Ελκυστικός και σύγχρονος προορισμός
- Δευτέρα, 9 Δεκεμβρίου, 2013 - 06:10
Μία εκτενέστατη παρουσίαση της μελέτης που συνέταξε η εταιρεία GNOMI DRAFTFCD για την τουριστική προώθηση της Σύρου και τις ενέργειες που θα καταστήσουν το νησί έναν σύγχρονο τουριστικό προορισμό, παρουσίασε ο εκπρόσωπος της εταιρείας Γιώργος Βακόνδιος χθες το μεσημέρι στο δήμο Σύρου – Ερμούπολης.
Στην αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου, στην οποία έδωσαν το “παρών” ο δήμαρχος, Γιάννης Δεκαβάλλας, ο αντιδήμαρχος, Δημήτρης Ρούσσος, ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας, Γιώργος Πάπιτσης, οι δημοτικοί σύμβουλοι, Ανδρέας Γιαλόγλου και Γιάννης Βρούτσης καθώς και ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων, Ιάκωβος Αρβανίτης, η γενική γραμματέας των τουριστικών καταλυμάτων στη Σύρο, Άννα Μαρία Βιδάλη, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Κυκλάδων, Γιάννης Ρούσσος, αλλά και αρκετοί συμπολίτες μας, παρουσιάστηκε μέσω ειδικών διαφανειών η πρόταση της ανωτέρω εταιρείας, η οποία συντάχθηκε δωρεάν και υποβλήθηκε στη διάθεση της δημοτικής Αρχής, ως μία “δυναμική πρόταση” που στοχεύει να δείξει – σύμφωνα με τις σημερινές δυνατότητες της Σύρου – οδούς, οι οποίες μπορούν να προσελκύσουν τουρισμό και να βοηθήσουν το νησί να αποκτήσει μία ισχυρή ανταγωνιστική ταυτότητα εκτός ελλαδικών συνόρων.
Ανύπαρκτη στρατηγική και αδυναμίες
“Υπάρχει η ανάγκη, η επιθυμία και η βούληση να αναπτυχθεί τουριστικά η Σύρος;”, ήταν το αρχικό ερώτημα της παρουσίασης, το οποίο έθεσε επί τάπητος ο κ. Βακόνδιος, επάνω στο οποίο στηρίχθηκε και η ομάδα εργασίας προκειμένου να συντάξει αναλυτικά και με μέθοδο τη συγκεκριμένη μελέτη. Ο κ. Βακόνδιος τόνισε αρχικά ότι η τουριστική ανάπτυξη είναι μία οικονομική διαδικασία και ξεκινώντας από μία σύντομη αναδρομή στο παρελθόν, υπογράμμισε ότι όσον αφορά στο νησί και την τουριστική πορεία του, “υπήρχε έλλειψη στρατηγικής” καθώς “η ζήτηση οδηγούσε την προσφορά”. Σημείωσε μάλιστα, ότι η απουσία επενδυτών και η μη χάραξη μακροχρόνιων οριζόντων, καθήλωσε το νησί σε πολύ χαμηλά δεδομένα.
Στην ομιλία του, ως αδυναμίες του νησιού ανέφερε ειδικότερα, την έλλειψη αεροδρομίου διεθνών προδιαγραφών, τη μέτρια ύπαρξη υποδομών και τον μικρό βαθμό που παίρνουν τα τουριστικά καταλύματα του νησιού. Επιπλέον, τόνισε ότι, στόχος της μελέτης δεν αποτελεί επ' ουδενί η παρέμβαση και η υπόδειξη αδυναμιών, οι οποίες ωστόσο υφίστανται στη Σύρο, αλλά αποκλειστικά και μόνο η κατάθεση προτάσεων, οι οποίες θα στηρίζονται στα σημερινά δεδομένα και θα παρουσιάζουν την κατεύθυνση επάνω στην οποία, δύναται να κινηθεί το νησί και να αποκτήσει τουριστική ταυτότητα, τέτοια, που θα το βοηθήσει να ενταχθεί σταδιακά στον τουριστικό χάρτη.
Ο Γιώργος Βακόνδιος, σημείωσε κατηγορηματικά πως η απόκτηση ανταγωνιστικής ταυτότητας, θα επιτευχθεί αν το νησί δεν μετατραπεί σε μία κακή απομίμηση άλλων τουριστικών προορισμών, που διαθέτουν ριζικά διαφορετική φυσιογνωμία και δυνατότητες από τη Σύρο.
Ισχυρή ταυτότητα και brand name
Σημείο στο οποίο εστίασε ιδιαίτερα την προσοχή του ο κ. Βακόνδιος, υπήρξε η δημιουργία ενός ισχυρού brand name, που θα πρέπει να περιλαμβάνει λογικές, συναισθηματικές και πρακτικές αξίες και θα προσελκύει τον εν δυνάμει επισκέπτη. Μία ουσιαστική ταυτότητα, ένα σήμα, ένα λογότυπο κι ένα σλόγκαν, σύμφωνα με όσα συμπλήρωσε ο κ. Βακόνδιος, πρέπει να έχουν το στοιχείο της υπεροχής και της διαφοροποίησης, αλλά πάνω από όλα να μπορούν να επικοινωνούνται, ώστε να προσελκύουν το ενδιαφέρον. “Ένα brand name που δεν επικοινωνείται, δεν υφίσταται”, σημείωσε κατηγορηματικά ο ίδιος, λέγοντας ακόμη ότι πρέπει να δημιουργεί συνειρμούς και να προβάλλεται σύμφωνα με κανόνες, η φυσιογνωμία του τόπου, ενώ κατά τη διάρκεια του χρόνου, αυτό, να διαμορφώνεται και να εξελίσσεται σταδιακά. Συμπληρωματικά στα προαναφερθέντα, τόνισε ότι το brand name πρέπει να σχεδιαστεί από επαγγελματίες ώστε να είναι μία πρόταση αξιόλογη που θα μεταδίδει το στόχο.
Έμπειρη ομάδα που θα προωθήσει το στόχο
Στη συνέχεια, ο κ. Βακόνδιος διευκρινίζοντας ότι πρέπει να ακολουθηθεί μία συγκεκριμένη στρατηγική, έδωσε τον “ορισμό” της Σύρου, λέγοντας πως είναι ένα νησί που πρέπει να στοχεύσει σε ειδικές μορφές τουρισμού, οι οποίες μπορούν να αναπτυχθούν, να έχουν αποτέλεσμα για το τουριστικό μέλλον του νησιού και να χαρίσουν άνθιση στην τοπική οικονομία. Στην πρώτη γραμμή καταγράφηκε η πρόταση για το θαλάσσιο τουρισμό (κρουαζιέρα, yachting), ο οποίος απαιτεί ιδιαίτερη προσέγγιση και χρειάζεται ενδυνάμωση και βελτίωση των υποδομών, ενώ άλλα είδη όπως αναφέρθηκαν είναι ο κοινωνικός τουρισμός, ο πολιτιστικός τουρισμός, ο θρησκευτικός τουρισμός, ο καταδυτικός τουρισμός, ο γαστρονομικός τουρισμός, ο συνεδριακός τουρισμός, ο αστικός τουρισμός και ο παραθεριστικός, πεδία για τα οποία αναλύθηκαν εκτενώς οι ενέργειες που πρέπει να σχεδιαστούν, προκειμένου να αναζωογονηθεί συνολικά ο τόπος καθ' όλη τη διάρκεια του έτους, με μικρό κόστος και με συντονισμένο πρόγραμμα.
Παράλληλα με τα ανωτέρω, ο κ. Βακόνδιος σημείωσε την ανάγκη προώθησης συνολικά της προσπάθειας από μία ομάδα ανθρώπων, που θα γνωρίζουν τί ακριβώς έχει ανάγκη το νησί. Πρόταση του ίδιου, υπήρξε να δημιουργηθεί ένα Νομικό Πρόσωπο, στο οποίο θα συμμετέχει μειοψηφικά ο δήμος, ώστε να προωθηθεί η προβολή.
Επεσήμανε ακόμη, την ανάγκη διαμόρφωσης τουριστικής συνείδησης από την πλευρά των επαγγελματιών και την ανάπτυξη του εθελοντισμού, που θα συμβάλλει καταλυτικά.
Ολοκληρώνοντας την παρουσίασή του, υπογράμμισε ιδιαζόντως την ανάγκη να αξιοποιήσει η Σύρος τα social media και το διαδίκτυο και να δημιουργηθεί ένα site που θα ανανεώνεται 24 ώρες το 24ωρο, αποκλειστικά και μόνο για τον τουριστικό στόχο, ώστε να ενημερώνονται οι εν δυνάμει επισκέπτες.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Σύρος: Ανακοίνωση του Δήμου σχετικά με την κοπή δένδρων στο Νηπιαγωγείο Ποσειδωνίας
12 Αυγ. 2025 - 10:40 - Με ρυθμούς “χελώνας” για τις χρηματοδοτήσεις μέσω ΣΒΑΑ
12 Αυγ. 2025 - 6:20 - Αναζητούν και επίσημα ακίνητο για στήριξη των ΑΜΕΑ
12 Αυγ. 2025 - 6:19 - Άνω Σύρος: Υποχώρησε τοιχίο μετά από πρόσκρουση αυτοκινήτου - Άμεση απομάκρυνση των οχημάτων
11 Αυγ. 2025 - 13:53 - Προβληματισμός για οικοδομικές εργασίες στην τουριστική σεζόν
11 Αυγ. 2025 - 6:20