Ίδια πορεία, καλύτερη οργάνωση
- Πέμπτη, 31 Δεκεμβρίου, 2015 - 06:10
Τον σχεδιασμό της Τουριστικής Επιτροπής του Δήμου Τήνου, παρουσίασε η αρμόδια Αντιδήμαρχος, κ. Αναστασία Δεληγιάννη, στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη, 29 Δεκεμβρίου 2016.
Την επιτυχημένη συνταγή της προηγούμενης χρονιάς, με περισσότερες εμπειρίες και καλύτερη οργάνωση, θα επιχειρήσει να κρατήσει ο Δήμος Τήνου και για το νέο έτος, όσον αφορά στην τουριστική προώθηση και ανάπτυξη του νησιού.
Δεδομένου, ότι για αρκετά χρόνια, η Τήνος, όπως και αρκετά από τα υπόλοιπα νησιά των Κυκλάδων, είχε παραμελήσει τη στρατηγικά σχεδιασμένη και στοχευμένη τουριστική προώθηση, καθώς το «σήμα κατατεθέν», ο Ιερός Ναός Ευαγγελίστριας ή «Παναγιά της Τήνου», όπως είναι γνωστότερη σε όλη την Ελλάδα, αποτελεί έναν «άσσο στο μανίκι» του νησιού, που κάθε καλοκαίρι φέρνει χιλιάδες επισκέπτες.
Ωστόσο, με τη διαμόρφωση των νέων δεδομένων στον ελληνικό τουρισμό, η Τήνος κλήθηκε να εκσυγχρονίσει και να προσαρμόσει κατάλληλα, μεταξύ άλλων και τον σχεδιασμό για την τουριστική της προώθηση, με την οποία θα προωθούνται εκτός από τον διαδεδομένο θρησκευτικό τουρισμό, οι υπόλοιπες ομορφιές του νησιού (παρθένα και μοναδικά φυσικά τοπία, περιστεριώνες, μονοπάτια, παραλίες), οι επιλογές διασκέδασης, τα πολιτιστικά «ατού» της, όπως είναι το Μουσείο Μαρμαροτεχνίας, το οποίο και χαρακτηρίστηκε πρόσφατα ως στοιχείο Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς, ένα εκ των τριών μόνο που έχει αναγνωρίσει και προστατεύει η UNESCO, καθώς και τα αρχαιολογικά της μνημεία.
Μέσα στον πρώτο περίπου χρόνο της νέας δημοτικής αρχής, έγιναν οι πρώτες κινήσεις προς αυτή την κατεύθυνση, με την ίδρυση Γραφείου Τύπου στην Αθήνα, με την παρουσία της Τήνου σε διάφορες διεθνείς εκθέσεις, με τη λειτουργία τουριστικού portal, όπως και με τη φιλοξενία δημοσιογράφων, από την Ελλάδα, αλλά και από πολλές χώρες του εξωτερικού.
Στόχος η άμβλυνση της εποχικότητας
Σύμφωνα με το πλάνο της Τουριστικής Επιτροπής για το 2016, το οποίο παρουσιάστηκε στο τελευταίο δημοτικό συμβούλιο του Δήμου Τήνου και υπερψηφίστηκε από όλες τις παρατάξεις της μειοψηφίας, επιμέρους στόχοι του προγράμματος προβολής της Τήνου είναι:
• η ανάπτυξη ποικίλων – ειδικών και εναλλακτικών μορφών τουρισμού συνδεδεμένων με το ιδιαίτερο φυσικό και πολιτιστικό περιβάλλον, καθώς και με την τοπική οικονομία.
• η έγκυρη και σωστή πληροφόρηση σχετικά με την Τήνο
• η ενημέρωση μέσων, τουριστικών οδηγών, ταξιδιωτικών γραφείων και υπηρεσιών
• η προβολή πολιτιστικών εκδηλώσεων και ενεργειών που συμβαίνουν καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου και αναδεικνύουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του Δήμου, με στόχο την ανάπτυξη και ενίσχυση των επιμέρους ειδών τουρισμού τόσο στην ελληνική όσο και στη διεθνή τουριστική αγορά.
• η αύξηση της πληροφόρησης για τις διαθέσιμες επιλογές, η αύξηση του βαθμού ικανοποίησης του τουρίστα και κατά συνέπεια περαιτέρω άμβλυνση της εποχικότητας
• η αύξηση των μεγεθών σε όρους επισκεψιμότητας και δαπάνης
Όπως ανέφερε η κ. Δεληγιάννη κατά την εισήγησή της, το πρόγραμμα περιλαμβάνει δράσεις τουριστικής προβολής, αξιοποιώντας όλα τα σύγχρονα μέσα προβολής και ενημέρωσης. Σκοπός του σχεδίου δράσης είναι να χρησιμοποιηθούν τα κατάλληλα μέσα, με τον αποτελεσματικότερο τρόπο, ώστε το μήνυμα να μεταδοθεί στη σωστή αγορά και στο σωστό κοινό. Η επιλογή των προτεινόμενων ενεργειών έγινε σύμφωνα με το εγκεκριμένο πλάνο του 2015 και την συνέχιση και ανάπτυξη αυτών. Κεντρικός στόχος δε, είναι η συνέχιση της προβολής της Τήνου ως πολυδιάστατου ανταγωνιστικού τουριστικού προορισμού στην παγκόσμια και εγχώρια τουριστική αγορά.
Συνεχίζονται οι ορθές πρακτικές του 2015
Παράλληλα, το πρόγραμμα περιλαμβάνει τη συνέχιση πρακτικών, που εφαρμόστηκαν κατά το προηγούμενο έτος και φάνηκαν να έχουν θετικά αποτελέσματα, όπως υποστήριξε η Αντιδήμαρχος.
Αρχικά, προτείνεται ο επανασχεδιασμός του τουριστικού site του Δήμου Τήνου και η σύνδεσή του με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, προκειμένου να γίνεται ευκολότερα η προώθηση του υλικού του, καθώς και να διευκολυνθεί η στρατηγική επικοινωνίας του. Προτείνεται η δημιουργία μιας online κοινότητας για την Τήνο. Υπενθυμίζεται, πως έχει ήδη συναφθεί σύμβαση για τη λειτουργία και διαχείρισή του, ενώ προβλέπεται κονδύλιο για την διαφημιστική προβολή των παραπάνω (σταθερή διαφήμιση και προώθηση της σελίδας μέσω Facebook ads (promoted posts & Page ads).
Συνεχίζεται η διοργάνωση θεματικών παρουσιάσεων σε Ευρωπαϊκές χώρες, σε συνεργασία με τα κατά τόπους γραφεία του Ε.Ο.Τ στο εξωτερικό, όπως αυτή που έλαβε χώρα στη Γαλλία, ενώ προτείνονται σχεδιασμένες θεματικές εκθέσεις-παρουσιάσεις για προσέλκυση τουριστικών πρακτόρων και κοινού, για να γνωρίσει τις παροχές της περιοχής με συνεργασία επιχειρήσεων.
Επιπλέον, και το 2016 θα υπάρξει διοργάνωση θεματικών εκδηλώσεων σε δύο πόλεις του εξωτερικού, όπου θα παρουσιαστεί η Τήνος σε δημοσιογράφους τουριστικών εντύπων και tour operators, με πρόταση για Παρίσι και Μιλάνο, η φιλοξενία τουριστικών φορέων και δημοσιογράφων από την Ελλάδα και το Εξωτερικό σε συνεργασία με τα κατά τόπους γραφεία του ΕΟΤ, η λειτουργίας του ήδη οργανωμένου γραφείου Τύπου για αποστολή δελτίων κλπ. στα ΜΜΕ εσωτερικού και η συμμετοχή σε εκθέσεις εξωτερικού είτε με μεμονωμένη παρουσία του Δήμου, είτε και μέσω των περιπτέρων της Περιφέρειας ή του ΕΟΤ. Στο πρόγραμμα, προτείνεται η συμμετοχή στην έκθεση Grekland Panorama στην Σουηδία (Φεβρουάριος 2016), καθώς και σε εκθέσεις που θα ανακοινωθούν και θα συμμετέχουν η Περιφέρεια και ο ΕΟΤ.
Όπως τόνισε η κ. Δεληγιάννη, η ολοκληρωμένη τουριστική προβολή της Τήνου απαιτεί το σχεδιασμό και την υλοποίηση θεματικών εκδηλώσεων και ημερίδων. Προτείνεται η με κάθε τρόπο συνδιοργάνωση με επαγγελματικούς, τοπικούς ή άλλους φορείς εκδηλώσεων πολιτιστικών, μουσικών, εικαστικών εκθέσεων και διαφόρων άλλων εκδηλώσεων που προάγουν το τουριστικό προϊόν της περιοχής με στόχευση τη στήριξη και ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών τουρισμού και την επιμήκυνση της περιόδου, όπως πεζοπορία, καταδύσεις, αναρρίχηση, κυρίως σε μήνες χαμηλής επισκεψιμότητας.
Τέλος, προτείνεται η παραγωγή προωθητικού υλικού για την υποστήριξη όλων των δράσεων προβολής. Εκτός του υπάρχοντος υλικού, θα γίνουν επανεκτυπώσεις (με κάποιες μικρές αλλαγές/προσθήκες) είτε θα παραχθούν από την αρχή νέα υλικά (χάρτες και λοιπό υλικό σε σύγχρονη μορφή ή και ηλεκτρονική μορφή), στα οποία θα πρέπει να υπάρχει όσο το δυνατόν ισορροπημένη παρουσίαση των προορισμών και των προσφερόμενων προϊόντων, ενώ θα πρέπει να αναγράφεται εμφανώς η ιστοσελίδα, η οποία αποτελεί και το βασικό εργαλείο από το οποίο θα μπορεί να αντλεί περισσότερες πληροφορίες ο ενδιαφερόμενος, να υπάρχει έκδοση τουλάχιστον στα Αγγλικά και να αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Δήμου σε εκτυπώσιμη μορφή.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Κυκλάδες: Σεισμός 4,6 Ρίχτερ νότια της Αμοργού
20 Ιουν. 2025 - 19:26 - Συνάντηση δημάρχου Πάρου με στελέχη της Ε.Π.Α.Ψ.Υ.
20 Ιουν. 2025 - 16:28 - Μονογυιού: "Να διασφαλιστεί ο σεβασμός στη φωνή της τοπικής κοινωνίας για τη γεωθερμία στη Μήλο"
20 Ιουν. 2025 - 15:44 - Νάξος: Υψηλές ταχύτητες Internet σε πάνω από 2.000 σπίτια και επιχειρήσεις
20 Ιουν. 2025 - 14:46 - Ανοιχτή συνέλευση κατοίκων στη Δημοτική Κοινότητα Κάμπου Τήνου για το καλοκαίρι
20 Ιουν. 2025 - 13:53