Στην Κύθνο κλιμάκιο της εταιρείας «Ελληνικά Υδατοδρόμια», για την ενημέρωση Δήμου και Λιμενικού Ταμείου και την επιθεώρηση των κατάλληλων θέσεων χωροθέτησης υδατοδρομίου

Εντός διετίας υδατοδρόμιο στην Κύθνο

Εκπρόσωποι της εταιρείας «Ελληνικά Υδατοδρόμια» επισκέφτηκαν το νησί της Κύθνου, προκειμένου να εξετάσουν τις διαθέσιμες περιοχές χωροθέτησης και να ενημερώσουν τους εκπροσώπους του Δήμου και του Λιμενικού Ταμείου Σύρου - Κύθνου.

Κλιμάκιο της εταιρείας «Ελληνικά Υδατοδρόμια», μέλος ένωσης εταιρειών (Ελληνικά Υδατοδρόμια, Ελληνικά Υδροπλάνα, Optimum Value), επισκέφτηκε το νησί της Κύθνου, την Τετάρτη 12 Φεβρουαρίου. Το κλιμάκιο αποτελούνταν από την υπεύθυνη οργάνωσης των Ελληνικών Υδατοδρομίων, κ. Ρεβέκκα Γκόβα, τον πιλότο κ. Καραγκούνη Γεώργιο και τον υπεύθυνο χωροθέτησης και εξοπλισμού υδατοδρομίων, κ. Ευστράτιο Βλαχάκη.

Η εν λόγω εταιρεία έχει υπογράψει την σύμβαση  με την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την αδειοδότηση του Υδατοδρομίου Κύθνου και στη διάρκεια της επίσκεψης, τα στελέχη προέβησαν σε παρουσίαση του έργου και επιτόπιο έλεγχο των σημείων χωροθέτησης για την κατασκευή του υδατοδρομίου.

Εναλλακτικός τρόπος μετακίνησης με αναπτυξιακή προοπτική

Όπως τονίζεται σε σχετική ανακοίνωση του Δήμου Κύθνου, τα μελλοντικά οφέλη για τους κατοίκους και του επισκέπτες του νησιού από την ύπαρξη υδατοδρομίου θα είναι πολλαπλά, όσον αφορά τον τομέα της μετακίνησης και της υγείας.

Μάλιστα στη σύμβαση, την οποία έχουν συνυπογράψει η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Σύρου – Κύθνου – Κέας – Σερίφου και ο Δήμος Κύθνου αναφέρεται, ότι «είναι αποδεδειγμένο πως ένα τέτοιο εγχείρημα, η ίδρυση Υδατοδρομίων, θα λειτουργήσει ευεργετικά για την άρση της απομόνωσης των απομακρυσμένων νησιωτικών μας περιοχών, την σύσφιξη των σχέσεων των τοπικών κοινωνιών με τον κυρίως εθνικό κορμό της χώρας και την εμπορική και κοινωνική ανάπτυξη νησιών και τόπων της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, που σήμερα δικαιολογημένα αισθάνονται στο περιθώριο».

Η δραστηριοποίηση υδροπλάνων, όπως σημειώνεται, δύναται να λειτουργήσει ως ένας εναλλακτικός τρόπος μετακίνησης, μία επιπλέον συγκοινωνιακή επιλογή, επικουρικά και συμπληρωματικά με τις υπηρεσίες που παρέχονται καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους από την ακτοπλοΐα και τις αερομεταφορές.

Παράλληλα, η λειτουργία υδατοδρομίων δημιουργεί μια σημαντική αναπτυξιακή προοπτική, αφού ενισχύεται ο τομέας του τουρισμού που αποτελεί για τα νησιά, βασικό πυλώνα ανάπτυξης, ενώ δημιουργείται ένα σημαντικό πεδίο επένδυσης με σημαντικά οφέλη ιδιαίτερα για τις νησιωτικές κοινωνίες, ενώ επιπρόσθετα, η αξιοποίηση των υδροπλάνων εκτιμάται ότι θα ενισχύσει την προσπάθεια για άρση της απομόνωσης σημαντικών τμημάτων της ελληνικής επικράτειας και θα συμβάλλει στο να αντιμετωπιστούν οι ολοένα αυξανόμενες απαιτήσεις των μετακινήσεων, δεδομένου ότι τα υδροπλάνα δύνανται να εκτελούν πτήσεις για τη μεταφορά επιβατών (τακτικές ή έκτακτες), για περιηγητικές εκδρομές, για τη μεταφορά φορτίου (φαρμάκων, τροφίμων, τύπου) κα.

Προβλεπόμενες εργασίες και προδιαγραφές

Στο πλαίσιο υλοποίησης του έργου, όπως αναφέρεται στη σχετική σύμβαση, προβλέπεται η προμήθεια και εγκατάσταση κατάλληλου εξοπλισμού για το σταθμό Προσθαλάσσωσης - Αποθαλάσσωσης (Υδατοδρόμια) Υδροπλάνων (Σ.Π.Α.Υ.).

Αναλυτικότερα, ο εξοπλισμός των Σ.Π.Α.Υ. αποτελείται όπως αναφέρεται από:

  • Βασικός εξοπλισμός σταθμού
  • Βάσεις διάσωσης, πυρόσβεσης και παροχής πρώτων βοηθειών
  • Πλωτή εξέδρα/σχεδία ελλιμενισμού (αποβάθρα)Γενικές απαιτήσεις πλωτού προβλήτα / σχεδίας ελλιμενισμού, για την οποία:
    • Οι ελάχιστες διαστάσεις, με ανοχή (tolerance) ±2%, πρέπει να είναι είκοσι(20) μέτρα μήκος και 2,4 μέτρα πλάτος.
    • Πρέπει να είναι ικανή να υποστηρίξει βάρος τουλάχιστον 2 τόνων (2.000κιλά).
    • Να είναι ικανή να αντισταθμίζει τις παλίρροιες.
    • Οι άκρες να μην προβάλουν πάνω από 50 εκατοστά από την επιφάνεια της θάλασσας.
    • Οι άκρες και οι γωνίες να είναι καλά προστατευμένες, με προφυλακτήρες.
    • Να μην υπάρχουν κάθετα εμπόδια.
    • Να διαθέτει έναν ελάχιστο αριθμό από 3 δέστρες.
    • Η αποβάθρα πρέπει να συνδέεται με σταθερό έδαφος με ειδική προστατευμένη γέφυρα από-επιβίβασης σύμφωνα με τις απαιτήσεις του χώρου όπου θα τοποθετηθεί.

Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου, ανέρχεται στο ενδεικτικό και ανώτατο ποσό των 150.000 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α., 30.000 ευρώ για την άδεια Ίδρυσης και Λειτουργίας και 120.000 ευρώ για την κατασκευή του Υδατοδρομίου.

Αμφίδρομη ενημέρωση μεταξύ Δήμου και στελεχών

Για την ενημερωτική αυτή συνάντηση, στην εφημερίδα μίλησε το μέλος του Λιμενικού Ταμείου και Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Κύθνου, κ. Κωνσταντίνος Φιλιππαίος.

Όπως ανέφερε ο κ. Φιλιππαίος, «ήρθαν στην Κύθνο, μετά από αντίστοιχη επίσκεψη που είχαν πραγματοποιήσει στη γειτονική Σέριφο, η υπεύθυνη οργάνωσης, ο υπεύθυνος χωροθέτησης και εξοπλισμού και ένας πιλότος της εταιρείας «Ελληνικά Υδατοδρόμια», η οποία έχει υπογράψει σύμβαση με την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου».

Σύμφωνα με τον ίδιο, «κάναμε αρχικά μία συνάντηση στο Γραφείο Δημάρχου, παρουσία του Δημάρχου Κύθνου, κ. Σταμάτη Γαρδέρη, των Αντιδημάρχων, του προέδρου και μελών του Δημοτικού Συμβουλίου όπου συζητήσαμε τις πιθανές βέλτιστες θέσεις για την χωροθέτηση του υδατοδρομίου, ενώ στη συνέχεια πήγαμε στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου, όπου πραγματοποιήθηκε μία παρουσίαση εκ μέρους των στελεχών σχετικά με την κατασκευή και τη λειτουργία του υδατοδρομίου. Τέλος, πήγαμε με θαλάσσιο ταξί και είδαμε τις όλες διαθέσιμες θέσεις για τη χωροθέτηση, παρουσία του Λιμενοσταθμάρχη Κύθνου».

Επιπλέον, όπως σημείωσε ο κ. Φιλιππαίος, «μας ενημέρωσαν για τα υδατοδρόμια που θα ξεκινήσουν ήδη από φέτος τη λειτουργία τους. Επίσης, μας ενημέρωσαν, ότι ο προβλεπόμενος χρόνος του δρομολογίου Αττική – Κύθνος είναι 21 λεπτά, ενώ του Κύθνος – Σύρος μόλις 10 λεπτά», ενώ όπως ενημέρωσε ο Αντιδήμαρχος, σύμφωνα με τα στελέχη, «σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που έχει τεθεί, μας είπαν ότι θα λειτουργήσει το υδατοδρόμιο στην Κύθνο σε βάθος διετίας». Ταυτόχρονα, οι εκπρόσωποι του Δήμου και του Λιμενικού Ταμείου ενημερώθηκαν, πως τα υδροπλάνα θα εξυπηρετούν, όταν οι καιρικές συνθήκες είναι σχεδόν ήπιες, με ανέμους έως και τα 5-6 Μποφόρ, ωστόσο προσθαλάσσωση μπορεί να γίνει ακόμη και με ανέμους που φτάνουν έως και τα 8-9 Μποφόρ.

Ο Αντιδήμαρχος Κύθνου τόνισε, πως η δημιουργία ενός εναλλακτικού και γρήγορου τρόπου μετακίνησης των νησιωτών, ιδιαίτερα σε ενδοκυκλαδικό επίπεδο, αποτελεί μία «ανάσα» για τους νησιώτες, καθώς μία μετακίνηση από και προς το διοικητικό κέντρο της Περιφέρειας για τους κατοίκους της Κύθνου θα διαρκεί μόλις 10 λεπτά. «Αν λάβει κανείς υπόψιν, ότι εγώ, για να βρίσκομαι σήμερα στη Σύρο, ξεκίνησα από την Κύθνο εχτές το απόγευμα, έφτασα στον Πειραιά, διανυκτέρευσα εκεί και το πρωί σήμερα έφτασα, αντιλαμβάνεται πόσο πιο ευέλικτη είναι αυτή η λύση για τα νησιά μας», υπογραμμίζει ο κ. Φιλιππαίος.