Περικοπή ακτοπλοϊκών γραμμών σχεδιάζει το Υπουργείο

«Περιττά» νησιά και νησιώτες

Μέσω… Λαμίας η πρόσβαση στον Πειραιά
  • Παρασκευή, 16 Αυγούστου, 2013 - 06:00

Ως «περιττές» χαρακτηρίζει ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, επιδοτούμενες γραμμές της ακτοπλοΐας που παρουσιάζουν χαμηλή επιβατική κίνηση, προαναγγέλλοντας «κόψιμο» λόγω οικονομικής δυσπραγίας.

Μιλώντας σε εκπομπή του τηλεοπτικού σταθμού ΣΚΑΪ, ο Υπουργός επεσήμανε ότι γίνεται προσπάθεια διατήρησης ακτοπλοϊκών συνδέσεων με ελάχιστα χρήματα, υπογραμμίζοντας ότι «όλοι θέλουν ένα καράβι στο λιμάνι τους, το οποίο να ξεκινά μάλιστα από τον Πειραιά, όμως αυτό είναι αδύνατο να υλοποιηθεί με τα οικονομικά δεδομένα».

Το χάσαμε το πλοίο της γραμμής…

Αναφερόμενος για ακόμη μία φορά στις ζημιές των εφοπλιστών, ο κ. Βαρβιτσιώτης δεν παρέλειψε να παρατηρήσει ότι σήμερα δεν είναι παραπονούμενοι μόνο οι νησιώτες και οι ναυτικοί, αλλά και οι ακτοπλόοι που, όπως ανέφερε, έχουν δει σωρευμένες ζημιές, περίπου 800 εκατομμυρίων τα τελευταία τρία χρόνια. Ο Υπουργός χαρακτήρισε χρέος του τη «σωστότερη διάρθρωση του δικτύου», η οποία θεωρεί ότι θα επιτευχθεί με κόψιμο γραμμών, προτείνοντας παράλληλα ότι ενδεχομένως θα υπάρξει σχεδιασμός για σύνδεση των μικρότερων νησιών με μεγαλύτερα από όπου οι ταξιδιώτες θα μπορούν να μετεπιβιβάζονται σε πλοία με προορισμό τον Πειραιά.

Με άλλα λόγια, σε μικρά νησιά των Κυκλάδων η σύνδεση των οποίων με τον Πειραιά θεωρείται ασύμφορη και άρα «περιττή», τα δεδομένα αλλάζουν άρδην, με τους κατοίκους των νησιών αυτών να πρέπει να… θαλασσοδέρνονται ώστε πρώτα να μεταβούν σε κάποιο κοντινό μεγαλύτερο νησί και στη συνέχεια να καταφέρουν να ταξιδέψουν για Πειραιά. Παρόλα αυτά, ο κ. Βαρβιτσιώτης εμφανίστηκε βέβαιος ότι ο σχεδιασμός θα είναι τέτοιος που θα εγγυάται τακτική και καθημερινή σύνδεση με συγκεκριμένες προβλέψεις για τη μετεπιβίβαση.

Θυμήθηκαν το Λαύριο

Ο Υπουργός Ναυτιλίας & Αιγαίου προανήγγειλε ακόμη το «άνοιγμα» νέων γραμμών που θα μπορέσουν να οδηγήσουν σε ακτοπλοϊκές υπηρεσίες χαμηλότερου κόστους, αναφέροντας χαρακτηριστικά το λιμάνι του Λαυρίου, από όπου, όπως είναι γνωστό, σε σχέση με το λιμάνι του Πειραιά υπάρχει διαφορά τουλάχιστον 1,5 ώρας πλεύσης, ειδικά για πλοία που αναχωρούν για Κυκλάδες και Βόρειο Αιγαίο. Ήδη πάντως, προγραμματίζεται η επέκταση του προαστιακού σιδηροδρόμου για το λιμάνι του Λαυρίου.

Ο κ. Βαρβιτσιώτης παραδέχθηκε ακόμη ότι τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι «πανάκριβα», αποδίδοντας την αλματώδη αύξηση των τελευταίων ετών στο κόστος του καυσίμου, το οποίο, εν τέλει, έχουν επωμιστεί οι ταξιδιώτες, διευκρινίζοντας ότι το Υπουργείο προσπαθεί να έρθει σε συνεννόηση με τις εταιρίες και τους τοπικούς φορείς για εξεύρεση λύσης για φθηνότερα εισιτήρια.