Αλλάζουν σημείο διανυκτέρευσης από τη θέση «Βήχος» τα πλοία των ενδοκυκλαδικών δρομολογίων

Ρότα προς το καρνάγιο

Προς επίλυση βαίνει το πρόβλημα της πρόσδεσης των πλοίων των ενδοκυκλαδικών δρομολογίων, κατά το διήμερο της κοινής τους διανυκτέρευσης, στο μέσον της παραλίας της Σύρου και εκτός του οριοθετημένου εμπορικού τμήματος του λιμανιού της Ερμούπολης.

Επανάληψη της γνωστής μεθόδου πρόσδεσης στο παλιό και επί χρόνια γνώριμο σημείο, «θέση Βήχος», στο μέσον της νέας πλέον αναπλασμένης παραλίας, του ενός εκ των δύο πλοίων που εκτελούν τα επιδοτούμενα δρομολόγια της ενδοκυκλαδικής συγκοινωνίας, κατά τις ημέρες διανυκτέρευσης τους στη Σύρο, παρατηρήθηκε και πάλι τις ημέρες Κυριακή και Δευτέρα.

Κατά την πρώτη πρόσδεση του Aqua Spirit, την προηγούμενη εβδομάδα, πλήθος οι αντιδράσεις που προκλήθηκαν όχι μόνο λόγω της φθοράς που το εν λόγω πλοίο δημιούργησε στις πλάκες του προσφάτως κατασκευασθέντος παραλιακού μετώπου ή μόνο λόγω της ηχητικής, οπτικής αλλά και περιβαλλοντικής επιβάρυνσης του κέντρου της πόλης, αλλά κυρίως λόγω της μη κάλυψης της ασφάλειας των πολιτών.

Καθώς συνεχώς διατυπώνεται η άποψη, κυρίως εκ μέρους του Λιμενάρχη Σύρου, πως αυτό που προέχει είναι η ασφάλεια των πλοίων και των πληρωμάτων, ακάλυπτη φαίνεται να παραμένει η ασφάλεια των πολιτών του νησιού.

Ακόμη δε περισσότερο των ατόμων με προβλήματα όρασης, αφού εμπρός ακριβώς στο σημείο όπου δένουν οι κάβοι και πέφτει ο καταπέλτης του πλοίου υπάρχουν οι πλάκες όδευσης τυφλών, γεγονός που καθιστά σαφές από ποιόν θα πρέπει να αναζητηθούν ευθύνες σε περίπτωση που προκληθεί πρόβλημα, ατύχημα ή ακόμα και τραυματισμός.

Εξέταση των εναλλακτικών θέσεων

Οι πρώτες αντιδράσεις, είχαν προκαλέσει άμεσα την σύγκληση μίας τεχνικής σύσκεψης, στην οποία μετείχαν ο Δήμαρχος, ο Λιμενάρχης, ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου, οι πλοίαρχοι, οι πράκτορες των πλοίων, καθώς και τεχνικοί σύμβουλοι, προκειμένου να εξευρεθεί ο καταλληλότερος χώρος, προς αποφυγή ανάλογων προβλημάτων με όσα εξ αρχής παρατηρήθηκαν.

Μπορεί να εκφράστηκαν αρνητικές απόψεις για τις καταγεγραμμένες αντιδράσεις εκ μέρους κάποιων εκ των συμμετεχόντων στη σύσκεψη, όπως συνέβη με την τοποθέτηση του πράκτορα, αλλά καλό θα ήταν πριν την όποια αλλαζονική κρίση προς εξυπηρέτηση μόνο της προσωπικής διευκόλυνσης, να εκτιμάται, έστω στο ελάχιστο, η ασφάλεια των κατοίκων της πόλης.

Εξετάστηκαν οι χώροι που από την πρώτη στιγμή είχαν προταθεί ως εναλλακτικοί, με πλέον καταλληλότερος να κρίνεται ο χώρος στον ταρσανά, όπου απαιτούνται μικρές παρεμβάσεις, οι οποίες όμως είναι άμεσα υλοποιήσιμες ώστε να φιλοξενείται εκεί το ένα εκ των δύο πλοίων κατά τη διανυκτέρευση του.

Όπως ενημέρωσε σχετικά ο Λιμενάρχης Σύρου, Ιάκωβος Γκύζης,

«Η τεχνική σύσκεψη δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα, καθώς μελετώνται οι εναλλακτικές λύσεις», συμπληρώνοντας «είμαστε σε αναμονή για να βρεθεί κάποια διαφορετική λύση. Μελετώνται και άλλες θέσεις, σε συνεννόηση πάντοτε με τους πλοιάρχους ώστε να βρεθεί μία λύση ασφαλής».

Απαγορευτική η πλαγιοδέτηση

Όπως ο Λιμενάρχης διευκρίνισε, ο προβληματισμός δεν αφορά μόνο στην ασφάλεια των πλοίων, αλλά και την αποβίβαση των πληρωμάτων, καθώς όπως εξήγησε τα συγκεκριμένα πλοία δεν διαθέτουν πλαϊνές πόρτες, με αποτέλεσμα το πλοίο να μην μπορεί να πλαγιοδετήσει και έτσι το πλήρωμα να μην έχει τη δυνατότητα αποεπιβίβασης.

Αυτό το δεδομένο αποκλείει εκ των πραγμάτων την πρόσδεση του πλοίου στο εσωτερικό τμήμα της προβλήτας των κρουαζιερόπλοιων, επιτρέποντας μόνο την κάθετη πρυμνοδέτηση τους στην άκρη της.

Κάτι ανάλογο θα μπορούσε να γίνει και την Κυριακή (15/5/2016), χωρίς όμως να επιλεγεί ως λύση, δένοντας και πάλι στη θέση «Βήχος».

Υπενθυμίζεται πως αποκλείεται η ταυτόχρονη πρόσδεση των δύο πλοίων στο σημείο του λιμανιού μπροστά από την Πυροσβεστική, καθώς εμποδίζονται οι ελιγμοί του Super Fast κατά την άφιξη του στο λιμάνι.

Στην προαναφερθείσα θέση των κρουαζιερόπλοιων θα μπορούσε κάλλιστα να αναμένει το ένα εκ των δύο πλοίων την αναχώρηση του Super Fast και στη συνέχει να δέσει στην Πυροσβεστική.

Τη Δευτέρα (16/5/2016) υπήρχε κρουαζιερόπλοιο στο λιμάνι, γεγονός που δεν επέτρεπε στο πλοίο να περιμένει σε εκείνο το σημείο μέχρι την ολοκλήρωση της άφιξης του Super Fast ώστε στη συνέχεια να πάει να δέσει στην Πυροσβεστική, δίπλα στο άλλο πλοίο των ενδοκυκλαδικών δρομολογίων.

Καθώς η συγκεκριμένη επιλογή δεσίματος των πλοίων για διανυκτέρευση στο κέντρο της παραλίας (Βήχος), παρατηρήθηκε κατά τις δύο ημέρες της εβδομάδας, που βρίσκονται και τα δύο ταυτόχρονα στο λιμάνι της Σύρου, ο κ. Γκύζης εξήγησε ότι ακόμα και «το 2 φορές την εβδομάδα είναι σχετικό», διότι εάν προχθές δεν υπήρχε κρουαζιερόπλοιο εντός του λιμένα, για το δεύτερο πλοίο θα επιλεγόταν εκείνη η θέση πρόσδεσης, χωρίς όμως να εξηγήσει γιατί δεν επιλέχθηκε την Κυριακή.

Πάντως πρόβλημα δημιουργείται αυτές τις 2 ημέρες, Κυριακή και Δευτέρα, που πρέπει να διανυκτερεύσουν και τα δύο πλοία των ενδοκυκλαδικών δρομολογίων εντός του λιμένα της Σύρου.

Τα χρονικά περιθώρια υλοποίησης της λύσης, η οποία συμπεριλαμβανόταν στις εναλλακτικές θέσεις που και σε σχετικό άρθρο της εφημερίδας είχαν εξ αρχής προταθεί, είναι πολύ περιορισμένα, με τους εμπλεκόμενους να δίνουν άμεσο περιθώριο υλοποίησης, που οριοθετείται εντός της επόμενης εβδομάδας.

Όπως ο ίδιος ο Λιμενάρχης προσδιόρισε «είμαστε σε καλό δρόμο και κάτι θα γίνει, με αμοιβαία κατανόηση και πάντα με γνώμονα την ασφάλεια του πλοίου και του πληρώματος….Υπάρχει η καλή θέληση να βρεθεί σύντομα, μέσα στο μήνα, κάποια λύση».