Ελλιπής στελέχωση των υπηρεσιών του Λιμενικού των Κυκλάδων

Υπερβάλλουν εαυτόν

Τα σοβαρότατα προβλήματα, εξαιτίας της ελλιπούς στελέχωσης, που αντιμετωπίζουν οι υπηρεσίες του Λιμενικού Σώματος στα νησιά των Κυκλάδων, επισημαίνει ο πρόεδρος της Ένωσης Προσωπικού Λ.Σ. Κυκλάδων, ζητώντας την άμεση επίλυση τους, μέσω επιστολής του προς την Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Προσωπικού Λιμενικού Σώματος.

Τα αιτήματα αφορούν στην κάλυψη των αναγκών με το απαιτούμενο προσωπικό, καθώς η αυξημένη ιδίως καλοκαιρινή κίνηση των νησιών δημιουργεί απαιτήσεις που η υποστελέχωση των μονάδων του Λιμενικού υποχρεώνει τους υπηρετούντες Λιμενικούς να υπερβάλλουν εαυτό για να τις καλύψουν.

Τα αιτήματα που διατυπώνει ο πρόεδρος της Ένωσης, Θανάσης Μπέρτσιας, προέκυψαν κατόπιν επιτόπιων επισκέψεων στα Λιμεναρχεία και τους Λιμενικούς Σταθμούς, όπου παρατηρήθηκε η υποστελέχωση των υπηρεσιών.

Επιπροσθέτως την κατάσταση δυσχεραίνει το πλήθος των αποσπάσεων και διαθέσεων των υπηρετούντων στο Σώμα.

Επισημαίνεται στην Ομοσπονδία ως επιτακτική ανάγκη η διεκδίκηση της πλήρους στελέχωσης των υπηρεσιών των Κυκλάδων, οι τοπικές υπηρεσίες των οποίων σημειώνεται ότι «επιτελούν κρίσιμο έργο στον τομέα ευθύνης τους και κυρίως στη διασφάλιση της παράκτιας νομιμότητας, την προστασία ασφάλειας της ναυσιπλοΐας και την αύξηση του τουρισμού λειτουργώντας ως καλοί πρεσβευτές του».

Οι ελλείψεις ανά νησί

Στο Λ/Χ Θήρας, εκφράστηκε από τους εργαζόμενους ο προβληματισμός τους για την υποστελέχωση της υπηρεσίας, δεδομένου ότι κατά τους θερινούς μήνες καταπλέουν περί τα 850 κρουαζιερόπλοια και αποβιβάζονται πάνω από 1.000.000 επιβάτες, με αυτονόητη συνέπεια την αδυναμία επαρκούς κάλυψης του συγκεκριμένου φόρτου από την υπηρετούσα δύναμη. Συναφώς λειτουργούν δύο λιμένες, ένας για την υποδοχή των κρουαζιερόπλοιων και ένας για την υπόλοιπη ακτοπλοΐα. Είναι σαφές, ότι απαιτείται άμεση αύξηση του προσωπικού.

Κρίσιμη από πλευράς αποτελεσματικότητας κρίνεται και η υποστελέχωση του Λ/Χ Πάρου. Κατά την επιτόπια επίσκεψή, υπήρξε η αναμφισβήτητη διαπίστωση ότι σε ένα από τα λιμάνια με τη μεγαλύτερη κίνηση, υπάρχει τέτοια υποστελέχωση, ώστε οι εργαζόμενοι να οδηγούνται στα όρια της εξάντλησης και κατάρρευσης, προκειμένου να ανταποκριθούν στο φόρτο των καθηκόντων τους. Υπάρχει επομένως αδήριτη ανάγκη άμεσης αύξησης της στελέχωσης του Λ/Χ Πάρου.

Παρεμφερή αλλά διαφορετικής ποιότητας, είναι τα προβλήματα των εργαζομένων στο Λ/Χ Μυκόνου. Στην προκειμένη περίπτωση, υπάρχει συνδυασμός του υψηλού κόστους ζωής, της υποστελέχωσης, της παλαιότητας του κτιρίου του Λ/Χ και των συχνών μεταγωγών που πραγματοποιούνται στη Σύρο.

Κοινή συνισταμένη των παραπάνω προβληματικών παραμέτρων είναι η αδυναμία χορήγησης ημερήσιας ανάπαυσης, καθώς και η μεγάλη κτιριακή δυσχέρεια να καλυφθούνε επαρκώς και αξιοπρεπώς οι αυξημένες και ειδικές ανάγκες των εκεί Λιμενικών. Υπάρχει λοιπόν η αποκλειστική ένδειξη εμπλουτισμού της στελέχωσης και κατάργησης ή τουλάχιστον λογικού και αναλογικού περιορισμού του φαινομένου αποσπάσεων και διαθέσεων, που σε συνδυασμό με την κτιριακή αναβάθμιση, θα καταστήσουν σε πρώτη φάση υποφερτή τη διαβίωση των εργαζομένων στο Λ/Χ Μυκόνου.

Στο Λ/Σ Αμοργού, διαπιστώθηκε πέραν της υποστελέχωσης, ότι ο σταθμός δεν διαθέτει ούτε πλωτό ούτε χερσαίο υπηρεσιακό μέσο, γεγονός που αναγκάζει τους εκεί υπηρετούντες να χρησιμοποιούν για υπηρεσιακά θέματα (καταγγελίες, περιπολίες, κ.λ.π.) τα Ι.Χ. αυτοκίνητά τους . Τούτο αποκτά ιδιαίτερη σημασία, αν ληφθεί υπ’ όψη ότι η Αμοργός έχει δύο λιμένες, τα Κατάπολα και την Αιγιάλη, τα οποία απέχουν μεταξύ τους 23 χλμ.. Η ενίσχυση του προσωπικού και η άμεση διάθεση των απαραίτητων πλωτών και χερσαίων επιχειρησιακών μέσων μετακίνησης αποτελεί κατεπείγουσα ανάγκη.

Στο Υ/Χ Ίου, η υποστελέχωση αποτελεί και πάλι τον ίδιο κοινό παρανομαστή, με την πρόσθετη ιδιομορφία της μεγάλης επιδείνωσης κατά τους θερινούς μήνες. Τούτο, δεν οφείλεται μόνο στην αύξηση της τουριστικής κίνησης, αλλά και στην ταυτόχρονη στελέχωση του Λ/Φ Σικίνου, που συνεπάγεται διάσπαση του εξ’ αρχής ελλειμματικού προσωπικού.

Στο Λ/Χ Νάξου όπου και υπηρετεί ο κ. Μπέρτσιας, η υπηρεσία καλείται να αντιμετωπίσει την ιδιαίτερα αυξημένη ακτοπλοϊκή κίνηση, να αστυνομεύσει την πολύ μεγάλη σε μήκος ακτογραμμή του νησιού και των νησιών που υπάγονται στην περιοχή δικαιοδοσίας του Λιμεναρχείου, όπως τα νησιά Ηρακλειά – Σχοινούσα – Κουφονήσι – Δονούσα – Αμοργός, με τις πολύμορφες δραστηριότητες που αναπτύσσονται και τον πολύ μεγάλο σε δύναμη αλιευτικό στόλο. Επιπροσθέτως το περιπολικό σκάφος Π.Λ.Σ. 172 έχει μονό πλήρωμα και η ακτίνα δράσης του είναι μια από τις μεγαλύτερες σε όλη τη χώρα. Δραστηριοποιείται σε όλες τις όμορες λιμενικές αρχές ελλείψει άλλου περιπολικού σκάφους και συγκεκριμένα Νάξο – Πάρο – Αμοργό – Ίο – Σαντορίνη – Σίκινο – Φολ/δρο – Ανάφη.

Η Α.Ε.Ν. Σύρου πρέπει άμεσα να στελεχωθεί με τρία άτομα έτσι ώστε να καταστήσει υποφερτή τη διαβίωση των εργαζομένων και να σταματήσει η εκ των έσω μετακίνηση στελεχών του Λ/Χ Σύρου προς κάλυψη υπηρεσιακών αναγκών. Επιπρόσθετα πρέπει να στελεχωθούν τα περιπολικά σκάφη του Λ/Χ Σύρου με δύο διπλωματούχους Μηχανικούς.

Στο Υ/Χ Τήνου, είναι ορατή και αδιαμφισβήτητη η υποστελέχωση, ένα νησί με πολύ μεγάλη επισκεψιμότητα εξαιτίας κυρίως του θρησκευτικού τουρισμού. Επιπρόσθετα εμφανίζεται ένα τεράστιο πρόβλημα μεταξύ των στελεχών, το οποίο εστιάζεται στην αδυναμία ή απροθυμία εξεύρεσης αντικαταστατών για όσα στελέχη τελούν υπό μετάθεση με την «εφεύρεση» αντικαταστάτη.

Κάλυψη των αναγκών και όχι εξυπηρέτηση ημετέρων

Για μία ακόμα φορά επισημαίνεται το πρόβλημα που επιδεινώνει την προβληματική, λόγω ελλείψεων προσωπικού, στελέχωση των υπηρεσιών των Λιμεναρχείων, που σχετίζεται με την πληθώρα των αποσπάσεων και διαθέσεων του προσωπικού.

Το γεγονός αυτό, τονίζεται ότι δυσχεραίνει «την εκτέλεση του επιχειρησιακού έργου και εντείνει το πρόβλημα της υποστελέχωσης» και «η άμεση κατάργηση ή ο ορθολογισμός του φαινομένου αποτελούν ανεπίδεκτη αναβολής προτεραιότητα».

Ο πρόεδρος της Ένωσης ζητά να επιδειχθεί ιδιαίτερη μέριμνα και φροντίδα στην επίλυση των προβλημάτων, κατά «τις επικείμενες και προσδοκώμενες αναδιαρθρώσεις των υπηρεσιών του Λ.Σ. και την ανακατανομή του προσωπικού».

Κλείνει δε την επιστολή των αιτημάτων με ιδιαίτερα αιχμηρό τρόπο αναφέροντας πως «Έφτασε η ώρα να σπάσουμε τα ωά όχι γιατί έρχεται το Πάσχα αλλά γιατί έχει έρθει η ώρα της ευθύνης απέναντι στους συναδέλφους μας. Θα πρέπει να χειριστούμε την αναδιάρθρωση και την ανακατανομή του προσωπικού βάση αναγκών των συναδέλφων και όχι βάση αναγκών των ημετέρων μας».

 

Ετικέτες: