Επιστολή του Επάρχου προς τον Υπουργό Ναυτιλίας, σχετικά με προβλήματα στον τομέα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης των νησιών της Π.Ε. Μήλου

"Η μετακίνηση απαιτεί προγραμματισμό"

  • Δευτέρα, 21 Δεκεμβρίου, 2015 - 06:20

Επιστολή προς τον υπουργό Ναυτιλίας, κ. Θοδωρή Δρίτσα, απέστειλε ο Έπαρχος Μήλου, κ. Βενάκης Νικόλαος, όσον αφορά στα προβλήματα, τα οποία αντιμετωπίζει η Περιφερειακή Ενότητα Μήλου, στον τομέα των θαλάσσιων συγκοινωνιών.

Στην επιστολή του προς τον υπουργό, ο κ. Βενάκης παρέθεσε τα ζητήματα που απασχολούν τα νησιά της Π.Ε. Μήλου και αφορούν στην ακτοπλοϊκή συγκοινωνία.

Παρουσίασε στον κ. Δρίτσα την τρέχουσα κατάσταση, κατά την οποία επικρατεί αναρχία, τόσο σε επίπεδο τήρησης του προγράμματος άφιξης και αναχώρησης των πλοίων, που έχουν αναλάβει τα συγκεκριμένα δρομολόγια, καθυστερήσεις στην ανάρτηση των ενδοκυκλαδικών δρομολογίων, προς έγκαιρη ενημέρωση των επιβατών, όπως και παύση των δρομολογίων, για την ετήσια ακινησία τους, κρατώντας «ομήρους» τους κατοίκους των νησιών, για αρκετές ημέρες.

Επιπλέον ο Έπαρχος Μήλου έθιξε και το ζήτημα της μεγάλης χρονικής διάρκειας των δρομολογίων της άγονης γραμμής, ενώ απηύθυνε αίτημα προς τον υπουργό, προκειμένου να διατηρηθεί το δρομολόγιο του Σαββάτου από το λιμάνι του Πειραιά προς τα νησιά και κατά τη χειμερινή περίοδο.

Αναλυτικά, η επιστολή του κ. Βενάκη προς τον κ. Δρίτσα, αναφέρει τα εξής:

«Από την θέση του Eπάρχου Μήλου και με την παρούσα επιστολή, θα ήθελα να θίξω εν συντομία, τα ζητήματα που απασχολούν τις θαλάσσιες συγκοινωνίες των νησιών αρμοδιότητας της Περιφερειακής Ενότητας Μήλου.

Πρώτο ζήτημα είναι ή έγκυρη ανάρτηση των δρομολογίων των συμβατικών πλοίων. Η μετακίνηση από και προς τα νησιά μας, είτε για επαγγελματικούς, είτε για προσωπικούς λόγους, απαιτεί προγραμματισμό, η μη έγκυρη ανάρτηση των δρομολογίων των πλοίων καθιστά αδύνατη τη οργάνωση των ταξιδιών των κατοίκων, αλλά και των τουριστών που μας επισκέπτονται, δεδομένου ότι τα δρομολόγια αυτά συνδέουν και νησιά με Διεθνή Αεροδρόμια.

Σε συνέχεια του πρώτου ζητήματος, η ίδια ανάγκη υπάρχει και για την έγκυρη ανάρτηση των ενδοκυκλαδικών δρομολογίων, για να κανονιστεί ένα ιατρικό ραντεβού ή στο Πειραιά είναι ο γιατρός ή στην Σύρο, η γνώση των δρομολογίων είναι αναγκαία.

Τρίτο ζήτημα είναι η αντικατάσταση των πλοίων που εκτελούν τα επιδοτούμενα δρομολόγια, κατά την ετήσια ακινησία τους. Με τα δρομολόγια αυτά καλύπτονται πάγιες και βασικές ανάγκες των νησιών μας, οι οποίες δεν παύουν την περίοδο ετήσιας ακινησίας των πλοίων.

Το τέταρτο ζήτημα, αφορά τους χρόνους εκτέλεσης των δρομολογίων της άγονης γραμμής. Στα νησιά μας εκτελούνται δύο δρομολόγια άγονης γραμμής, το Μήλος – Φολέγανδρος – Σίκινος – Σαντορίνη και το Σίφνος – Φολέγανδρος – Σίκινος – Ίος – Σαντορίνη. Όταν για λόγους δημοσίου συμφέροντος τα πλοία των άγονων, χρειάζεται να δένουν και σε άλλα λιμάνια, η διάρκεια του ταξιδιού, των επιβατών με προορισμό τα αρχικά νησιά του δρομολογίου, αυξάνει σημαντικά. Μία λύση θα μπορούσε να είναι η αύξηση της ταχύτητας εκτέλεσης αυτών των δρομολογίων, όταν προκύπτουν τέτοιες ανάγκες, ώστε να μετριάζεται η ταλαιπωρία των επιβατών από τις καθυστερήσεις.

Τέλος, σημαντικό είναι και η διατήρηση του δρομολογίου του Σαββάτου από τον Πειραιά προς τα νησιά μας και κατά την διάρκεια της χειμερινής περιόδου. Στα νησιά μας υπηρετούν πολλοί δημόσιοι υπάλληλοι που προέρχονται από άλλα μέρη και το δρομολόγιο αυτό τους δίνει τη δυνατότητα να είναι κοντά στις οικογένειες τους, το Σαββατοκύριακο.

Αναμένουμε να εξετάσετε τα ζητήματα που αφορούν τις θαλάσσιες συγκοινωνίες των νησιών και ελπίζουμε σε επίλυση τους».