Τοποθέτηση του Συλλόγου Επαγγελματιών και Επιχειρηματιών Ιστορικού Κέντρου “Ο Ερμής” για το κυκλοφοριακό

Σταθερή ροή με ενέργειες ανακούφισης

Συνέλευση των μελών και συνάντηση με τη Δημοτική Αρχή στην Επιτροπή Συγκοινωνιών

Ατζέντα προτάσεων που περιλαμβάνουν σταθερή ροή των οχημάτων και των δικύκλων στο κέντρο της Ερμούπολης, αλλαγές σε θέματα στάσης και στάθμευσης, αλλά και αυστηρή αστυνόμευση προκειμένου να λάβει τέλος η “παράνομη” συμπεριφορά οδηγών, με ενεργό το “Νησάκι” και ανάπτυξη περιφερειακών χώρων στάθμευσης στην πύλη της πόλης, κατέθεσε ο Σύλλογος Επαγγελματιών και Επιχειρηματιών Ιστορικού Κέντρου “Ο Ερμής” στη Δημοτική Αρχή.

Στο πλαίσιο της διαβούλευσης για το κυκλοφοριακό πρόβλημα και την λήψη μέτρων για την αντιμετώπιση του προβλήματος τα μέλη του Συλλόγου παρουσίασαν σαφές πλάνο στην Επιτροπή Συγκοινωνιών, εστιάζοντας στην ανάγκη να προασπιστεί η προσβασιμότητα των επισκεπτών και των κατοίκων στο κέντρο, με σκοπό την επιβίωση και των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται σε αυτό. Το θέμα αναλύθηκε εκτενώς στη χθεσινή γενική συνέλευση των μελών του Ερμή σε ξενοδοχείο της πόλης, με τον πρόεδρο, Αντώνη Φρέρη να παρουσιάζει τις προτάσεις που δόθηκαν γραπτώς στον Δήμο Σύρου – Ερμούπολης και τον δήμαρχο, Γιώργο Μαραγκό.

Πρόθεση συζήτησης και κατάθεση προτάσεων

Δηλώνοντας εξ αρχής, πως πρόθεση του Συλλόγου είναι να προασπίσει τα μέλη του και ως εκ τούτου τις επιχειρήσεις τους, ο κ. Φρέρης, δήλωσε πως ο “Ερμής” τάσσεται κατά σε μία “ακραία απόφαση με την οποία θα πεζοδρομείται το κέντρο”, καθιστώντας σαφές πως, δύναται να υπάρξουν λύσεις που θα απαντούν στο σοβαρό πρόβλημα, αλλά θα υπερασπίζουν και τους επιχειρηματίες.

Αναγνωρίζοντας πως κρίνεται επιτακτική η ανάπλαση της παραλίας της Ερμούπολης, ο ίδιος, επεσήμανε πως στο πλάνο του Συλλόγου έχει εξαιρεθεί οποιαδήποτε αναφορά στον υπάρχοντα πεζόδρομο, δεδομένου ότι, πλέον, η επιχειρηματική παρουσία στη Θυμάτων Σπερχειού και την Πρωτοπαπαδάκη, έχει διαμορφωθεί σύμφωνα με τα σημερινά δεδομένα, υπενθυμίζοντας όμως τη θέση του, πως, ο πεζόδρομος δεν έχει ωφελήσει οικονομικά τα καταστήματα.

Ενόψει των αποφάσεων που θα λάβει προσεχώς η Δημοτική Αρχή, υποστήριξε, ότι ο “Ερμής” αποτελεί τη “φωνή του ιστορικού κέντρου”, η οποία πρέπει να ακουσθεί.

Αδειάζει από τα παράνομα η Σταματίου Πρωΐου

Βασικές προϋποθέσεις για τη λήψη οποιασδήποτε απόφασης όπως χαρακτηριστικά υπογραμμίζει ο Σύλλογος στην πρότασή του είναι “η ύπαρξη αστυνόμευσης (κατασταλτικού και προληπτικού χαρακτήρα), η τήρηση των πάντων από τους πάντες, χωρίς παρενθέσεις για αιρετούς ή “φίλους”, η αύξηση των δρομολογίων mini bus από και προς την πόλη”.

Αναλυτικά, ο Ερμής προτείνει, όσον αφορά στη Σταματίου Πρωΐου, “μέχρι το ανηφοράκι να προβλεφθεί στάση χωρίς στάθμευση με εξαίρεση τη γωνία της Χίου (μανάβικα), στην οποία να υπάρχει μία θέση φορτοεκφόρτωσης εμπορευμάτων (όπως έχει ψηφισθεί αλλά ποτέ δεν εφαρμόσθηκε)”. Επιπλέον, τονίζεται πως, “από το ανηφοράκι έως και τη γωνία με την οδό Φολεγάνδρου να υπάρχει στάθμευση μόνο για τους μόνιμους κατοίκους, με εξαίρεση στο ξενοδοχείο “Παλλάδιον” ώστε να μπορεί να κάνει στάση όχημα και να εξυπηρετηθούν οι επισκέπτες και οι πελάτες της επιχείρησης αλλά και των καταστημάτων στο συγκεκριμένο σημείο. Επίσης, να απαγορευθεί η στάθμευση μπροστά στον Ιερό Ναό Κοιμήσεως και στο Καζίνο (όπως ισχύει), ενώ στο ύψος του οβελιστήριου να προβλεφθούν δύο θέσεις στάσης χωρίς στάθμευση για την εξυπηρέτηση των καταστημάτων της περιοχής αλλά ταυτόχρονα, να διατηρηθεί και η θέση ΑΜΕΑ (όπως ισχύει). Παράλληλα, από το ύψος της οδού Φολεγάνδρου έως τη διασταύρωση στο ΙΚΑ, να μπορεί να υπάρξει στάση αλλά όχι στάθμευση για την εξυπηρέτηση των μαθητών των φροντιστηρίων και των πολιτών που θέλουν να μεταβούν στο ΙΚΑ”.

Ρύθμιση της κατάστασης στην Ακτή Παπάγου

Συγκεκριμένες θέσεις διατηρεί ο Σύλλογος όσον αφορά στο παραλιακό μέτωπο, δηλαδή στην Ακτή Παπάγου, υποστηρίζοντας τα ακόλουθα, “Στον χώρο που βρίσκονται τα ταξί να σταθμεύουν τα δίκυκλα, από το ύψος της γωνίας με την Ελευθερίου Βενιζέλου έως και το ύψος του καταστήματος “Βήχος” να μπορεί να προβεί ένας οδηγός σε στάση και όχι στάθμευση (εξυπηρέτηση καταστημάτων και Τράπεζας), ενώ στην οδό Χίου στο προαναφερθέν κατάστημα, να μπορεί να πραγματοποιείται φορτοεκφόρτωση σε συγκεκριμένη θέση (ψηφίσθηκε και δεν εφαρμόστηκε). Επίσης, στην απέναντι γωνία με την Χίου να μπορεί να σταθμεύσει όχημα ΑΜΕΑ και από εκείνο το σημείο μέχρι και την οδό Κέας να σχεδιαστούν θέσεις για δίκυκλα. Κατά μήκος, - από εκείνο το σημείο -, έως και το ύψος της πρ. Τράπεζας Κύπρου να δημιουργηθεί πιάτσα για ταξί έως και το τέλος του περιπτέρου, όπως και στην απέναντι πλευρά και να υπογειοποιηθούν οι κάδοι. Αναφορικά με τη στάση των ΚΤΕΛ, ο “Ερμής” ζητά να διατηρηθεί χωρίς να υπάρχει η δυνατότητα στάθμευσης για άλλα οχήματα ενώ, όσον αφορά στο τμήμα μπροστά στο κτίριο της Περιφέρειας να υπάρξουν, θέση για ΑΜΕΑ, θέση για ένα όχημα της Περιφέρειας αλλά και στάση για mini bus (το πλάτος του δρόμου εξυπηρετεί χωρίς προβλήματα).

Πέραν των ανωτέρω, να υπάρξει χώρος για στάθμευση δικύκλων απέναντι από τη νησίδα ενώ από το τέλος του ύψους της Περιφέρειας έως και το πρακτορείο Βασιλικού να γίνεται στάση χωρίς στάθμευση. Επιπρόσθετα, να διατηρηθεί η στάση των mini bus στο συγκεκριμένο σημείο όπως υφίσταται, αλλά να απαγορευθεί η στάθμευση στην είσοδο – έξοδο των ΚΤΕΛ έως και το ύψος του επιβατικού σταθμού. Έναντι της πλευράς του καταστήματος Goody's εκτός της θέσης του ΚΤΕΛ, να προβλεφθεί χώρος για οχήματα προς εξυπηρέτηση των επιβατών των πλοίων ενώ ακόμη σαν θέσεις δικύκλων, να χαρακτηρισθούν τμήματα από το ύψος του επιβατικού σταθμού έως και το κατάστημα “Γρηγόρης”, όπως και στην προέκταση του δρόμου στην πρόσοψη της παλιάς ζυγοπλάστιγγας. Μπροστά στο ξενοδοχείο “Διογένης” και περιμετρικά του τετραγώνου να μπορεί να κάνει στάση κάποιος χωρίς να σταθμεύει ενώ όσον αφορά στη δεξιά πλευρά του παραλιακού δρόμου από το ύψος της Πυροσβεστικής έως και το ύψος της εισόδου των ΚΤΕΛ (απέναντι από τον επιβατικό σταθμό) να μην επιτρέπεται η στάθμευση. Τέλος, στο εσωτερικό τμήμα του περιβάλλοντα χώρου του λιμένα έως και το τέλος της πρώτης νησίδας, αριστερά όπως διέρχεται κάποιος, να σταθμεύουν τα ενοικιαζόμενα οχήματα”.

Κωνσταντίνου Καραμανλή – πλατεία Μιαούλη

Σαφείς είναι οι προτάσεις του Συλλόγου, όσον αφορά και στις οδούς της πλατείας Μιαούλη, με τα μέλη του Συλλόγου να αναφέρουν πως, θα πρέπει να υπάρχουν θέσεις ποδηλάτων από το ύψος της πρώην Τράπεζας Alpha έως και το τέλος του τετραγώνου ενώ θέσεις δικύκλων στην προέκταση του δρόμου έως και το ύψος του μπαρ “Πειραματικό”. Στην πρόσοψη της πλατείας Άννης Κουτσοδόντη να διατηρηθεί μία θέση ΑΜΕΑ αλλά και μία θέση φορτοεκφόρτωσης (όπως ισχύει και δεν έχει εφαρμοσθεί). Τέλος, στην πλευρά των καταστημάτων να απαγορευθεί η στάθμευση.

Νησάκι και ισοδύναμη λύση

Κάθετος ως προς την ανάγκη διατήρησης ενεργού του χώρου στην περιοχή “Νησάκι” παρουσιάστηκε στην τοποθέτησή του ο πρόεδρος του “Ερμή”, λέγοντας πως “πρέπει να είναι ελεύθερος ο χώρος για στάθμευση”. Όπως κατέστησε σαφές, πρόκειται για έναν χώρο αυξημένης σημασίας, ο οποίος με φόντο των κώδικα ασφάλειας των λιμένων, ISPS όταν μάλιστα προσεγγίζει κρουαζιερόπλοιο είναι γνωστό πως πρέπει να αδειάζει, ωστόσο, ο Σύλλογος θέτει μία “κόκκινη γραμμή” σε ενδεχόμενο σενάριο κατάργησής του. “Θα πρέπει να δημιουργηθεί ισοδύναμος χώρος στην “πύλη” της πόλης” ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Φρέρης, “δηλαδή στο ύψος της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας”. Ολοκληρώνοντας μάλιστα το συγκεκριμένο, θέμα, διευκρίνισε πως οποιοσδήποτε άλλος περιφερειακός χώρος στάθμευσης πλην του εν λόγω σημείου, εξυπηρετεί τις ανάγκες κυρίως του σημείου που θα υφίσταται αλλά και των κατοικιών και των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται σε αυτό.

Ετικέτες: