Οι κομποστοποιητές διχάζουν Δήμο και αντιπολίτευση στη Σίφνο

  • Πέμπτη, 18 Φεβρουαρίου, 2016 - 06:10

Τον Δήμαρχο Σίφνου εγκαλεί η δημοτική παράταξη «Ενωτική Κίνηση Πολιτών Σίφνου» για τις ενέργειες του σχετικά με την προμήθεια τριών μηχανικών κομποστοποιητών από το Δήμο Σίφνου, με την πλευρά του Δημάρχου να κάνει λόγο για «ιδιοτελείς πολιτικάντικες τακτικές».

Η προμήθεια του εξοπλισμού που αφορούσε στο πρόγραμμα κομποστοποίησης του Δήμου Σίφνου, αποτέλεσε αντικείμενο σφοδρής αντιπαράθεσης μεταξύ Δημάρχου και δημοτικής αντιπολίτευσης, με ανταλλαγή ανακοινώσεων εκατέρωθεν.

Μομφή για «συμφωνίες» που ζημίωσαν το Δήμο

Εκ μέρους της «Ενωτικής Κίνησης Πολιτών Σίφνου» γίνεται σκωπτική αναφορά στην «διαπραγματευτική ικανότητα του Δημάρχου», με το πλήρες κείμενο να αναφέρει:

«Είναι να απορεί κανείς, όσο και καλοπροαίρετος να είναι, με τον τρόπο που σκέπτεται και λειτουργεί ο Δήμαρχος, εκτός και αν δεν σκέπτεται.

Και για να γίνουμε πιο συγκεκριμένοι.

Όταν ο διαγωνισμός των 120.000 ευρώ για την προμήθεια του εξοπλισμού κομποστοποίησης κηρύχτηκε άγονος, ο Δήμαρχος αντί να τον επαναπροκυρήξει και να ζητήσει καινούργιες προσφορές, μας ανακοίνωσε στο Δημοτικό Συμβούλιο ότι θα κάνει απευθείας διαπραγμάτευση και θα προχωρήσει μόνος του στην προμήθεια του εξοπλισμού.

Παρ’ όλες τις έντονες αντιδράσεις τις δικές μας, ότι ο Δήμος ούτε γνωρίζει αλλά ούτε έχει και την δυνατότητα να υλοποιήσει μια τέτοια διαδικασία, ο Δήμαρχος αποφάσισε ότι θα το κάνει μόνος του με την διαδικασία της απευθείας διαπραγμάτευσης.

Όπως λέμε « θα πεταχτώ στη Λαϊκή να αγοράσω δυο κιλά πατάτες» κάπως έτσι και ο Δήμαρχος χωρίς να έχει ούτε την τεχνογνωσία αλλά ούτε και την εμπειρία αλλά έχοντας προφανώς άλλα πράγματα στο μυαλό του, αποφάσισε να αγοράσει μόνος του εξοπλισμό αξίας 120.000 ευρώ για το Δήμο.

Μετά από επίπονη σκληρή άλλα και πολύμηνη διαπραγμάτευση κατάφερε το ακατόρθωτο αγόρασε μεταχειρισμένο εξοπλισμό και τον πλήρωσε για καινούργιο.

Με αποτέλεσμα μετά την παρέμβαση του Επάρχου και την αντίδραση της επιτροπής παραλαβής η οποία μετά και από τις επανειλημμένες δικές μας προειδοποιήσεις αρνήθηκε για πρώτη φορά να υπογράψει ο εξοπλισμός δεν παρελήφθη.

Η ζημιά όμως παραμένει, ο Δήμαρχος σφυρίζει αδιάφορα και εμείς θέλουμε να πιστεύουμε ότι τον εξαπάτησαν και όχι ότι ήταν συμφωνημένη και στημένη η δουλειά από την αρχή και η διαφορά πήγε κάπου αλλού.

Ο καθένας βέβαια μπορεί να υποθέσει ότι θέλει».

Παράθεση του ιστορικού

Οι κατηγορίες που εξαπολύθηκαν δεν θα μπορούσαν να μείνουν αναπάντητες εκ μέρους της παράταξης της δημοτικής πλειοψηφίας «Ανανεωτική Κίνηση Σίφνου», που αναφερόμενη στην προμήθεια εξοπλισμού κομποστοποίησης (3 μηχανικών κομποστοποιητών, προϋπολογισμού 115.500 ευρώ), παραθέτει όλα τα στοιχεία που πιστοποιούν τη νομιμότητα της διαδικασίας.

Σύμφωνα με την απάντηση «Δεν είχαμε καμία διάθεση να απαντήσουμε, άλλωστε αυτό πράττουμε τον τελευταίο ενάμιση χρόνο, παρά τα κατά καιρούς ψευδή και συκοφαντικά δημοσιεύματα της αντιπολίτευσης. Έχουμε αποφασίσει να εργαζόμαστε σοβαρά και υπεύθυνα για το Δήμο μας, χωρίς να αναλώνουμε το χρόνο και τις δυνάμεις μας σε αντιπαραθέσεις, που σκόπιμα επιδιώκονται αν και στερούνται λογικής, σοβαρών επιχειρημάτων και νομικής βάσης. Τα κίνητρα για τέτοιου είδους επιθέσεις είναι πασιφανή!».

Συμπληρώνεται δε πως, λόγω του ότι αφήνονται σαφείς αιχμές εναντίον του Δημάρχου για οικονομικά θέματα, παρατίθεται η απάντηση του Προϊσταμένου Τμήματος τεχνικών υπηρεσιών, Δόμησης και Περιβάλλοντος, Ζαννή Παλαιού, μετά από σχετικό αίτημα του Δημάρχου, Ανδρέα Μπαμπούνη, για την διαδικασία διενέργειας του συγκεκριμένου διαγωνισμού.

Αναλύοντας το ιστορικό του θέματος αναφέρεται ότι το έργο "Προμήθεια μηχανημάτων και εξοπλισμού ανακύκλωσης και κομποστοποίησης Δήμου Σίφνου" εντάχθηκε στο Επιχειρησιακό πρόγραμμα «Περιβάλλον-Αειφόρος Ανάπτυξη 2007-2013», για το οποίο έγινε ανοικτός, διεθνής, μειοδοτικός διαγωνισμός στις 19 Δεκεμβρίου 2013, για την προμήθεια δέκα διακριτών ειδών: 1. Επτά εμπορευματοκιβωτίων (container) για την συλλογή υλικών (απορριμμάτων), 2. Ενός απορριμματοφόρου οχήματος ανακύκλωσης τύπου πρέσας χωρητικότητας 12 κ.μ., 3. Ενός ελαστικοφόρου φορτωτή, 4. Ενός κινητού θρυμματιστή / τεμαχιστή οργανικών και πράσινων, 5. Εκατό είκοσι πλαστικών κάδων τριών ρευμάτων ανακύκλωσης, 6. Εκατό τριάντα πλαστικών κάδων, 7. Μίας πρέσας συμπίεσης ανακυκλώσιμων υλικών, 8. Τριών μηχανικών κομποστοποιητών, 9. Πεντακοσίων κάδων οικιακής κομποστοποίησης και 10. Ενός δορυφορικού οχήματος συλλογής οργανικών απορριμμάτων.

Οι προσφορές που υποβλήθηκαν και έγιναν αποδεκτές βάσει των κριτηρίων της διακήρυξης αφορούσαν στα επτά από τα δέκα είδη του διαγωνισμού (Νο1 έως και Νο7), ενώ για την προμήθεια των άλλων 3 ειδών (Νο8 έως Νο10) δεν υποβλήθηκε καμία προσφορά.

Έτσι, η Επιτροπή Διενέργειας Διαγωνισμού (αποτελούμενη από 3 δημοτικούς υπαλλήλους με τους αναπληρωτές τους κατόπιν κλήρωσης) εισηγήθηκε να κριθεί ως άγονος ο διαγωνισμός για τα 3 είδη, λαμβάνοντας την έγκριση της Οικονομικής Επιτροπής. Η πιο ενδεδειγμένη λύση, μετά από συνεννόηση με την Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, προκειμένου να μη χαθούν τα χρήματα του ΕΣΠΑ, αλλά και για να ολοκληρωθεί η προμήθεια των ανωτέρω τριών ειδών ήταν η διαδικασία μέσω διαπραγμάτευσης χωρίς δημοσίευση προκήρυξης διαγωνισμού, με την προϋπόθεση να μην τροποποιηθούν ουσιωδώς οι αρχικοί όροι της σύμβασης.

Στη συνέχεια, προκειμένου να διενεργηθεί η προμήθεια με τη διαδικασία μέσω διαπραγμάτευσης, απαιτείτο η σύμφωνη γνώμη της Ενιαίας Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων, όπου και εστάλη όλος ο φάκελος της Πράξης με τις κατά το νόμο γνωμοδοτήσεις και διοικητικές πράξεις.

Η Ε.Α.Α.ΔΗ.ΣΥ. αποδέχθηκε το αίτημα του Δήμου Σίφνου και παρείχε τη σύμφωνη γνώμη για τη διενέργεια διαδικασίας με διαπραγμάτευση, με το Δημοτικό Συμβούλιο να εγκρίνει σχετικώς γι’ αυτά τα τρία είδη, με την προϋπόθεση να μην τροποποιηθούν ουσιωδώς οι αρχικοί όροι της διακήρυξης.

Στις 3.11.2014, βγήκε πρόσκληση προς τους προμηθευτές για κατάθεση σχετικών προσφορών για την προμήθεια των τριών μηχανικών κομποστοποιητών και των πεντακοσίων κάδων οικιακής κομποστοποίησης, ενώ δεν κατατέθηκε καμία προσφορά για το δορυφορικό όχημα συλλογής οργανικών απορριμμάτων, με το Δ.Σ. να εγκρίνει το Πρακτικό Αξιολόγησης Προσφορών και η συγκεκριμένη απόφαση του επικυρώθηκε ως προς τη νομιμότητά της με απόφαση της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου.

Για την προμήθεια του δορυφορικού οχήματος από την αρμόδια υπηρεσία του Δήμου εστάλησαν εκ νέου προσκλήσεις για διαπραγμάτευση στις 07 και 14 Νοεμβρίου 2014, χωρίς όμως να υπάρξει καμία προσφορά από προμηθευτή. Τελικά, κατά την 3η πρόσκληση κατατέθηκε προσφορά από προμηθευτή και το Δ.Σ. με απόφασή του ενέκρινε το αντίστοιχο Πρακτικό Αξιολόγησης Προσφορών.

Κατόπιν των ανωτέρω, η υπηρεσία προχώρησε στην υπογραφή των εργολαβικών συμβάσεων και για τα τρία διακριτά είδη μετά και την σύμφωνη γνώμη της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης.

Επιπροσθέτως, όταν παρελήφθησαν οι μηχανικοί κομποστοποιητές στο Πρωτόκολλο Προσωρινής Παραλαβής ευρέθησαν από την Επιτροπή Παραλαβής του Διαγωνισμού (και αυτή η συγκεκριμένη επιτροπή αποτελείται από 3 δημοτικούς υπαλλήλους με τους αναπληρωτές τους, κατόπιν κλήρωσης) παρεκκλίσεις του υπό προς παράδοση υλικού σε σχέση με τα Φύλλα Συμμόρφωσης προς τις Τεχνικές απαιτήσεις της Διακήρυξης, οι οποίες αφότου αποκαταστάθηκαν από τον ανάδοχο, παρελήφθησαν οριστικά από την ανωτέρω Επιτροπή με Πρωτόκολλο Οριστικής Ποσοτικής και Ποιοτικής Παραλαβής.

Προσπάθειας δημιουργίας λανθασμένων εντυπώσεων

Αναγνωρίζοντας ότι μπορεί η πλήρης αναφορά του ιστορικού να κούρασε με την παράθεση των σχετικών στοιχείων, στην απάντηση σημειώνεται ότι έγινε για την κατανόηση «ότι ο διαγωνισμός έγινε αυστηρά βάσει της κείμενης νομοθεσίας και ο Δήμαρχος δεν ενεπλάκη σε καμία φάση διενέργειας του διαγωνισμού. Όλες οι αποφάσεις ελήφθησαν από τα αρμόδια συλλογικά όργανα του Δήμου (Δημοτικό συμβούλιο, Οικονομική Επιτροπή, Επιτροπές διενέργειας του διαγωνισμού, αξιολόγησης προσφορών και παραλαβής του διαγωνισμού)μετά τη λήψη των απαραίτητων εγγράφων/γνωμοδοτήσεων/αποφάσεων(Ενιαία Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων, Ειδική Υπηρεσία Διαχείριση της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου)και τον έλεγχο από τα αρμόδια όργανα(Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αιγαίου). Η δε πληρωμή του εξοπλισμού έγινε κατόπιν ελέγχου των παραστατικών και ενταλμάτων από το Ελεγκτικό Συνέδριο.

Ως εκ τούτου «συνέργεια» όλων των παραπάνω θεσμικών οργάνων, αρχών και επιτροπών είναι απλώς θεωρίες συνωμοσίες και απορρίπτονται από τον κοινό νου.

Να θυμίσουμε σε αυτούς που λασπολογούν και συκοφαντούν, ότι από την 1.1.2011 οι δαπάνες, οι προμήθειες και τα έργα και των μικρών Δήμων πλέον ελέγχονται αυστηρά από τον Ελεγκτή Νομιμότητας, πράγμα το οποίο δε γινόταν μέχρι το 2010!

Αντιλαμβάνεται ο καθένας το σκοπό και τα κίνητρα της παραπληροφόρησης, της αγωνιώδους προσπάθειας δημιουργίας λανθασμένων εντυπώσεων και της διακαούς επιθυμίας να βρει γόνιμο έδαφος ο σπόρος της αμφιβολίας, σχετικά με την εντιμότητα και την ακεραιότητα του Δημάρχου.

Φρούδες ελπίδες τρέφουν, όσοι μετέρχονται τέτοιων μέσων με το πρόσχημα της προάσπισης του συμφέροντος των δημοτών και την «προστασία» τους.

Άλλαξαν οι εποχές, δυσκόλεψαν πολύ οι συνθήκες, οι δημότες δεν απειλούνται από τον «κακό» Δήμαρχο, αλλά από τις κακόβουλες και ιδιοτελείς «πολιτικάντικες» τακτικές. Αν δεν μπορεί κάποιος να διακρίνει τη σοβαρότητα των καταστάσεων, να τιμά το παρελθόν του και να υποστηρίζει υπεύθυνα, υγιώς και μ’ επιχειρήματα τις θέσεις του, μόνο καλό δεν κάνει. Ειδικά, όταν δεν έχει αποδειχθεί ο πλέον ικανός και ειδήμων στη διαχείριση των οικονομικών του Δήμου κατά το πρόσφατο παρελθόν, μολονότι ήταν εποχές ευημερίας και πλούτου! Ο νοών, νοείτω!!!

Όλα τα στοιχεία, τα έγγραφα αλλά και ο εξοπλισμός που προμηθευτήκαμε είναι στη διάθεση κάθε ενδιαφερόμενου.

Αυτά προς ενημέρωση. Κλείνουμε και δεν επανερχόμαστε στο θέμα».