Περί της ανέλκυσης του ναυαγίου του ρυμουλκού στο λιμάνι της Τήνου γνωμοδότησε η αρμόδια Επιτροπή

Ανάληψη της ευθύνης ανέλκυσης

  • Τρίτη, 9 Φεβρουαρίου, 2016 - 06:10

Η Γνωμοδοτική Επιτροπή του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Τήνου-Άνδρου έλαβε απόφαση σχετικά με την ανέλκυση του ρυμουλκού «ΡΑΦΗΝΑ», το ναυάγιο του οποίου βρίσκεται στο εσωτερικό του λιμανιού της Τήνου, με τον υπεύθυνο ιδιοκτήτη του πλοίου να πρέπει να γνωστοποιήσει τις προθέσεις του ως προς την ανέλκυση του.

Με την ομόφωνη γνωμοδότηση της αρμόδιας Γνωμοδοτικής Επιτροπής, ουσιαστικά επιχειρείται η δρομολόγηση της εξέλιξης ανέλκυσης του ναυαγίου, η παρουσία του οποίου στο συγκεκριμένο σημείο του λιμανιού της Τήνου προκαλεί πλήθος προβλημάτων σε σχέση με την απρόσκοπτη κίνηση εντός του λιμανιού, προκαλώντας παρακώλυση της ελεύθερης ναυσιπλοΐας.

Τα στοιχεία θέσης του ναυαγίου

Η απόφαση (ΑΔΑ: 78733ΟΡ07-Ν58), μεταξύ άλλων περιέχει και τα στοιχεία της έκθεσης που συντάχθηκε κατόπιν επιθεώρησης του ναυαγίου, τα οποία αφορούν στην ακριβή θέση του ναυαγίου.

Συγκεκριμένα η απόφαση αναφέρει ότι την Παρασκευή 5 Φεβρουαρίου, συνήλθε σε τακτική συνεδρίαση η Γνωμοδοτική Επιτροπή για θέματα ανέλκυσης, απομάκρυνσης ή εξουδετέρωσης ναυαγίων ή πλοίων στους Λιμένες Τήνου, προκειμένου να γνωμοδοτήσει για την ανέλκυση του ρυμουλκό «ΡΑΦΗΝΑ» ΝΗΟΛ 333, το οποίο βυθίστηκε στις 24/12/2015 στο εξωτερικό λιμένα Τήνου παρεμποδίζοντας την παραβολή, την αγκυροβολία, την κίνηση και γενικά τη λειτουργία του λιμένα, την ελεύθερη ναυσιπλοΐα την προσέγγιση στο κρηπίδωμα καθώς και την άσκηση ναυτικών ή άλλων δραστηριοτήτων.

Ο Πρόεδρος της επιτροπής κ. Ευάγγελος Κορνάρος ανέφερε ότι «Στις 03/02/2016 έγινε υποβρύχια επιθεώρηση του ναυαγίου από πιστοποιημένο καταδυτικό συνεργείο του οποίου η έκθεση και το βίντεο παραλήφθηκαν από την υπηρεσία μας πριν από λίγο. Η έκθεση αναφέρει ότι το Ρ/Κ βρίσκεται σε βάθος -9μ. και σε απόσταση 12μ. από το κρηπίδωμα εντοπίστηκε η πρύμνη ενώ σε βάθος -10,5μ. και σε απόσταση 21μ εντοπίστηκε η πλώρη. Το Ρ/Κ βρίσκεται σε οριζόντια θέση με την πλώρη να κοιτάζει νότια και με κλίση περίπου 15 μοιρών. Μετά την επιθεώρηση εντοπίστηκε οπτική ζημιά μόνο στο πηδάλιο. Την έκθεση συνοδεύει κάτοψη του ναυαγίου.»

Σε αυτό το σημείο ο Πρόεδρος ζήτησε από τα μέλη να παρακολουθήσουν το σχετικό υποβρύχιο βίντεο το οποίο πιστοποιεί τα αναφερόμενα στην έκθεση.

Ενημέρωση για την ανέλκυση

Όπως γίνεται γνωστό από το πρακτικό της απόφασης, κατόπιν σχετικής μεταξύ των μελών της Επιτροπής, ο Λιμενάρχης κ. Αποστολόπουλος, λαμβάνοντας τον λόγο ζήτησε από το σώμα να αποφασίσει την ανάθεση της υπόθεσης σε δικηγόρο, ο οποίος και θα αναλάβει την επικοινωνία με τον ιδιοκτήτη του Ρ/Κ κ. Λεμπιδάκη, δίνοντάς του μία τελευταία ευκαιρία ώστε να οριστικοποιήσει τις προθέσεις του σχετικά με την ανέλκυση του ναυαγίου με δικές του ενέργειες.

Εξ αφορμής της συγκεκριμένης πρότασης του Λιμενάρχη, υπήρξε άμεση ενέργεια εκ μέρους του προέδρου της Επιτροπής, να έρθει σε τηλεφωνική επικοινωνία με τον ιδιοκτήτη του Ρ/Κ, κ. Λεμπιδάκη, χωρίς όμως να καταστεί αυτή δυνατή.

Εν συνεχεία επιχειρήθηκε ανάλογη επικοινωνία και με τον πλοίαρχο Γ’ του Ρ/Κ, κ. Χαμπά, ο οποίος ενημέρωσε πως έχει ξεκινήσει τις απαραίτητες ενέργειες, καθώς προτίθεται να προβεί ο ίδιος στην ανέλκυση του Ρ/Κ.

Ενημέρωσε επίσης πως για την επίτευξη της ανέλκυσης, ο ναυπηγός κ. Γιαννάκης, έχει έρθει σε επαφή με το Λιμεναρχείο Τήνου προκειμένου να συλλέξει όλα τα απαραίτητα έγγραφα για να εκδώσει την απαιτούμενη άδεια ανέλκυσης.

Παρά του ότι κανείς από τους μετέχοντες στη συνεδρίαση δε είχε γνώση της προαναφερόμενης εξέλιξης, ούτε ο ίδιος ο Λιμενάρχης κ. Αποστολόπουλος, τελικά αυτές επιβεβαιώθηκαν κατόπιν επικοινωνίας του Λιμενάρχη με τον αρμόδιο υπάλληλο του Λιμεναρχείου, καθώς του γνωστοποιήθηκαν οι εν λόγω ενέργειες εκ μέρους του κ. Χαμπά.

Παρά την συγκεκριμένη εξέλιξη και κατόπιν διαλογικής συζήτησης μεταξύ των τακτικών μελών και λαμβάνοντας υπόψη τις διατάξεις του Ν.2881/01 (ΦΕΚ 16Α/06-02-2001), της ΥΑ 2123/36/2001 (ΦΕΚ 1438Β- 2001) «Διαδικασία, τρόπος συγκρότησης, λειτουργίας και έκφρασης γνώμης της γνωμοδοτικής επιτροπής για θέματα ανέλκυσης απομάκρυνσης, ή εξουδετέρωσης ναυαγίων, πλοίων», την υπ’αριθμ. 1/2016 απόφαση Δ.Σ. του ΔΛΤΤΑ, η Επιτροπή κατέληξε σε ομόφωνη γνωμοδότηση.

Η απόφαση αφορά την ανάθεση σε νομικό εκπρόσωπο της υποχρέωσης να πραγματοποιήσει τις απαιτούμενες επαφές με τον ιδιοκτήτη ή τον πλοίαρχο του Ρ/Κ/ «ΡΑΦΗΝΑ» ΝΗΟΛ 333, προκειμένου να διευκρινιστούν οι προθέσεις των ανωτέρω σχετικά με την ανέλκυση του ναυαγίου με δικές τους ενέργειες.