Ελλοχεύει... η τρόικα
- Τρίτη, 21 Οκτωβρίου, 2014 - 06:08
Προ της υπαγωγής σε καθεστώς επιτήρησης από το Υπουργείο Οικονομικών μοιάζει να είναι ο Δήμος Άνδρου, αφού όπως φαίνεται σοβαρές “παραλείψεις” της προηγούμενης Δημοτικής Αρχής καθιστούν επιτακτική την άμεση ρύθμισή τους από τη νέα Δημοτική Αρχή και τον δήμαρχο Θεοδόση Σουσούδη.
Έντονη ανησυχία επικράτησε στην τελευταία συνεδρίαση του Δήμου Άνδρου, αφού στην επιφάνεια αναδείχθηκαν οικονομικά ζητήματα εξαιτίας της μη σύνταξης και της μη αποστολής παλαιών ισολογισμών και συγκεκριμένα της τριετίας 2011 – 2013 στο Γενικό Λογιστήριο του κράτους, με τον κ. Σουσούδη να παρουσιάζει στο σώμα, αναλυτικά τα οικονομικά δεδομένα που παρέλαβε από την προηγούμενη Δημοτική Αρχή και να γνωστοποιεί τη συνεργασία με την ελεγκτική εταιρεία Grant Thornton, ώστε ο Δήμος Άνδρου να μπορεί να τηρεί τα προβλεπόμενα από το Δήμο όσον αφορά στα οικονομικά πεπραγμένα του.
Θ. Σουσούδης: “Ο Δήμος κινδυνεύει με επιβολή πειθαρχικών και οικονομικών προστίμων”
Στην εισήγησή του ο νέος δήμαρχος Άνδρου, κατέστησε σαφές πως, “τα οικονομικά του Δήμου δεν έχουν λάβει για ολόκληρα τα προηγούμενα τριάμισι χρόνια μέχρι 1/9/2014, το δρόμο που προσδιορίζεται από τους νόμους” και ως εκ τούτου έχει υποχρέωση να ενημερώσει τόσο για την παρούσα κατάσταση, όσο και για τις διορθωτικές κινήσεις που απαιτούνται ώστε να υπάρξει προσπάθεια να αποτραπεί ενδεχόμενη επιτήρηση από το αρμόδιο υπουργείο. Όπως ανέφερε, από τις πρώτες ενέργειες της νέας Δημοτικής Αρχής ήταν να ελέγξει συστηματικά μέσω και των υπηρεσιών του Δήμου ποια είναι η οικονομική ατζέντα που παρέλαβε ώστε να εντοπισθούν τυχόν προβλήματα και να μπορέσει ο Δήμος να προγραμματίσει τη νέα λειτουργία του έως και το τέλος του 2014, καθώς και να θέσει βάσεις ρεαλιστικές για το επόμενο οικονομικό έτος.
Σύμφωνα με όσα γνωστοποίησε, “Στον ένα μήνα από την ανάληψη των καθηκόντων μας διαπιστώσαμε: Σοβαρή ακαταστασία στην τήρηση των οικονομικών πεπραγμένων του Δήμου, σημαντικές καθυστερήσεις και παρεκκλίσεις σε εφαρμογή των νόμων” με αποτέλεσμα, όπως προσθέτει, “κατά τη γνώμη μου να κινδυνεύει ο Δήμος με επιβολή πειθαρχικών και οικονομικών προστίμων”.
Μη δημοσιοποίηση, αποκλείσεις και καθυστερήσεις οικονομικών στοιχείων
Συγκεκριμένα, στο πλαίσιο των συμπερασμάτων από τον πρώτο έλεγχο, ο δήμαρχος προέβη σε κάποιες διαπιστώσεις που έχουν ως εξής, όπως αναφέρθηκαν στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, “1. Δεν δημοσιοποιείται ή δημοσιοποιείται πλημμελώς σύμφωνα με το νόμο και τις υπουργικές αποφάσεις η παρακολούθηση της εκτέλεσης του Προϋπολογισμού του οικονομικού έτους 2014, σε σχέση με το Ολοκληρωμένο Πλαίσιο Δράσης (ΟΠΔ), με τη δεσμευτική στοχοθεσία. Επίσης δεν έχουν εγκριθεί από το Δημοτικό Συμβούλιο και δεν έχουν αποσταλεί οι τριμηνιαίες και μηνιαίες εκθέσεις εσόδων-εξόδων του οικονομικού έτους 2014, που σχετίζονται με το Παρατηρητήριο και ούτε έχουν ληφθεί δραστικά μέτρα προσαρμογής του Προϋπολογισμού του 2014 σε σχέση με τις υπερβάλλουσες αποκλείσεις, με αποτέλεσμα να κινδυνεύει ο Δήμος να μπει σε πρόγραμμα εξυγίανσης (επιτήρηση). 2. Δε δημοσιοποιείται ή δημοσιοποιείται πλημμελώς και δεν παρακολουθείται η εξέλιξη των ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων, όπως υποχρεώνει ο νόμος καθότι ο Δήμος έχει αποδεχθεί το «Σύμφωνο αποδοχής όρων εκκαθάρισης ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων». 3. Δεν καταγράφονται και δεν αποστέλλονται τα μηνιαία δελτία με τις οικονομικές πληροφορίες που απαιτούνται (υποχρεώσεις, ταμείο, στοιχεία ισολογισμού απαιτήσεων, υποχρεώσεων και δάνεια) στη βάση δεδομένων της ΕΕΤΑΑ. 4. Δεν τηρείται με πληρότητα και δημοσιοποιείται με κενά το Μητρώο Δεσμεύσεων, με αποτέλεσμα ανεκτέλεστες συμβάσεις που δεν έχουν εμφανισθεί οι δεσμεύσεις τους να φαλκιδεύουν τον επόμενο Προϋπολογισμό. 5. Κατά παρέκκλιση του άρθρου 163 του Νόμου 3643/2006 περί «Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων», υπάρχει σημαντική καθυστέρηση στην κατάθεση και έγκριση προς το Δημοτικό Συμβούλιο του λογαριασμού διαχείρισης του Δήμου, που αφορά τον Ταμιακό Απολογισμό Εσόδων-Εξόδων, τον Ισολογισμό, τα Αποτελέσματα Χρήσης και το Προσάρτημα των ανωτέρω οικονομικών καταστάσεων, των οικονομικών ετών 2011, 2012 και 2013. Ειδικότερα, έχουν εγκριθεί από το Δημοτικό Συμβούλιο, καθυστερημένα μόνο ο Ταμιακός Απολογισμός Εσόδων-Εξόδων των οικονομικών ετών 2011 και 2012, ενώ δεν έχουν συνταχθεί ούτε εγκριθεί οι Οικονομικές Καταστάσεις (Ισολογισμός, Αποτελέσματα Χρήσης και το Προσάρτημα των ανωτέρω οικονομικών καταστάσεων) του Δήμου για τα χρόνια 2011 και 2012. Επίσης δεν έχει εγκριθεί από το Δημοτικό Συμβούλιο ο λογαριασμός διαχείρισης του Δήμου του έτους 2013 που αφορά τον Ταμιακό Απολογισμό Εσόδων-Εξόδων, τον Ισολογισμό, τα Αποτελέσματα Χρήσης και το Προσάρτημα των ανωτέρω οικονομικών καταστάσεων”.
Συνεχείς “καμπάνες” από το Οικονομικό Παρατηρητήριο
Αναφορικά με τα παραπάνω, έχουν υπάρξει μία σειρά συστάσεις και παρεμβάσεις από την πλευρά του Οικονομικού Παρατηρητηρίου των ΟΤΑ μέσω των Υπουργείων Οικονομικών και Εσωτερικών όπως ενδεικτικά καταγράφονται παρακάτω, σύμφωνα με την τοποθέτηση του κ. Σουσούδη: α) Το Υπουργείο Οικονομικών με το υπ’ αριθμ. πρωτ. 2/100939/ΔΕΦΥΥ- 12.11.2013, το οποίο κατατέθηκε στην υπηρεσία πρωτοκόλλου του Δήμου μας με αρ. πρωτ. 14056/22-11-2013, κοινοποίησε στο Δήμο την «Έκθεση Αποτελεσμάτων Ελέγχου» που συντάχθηκε από τη Γενική Διεύθυνση Δημοσιονομικών Ελέγχων του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους. Η έκθεση αυτή αφορούσε τον έλεγχο της πορείας εκτέλεσης του Προϋπολογισμού και ειδικά την εφαρμογή και τήρηση του Μητρώου Δεσμεύσεων, τη διάρθρωση και στελέχωση της Οικονομικής Υπηρεσίας και την εξακρίβωση των ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων του Δήμου. Στην έκθεση περιλαμβάνονται συστάσεις προς το Δήμο για τις οποίες επανέρχεται το Υπουργείο Οικονομικών, στις 21/2/2014 και 15/9/2014, σχετικά με την άμεση υλοποίηση των συστάσεων σημειώνοντας για την πλήρως αιτιολογημένη απάντηση του Δήμου για την ολοκλήρωση της αξιολόγησης. β) Το Υπουργείο Εσωτερικών μέσω μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στις 21/1/2014, το οποίο κατατέθηκε στην υπηρεσία πρωτοκόλλου του Δήμου μας με αρ. πρωτ. 666/22-1-2014, έκανε λόγο για τη μη υποβολή οικονομικών στοιχείων του Δήμου στη βάση δεδομένων ΥΠΕΣ-ΕΕΤΑΑ για το Δεκέμβριο του 2013 και ζητούσε την άμεση υποβολή τους. γ) Ο Κόμβος Διαλειτουργικότητας μέσω μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στις 20/1/2014, το οποίο κατατέθηκε στην υπηρεσία πρωτοκόλλου του Δήμου μας με αρ. πρωτ. 636/22-1-2014, έκανε λόγο για τον εντοπισμό ελλείψεων ή αποκλίσεων μεταξύ των στοιχείων στο Μητρώο Δεσμεύσεων που εισάγονται στη βάση δεδομένων «Οικονομικά στοιχεία Δήμων» του ΥΠΕΣ και αυτών που αντλούνται από τον Κόμβο Διαλειτουργικότητας, για τον Οκτώβριο του 2013 και ζητούσε την άμεση ανταπόκριση για τη διόρθωση αυτών. Επίσης για τον μήνα Οκτώβριο του 2013 έχει αποσταλεί το υπ’ αριθμ. πρωτ. 5379/13-2-2014 έγγραφο του ΥΠΕΣ, το οποίο κατατέθηκε στην υπηρεσία πρωτοκόλλου του Δήμου μας με αρ. πρωτ. 1852/24-2-2014, που αναφέρει ότι ο Δήμος δεν έχει διαθέσει τα στοιχεία όλων των οικονομικών αναφορών στον Κόμβο Διαλειτουργικότητας, σημειώνοντας και τις σχετικές κυρώσεις στις περιπτώσεις μη συμμόρφωσης (παρακράτηση από τους ΚΑΠ). δ) Το Υπουργείο Εσωτερικών με το υπ’ αριθμ. πρωτ. 25590/25-6-2014 έγγραφό του, το οποίο κατατέθηκε στην υπηρεσία πρωτοκόλλου του Δήμου μας με αρ. Πρωτ. 6808/30-6-2014, έκανε λόγο για τη μη ενσωμάτωση στον Κόμβο Διαλειτουργικότητας των οικονομικών στοιχείων για τους μήνες Ιανουάριος έως και Απρίλιος του 2014 και ζητούσε την άμεση υποβολή τους σημειώνοντας τις επαναλαμβανόμενες υποδείξεις και τις σχετικές κυρώσεις στις περιπτώσεις μη συμμόρφωσης (παρακράτηση από τους ΚΑΠ). ε) Σε ότι αφορά το λογαριασμό διαχείρισης των ετών 2011, 2012 και 2013, που αφορά τον Ταμιακό Απολογισμό Εσόδων-Εξόδων, τον Ισολογισμό, τα Αποτελέσματα Χρήσης και το Προσάρτημα των ανωτέρω οικονομικών καταστάσεων, με την ειδική ανωτέρω αναφορά ότι οι ισολογισμοί δεν έχουν συνταχθεί ακόμη, η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αιγαίου έχει επανειλημμένως παρέμβει. Συγκεκριμένα με έγγραφό της στις 7/5/2014 με αρ. πρωτ. 28092 και με επανυποβολή του εγγράφου στις 27/5/2014 με αρ. πρωτ. 34459, τα οποία κατατέθηκαν στην υπηρεσία πρωτοκόλλου του Δήμου μας με αρ. πρωτ. 4742/8-5- 2014 και 5502/28-5-2014 αντίστοιχα, είχε ζητήσει το λόγο καθυστέρησης υποβολής των οικονομικών καταστάσεων των χρήσεων 2011 και 2012 καθώς και των απολογισμών αυτών”.
Υπόθεση στα χέρια ελεγκτών και ορκωτών λογιστών
Κατόπιν της παρουσίασης των στοιχείων στο δημοτικό συμβούλιο, ο Θεοδόσης Σουσούδης, επεσήμανε πως πρέπει να ληφθούν αποφάσεις που θα φέρνουν στο σωστό δρόμο το Δήμο Άνδρου ώστε να τηρείται αυστηρά ο νόμος, καθιστώντας σαφές ταυτόχρονα, πως όλα τα παραπάνω έχουν προκαλέσει δυσκολίες στη νέα διοίκηση του Δήμου. Κατά συνέπεια, ο ίδιος σημείωσε πως, για την τήρηση του διπλογραφικού λογιστικού συστήματος και την σύνταξη των οικονομικών καταστάσεων των οικονομικών ετών 2011, 2012, 2013 και 2014 απευθύνθηκε στο εξειδικευμένο στην τοπική αυτοδιοίκηση λογιστικό γραφείο του Στέλιου Καραγιλάνη, ενώ για τον έλεγχο του λογαριασμού διαχείρισης του Δήμου που αφορά τον Ταμιακό Απολογισμό Εσόδων-Εξόδων, τον Ισολογισμό, τα Αποτελέσματα Χρήσης και το Προσάρτημα των ανωτέρω οικονομικών καταστάσεων, των οικονομικών ετών, προς την ελεγκτική εταιρεία Grant Thornton στις 2/10/2014, μετά από αξιολόγηση των υπηρεσιών της, στους τρεις πρώην Καποδιστριακούς Δήμους. “Σας καλώ και θέτω σε ψηφοφορία τις δράσεις και τις αποφάσεις που περιλαμβάνονται στην εισήγησή μου, προκειμένου στο σύνολό της να διαβιβασθεί στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αιγαίου” δήλωσε καταλήγοντας.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Κυκλάδες: Σεισμός 4,6 Ρίχτερ νότια της Αμοργού
20 Ιουν. 2025 - 19:26 - Συνάντηση δημάρχου Πάρου με στελέχη της Ε.Π.Α.Ψ.Υ.
20 Ιουν. 2025 - 16:28 - Μονογυιού: "Να διασφαλιστεί ο σεβασμός στη φωνή της τοπικής κοινωνίας για τη γεωθερμία στη Μήλο"
20 Ιουν. 2025 - 15:44 - Νάξος: Υψηλές ταχύτητες Internet σε πάνω από 2.000 σπίτια και επιχειρήσεις
20 Ιουν. 2025 - 14:46 - Ανοιχτή συνέλευση κατοίκων στη Δημοτική Κοινότητα Κάμπου Τήνου για το καλοκαίρι
20 Ιουν. 2025 - 13:53