Συνέντευξη στον αντιδήμαρχο, με αφορμή ένα ακόμη βασικό χαρτοφυλάκιο που καλείται να υπηρετήσει, λόγω της απώλειας του Πέτρου Μώτου

“Κλειδώνει” η καθαριότητα στον Γιάννη Μαραγκό

Στην ευθύνη του ήδη είναι η ανακύκλωση, η καθημερινότητα, τα μικρά έργα και η δημοτική αστυνομία

Με ένα επιπλέον βαρύ χαρτοφυλάκιο, αυτό της Καθαριότητας, επιφορτίζεται ο αντιδήμαρχος Ανακύκλωσης, Καθημερινότητας και Μικρών Έργων, Γιάννης Μαραγκός, μετά από την πρόσφατη απώλεια του Πέτρου Μώτου.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εφημερίδας, ο δήμαρχος Σύρου - Ερμούπολης, Αλέξης Αθανασίου με νέα σημερινή απόφασή του, επισημοποιεί ουσιαστικά πως η αντιδημαρχία της Καθαριότητας “απορροφάται” από τον κ. Μαραγκό, ο οποίος ήδη συνεργάζεται με τον προϊστάμενο και τη διευθύντρια, ώστε να ιεραρχηθούν προτεραιότητες. Εκκρεμότητες στην καθαριότητα των ανοικτών χώρων του νησιού, αλλά και στο δημοτικό οδικό δίκτυο, λειτουργία του γηρασμένου στόλου των οχημάτων του Δήμου, κορεσμένο αμαξοστάσιο, καθώς, επίσης, έλλειψη προσωπικού αλλά και ασυνείδητη συμπεριφορά πολιτών αναφορικά με την εναπόθεση απορριμμάτων και ογκωδών αντικειμένων, έρχονται να προστεθούν στα ήδη αυξημένα καθήκοντά του, προς διαχείριση.

Ο Γιάννης Μαραγκός παραχώρησε συνέντευξη στην “Κοινή Γνώμη”, με αφορμή τις νέες συνθήκες στις οποίες καλείται να ανταποκριθεί.

Σημειώνεται πως σήμερα, θα γίνει η ορκωμοσία του Μάνου Αρμακόλα, ο οποίος θα καλύψει τη θέση του Πέτρου Μώτου στο Δημοτικό Συμβούλιο.  

· Η τραγική συνθήκη της απώλειας του Πέτρου Μώτου και η ανάλογη απόφαση δημάρχου, σας οδηγούν στο να αναλάβετε πλέον το χαρτοφυλάκιο και της Καθαριότητας για το νησί. Είναι μία επιπλέον ευθύνη – πολύ απαιτητική - για εσάς;

“Ναι, σίγουρα. Ωστόσο, υπάρχει μία σοβαρή παρακαταθήκη που άφησε πίσω του ο Πέτρος Μώτος. Υπήρξε “δάσκαλος” στο κομμάτι της Καθαριότητας και μπορώ να πω πως έστω και αυτό το μικρό διάστημα που ήμουν δίπλα του, έμαθα πολλά πράγματα, τα οποία θα με βοηθήσουν παρακάτω.

Ότι υπάρχουν προβλήματα είναι δεδομένο και ειδικά στο κομμάτι της Καθαριότητας. Θα κάνουμε την προσπάθειά μας για το νησί. Αρχικά, θα συζητήσουμε με τη διευθύντρια και τον προϊστάμενο για να δούμε τις ανάγκες και τι πράγματα θα πρέπει να βελτιωθούν. Ένα εξ αυτών των σοβαρών θεμάτων είναι με τον στόλο του Δήμου. Έχουμε μεγάλο πρόβλημα. Και τώρα, όσο μπαίνω πιο βαθιά στο χαρτοφυλάκιο της Καθαριότητας, θα τα γνωρίσω και πιο ουσιαστικά. Γνωρίζω βέβαια που “πονάμε” και πού πρέπει να βελτιωθούμε”.

· Ποιες είναι οι βασικές εκκρεμότητες και πού θα δώσετε προτεραιότητα για λύσεις; Μοιραία ένα καθαρό νησί, “γεννά” θετική εικόνα στους κατοίκους αλλά και στους επισκέπτες.

“Είναι η περίοδος δύσκολη τώρα που αναλαμβάνω τα καθήκοντα αυτά, γιατί είμαστε στο μέσον της τουριστικής περιόδου. Υπάρχουν τεράστιες απαιτήσεις. Σίγουρα, πρέπει να δώσουμε προτεραιότητα στην αποκομιδή και πέραν αυτού του θέματος, ήδη έχω μιλήσει με τον δήμαρχο για το στόλο των οχημάτων. Πρέπει να δούμε τι θα κάνουμε. Προσωπικά δεν ρίχνω ευθύνες στους προηγούμενους για το τι έκαναν ή όχι, ωστόσο, κατ΄ εμέ, έπρεπε ανά τακτά χρονικά διαστήματα να υπάρχει μία ανανέωση του στόλου. Δυστυχώς, αυτό δεν έχει γίνει όλα αυτά τα χρόνια και είμαστε σε ένα σημείο που καθημερινά έχουμε και από ένα πρόβλημα σε ένα όχημα. Κι αυτή η κατάσταση, ειδικά τώρα τους καλοκαιρινούς μήνες που έχουμε ανάγκη όλα τα οχήματα είναι ένα θέμα. Κάνουμε τον σταυρό μας, μη τυχόν και πάθει βλάβη έστω και ένα. Δεν έχουμε ούτε εφεδρικό. Είμαστε οριακά σε αυτό το κομμάτι. Άμεσα, δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα. Θα πορευθούμε με αυτή την κατάσταση”.

· Ωστόσο, περιμένετε δύο νέα οχήματα για την Καθαριότητα σε συνέχεια διαγωνισμού που είχε γίνει;

“Περιμένουμε. Το ένα θα έρθει σε 20 ημέρες λογικά. Είναι ετοιμοπαράδοτο και θα μας το στείλουν. Το πιο μικρό όμως, θα το έχουμε μετά τον Σεπτέμβριο. Επίσης, να πω πως σίγουρα δεν είναι θετική η εικόνα του Δήμου μας, να κυκλοφορούν παλιά οχήματα στον δρόμο. Ούτε καλή εικόνα είναι, αλλά το βασικότερο είναι να μπορούμε να καλύπτουμε απρόσκοπτα τις ανάγκες μας”.

· Ένα από τα κύρια προβλήματα είναι και η θέση του αμαξοστασίου. Ο προτάκοχός σας είχε ταχθεί ξεκάθαρα υπέρ της μεταφοράς του. Αναγνωρίζετε την αναγκαιότητα μίας τέτοιας ενέργειας; Αν ναι, τι θα πράξετε;

“Μακάρι να μπορούσε να βρεθεί ο κατάλληλος χώρος. Αν μπορέσουμε να έχουμε έναν χώρο, θα το δούμε. Νομίζω πως θα πρέπει να το επιδιώξουμε. Δεν γνωρίζω αν είναι εφικτό αυτό, δηλαδή να βρούμε χώρο να αγοράσουμε ή αν μπορούμε να βρούμε κάποιο οικόπεδο να μεταφερθούμε, φυσικά υπό την προϋπόθεση πως θα υπάρχουν οι προδιαγραφές. Αλλά σίγουρα, θα ήταν σημαντικό να βρεθεί ένας χώρος να μεταστεγαστεί το αμαξοστάσιο. Να έχουμε δηλαδή ένα σύγχρονο αμαξοστάσιο. Από τη στιγμή που υπάρχουν προβλήματα και τα βλέπω, δεν θα κρυφτώ, θα τα πω. Και γι’ αυτό το θέμα και για την Καθαριότητα και για την Ανακύκλωση”.

· Στο κομμάτι της Ανακύκλωσης αναμένεται να υπάρξει ιδιώτης; Με καθυστέρηση προχώρησε ο διαγωνισμός. Πότε θα έχετε εργολαβία;

“Έχουμε κάνει τις κινήσεις μας με το σχέδιο της νέας σύμβασης, ώστε να μην έχουμε τα προβλήματα που είχαμε με την παλιά. Εκτιμώ πως μέσα στον Ιούλιο θα έχουμε τον νέο ανάδοχο. Ζήτησα η σύμβαση να είναι για έναν χρόνο για να δούμε πώς θα προχωρήσει και πώς θα ανταποκριθεί, ώστε στην περίπτωση που διαπιστώσουμε προβλήματα, όπως με τον προηγούμενο, να δούμε τι θα κάνουμε. Πιστεύω ότι με τις προϋποθέσεις που έχουμε βάλει στη σύμβαση, τα πράγματα θα κυλήσουν καλύτερα”.

· Όσα αναφέρετε αποτελούν δέσμευση, πως ουσιαστικά, θα παρακολουθείτε στενά την πορεία της εργολαβίας;

“Σίγουρα. Δεν υπάρχει περίπτωση να μην παρακολουθούμε τη νέα εργολαβία και θα επιδιώξουμε να τηρείται στο ακέραιο. Όχι όπως η προηγούμενη που είχαμε τόσα προβλήματα”.  

· Σας αγχώνει το γεγονός πως έχετε τόσα πολλά καθήκοντα στην ευθύνη σας; Είναι συμπληρωματικά και η καθημερινότητα και τα μικρά έργα. Θα μπορέσετε να ανταποκριθείτε;

“Εκτός αυτών που αναφέρατε έχω και τη Δημοτική Αστυνομία. Σίγουρα είναι πολλές οι ευθύνες, αλλά δεν με αγχώνουν. Είμαι άνθρωπος που έχει μάθει να δουλεύει και μου αρέσει αυτό που κάνω. Πιστεύω ότι θα τα καταφέρω. Το κομμάτι των μικρών έργων θεωρώ πως το έχω οργανώσει καλά και δουλεύει. Την ανακύκλωση από τη στιγμή που την πήραμε “πάνω” μας στον Δήμο, την έχουμε φέρει σε ένα σημείο καλό. Δεν είναι όλα τέλεια και αυτό δεν μπορώ να το πω, αλλά προσεχώς και με τον εργολάβο, θεωρώ πως θα πάμε καλά. Όσον αφορά στην Καθαριότητα είναι κάτι καινούργιο, αλλά θα το δουλέψω. Έχω εντοπίσει τα προβλήματα που είναι αρκετά, αλλά πιστεύω να τα βελτιώσουμε. Να γίνουν όλα σε έναν μήνα δεν είναι εφικτό. Θα θέσουμε προτεραιότητες, για να δούμε ποια πρέπει να γίνουν πρώτα. Σε βάθος χρόνου πιστεύω όμως, θα ανταποκριθούμε καλύτερα, αν και υπάρχει και η έλλειψη προσωπικού. Θα έχουμε τα 18μηνα, αλλά τον Αύγουστο μας φεύγουν οι 11 8μηνιτες που είχαμε από τον Ιανουάριο του 2025. Θα το παλέψουμε όσο μπορούμε”.

· Ποιο είναι το μήνυμά σας προς τον κόσμο και τους επιχειρηματίες;

“Ζητάμε τη συνεργασία τους. Υπάρχουν σημεία που χθες βγάλαμε τα ογκώδη και σήμερα, είναι πάλι τα ίδια και χειρότερα. Θα βγάζουμε και ανακοινώσεις, ενώ τις επόμενες ημέρες θα επισκεφθούμε τις επιχειρήσεις ώστε να συνεργαστούν και να έχουμε μία καλή εικόνα, ιδιαίτερα στο σημείο των βυθιζόμενων κάδων που έχουμε το έντονο πρόβλημα. Θέλουμε τη βοήθεια του κόσμου και των επιχειρηματιών”.