να ξεμπλέξουν το θέμα των αρμοδιοτήτων, με αποτέλεσμα να έχει δημιουργηθεί ένα τεράστιο διοικητικό χάος.

Μπροστά σε αυτό το αδιέξοδο, ο αντιδήμαρχος Σχοινούσας, Ηλίας Μάνης, έστειλε επιστολή προς το υπουργείο Εσωτερικών, ελπίζοντας, διότι η ελπίδα πεθαίνει τελευταία, ότι θα υπάρξουν οι σχετικές διευκρινίσεις, ώστε να δοθεί λύση στο διοικητικό χάος που επικρατεί στις Μικρές Κυκλάδες από τις σοβαρές παραλείψεις της κεντρικής διοίκησης, αλλά και του δήμου, καθώς και του ίδιου του Δημάρχου, κ. Μαργαρίτη.

Ο κ. Μάνης δεν έλαβε καμία απάντηση, καθώς το υπουργείο ουσιαστικά δηλώνει αναρμόδιο, παραπέμποντας το θέμα στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αιγαίου.

Η αγωνιώδη ερώτηση του Αντιδημάρχου Σχοινούσας
“Επειδή η δημοτική κοινότητα Σχοινούσας δεν διαθέτει δημοτικές υπηρεσίες, καθώς έχει παντελή έλλειψη προσωπικού, ο Δήμαρχος δεν μας έχει μεταβιβάσει τέτοιες αρμοδιότητες, ενώ δεν διαθέτουμε και τις τεχνικές γνώσεις ούτε τα ανάλογα στοιχεία”, σημείωνε ο κ. Μάνης στην επιστολή του, ενώ επιπλέον ζητούσε να του απαντηθεί, αν οι αιρετοί, όπως αντιδήμαρχος και πρόεδρος, έχουν το δικαίωμα να εκδίδουν βεβαιώσεις, καθώς και να τις υπογράφουν.
“Με την υπ΄ αριθμ. 1 ΑΔΑ : ΒΕΦΔΩΚΗ-ΘΤΟ 02/01/2013 απόφαση του Δημάρχου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, σε εφαρμογή του νόμου 4071/2012, μεταβιβάστηκαν στους αντιδημάρχους των νησιών (Σχοινούσα, Ηρακλειά, Κουφονησίων και Δονούσας), οι εξής αρμοδιότητες:

1. Αρμοδιότητα τέλεσης των πολιτικών γάμων στα όρια των νησιωτικών δημοτικών κοινοτήτων

2. Αρμοδιότητα για την υλοποίηση των προγραμμάτων τοπικής ανάπτυξης.

3. Αρμοδιότητα για την υλοποίηση προγραμμάτων απασχόλησης και τουριστικής προβολής

4. Αρμοδιότητα για την παρακολούθηση της εκπόνησης μελετών και της εκτέλεσης έργων και προμηθειών .

Επίσης, όλοι οι Αντιδήμαρχοι ασκούν το δικαίωμα

1. Υπογραφής εγγράφων των θεμάτων της αρμοδιότητάς τους

2. Θεώρησης του γνησίου της υπογραφής

3. Θεώρησης της ακρίβειας των φωτοαντιγράφων.

Έγγραφα της Αρμοδιότητας των Αντιδημάρχων που χαράσσουν πολιτική του Δήμου ή δεσμεύουν οικονομικά το Δήμο προς οιονδήποτε, συντάσσονται σε σχέδιο από τους Αντιδημάρχους και φέρουν την τελική υπογραφή του Δημάρχου.

Σύμφωνα με την εγκύκλιο 41 ΑΔΑ : 1ΙΦΝΚ-ΔΘ 14/12/2010, οι αρμοδιότητες που μεταβιβάζονται πρέπει να αναγράφονται συγκεκριμένα προς αποφυγή σύγχυσης ως προς το εύρος αυτών.

Στη Δημοτική Κοινότητα Σχοινούσας δεν υπάρχουν υπάλληλοι του Δήμου εκτός από την υπάλληλο του ΚΕΠ.

Οι δημόσιες υπηρεσίες όπως ο ΕΟΤ, η εφορία και άλλες, ζητάνε να τους βεβαιώσει ο τοπικός αντιδήμαρχος ή ο πρόεδρος της δημοτικής κοινότητας διάφορες βεβαιώσεις όπως:

-Βεβαίωση ότι το ακίνητο υδροδοτείται νόμιμα καθώς και ότι δύναται η δημοτική κοινότητα να παρέχει μια άλφα ποσότητα νερού

-Βεβαίωση σύνδεσης στο δίκτυο αποχέτευσης καθώς και καλής λειτουργίας του αποχετευτικού συστήματος

-Βεβαίωση ότι η Σχοινούσα είναι χαρακτηρισμένη ως άγονη νησιωτική περιοχή

-Βεβαίωση καταλληλότητας κτηρίου για επαγγελματική στέγη

-Αυτοψία κτηρίου για έναρξη εργασιών στη ΔΟΥ

-Βεβαίωση ότι το ακίνητο δεν το νοίκιαζε στο παρελθόν ο ιδιοκτήτης .

-Βεβαίωση ότι ο τάδε κάτοικος έχει τον τάδε αριθμό αιγοπροβάτων

-Βεβαίωση ότι ο δρόμος είναι κοινοτικός, κοινόχρηστος ή αγροτικός ή ότι προϋπήρχε του έτους τάδε

-Ότι το οίκημα είχε κτιστεί πριν από του έτους τάδε.

-Βεβαίωση κοινόχρηστου χώρου

-Καθώς και πολλές άλλες βεβαιώσεις

Επειδή, η δημοτική κοινότητα Σχοινούσας δεν διαθέτει δημοτικές υπηρεσίες καθώς έχει παντελή έλλειψη προσωπικού, ο δήμαρχος δεν μας έχει μεταβιβάσει τέτοιες αρμοδιότητες, ενώ δεν διαθέτουμε και τις τεχνικές γνώσεις, ούτε τα ανάλογα στοιχεία, παρακαλώ να μας γνωρίσετε, αν οι αιρετοί (αντιδήμαρχος, πρόεδρος) έχουν το δικαίωμα να εκδίδουν τέτοιες βεβαιώσεις καθώς και να τις υπογράφουν.

Επίσης, οι υπηρεσίες του Δήμου δεν μεταβαίνουν για αυτοψία στα νησιά μας και ζητάνε από εμάς να βεβαιώσουμε σε αυτές (στις υπηρεσίες) και μετά να δώσουν (οι υπηρεσίες )τη βεβαίωση στον πολίτη που αιτείται.

Η κατάσταση αυτή δημιουργεί πολλά προβλήματα αφού οι άλλοι αντιδήμαρχοι του Δήμου παραπέμπουν τους πολίτες σε εμάς ενώ μας ζητάνε και τηλεφωνικά να δώσουμε τις βεβαιώσεις στους πολίτες, επίσης οι υπηρεσίες όπως η ΔΟΥ και ο ΕΟΤ λένε στους πολίτες ότι μπορούν να δώσουν τις βεβαιώσεις ο Αντιδήμαρχος και ο Πρόεδρος του νησιού ενώ οι υπηρεσίες του Δήμου τους παραπέμπουν σε εμάς.

Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα οι πολίτες να νομίζουν ότι δεν θέλουμε να τους εξυπηρετήσουμε και οι άλλοι αντιδήμαρχοι ότι είμαστε ευθυνόφοβοι και δεν εξυπηρετούμε τους πολίτες.

Παρακαλώ να μας γνωρίσετε, καθώς να ενημερώσετε και τις υπηρεσίες αν έχουμε το δικαίωμα να εκδίδουμε βεβαιώσεις αυτής της μορφής, αν μπορούμε να τις υπογράψουμε ή αν μπορούμε να βεβαιώνουμε στις αρμόδιες υπηρεσίες του δήμου”.

“Δηλώνει αναρμόδιος”

Ο αρμόδιος γενικός διευθυντής του Τμήματος Οργάνωσης και Λειτουργίας ΟΤΑ του υπουργείου Εσωτερικών, κ. Κιντής, παραπέμπει το θέμα στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αιγαίου, καλώντας την να ενεργήσει σχετικά με τις τυχόν δυσλειτουργίες που έχουν ανακύψει από το Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, σημειώνοντας “ότι σε κάθε περίπτωση οι δημοτικές υπηρεσίες του δήμου οφείλουν να συνδράμουν στη διευκόλυνση του διοικητικού έργου των αντιδημάρχων που αναλαμβάνουν, είτε κατόπιν μεταβίβασης αρμοδιότητας, είτε εξουσιοδότησης υπογραφής από το Δήμαρχο”.