Πύλη schengen το λιμάνι της Μήλου

Προορισμός κρουαζιέρας η Μήλος, με το λιμάνι να προετοιμάζεται ως πύλη schengen, μία προοπτική που απασχόλησε το πρόσφατο Δημοτικό Συμβούλιο.

Προχωρά γοργά το Λιμενικό Ταμείο Μήλου στην προοπτική το λιμάνι της Μήλου να γίνει πύλη schengen για την αναβάθμιση της κρουαζιέρας, με τα τεχνικά στοιχεία της υλοποίησης του έργου να παρουσιάζονται στο σώμα από τον πρόεδρο του Λ.Τ., Χρήστο Νίνο.

Σύμφωνα με την ενημέρωση του ιδίου, ήδη για την απαιτούμενη εγκατάσταση, έχουν ληφθεί οι σύμφωνες γνώμες των τοπικών αρχών, την Ελληνικής Αστυνομίας, του Λιμεναρχείου και του Τελωνείου.

Ο κ. Νίνος υπεραμύνθηκε της πρότασης, διευκρινίζοντας πως βάσει των ευρωπαϊκών προδιαγραφών, η δημιουργία πύλης schengen αποτελεί απαιτούμενο για την κρουαζιέρα.

Ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου αναφέρθηκε και στα σχέδια που είχαν στη διάθεση τους, για υλοποίηση του έργου, η διαφοροποίηση των οποίων αφορούσε μόνο τις τουαλέτες, ενημερώνοντας πως “Είχαν υπάρξει 3 διαφορετικά σχέδια. Το πρώτο σχέδιο δεν περιελάμβανε τουαλέτες. Στο δεύτερο σχέδιο είχε μία μικρή τουαλέτα, η οποία όμως θα ήταν πολύ μικρή σύμφωνα με τους φορείς που θα είναι εκεί, η Αστυνομία και Τελωνείο και ήρθε το τρίτο σχέδιο που έχει τουαλέτες που μπήκαν στον χώρο του ηλεπτροπαραγωγικού ζεύγους το οποίο και μετατοπίστηκε λίγο παραπάνω. Με αυτό το σχέδιο συμφωνήσαν όλοι οι φορείς”.

Ως προς την λειτουργικότητα ή μη του λιμανιού του νησιού και πως αυτή θα επηρεαστεί, απαντήσεις έδωσε ο Δήμαρχος Μήλου, Μανώλης Μικέλης, λέγοντας πως “Σε αυτό το σχέδιο υπήρχαν κάποιες διαφωνίες ότι δεν θα ήταν λειτουργικό το λιμάνι. Το εξετάσαμε με τις αρχές, Τελωνείο, Αστυνομία, Λιμεναρχείο και με την εταιρία την MSI, τελικά έγινε σε όλο τον χώρο του λιμανιού που είναι κλεισμένος με το κάγκελο. Και βέβαια έγιναν και βοηθητικοί χώροι που χρειάστηκε να γίνουν και πως θα έπρεπε να είναι αυτόνομο σαν κτίριο και να έχει το δικό του ηλεκτροπαραγωγικό ζεύγος. Λύθηκαν όλα αυτά τα θέματα προκειμένου να στηρίξουμε τα κρουαζιερόπλοια.”

Οι συνθήκες επιβάλλουν πιο οργανωμένο έλεγχο

Από τη δική του πλευρά ο Δημοτικός Σύμβουλος, Νίκος Εταιρίδης, θέλησε να δώσει μία γενικότερη εικόνα για το τι είναι η πύλη schengen και ποια η αναγκαιότητα ύπαρξής της, “Αυτός ο χώρος, είναι ένας οργανωμένος και στεγασμένος χώρος για τον διαβατηριακό έλεγχο που κάνει η Αστυνομία σε αυτούς που εισέρχονται και χρησιμοποιούν το λιμάνι της Μήλου, ως πρώτο λιμάνι. Δηλαδή, μπορούν να συνεχίσουν και να έρχονται κρουαζιερόπλοια, αλλά θα πρέπει να πάνε να κάνουν σημείο εισόδου, στην Μύκονο, στη Σαντορίνη, στη Ρόδο και μετά θα συνεχίσουν για εδώ. Ο έλεγχος ο διαβατηριακός και στο αεροδρόμιο και στο λιμάνι, γίνεται εδώ και 40 χρόνια από το αστυνομικό τμήμα, απλά επιβάλλουν τώρα οι συνθήκες να γίνονται στον τόπο που γίνεται η είσοδος, πιο οργανωμένα. Επίσης, έχουμε και το θέμα της λαθρομετανάστευσης. Αυτοί είναι οι κύριοι λόγοι”.

“Είναι απαραίτητο να γίνει”

Ως απαραίτητη χαρακτήρισε την πύλη schengen ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας, πρώην Δήμαρχος, Γεράσιμος Δαμουλάκης, ο οποίος στην τοποθέτηση του αποτύπωσε τα δεδομένα, “Αυτό το container που έχει μπει μέσα από τα κάγκελα, είχε αυτή τη λογική και τον σκοπό, να μπορούν να υπάρχει χώρος για το Τελωνείο, χώρος για το Λιμεναρχείο, μέχρι και κελί, όπως ήταν οι προδιαγραφές, προκειμένου να μπορεί η Μήλος να έχει κρουαζιερόπλοια ως πρώτο λιμάνι, διότι ως δεύτερο δεν τρέχει τίποτα, να δημιουργηθεί αυτή η ωραία εικόνα στους κρουαζιεροπλοιάρχες, ότι εμείς προχωράμε και ότι αυτό συνεπάγεται. Έχουμε και τα κάγκελα που ξέρετε από πολλούς τι έχω ακούσει, προκειμένου να έχουμε τουλάχιστον τα Κρητικά, γιατί αν δεν είχαμε τα κάγκελα δεν θα ερχόντουσαν ούτε τα Κρητικά. Καράβι που φεύγει πάνω από ορισμένα μίλια από την αφετηρία του, υποχρεούται να έχει ISPS Code (International Ship and Port Facility).  Άρα είναι απαραίτητο να γίνει”.

Πέραν όμως των ανωτέρω έθεσε το ερώτημα για το μέγεθος που καταλαμβάνεται στον χώρο του λιμανιού, λαμβάνοντας την απάντηση από το πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου πως διατίθεται το μίνιμουμ του χώρου που απαιτείται.