Η υπολιμενάρχης Σύρου, Μαριάννα Δαλεζίου μιλάει για τη διαχείριση του μεγάλου προβλήματος στην παραλία Ερμούπολης, εν μέσω τουριστικής σεζόν

Καθημερινή “μάχη” για το κυκλοφοριακό

Απαντήσεις για την επιβολή προστίμων σε οδηγούς που παρανομούν

Σε θέση “μάχης” βρίσκονται καθημερινά οι λιμενικοί στη Σύρο, καθώς δεδομένης της καλοκαιρινής περιόδου, ο κυκλοφοριακός εφιάλτης στην παραλιακή ζώνη της Ερμούπολης “γιγαντώνεται” και επιβάλλει ελέγχους, καθοδήγηση στους επισκέπτες, αλλά και πρόστιμα στις ακραίες περιπτώσεις παράνομης στάθμευσης που προκαλούν προβλήματα.

Για όλα τα παραπάνω μίλησε στην “Κοινή Γνώμη” η υπολιμενάρχης Σύρου, Μαριάννα Δαλεζίου, καθώς απουσιάζει με άδεια ο λιμενάρχης Σύρου, Γιάννης Βαμβακούσης.

Στις απαντήσεις που έδωσε, μίλησε για τα δεδομένα της θερινής περιόδου στο παραλιακό τμήμα της Ερμούπολης, το οποίο συνήθως συγκεντρώνει τον μεγαλύτερο κυκλοφοριακό όγκο, επισημαίνοντας μάλιστα το σημείο που παραμένει “προβληματικό” για την πόλη, αλλά και τα μέτρα που έχουν ληφθεί για την καλύτερη δυνατή διαχείριση της κατάστασης.

Παράλληλα, η κ. Δαλεζίου μίλησε και για την επιβολή προστίμων, δίνοντας απάντηση και όσον αφορά σε περιπτώσεις βεβαίωσης παραβάσεων σε επισκέπτες, κάτι που μπορεί να προκαλεί δυσφήμιση για το νησί.

Επιβάρυνση με όγκο οχημάτων

“Διανύουμε ήδη το πρώτο μισό της θερινής τουριστικής περιόδου και οδεύουμε σιγά σιγά στην κορύφωση αυτής, με αυξημένη επιβατική κίνηση, σε σχέση τόσο με την προηγούμενη χρονιά, όσο και με το 2019, που ήταν η τελευταία “καλή” χρονιά πριν από την πανδημία του Covid-19. Ενδεικτικά για το μήνα Ιούνιο 2023 παρατηρήθηκε μία αύξηση στις αφίξεις επιβατών της τάξης του 10% με τους αντίστοιχους μήνες των ετών 2019 και 2022”, παρατήρησε αρχικά, εξηγώντας πως, βάσει των ανωτέρω, “και αυτό το καλοκαίρι τα στελέχη του Λιμεναρχείου Σύρου καλούνται να δώσουν και δίνουν καθημερινή μάχη για να υπάρξει τάξη στην παραλιακή οδό, η οποία επιβαρύνεται με τον μεγαλύτερο όγκο οχημάτων, ως η κεντρικότερη οδική αρτηρία της πόλης”.

Η υπολιμενάρχης επεσήμανε δε, πως, “αν αναλογιστούμε μάλιστα ότι οι διαθέσιμες ελεύθερες θέσεις για στάθμευσης τόσο Ι.Χ. οχημάτων, όσο και δικύκλων είναι περιορισμένες, θα αντιληφθεί κανείς και την αναγκαιότητα της παρουσίας των στελεχών της Υπηρεσίας μας καθ΄ όλο το 24ωρο”. Βέβαια, αυτό, εξήγησε πως δεν είναι πάντα εφικτό, καθώς οι λιμενικοί “τρέχουν” παράλληλα και άλλα καθήκοντα όπως “μέτρα τάξης στο λιμάνι, υπηρεσία γραφείου, ελέγχους σε θαλάσσια μέσα αναψυχής, ναυαγοσώστες, έκτακτα συμβάντα κ.α.”.

Επομένως, ξεκαθάρισε πως, “καλούμαστε να ανταπεξέλθουμε με τα μέσα που διαθέτουμε στον ήδη περιορισμένο παραλιακό χώρο που χρησιμοποιείται από ολοένα και αυξανόμενο όγκο οχημάτων”.

Θετικά μέτρα

Πρωτίστως έκανε αναφορά σε μέτρα που έχουν ληφθεί και έχουν βοηθήσει στη διαχείριση της δύσκολης κυκλοφοριακής πραγματικότητας στην Ερμούπολη και την παραλία. “Σε συνεργασία με την Αστυνομία, έχουμε ζητήσει και έχουμε πετύχει να υπάρχει αστυνομική δύναμη – Τροχαία σε κομβικά σημεία (ΙΚΑ – Ηρώων), κατά τις επίμαχες ώρες αφιξοαναχωρήσεων των πλοίων, ώστε να επιτυγχάνεται η όσο το δυνατόν αποτελεσματικότερη φορτοεκφόρτωση οχημάτων στο λιμάνι μας, προκειμένου να υπάρχει συνεχής ροή από και προς την πόλη και να μην επιβαρύνεται το παραλιακό μέτωπο”, ανέφερε αρχικά, μιλώντας βέβαια και για την τοποθέτηση εύκαμπτων πλαστικών εμποδίων.

“Διευκόλυνε κατά πολύ το έργο της Υπηρεσίας μας και η τοποθέτηση εύκαμπτων πλαστικών κολωνακίων από τον αρμόδιο φορέα διοίκησης και εκμετάλλευσης λιμένα (ΔΛΤΣ) σε επίμαχα – καίρια σημεία της παραλιακής ζώνης, με αποτέλεσμα να καθίσταται αποτρεπτική είτε η στάση, είτε η στάθμευση των οχημάτων, ακόμα και η κίνηση των οδηγών στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας. Αυτό είχε θετικό πρόσημο και στην αποτροπή των τροχαίων ατυχημάτων που λάμβαναν χώρα συχνά κατά τα προηγούμενα χρόνια”, πρόσθεσε η κ. Δαλεζίου.

Καλή η λειτουργία του kiss ΄n΄ ride

Παράλληλα, ρωτήθηκε για τη λειτουργία του χώρου 20λεπτης πλέον αναμονής των επιβατών του kiss ΄n΄ ride. Σύμφωνα με όσα υπογράμμισε, ο χώρος λειτουργεί σε θετική κατεύθυνση. “Με τα μέτρα που έχουν ληφθεί λειτουργεί αποτελεσματικά ο συγκεκριμένος χώρος. Πολύ περισσότερο και μετά την απόφαση που ελήφθη από το Δ.Σ. του Λιμενικού Ταμείου Σύρου και κατ΄ επέκταση και από εμάς και αφορά πλέον στην 20λεπτη χρήση από τους οδηγούς. Οπότε, δίνεται η δυνατότητα για εκείνους που θέλουν να επισκεφθούν την πόλη κάποια στιγμή, για κάποια αγορά ή δουλειά σε Υπηρεσίες, να το κάνουν”.

Συμπλήρωσε δε, πως, με αυτή την πρόβλεψη, “ουσιαστικά αποτρέπονται όσοι εργάζονται και όσοι αφήνουν μόνιμα τα οχήματά τους και οι οποίοι δεν θα μπουν στο parking στο Νησάκι να πληρώσουν 24ωρο”. Η κ. Δαλεζίου θέλησε να υπενθυμίζει βέβαια, πως, για την αποσυμφόρηση του κέντρου, εναλλακτικά, “υπάρχουν mini bus και μπορούν να χρησιμοποιηθούν”.

Αγκάθι” στο παραλιακό μέτωπο

Ωστόσο, υπάρχουν ακόμη κάποια σημεία που όπως πρόσθεσε, “όσο και να προσπαθούμε να τα διαφυλάξουμε δρώντας είτε προληπτικά (με συχνή παρουσία και ενημέρωση των οδηγών για απομάκρυνση των παράνομα σταθμευμένων οχημάτων τους), είτε κατασταλτικά (βεβαιώνοντας παραβάσεις), αυτό δεν καθίσταται εφικτό”. Συγκεκριμένα, μίλησε για το τμήμα στο ύψος της Eurobank. “Για παράδειγμα το τμήμα της παραλιακής οδού Ακτή Στρατάρχου Παπάγου (έναντι Eurobank), όπου υπάρχει κάθετη ρυθμιστική πινακίδα Ρ-39 για ολιγόλεπτη δηλαδή στάση για αποεπιβίβαση”. Σύμφωνα με όσα παρατήρησε, “το διήμερο που διεξήχθη το AegeanBall Festival 2023, οπότε και ελήφθη η απόφαση να μεταφερθεί η πιάτσα των ταξί στον συγκεκριμένο χώρο, αυτό κατέστη εφικτό και η πλειοψηφία των οδηγών το σεβάστηκε”. Ωστόσο, όπως εξήγησε παρακάτω, “την επόμενη ακριβώς ημέρα, δηλαδή μέσα σε λίγες ώρες, το εν λόγω τμήμα της παραλιακής οδού ήταν και πάλι γεμάτο από οχήματα”.

Στην ερώτηση, αν υπάρχει τρόπος καλύτερης διαχείρισης του χώρου, ανέφερε πως, “υπάρχει μια σκέψη γι αυτό το σημείο, ώστε να αξιοποιηθεί με άλλον τρόπο, όπως για παράδειγμα με θέσεις moto, ΑΜΕΑ, ακόμη και με θέσεις οχημάτων για ανεφοδιασμό καταστημάτων”.

Έλλειψη υποδομών

Δεδομένης της κατάστασης που επικρατεί στο παραλιακό μέτωπο, αλλά και λόγω ελλείψεων σε υποδομές για στάθμευση, η υπολιμενάρχης ρωτήθηκε και για την επιβολή προστίμων. “Κατανοώντας το μεγάλο πρόβλημα της στάθμευσης που υπάρχει στο νησί μας, κυρίως τους θερινούς μήνες, με έμφαση στην έλλειψη υποδομών σε συνάρτηση με τον αυξημένο αριθμό οχημάτων στην παραλιακή ζώνη, μας ωθεί στο να εστιάζουμε – ας μου επιτραπεί η έκφραση – σε “προκλητικούς οδηγούς” και σε όσους δημιουργούν προβλήματα στην ομαλή κυκλοφορία των οχημάτων και πεζών, δίνοντας παράλληλα ιδιαίτερη βαρύτητα στον έλεγχο των θέσεων ΑΜΕΑ και των ραμπών διέλευσης ΑΜΕΑ, με απώτερο σκοπό να εξασφαλίζεται αδιάλειπτα η πρόσβαση και η κυκλοφορία τους ισότιμα, προς εξυπηρέτηση των καθημερινών τους αναγκών, αντιμετωπίζοντας τους οδηγούς που παρανομούν με αυστηρότητα ως ορίζει το νομοθετικό πλαίσιο”.

Καμία διάκριση ντόπιων και επισκεπτών

Αναλύοντας περαιτέρω το σκεπτικό της Λιμενικής Αρχής στο κομμάτι των προστίμων και αναφορικά με την παρατήρηση πως κόβονται παραβάσεις και σε επισκέπτες, κάτι που λειτουργεί δυσφημιστικά για τον τόπο, υπήρξε σαφής. “Εξετάζω ενστάσεις που αναφέρουν ορισμένοι πως είναι μόνιμοι κάτοικοι Σύρου και χρησιμοποίησαν οχήματα φιλικών προσώπων τους και είδαν παράβαση. Δεν μπορούν να αρχίσουν πάλι οι συγκρίσεις. Δεν γίνεται να εστιάζουμε μόνο στους ντόπιους ή μόνο στους ξένους. Δεν μπορούμε να κάνουμε αυτή τη διάκριση. Και εκ των πραγμάτων δεν γνωρίζουμε αν το όποιο όχημα ανήκει σε Αθηναίο, επισκέπτη ή Συριανό πολίτη.

Εφαρμόζουμε αυτό που πρέπει αναλογικά σε όλους. Χωρίς να διακρίνουμε πινακίδα, χρώμα, μάρκα. Είναι κοινή γραμμή και για όλους το ίδιο”.

Η κ. Δαλεζίου, κλείνοντας τις δηλώσεις της, τόνισε πάντως πως, “προσπαθούμε να τηρούμε ισορροπίες. Εστιάζουμε κυρίως σε σημεία που προκαλείται πρόβλημα και είναι επικίνδυνα. Τον χειμώνα θα παρατηρεί ο κόσμος πως “χαλαρώνουμε” κάπως γιατί “πέφτουν” οι ρυθμοί στο κυκλοφοριακό”.