Αναλυτική ενημέρωση για το στάδιο προώθησης του έργου μετατροπής του ΧΥΤΑ σε ΧΥΤΥ στη Σύρο και της προμήθειας συστημάτων ασφαλείας στο λιμάνι της Ερμούπολης

Αναβάθμιση και βελτίωση υποδομών

Δημόσια δέσμευση του Γ. Μαραγκού για τακτική ενημέρωση των δημοτών αναφορικά με έργα που αφορούν στην ανάπτυξη του νησιού

Σε πλήρη ενημέρωση των δημοτών της Σύρου αναφορικά με σημαντικά έργα και παρεμβάσεις που προωθούνται προς όφελος του τόπου και η υλοποίησή τους θα σημάνει τόσο την ποιοτική βελτίωση της καθημερινότητας των κατοίκων, όσο και τη διευκόλυνση των επισκεπτών, αλλά και την τουριστική ανάπτυξη της πρωτεύουσας των Κυκλάδων προχώρησε ο δήμαρχος, Γιώργος Μαραγκός στο πλαίσιο της συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε προχθές το μεσημέρι στο Δημαρχιακό Μέγαρο.

Δεσμευόμενος πως στο εξής και σε τακτικά χρονικά διαστήματα ο ίδιος θα προβαίνει σε σαφή ενημέρωση των δημοτών, κατέστησε σαφές πως αυτή η στάση του θα αφορά σε έργα που εστιάζουν στην αναβάθμιση της Σύρου και χρηματοδοτούνται είτε από εθνικούς πόρους, είτε από ευρωπαϊκούς, από προγράμματα δημοσίων επενδύσεων κλπ..

Στην ατζέντα της πρώτης συνέντευξης Τύπου πέραν της αναφοράς για το έργο επέκτασης του διαδρόμου προσαπογειώσεων του αεροδρομίου Σύρου, που φιλοξενήθηκε στο χθεσινό φύλλο της εφημερίδας, συμπεριέλαβε και το έργο της αναβάθμισης του ΧΥΤΑ σε ΧΥΤΥ καθώς και εκείνο της προμήθειας κι εγκατάστασης συστημάτων ασφαλείας στο λιμάνι της Ερμούπολης.

ΧΥΤΑ σε ΧΥΤΥ: Στάδιο εξασφάλισης χρηματοδότησης

Αναφερόμενος συγκεκριμένα στο έργο της αναβάθμισης του ΧΥΤΑ και της μετατροπής του σε ΧΥΤΥ τόνισε πως, “Αυτό το έργο ουσιαστικά βρίσκεται σε διαδικασία εξασφάλισης χρηματοδότησης” και είναι ένα έργο “προϋπολογισμού με βάση την πρόταση που έχει κατατεθεί, ποσού 6.526.267 ευρώ με τον ΦΠΑ”. Σύμφωνα με όσα υπενθύμισε μάλιστα “υπεβλήθη στις 16/9/2016 σε σχετική πρόσκληση την οποία είχε δημοσιοποιήσει το αρμόδιο Υπουργείο με τίτλο “Μονάδα Επεξεργασίας Στερεών Αποβλήτων και κατασκευή νέου κυττάρου ΧΥΤΥ Δήμου Σύρου – Ερμούπολης” και όπως πρόσθεσε, “σύμφωνα με τις επαφές που έχουμε σχεδόν καθημερινά με τα αρμόδια υπηρεσιακά στελέχη της Διαχειριστικής Αρχής του Υπ. Περιβάλλοντος καθώς επίσης και με την Ειδική Γραμματέα ΕΣΠΑ, η αξιολόγηση προχωρά και στον επόμενο μήνα ενδεχομένως θα εκδοθούν οι σχετικές αποφάσεις ένταξης”.

Θέλησε να τονίσει ιδιαιτέρως δε πως, “το έργο αυτό βρίσκεται πάρα πολύ ψηλά σε βαθμολογία. Άρα, είναι ένα έργο που περιμένουμε να ενταχθεί” και όπως υπογράμμισε, “είμαστε πάρα πολύ αισιόδοξοι με βάση τα στοιχεία που δίνει η αξιολόγηση, η βαθμολόγηση και η ωριμότητα του έργου”.

Σχετικά με το τί περιλαμβάνει, ο ίδιος ανέφερε σχετικά πως, “πρόκειται για ένα έργο που περιλαμβάνει στον χώρο του ΧΥΤΑ σήμερα, τη δημιουργία ενός νέου κυττάρου ΧΥΤΥ και την κατασκευή μίας μονάδας επεξεργασίας απορριμμάτων” υποστηρίζοντας μάλιστα πως, “ουσιαστικά αυτές οι δύο υποδομές μας κατατάσσουν στην κορυφή ενδεχομένως των νησιωτικών Δήμων όσον αφορά στις υποδομές διαχείρισης στερεών αποβλήτων”.

Προβαίνοντας και σε έναν συνολικότερο σχολιασμό για την κατάσταση των υπολοίπων νησιών στο πεδίο της επεξεργασίας και διαχείρισης των αποβλήτων, ανέφερε πως, “Ιδιαίτερα ο ευαίσθητος νησιωτικός χώρος έχει πολλά προβλήματα τόσο με την αποκομιδή όσο και με τη διαχείριση των απορριμμάτων”.

Χωρίς να αποφεύγει να κάνει λιτή αναφορά στα προβλήματα που βίωσε η Σύρος το φετινό καλοκαίρι, επεσήμανε πως, “Φέτος δυστυχώς και ο Δήμος μας στο κομμάτι της αποκομιδής της ανακύκλωσης είχε προβλήματα τα οποία είναι γνωστά, γεγονός το οποίο μας είχε απασχολήσει και σκοπεύουμε να κάνουμε ό,τι είναι απαραίτητο για να μην επαναληφθεί”. Συμπλήρωσε όμως πως, “Δεν πρέπει να μας διαφεύγει της προσοχής ότι πολλοί νησιωτικοί και δη τουριστικοί Δήμοι, σήμερα που μιλάμε δεν έχουν καν ΧΥΤΑ” κάνοντας λόγο μάλιστα για “καταστάσεις τριτοκοσμικές, οι οποίες δεν τιμούν και τα ίδια τα νησιά, αλλά και τη χώρα μας σχετικά με τις επιταγές και τις υποχρεώσεις συνολικής συμμόρφωσης”.

Ολοκληρώνοντας την αναφορά του στο συγκεκριμένο έργο, επεσήμανε πως, “ένα τέτοιο έργο για τα επόμενα 20 ή 25 χρόνια, εφόσον υλοποιηθεί, θα κάνει τη Σύρο να νιώθει ασφαλής και να μπορεί να εξασφαλίσει έναν στέρεο σχεδιασμό στο κομμάτι της τουριστικής και οικονομικής ανάπτυξης έχοντας λύσει στο 100% το ζήτημα της διαχείρισης των στερεών αποβλήτων”.

 

Συστήματα ασφάλειας λιμένα και ανάπτυξη κρουαζιέρας

Σχετικά δε με το έργο της εγκατάστασης συστημάτων ασφαλείας στο λιμάνι της Ερμούπολης, εξήγησε πως είναι ένα έργο που “εντάχθηκε στο ΠΕΠ Ν. Αιγαίου 2014 – 2020 με απόφαση του Περιφερειάρχη Ν. Αιγαίου με προϋπολογισμό 1.252.742 ευρώ” και σχετικά με αυτό “εκδόθηκε προέγκριση δημοπράτησης την 18/8/2017 από τη Διαχειριστική Αρχή Ν. Αιγαίου”.

Αναφορικά με το τί περιλαμβάνει, ανέφερε “την προμήθεια κι εγκατάσταση συστημάτων ασφαλείας σύμφωνα με τα σύγχρονα πρότυπα ασφαλείας και τον κώδικα ISPS στον λιμένα της Ερμούπολης”, κάτι που όπως υποστήριξε αν προχωρήσει “μας κατατάσσει ενδεχομένως και σε πρώτο λιμάνι στο Αιγαίο σε επίπεδο υποδομών ασφαλείας για την κρουαζιέρα κι όχι μόνο”.

Μιλώντας για το κομμάτι της ασφάλειας στο πεδίο της κρουαζιέρας, θέλησε να σημειώσει μάλιστα πως, “Αυτό το έργο είναι πολύ καθοριστικό διότι το τελευταίο διάστημα γίνεται προσπάθεια από το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο και τον Δήμο μας να μπορέσει το νησί να μπει πιο δυναμικά στον χώρο της κρουαζιέρας ο οποίος χώρος δημιουργεί πολλαπλασιαστικά οφέλη οικονομικά, τουριστικά κι όχι μόνον για κάθε προορισμό”.

Πρόσθεσε μάλιστα πως, το εν λόγω έργο “εφόσον ολοκληρωθεί η διαδικασία, εκτιμάται σύμφωνα με την αρμόδια υπηρεσία του Λιμενικού Ταμείου Σύρου ότι ο διαγωνισμός μπορεί να προκηρυχθεί πριν το τέλος του χρόνου. Το σχέδιο διακήρυξης έχει έναν χρονικό ορίζοντα περίπου 9 – 12 μήνες”.

Ο κ. Μαραγκός συμπλήρωσε επιπλέον, πως, το έργο αυτό “θα προσδώσει τεράστια ώθηση στο λιμάνι της Σύρου κυρίως για την κρουαζιέρα που οι απαιτήσεις είναι πολύ σημαντικές και υψηλές”.

Κλείνοντας την ενημέρωσή του δε, γνωστοποίησε πως καταβάλλονται προσπάθειες δημιουργίας κι ενός terminal station στη θέση Νησάκι. “Βρισκόμαστε σε συζητήσεις προκειμένου να δημιουργηθεί ένα terminal για την κρουαζιέρα σε ακίνητο των παλαιών αποθηκών διαμετακόμισης στο λιμάνι, στο παλαιό Τελωνείο, το οποίο συνδυαστικά με αυτό το έργο θα μπορεί να εξυπηρετεί και να υποστηρίζει και να είναι συμβατό, με όλες τις απαιτήσεις ασφαλείας όπως καθορίζονται από τη συγκεκριμένη προδιαγραφή του κώδικα ISPS και της Συνθήκης Σένγκεν” ανέφερε χαρακτηριστικά, εκφράζοντας την αισιοδοξία του για τις εξελίξεις στο πεδίο της κρουαζιέρας.