Προϋπολογισμός τουριστικού πλάνου του 2017 με αυξημένο κόστος της ψηφιακής προώθησης

Όλα τα λεφτά στο portal

  • Τετάρτη, 14 Δεκεμβρίου, 2016 - 06:19
  • /   Eνημέρωση: 15 Δεκ. 2016 - 0:00
  • /   Συντάκτης: Τέτα Βαρλάμη

Υψηλά κόστη για την ενίσχυση του πολυσυζητημένου portal του Δήμου, το οποίο αποδεικνύεται τελικώς ιδιαιτέρως κοστοβόρο, είναι το κύριο στοιχείο του τουριστικού προγραμματισμού των δράσεων του Δήμου Σύρου-Ερμούπολης για την επόμενη χρονιά.

Παρά το υψηλό προϋπολογισθέν ποσό των 210.000 ευρώ για το τρέχον έτος, παρουσιάστηκε χαμηλή απορροφητικότητα, που έρχεται να αντικρούσει  το γεγονός ότι για την Δημοτική Αρχή ο τουρισμός αποτελεί την προμετωπίδα της πολιτικής της.

Παράλληλα, σε έναν Δήμο που προβαίνει σε μείωση των δαπανών και αυξήσεις των Δημοτικών τελών, μία υψηλή δαπάνη για την ενίσχυση μιας αμφιβόλου αποτελεσματικότητας δράση όπως η δημιουργία του τουριστικού portal, συνιστά κάτι περισσότερο από πρόκληση, όταν αμφισβητείται ευθέως όχι το σύνολο των ενεργειών τουριστικής προώθησης, καθώς αναγνωρίζεται ότι γίνονται και θετικές προσπάθειες, αλλά η εμμονική χρηματοδότηση της συγκεκριμένης πράξης.

Αυτό αποτέλεσε και ένα από τα επιχειρήματα της για μείωση του τουριστικού προϋπολογισμού στις 150.000 ευρώ για το 2017, γεγονός που προκάλεσε αντιδράσεις εκ μέρους δημοτικών συμβούλων, ιδίως όταν η μερίδα του λέοντος αυτού του ποσού, δηλαδή περί τις 100.000 ευρώ προγραμματίζεται για το web marketing και οι λοιπές 50.000 ευρώ για το σύνολο των υπολοίπων δράσεων.

Ο Δήμαρχος υπεραμύνθηκε των ενεργειών και των δράσεων τουριστικής προώθησης της Σύρου, εστιάζοντας στα υψηλά νούμερα επισκεψιμότητας που καταγράφηκαν φέτος, κάνοντας λόγο για «πρωτοφανή» προβολή του νησιού.

Με την αναφορά ενδεικτικών τοποθετήσεων κατά την συζήτηση του θέματος έγκρισης του τουριστικού πλάνου του 2017, στο Δημοτικό Συμβούλιο, όπου και πέρασε κατά πλειοψηφία, μπορούν να εξαχθούν σαφή συμπεράσματα των απόψεων που υποστηρίχθηκαν από τους αιρετούς.

Εμμονή στον τρόπο διενέργειας του διαγωνισμού

Ο επικεφαλής της μείζονος δημοτικής μειοψηφίας, Ανδρέας Γιαλόγλου, αιτιολόγησε την αρνητική ψήφο της παράταξης του επί του θέματος, τόσο σε σχέση με την μείωση των πόρων, όσο και με την επιλογή διενέργειας του διαγωνισμού για το web marketing.

Σε ότι αφορά στους πόρους που διατίθενται για τον τουρισμό παρατήρησε ότι «υπάρχει μία μείωση των δαπανών στον τουρισμό. Την στιγμή που πάμε να προσελκύσουμε κόσμο στον τουρισμό, εμείς μειώνουμε τους πόρους. Αν οι πόροι αυτοί κατευθύνονταν εκεί που όφειλαν να κατευθυνθούν, σύμφωνα με ένα ορθολογικό τρόπο, μπορεί να ήταν επαρκείς. Όμως από τις 150.000 ευρώ δεν μπορούν οι 100.000 να πηγαίνουν στο web marketing».

Εστίασε δε στον τρόπο διενέργειας του διαγωνισμού για το web marketing, ενημερώνοντας ότι όταν, πριν από περίπου ένα μήνα, συζητήθηκε το θέμα στην οικονομική επιτροπή, από την πλευρά του υπήρξε μία σειρά παρατηρήσεων, οι οποίες δεν λήφθηκαν υπόψη τότε και όπως είπε το θέμα ενώ ψηφίστηκε τότε μετά από τρεις ημέρες επανήλθε διορθωμένο, τουλάχιστον ως προς τα τυπικά ζητήματα που είχαν επισημανθεί, «τα οποία οδηγούσαν σε βέβαιη κατάπτωση του διαγωνισμού».

Το βασικότερο όμως σημείο που αφορούσε στον τρόπο επιλογής για τον διαγωνισμό δεν υπήρξε διόρθωση, με τον κ. Γιαλόγλου να αναφέρει συγκεκριμένα «σε έναν τέτοιο διαγωνισμό θέλεις να πάρεις τον καλύτερο και κάνεις κόστος-όφελος, δηλαδή ποιος είναι ο καλύτερος και σε συνδυασμό με το κόστος τον επιλέγεις. Είναι η λεγόμενη οικονομικά συμφερότερη προσφορά. Δεν επιλέξαμε αυτή όμως. Εμμείναμε στον φτηνότερο. Βάλαμε κάποιους όρους και να έρθει ο φτηνότερος. Δεν μου άρεσε αυτό, σας το καταθέτω. Θεωρώ ότι δεν είναι αυτό που πρέπει να κάνεις σε έναν τέτοιο διαγωνισμό. Είναι καθαρή περίπτωση διαγωνισμού που κάνεις με την καθαρά οικονομικότερη προσφορά».

Καθώς αυτή η εμμονή μπορεί να οδηγήσει σε προβληματισμό για την σκοπιμότητα της, ο επικεφαλής της μειοψηφίας σημείωσε «Μας βάζει σε σκέψεις. Εύχομαι να διαψευστώ».

Πέραν αυτού, τον απολογισμό της επένδυσης για το portal ζήτησε επίσης ο κ. Γιαλόγλου, καθώς έχει περάσει πλέον τους ενός χρόνου από την έναρξη του και κόστισε στο Δήμο περί της 93.000 ευρώ, χωρίς όμως να υπάρξουν μετρήσιμα στοιχεία της αποτελεσματικότητας του.

Πρόκληση για τους αιρετούς

Στα οικονομικά στοιχεία εστίασε ο αντιδήμαρχος Οικονομικών, Γιώργος Παπαμανώλης, σε ότι αφορά στη νέα σύμβαση για το web marketing, διευκρινίζοντας ότι αυτή θα έχει 14μηνη διάρκεια και αφού ο διαγωνισμός λάβει την έγκριση της Αποκεντρωμένης Διοίκησης και υπογραφεί η σύμβαση, θα ξεκινήσει αφού περάσουν οι πρώτοι μήνες του 2017.

Επίσης ενημέρωσε ότι «Έχει ληφθεί η απόφαση στην Οικονομική Επιτροπή για ανάληψη πολυετούς υποχρέωσης και η επιβάρυνση για το 2017 θα κυμαίνεται περίπου στις 67.000 ευρώ και το υπόλοιπο ποσό θα επιβαρύνει το επόμενο έτος. Το ποσό που αναγράφεται είναι το ποσό της σύμβασης και όχι το ποσό με το οποίο θα επιβαρυνθεί ο προϋπολογισμός του 2017».

Σε ότι αφορά στο ύψος του ποσού που έχει προϋπολογιστεί για το επόμενο έτος για τον τουρισμό, το χαρακτήρισε «αξιοπρεπέστατο», σημειώνοντας ότι «δεν είναι εποχή για διπλασιασμό, οπότε αυτή είναι πρόκληση για τους αιρετούς, με λιγότερα χρήματα να γίνονται στοχευμένες δράσεις για να έχουν το μέγιστο δυνατό αποτέλεσμα».

Θριαμβολογίες για την προβολή και την επισκεψιμότητα

Ο Δήμαρχος, Γιώργος Μαραγκός, στην τοποθέτηση του, με στομφώδεις εκφράσεις ικανοποίησης για τις τουριστικές ενέργειες του Δήμου, παρέπεμψε στην παρουσίαση, που έγινε προ λίγων ημερών, του απολογισμού των τουριστικών δράσεων και τον προγραμματισμό για την επόμενη περίοδο, αναφέροντας ότι «οι δράσεις τουριστικής προώθησης και προβολής του νησιού, τόσο σε εύρος όσο και σε ένταση, οι οποίες πραγματοποιήθηκαν το προηγούμενο χρονικό διάστημα, ήταν πρωτοφανείς. Έχουμε αποσπάσει τα κολακευτικότερα σχόλια, όχι από τυχαίους, από τους επαγγελματίες και τους επιχειρηματίες του κλάδου».

Σε ότι αφορά στις τουριστικές δαπάνες για το επόμενο έτος, εκ μέρους του Δημάρχου υποστηρίχθηκε ότι δεν υπήρξε καμία μείωση, με κατηγορηματική του δήλωση επ’ αυτού την οποία αιτιολόγησε λέγοντας ότι πέρυσι στο τουριστικό πλάνο ο προϋπολογισμός ήταν 210.000 ευρώ και από αυτό το ποσό απορροφήθηκαν οι 150.000, όσο είναι το ποσό που διατίθεται φέτος, με την επισήμανση ότι «στο ποσό αυτό δεν συμπεριλαμβάνονται πολύ μεγάλες δράσεις και διοργανώσεις αθλητικές και πολιτιστικές, οι οποίες έχουν ξεκάθαρη στόχευση στην τουριστική προώθηση και προβολή».

Άρα βάσει αυτού του σκεπτικού, εκ μέρους του Δημάρχου κρίνεται ότι το φετινό διατιθέμενο ποσό για του τουριστικό πλάνο είναι υψηλότερο από το περσυνό ποσό, σημειώνοντας ότι αυτό έρχεται «σε κόντρα της τάσης που παρουσιάζεται στο Δήμο για εξορθολογισμό των δαπανών».

Χωρίς να δείξει ότι κατανοεί την αναποτελεσματικότητα της διαδικτυακής προβολής που πληρώνει αδρά ο Δήμος με την δημιουργία του portal και τώρα με το web marketing, το χαρακτήρισε ως τη «ναυαρχίδα του Δήμου για τον τουρισμό», αναφέροντας χαρακτηριστικά «επενδύουμε σε νέες και καινοτόμες τεχνολογίες, στις οποίες επενδύουν όλοι οι τουριστικοί προορισμοί που θέλουν να έχουνε μία συγκεκριμένη στόχευση σε target groups».

Με μία διάθεση δε θριαμβολογίας για την αυξημένη επισκεψιμότητα που καταγράφηκε κατά την θερινή περίοδο στη Σύρο, επικαλέστηκε τους επαγγελματίες του τουρισμού, αναφέροντας ότι «δεν υπάρχει κανείς που να μην αναγνωρίζει ότι φέτος η Σύρος και προβλήθηκε πρωτοφανώς περισσότερο σε όλη την Ελλάδα και το εξωτερικό, σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές, αλλά και τα αποτελέσματα επισκεψιμότητας, σε όλους τους επιμέρους δείκτες, μας δικαίωσαν».