Προγραμματισμός δράσεων για την προβολή του πρωτογενούς τομέα των νησιών το Ν. Αιγαίου

Ανάδειξη παραγωγής και γαστρονομίας

  • Δευτέρα, 6 Φεβρουαρίου, 2017 - 06:13

Το πρόγραμμα δράσεων, για την ανάπτυξη, προώθηση και προβολή του πρωτογενούς τομέα των νησιών του Νοτίου Αιγαίου, καλείται να εγκρίνει απόψε το Περιφερειακό Συμβούλιο, με βάση τον σχεδιασμό που εισηγείται ο αρμόδιος Αντιπεριφερειάρχης.

Στοχεύοντας στην σταδιακή άνθιση και ανάπτυξη του πρωτογενούς τομέα, μέσα από την προώθηση του μοναδικού χαρακτήρα των αιγαιοπελαγίτικων τοπικών προϊόντων, η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και πιο συγκεκριμένα το Τμήμα Πρωτογενούς Τομέα, προγραμματίζει δράσεις, για το τρέχον έτος, με σκοπό την ανάδειξη των παραγωγών, με κεντρικό άξονα, την ανάδειξη της ΠΝΑΙ, ως Γαστρονομικής Περιφέρειας της Ευρώπης για το 2019.

Υπό το πρίσμα του γαστρονομικού τουρισμού

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τον προγραμματισμό του Τμ. Πρωτογενούς Τομέα, που θα κληθεί να εγκρίνει το Περιφερειακό Συμβούλιο στη σημερινή του συνεδρίαση, βασικός στόχος  του επικοινωνιακού προγράμματος είναι η προβολή και η προώθηση των αγροτικών προϊόντων της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, κυρίως μέσω της συμμετοχής της ΠΝΑΙ σε Εκθέσεις και Φεστιβάλ, δίνοντας της ευκαιρία στους επισκέπτες να γνωρίσουν τα τοπικά και τα πιστοποιημένα προϊόντα της Περιφέρειας.

Επίσης, στόχο έχει την ενδυνάμωση των εμπορικών δεσμών των παραγωγών τροφίμων και ποτών του Νοτίου Αιγαίου με την ελληνική και τη διεθνή αγορά, ώστε να αποδοθούν τα μέγιστα δυνατά εμπορικά οφέλη στους παραγωγούς της.

Τελικός στόχος, στο πλαίσιο της ανακήρυξης  της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου ως «Γαστρονομική Περιφέρεια της Ευρώπης το 2019»  είναι  η ανάδειξη της Αιγαιοπελαγίτικης γαστρονομίας και η καθιέρωσή της ως δυναμικού παράγοντα υγιεινής διατροφής, η διασύνδεση του τουρισμού με την γαστρονομία, καθώς και η προβολή των νησιών της Περιφέρειας υπό το πρίσμα του γαστρονομικού τουρισμού.

Οι μέθοδοι οι οποίες, όπως τονίζεται και εκ μέρους του αρμόδιου Αντιπεριφερειάρχη, κ. Φιλήμονα Ζαννετίδη, πρόκειται να χρησιμοποιηθούν προκειμένου να επιτευχθούν οι παραπάνω στόχοι είναι οι εξής:

•             Διανομή εντύπων για την παρουσίαση των ΠΟΠ και ΠΓΕ προϊόντων του Πρωτογενούς Τομέα της Περιφέρειας

•             Ραδιοφωνικοί ή/και τηλεοπτικοί διαγωνισμοί με έπαθλο προϊόντα του Πρωτογενούς Τομέα της Περιφέρειας

•             Άρθρογράφηση σε ΜΜΕ (εφημερίδες ή/και ένθετα  ή/και περιοδικά, ιστοσελίδες)

•             Προβολή του Πρωτογενούς Τομέα της Περιφέρειας σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης

•             Προβολή των τοπικών προϊόντων και παραγωγών της Περιφέρειας σε τηλεοπτικές ή/και ραδιοφωνικές εκπομπές

•             Διοργάνωση ή/και συνδιοργάνωση γαστρονομικών εκδηλώσεων με φορείς του τουρισμού, του πρωτογενούς τομέα κ.λπ. για την προβολή της αιγαιακής κουζίνας

•             Μαγειρικές δραστηριότητες της Λέσχης Αρχιμαγείρων Δωδεκανήσου και Κυκλάδων στις περισσότερες Εκθέσεις και γαστρονομικές εκδηλώσεις της Περιφέρειας

•             Μαγειρικές δραστηριότητες επώνυμων σεφ με προϊόντα του Πρωτογενούς Τομέα της Περιφέρειας.

•             Δημιουργία βίντεο για την ανάδειξη της αιγαιοπελαγίτικης κουζίνας

•             Προβολή σε οθόνες που θα βρίσκονται τοποθετημένες στα περίπτερα της Περιφέρειας, διαφημιστικών spot με προϊόντα του Πρωτογενούς Τομέα της Περιφέρειας, ταινιών μικρής διάρκειας με αντικείμενο την ιστορία και τα προϊόντα  νησιών της Περιφέρειας, ταινιών μικρής διάρκειας του Προγράμματος Aegean Cuisine κ.λπ.

Το περιεχόμενο των επικοινωνιακών δράσεων που περιγράφεται παραπάνω,  πρόκειται να υλοποιηθεί  καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους με τη συμμετοχή της ΠΝΑΙ σε Εκθέσεις και Φεστιβάλ του Πρωτογενούς τομέα, καθώς και σε όλα τα γαστρονομικά events που θα πραγματοποιηθούν στο πλαίσιο της «Γαστρονομικής  Περιφέρεια της Ευρώπης για το 2019» 

Υλικοί και ανθρώπινοι πόροι

Στους υλικούς πόρους περιλαμβάνονται τα εκθεσιακά περίπτερα, οι οθόνες προβολής, τα μέσα δικτύωσης (facebook, instagram, κ.λπ.) , τα  αναλώσιμα υλικά (usb κ.λπ.), τα φυλλάδια με τα προϊόντα της Περιφέρειας και τα ίδια τα προϊόντα.

Στους ανθρώπινους πόρους περιλαμβάνονται οι υπάλληλοι της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, που θα παρίστανται στα εκθεσιακό περίπτερα καθ’ όλη τη διάρκεια της Έκθεσης , οι αιρετοί προϊστάμενοι της Περιφέρειας, οι σεφ της Λέσχης Αρχιμαγείρων Δωδεκανήσου και Κυκλάδων, οι παραγωγοί των προϊόντων της Περιφέρειας, οι δημοσιογράφοι  γεύσης, γαστρονομίας, τουρισμού, life style,  food bloggers κ.λπ.,  το ανθρώπινο δυναμικό της διοργανώτριας εταιρίας, καθώς και όλοι οι φορείς-κοινωνικοί εταίροι της Περιφέρειας στο πλαίσιο της «Γαστρονομικής Περιφέρεια της Ευρώπης» 

Συνεργασίες με φορείς

Οι φορείς με τους οποίους έχει ήδη συνεργασία η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και έχει ως σκοπό να επεκτείνει εντός του 2017 στο πλαίσιο της ανακήρυξής της ως «Γαστρονομική Περιφέρεια της Ευρώπης το 2019», ενδεικτικά αναφέρονται παρακάτω:

•             Επιμελητήριο Δωδεκανήσου

•             Λέσχη Αρχιμαγείρων Δωδεκανήσου και Κυκλάδων

•             Ενώσεις ξενοδόχων

•             Ομοσπονδίες ενοικιαζόμενων δωματίων και διαμερισμάτων

•             Αγροτικοί Συνεταιρισμοί

•             Εμπορικοί Σύλλογοι κ.λπ.

Προσδοκώμενα αποτελέσματα

Μέσω του επικοινωνιακού προγράμματός της η ΠΝΑΙ φιλοδοξεί να ενισχύσει την προβολή και την προώθηση των αγροτικών της προϊόντων, την ενδυνάμωση των εμπορικών δεσμών των παραγωγών τροφίμων και ποτών του Νοτίου Αιγαίου με την ελληνική και τη διεθνή αγορά, ώστε να αποδοθούν τα μέγιστα δυνατά εμπορικά οφέλη στους παραγωγούς της, την ανάδειξη της Αιγαιοπελαγίτικης γαστρονομίας και την καθιέρωσή της ως δυναμικού παράγοντα υγιεινής διατροφής, τη διασύνδεση του τουρισμού με την γαστρονομία, την προβολή των νησιών της Περιφέρειας υπό το πρίσμα του γαστρονομικού τουρισμού και τέλος, τη συνεργασία της ΠΝΑΙ με τους φορείς, τους παραγωγούς και τους μεταποιητές.