Κατ΄ εξαίρεση χορήγηση αδειών ΕΔΧ (ταξί) σε νησιά της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου

Μεταφορικό έργο στα μικρά νησιά

Προβληματισμός για την εξυπηρέτηση των επισκεπτών σε Αντίπαρο, Ανάφη, Σίκινο, Θηρασιά, Δονούσα, Ηρακλειά, Σχοινούσα και Κουφονήσι

Τη δυνατότητα να αδειοδοτηθεί η λειτουργία των ταξί σε μικρά νησιά των Κυκλάδων που μέχρι σήμερα δεν υπάρχουν, αποφάσισε ομόφωνα το περιφερειακό συμβούλιο Νοτίου Αιγαίου με φόντο και την κάλυψη της μεταφοράς των επισκεπτών, την καλοκαιρινή κυρίως, περίοδο.

Το θέμα εισηγήθηκε ο αντιπεριφερειάρχης Κυκλάδων, Γιώργος Λεονταρίτης στην πρόσφατη συνεδρίαση, μετά από αιτήματα που έχουν υποβληθεί προς την αρμόδια υπηρεσία από ενδιαφερόμενους επαγγελματίες οδηγούς που επιθυμούν να δραστηριοποιηθούν στο πεδίο του μεταφορικού έργου σε οκτώ μικρά νησιά των Κυκλάδων και συγκεκριμένα στην Αντίπαρο, την Ανάφη, τη Σίκινο, τη Θηρασιά, τη Δονούσα, την Ηρακλειά, τη Σχοινούσα και το Κουφονήσι.

Αν και η εισήγηση έτυχε της ομόφωνης στήριξης των παρευρισκομένων μελών του συνόλου των παρατάξεων, ωστόσο, επί τάπητος τέθηκε και το ζήτημα της εξέτασης τρόπου δρομολόγησης λεωφορείων δημοτικής συγκοινωνίας, προκειμένου να εξυπηρετούνται καθ΄ όλη τη διάρκεια του έτους μόνιμοι κάτοικοι αλλά και επισκέπτες.

Σε μαθηματικό τύπο προσκρούουν οι ανάγκες μεταφοράς

Παρά το γεγονός πως ο αριθμός των αγοραίων οχημάτων που μπορούν να αδειοδοτηθούν για έναν τόπο, προκύπτουν με μαθηματικό τύπο που λαμβάνει υπόψιν του, τον πληθυσμό της κάθε περιοχής ή του κάθε νησιού, ωστόσο, στον πιο ευαίσθητο γεωγραφικό χώρο και συγκεκριμένα στα μικρά νησιά με κατοίκους που δεν ξεπερνούν τους 2.000, φαίνεται να μην υπάρχει ιδιαίτερη πρόβλεψη, με αποτέλεσμα, έως σήμερα σε οκτώ Κυκλαδονήσια, να μην υπάρχει ταξί. Όσο παράδοξη κι αν φαίνεται η εν λόγω απόφαση, γίνεται κατανοητό πως, αυτή, σχετίζεται με το γεγονός πως το μεταφορικό έργο σε ένα νησί με μικρή πληθυσμιακή ανάπτυξη, δεν παρουσιάζει τις ίδιες ανάγκες συγκριτικά με ένα μέρος που έχει αρκετούς μόνιμους κατοίκους αλλά και μεγαλύτερη επισκεψιμότητα και ως εκ τούτου, αυξημένες απαιτήσεις μετακίνησης των πολιτών.

Με φόντο αυτόν τον νομοθετικό σκόπελο, η Περιφερειακή Αρχή εισηγήθηκε προς το σώμα να στηρίξει σχετική πρόταση, μέσω της οποίας θα ζητείται η κατ΄ εξαίρεση χορήγηση αδειών ΕΔΧ (ταξί) σε νησιά του Νοτίου Αιγαίου, στα οποία δεν υφίστανται. Μάλιστα, όπως κατέστησε σαφές ο κ. Λεονταρίτης, αυτή η απόφαση κρίνεται αναγκαία, την ίδια στιγμή που με έγγραφό της η Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών Κυκλάδων ζήτησε τα προβλεπόμενα στοιχεία από την Ελληνική Στατιστική Αρχή προκειμένου να εφαρμόσει τον μαθηματικό τύπο και να εξετασθεί αν πράγματι, στο ισχύον πλαίσιο δεν επιτρέπεται η χορήγηση αδειών ταξί και άρα, πρέπει για τα οκτώ νησιά να υπάρξει εξαίρεση.

Υπαρκτές οι ανάγκες μεταφορικού έργου το καλοκαίρι

Με αφορμή ερωτήσεις και τοποθετήσεις που παρουσιάστηκαν από την πλευρά των επικεφαλής των παρατάξεων, αλλά και από περιφερειακούς συμβούλους κατά τη διάρκεια της συζήτησης του θέματος, ο κ. Λεονταρίτης γνωστοποίησε πως έχει υποβληθεί τουλάχιστον ένα αίτημα για χορήγηση άδειας στα προαναφερθέντα νησιά, ενώ για τρία εξ αυτών (Ανάφη, Δονούσα και Αντίπαρος) έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον ήδη από τρεις επαγγελματίες οδηγούς.

“Υπάρχει ενδιαφέρον και αν κάποιος επιθυμεί να δραστηριοποιηθεί σε αυτά, καλό θα είναι να έχει τη δυνατότητα να το κάνει” δήλωσε χαρακτηριστικά ο αντιπεριφερειάρχης, εστιάζοντας την αναφορά του στους επισκέπτες αυτών των νησιών, οι οποίοι πολλές φορές αναζητούν τρόπο μετακίνησης. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτέλεσε δε, η αναφορά του επάρχου Πάρου, Κωνσταντίνου Μπιζά, ο οποίος εξήγησε πως η ανάγκη χορήγησης αδειών είναι επιβεβλημένη, αφού στην Αντίπαρο υπάρχει ζήτημα μετακίνησης από το λιμάνι προς το σπήλαιο, αλλά και προς τον “Άγιο Γεώργιο” προκειμένου κάποιος ενδιαφερόμενος μετά, με πλωτό μέσον να μεταβεί στο γειτονικό νησί “Δεσποτικό”. Στην ουσία της εισήγησης συμφώνησαν ακόμη, η περιφερειακή σύμβουλος της Νησιωτικής Ανατροπής, Άννα Μαυρουδή, ο έπαρχος Μήλου, Νικόλαος Βενάκης, αλλά και ο επικεφαλής της ελάσσονος μειοψηφίας, Μπενέτος Σπύρου και ο περιφερειακός σύμβουλος της Λαϊκής Συσπείρωσης, Βαγγέλης Σιγάλας, οι οποίοι υπερψήφισαν, μετά το πέρας των τοποθετήσεών τους.

Κίνητρα, φοροελαφρύνσεις και τουριστικά λεωφορεία

Παρά τη σύμπνοια απόψεων, ορισμένοι εκ των περιφερειακών συμβούλων επεσήμαναν το γεγονός πως, η βιωσιμότητα του εν λόγω επαγγέλματος στα μικρά νησιά, λόγω του περιορισμένου – εκ των συνθηκών – όγκου εργασίας, φαίνεται πως κατά πάσα πιθανότητα θα συναντήσει σοβαρές δυσκολίες. Ειδικότερα, κάποιοι αιρετοί εξήγησαν ότι θα πρέπει να αιτηθεί η Περιφέρεια μέσω της απόφασής της, να υπάρξουν κίνητρα, όπως φοροελαφρύνσεις, προς όσους επαγγελματίες οδηγούς δραστηριοποιηθούν στα οκτώ Κυκλαδονήσια, προκειμένου να μπορέσουν αφενός να αντέξουν οικονομικά κι αφετέρου, να μπορούν να ανταποκριθούν στο μεταφορικό έργο, το οποίο και καταγράφεται πιο έντονο τους θερινούς μήνες λόγω της άφιξης επισκεπτών.

Ωστόσο, με φόντο τη συγκεκριμένη επισήμανση, κατά τη διάρκεια της συζήτησης, ο Μπενέτος Σπύρου, τόνισε ότι θα ήταν χρήσιμο να εξετασθεί η δυνατότητα – σε αυτά τα μικρά νησιά – της δρομολόγησης δημοτικής συγκοινωνίας (μικρών τουριστικών λεωφορείων), ώστε σε μόνιμη βάση και με φθηνό αντίτιμο να έχουν τη δυνατότητα μετακίνησης όσοι κάτοικοι ή τουρίστες έχουν ανάγκη μεταφοράς.

Ετικέτες: