"Σταυρωμένοι Εραστές" στη Βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου Αιγαίου

  • Δευτέρα, 13 Μαρτίου, 2017 - 12:45

Με την ταινία "Σταυρωμένοι Εραστές", παραγωγής 1954, συνεχίζεται αυτή την Τετάρτη 15 Μαρτίου 2017 στις 19:30 το αφιέρωμα της Βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Αιγαίου στη Σύρο το αφιέρωμα στον μεγάλο Ιάπωνα σκηνοθέτη Kenji Mizoguchi.

Πρωταγωνιστούν οι:Καζούο Χασεγκάουα, Κιόκο Καγκάουα, Εϊτάρο Σίντο

Στην Ιαπωνία του 17ου αιώνα, η νεαρή σύζυγος ενός πάμπλουτου χαράκτη έχει παράνομο δεσμό με έναν υπάλληλο του άντρα της, κάτι ανεπίτρεπτο για τα ήθη της εποχής. Αργυρός Λέοντας στο Φεστιβάλ Βενετίας 1955 γι' αυτό το αριστούργημα, που βασίζεται σε θεατρικό έργο του Μονζεαμόν Τσικαμάτσου.

Συνοπτική κριτική

Σε επανέκδοση ένα ακόμα αριστούργημα του Mizoguchi. Κριτική της Φεουδαρχικής κοινωνίας, ύμνος στον άδολο έρωτα, πλάνα απίστευτης εικαστικής τελειότητας. Αργυρός Λέων στο Φεστιβάλ Βενετίας του 1955.

Στην αυτοκρατορική Ιαπωνία του 17ου αιώνα, ο Ισούν, ένας στρυφνός και απότομος προύχοντας, έχει λάβει την εντολή από την αυλή, της δημιουργίας των ημερολογίων, όντας ο επίσημος τυπογράφος της πρωτεύουσας Κιότο. Παντρεμένος με την όμορφη αλλά και πολύ νεαρότερη του, Οσάν, δεν διστάζει να
ρίχνει και παράνομες ερωτικές ματιές στην οικιακή βοηθό Οτάμα, που αρχίζει να παραπονείται για την στάση του στο πρόσωπο της. Καλύτερος υπάλληλος του Ισούν είναι ο Μοχέι, που ακόμη και κάτω από πολύ δύσκολες συνθήκες, μπορεί να δώσει στην δουλειά του, το αρτιότερο καλλιτεχνικό αποτέλεσμα. Μια παρασπονδία του όμως, στην αφελή προσπάθεια του να βοηθήσει οικονομικά με μυστικό τρόπο την κυρά του, θα δημιουργήσει μια τρομακτική παρεξήγηση, αφού απευθείας το στενό περιβάλλον, θα θεωρήσει τον Μοχέι και την Οσάν, σαν παράνομους εραστές.

Πρόκειται για την κινηματογραφική διασκευή ενός από τα πιο γνωστά θεατρικά έργα – φτιαγμένο μάλιστα για κούκλες – της εποχής, που μας μεταφέρει σε μια μυστηριώδη και θολή περίοδο της χώρας του ανατέλλοντος ήλιου, όταν τον κυρίαρχο ρόλο στην κοινωνική διαστρωμάτωση της χώρας παίζουν οι κανόνες ηθικής που στοιχειώνουν κάθε είδους ανθρώπινη αδυναμία ή συναίσθημα. Το φεουδαρχικό καθεστώς, σκληρό όσο δεν μπορεί να φανταστεί κανείς ενάντια στον παραβάτη, δεν αφήνει ούτε καν χώρο για την παραμικρή σκέψη στον πολίτη, να εκφραστεί πέρα από τον νόμο. Και η ιδιωτική πρωτοβουλία μπορεί με μεγάλη ευκολία, μέσω των ψιθύρων από στόμα σε στόμα, να εξελιχθεί σε εγκληματική ενέργεια.

[…] Η μεγαλοφυής ανάπτυξη του σχεδιασμού του Mizoguchi, δεν αποκαλύπτεται παρά μόνο στο φινάλε, που έρχεται σαν μια πραγματική λύτρωση για τους δύο εξουθενωμένους εραστές, με μέσον τα δύο εκφραστικότατα πρόσωπα των βασικών πρωταγωνιστών του, Kazuo Hasegawa και Kyôko Kagawa. Μάθημα κινηματογραφίας αλλά και διαχρονικής ηθικής οικονομίας!

http://cine.gr/film.asp?id=708011&page=4