Σε ελέγχους και καταγγελίες των παρανομιών προχωρά η ΔΕΥΑΘ, μετά το έντονο πρόβλημα δυσοσμίας που προέκυψε στην περιοχή του ΒΙΟΚΑ Εμπορείου και προκάλεσε αντιδράσεις

Σκληραίνει τη στάση της η ΔΕΥΑ Θήρας

Έντονες αντιδράσεις από μερίδα κατοίκων έχει προκαλέσει η προβληματική, το τελευταίο διάστημα, λειτουργία του Βιολογικού Καθαρισμού του Εμπορείου Θήρας, με αποτέλεσμα η ΔΕΥΑΘ να σκληραίνει τη στάση της απέναντι σε όσους κατοίκους και επιχειρηματίες δεν τηρούν τα προβλεπόμενα.

Πορεία διαμαρτυρίας, αλλά και συνεχείς οχλήσεις, τόσο προς το Δήμο Θήρας, όσο και προς τη Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης και Αποχέτευσης Θήρας (ΔΕΥΑΘ), πραγματοποίησαν κάτοικοι και επισκέπτες του Εμπορείου της Σαντορίνης, μετά από σημαντική δυσοσμία, που προκαλείται από τη λειτουργία του Βιολογικού Καθαρισμού, το τελευταίο διάστημα.

Από την πλευρά των στελεχών της ΔΕΥΑΘ, επισημαίνεται, πως το πρόβλημα δεν οφείλεται στη λειτουργία καθαυτή του ΒΙΟΚΑ, καθώς πρόκειται από τους μεγαλύτερους σε δυναμικότητα, αλλά και νεότερους ΒΙΟΚΑ του νησιού, αλλά σε κακή χρήση, που διαπιστώθηκε, μετά τη διενέργεια ελέγχων στις συνδέσεις της περιοχής.

Λειτουργικός και σύγχρονος ο ΒΙΟΚΑ

Όπως επισημαίνει ο πρόεδρος του Δ.Σ. της ΔΕΥΑΘ, κ. Μηνάς Καφιέρης, «ο συγκεκριμένος ΒΙΟΚΑ στην περιοχή του Εμπορείου δέχεται λύματα και από τα υπόλοιπα χωριά, όπως Πύργο, Μεγαλοχώρι, Ακρωτήρι, αλλά και από την περιοχή του Εμπορείου, που τα τελευταία χρόνια υλοποιήθηκε το έργο του δικτύου. Από το 2003-4, που δέχεται λύματα, δεν είχαμε αντιμετωπίσει κανένα πρόβλημα, καθώς είναι μεγάλης δυναμικότητας, ελέγχεται καθημερινά και στέλνονται δείγματα από την έξοδο, τα οποία έρχονται πίσω πάρα πολύ καλά, ενώ είναι ο 5ος και ο πιο σύγχρονος ΒΙΟΚΑ που έχουμε στο νησί».

Ωστόσο, «το πρόβλημα προέκυψε, όταν συνδέσαμε την ευρύτερη περιοχή του Εμπορείου και ειδικότερα τις τουριστικότερες περιοχές, το οποίο έγινε περίπου το 2014. Δεδομένου, ότι η ευρύτερη περιοχή του Εμπορείου ήταν πλήρως ανεπτυγμένη τουριστικά, σχετικά με τις υπόλοιπες και η σύνδεσή της πραγματοποιήθηκε πολύ αργότερα, από τα υπόλοιπα σημεία, διαπιστώθηκε, ότι μας λείπουν αριθμητικά πάρα πολλές συνδέσεις. Συν τοις άλλοις δεν δεχόμαστε λύματα από βόθρους ή δεξαμενές λυμάτων, κάτι που απορρέει και από το νόμο».

Περαιτέρω ο πρόεδρος της ΔΕΥΑΘ διευκρινίζει, πως «η περιοχή έχει αναπτυχθεί πάρα πολύ τα τελευταία 4-5 χρόνια, ο κόσμος έχει αυξηθεί κατακόρυφα και συνεχίζουν να υπάρχουν βόθροι απορροφητικοί – κάτι το οποίο απαγορεύεται – αλλά και στεγανοί. Θεωρούμε, ότι το πρόβλημα προκαλείται, καθώς μερικοί επιμένουν να αδειάζουν τους βόθρους στο δικό μας δίκτυο».

Όπως σημειώνει ο κ. Καφιέρης, μετά από ελέγχους κλιμακίου της ΔΕΥΑΘ σε όλες τις νόμιμες συνδέσεις του δικτύου, διαπιστώθηκαν περίπου 15 παραβάσεις, με αποτέλεσμα να γίνουν συστάσεις για την ορθή χρήση και σύνδεση, προκειμένου να απαλειφθεί το πρόβλημα.

«Ωστόσο το πρόβλημα συνεχίζεται και αυτή τη στιγμή πραγματοποιούνται αυτοψίες από συνεργείο της ΔΕΥΑΘ. Τις τελευταίες δύο ημέρες έχουμε εντοπίσει πάνω από 70 περιπτώσεις, επιχειρήσεων, ξενοδοχείων, ακόμη και οικιών, οι οποίοι δεν έχουν σύνδεση με το δίκτυο. Οι αυτοψίες θα συνεχιστούν και τις επόμενες ημέρες», υπογραμμίζει ο πρόεδρος της ΔΕΥΑ Θήρας, συμπληρώνοντας, πως έχουν κληθεί και αναμένεται να καταφτάσουν στο νησί επίσης αρμόδια στελέχη της ΕΥΔΑΠ, ώστε να εξετάσουν τη λειτουργία του ΒΙΟΚΑ και να αποφανθούν αν το πρόβλημα οφείλεται σε κακή λειτουργία του ή σε εξωτερικούς παράγοντες.

Όπως δήλωσε, «είμαι απόλυτα σίγουρος ότι δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα και έχω εμπιστοσύνη στους τεχνικούς μου», ενώ υπογράμμισε, πως όλες οι απαραίτητες ενέργειες από την πλευρά της ΔΕΥΑΘ έχουν ήδη πραγματοποιηθεί ή δρομολογηθεί. Σημείωσε μάλιστα, πως αποτελεί πεποίθηση του ίδιου, ότι και από τα στελέχη της ΕΥΔΑΠ, που θα ελέγξουν τη λειτουργία του ΒΙΟΚΑ, θα συναχθεί το ίδιο συμπέρασμα.

Εκατοντάδες περιπτώσεις παρατυπίας

Ο πρόεδρος της ΔΕΥΑΘ διευκρίνισε, πως από τη στιγμή που υπάρχει διαθέσιμο αποχετευτικό δίκτυο, κάθε επιχείρηση και οικία, της περιοχής, οφείλει να συνδέεται με αυτό, κάτι που μέχρι στιγμής δεν έχει γίνει στην περιοχή που παρουσιάζει το πρόβλημα, δεδομένου, ότι αρκετά κτίρια διαθέτουν βόθρους, λόγω της παλαιότερης έλλειψης δικτύου, τους οποίους και συνεχίζουν να χρησιμοποιούν. «Αυτό που προκαλεί εντύπωση, είναι ότι μιλάμε για εκατοντάδες συνδέσεις και όχι για μία, δύο, μεμονωμένες», προσθέτει. Παράλληλα τονίζει, πως οι τουριστικές επιχειρήσεις, όπως τουριστικά καταλύματα και ξενοδοχεία, δεν μπορούν να έχουν σήμα ΕΟΤ, αν δε διαθέτουν σύνδεση στο δίκτυο.

«Ο ΒΙΟΚΑ, πρέπει να γίνει σαφές, ότι δε λειτουργεί με βοθρόλυμα. Λειτουργεί με φρέσκο λύμα, μικροοργανισμούς, οι οποίοι το καταπολεμούν, με αποτέλεσμα στην έξοδο να βγαίνει καθαρό νερό, μετά την ολοκλήρωση της διεργασίας. Αυτό, όμως, στη συγκεκριμένη περιοχή, η οποία είναι τόσο ανεπτυγμένη, διαθέτει εκατοντάδες επιχειρήσεις, πολλές εκ των οποίων δεν έχουν συνδεθεί, δημιουργεί αυτό το πρόβλημα».

Άμεσες καταγγελίες στις παραβάσεις

Παράλληλα, ο κ. Καφιέρης ανέφερε, πως «το λάθος το δικό μου, ήταν, ότι προσπάθησα, μέσω των Συλλόγων, είτε των καταλυματιών, είτε των ξενοδόχων, να αποφύγω δυναμικές παρεμβάσεις, που θα δημιουργούσαν πρόβλημα, αλλά να υπάρξει ενημέρωση μέσω των συλλογικοτήτων, κάτι στο οποίο δεν βρήκαμε ανταπόκριση, ούτε από τους Συλλόγους, ούτε από τους επιχειρηματίες της περιοχής. Αξίζει να σημειώσουμε, ότι όταν πρόκειται για ένα ξενοδοχείο, ή μία μεγάλη επιχείρηση μαζικής εστίασης, οι όγκοι των λυμάτων είναι τεράστιοι, σε σχέση με τις κατοικίες. Αυτό ήταν το λάθος μας, ότι δύο χρόνια τώρα, προσπαθούμε με συζητήσεις, με παρεμβάσεις και διευκολύνσεις στις πληρωμές για τη σύνδεση – βάλαμε τρεις δίμηνες δόσεις, ενώ πριν δεν υπήρχε αυτή η δυνατότητα – με αποτέλεσμα να μη βρούμε την ανταπόκριση που θέλαμε. Άρα, αυτό που μας μένει να κάνουμε, είναι πόρτα – πόρτα, να καταγράφεται η όποια επιχείρηση, οικία, ή ξενοδοχείο, με τον αριθμό αδείας και τον αριθμό του ΕΟΤ και να προχωρούμε στις καταγγελίες όλων, όσοι δεν έχουν ακόμη πραγματοποιήσει συνδέσεις. Ο νόμος ορίζει, πως όταν περνά χρονικό διάστημα άνω των 30 ημερών, από τη στιγμή που περνά αποχετευτικό δίκτυο σε μία περιοχή, είναι υποχρεωτική η αίτηση για σύνδεση. Τώρα μιλάμε για παρέλευση 40 μηνών και όχι μόνο 30 ημερών».

Τέλος, τόνισε, ότι «το ότι υπάρχει πρόβλημα, φυσικά και το αναγνωρίζουμε. Δεν το αγνοούμε. Οι πρώτοι που αντιλαμβάνονται το πρόβλημα είμαστε εμείς, εμείς έχουμε την ευθύνη και εμείς ερχόμαστε σε δύσκολη θέση», επαναλαμβάνοντας, ότι σύμφωνα με την κρίση του το ζήτημα οφείλεται στην κακή χρήση του δικτύου από ιδιώτες, κάτι που αναμένεται να εξακριβωθεί και με τη γνωμάτευση των ειδικών της ΕΥΔΑΠ.

Ετικέτες: