Παρέλαβε τις μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων το Λιμενικό Ταμείο Σύρου και αποστέλλει συνολικά τον φάκελο για το τουριστικό καταφύγιο στο Υπ. Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για αδειοδότηση

Προχωρούν για τη χωροθέτηση της νέας μαρίνας του Φοίνικα

Προωθείται και το έργο θωράκισης του παραλιακού μετώπου που θα “σπάει” τον έντονο κυματισμό

Στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιώτικης Πολιτικής προωθείται πλέον ο συνολικός φάκελος για τη δημιουργία νέου τουριστικού καταφυγίου στο λιμανάκι του Φοίνικα, καθώς χθες, ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Σύρου, Κώστας Γαβιώτης καθώς και τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του, παρέλαβαν τις μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων.

Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο ίδιος, στόχος πλέον είναι να αδειοδοτηθεί η χωροθέτησή του, η οποία βάσει των μελετών, προβλέπεται νότια και δυτικά του υφιστάμενου αλιευτικού καταφυγίου, προκειμένου να υπάρξει περαιτέρω τουριστική ανάπτυξη στην περιοχή με υψηλού επιπέδου εξυπηρέτηση σκαφών.

Με το νέο τουριστικό καταφύγιο θα εξυπηρετούνται τουλάχιστον 116 σκάφη, μικρότερα αλλά και μεγαλύτερα (στην εξωτερική πλευρά), κατάσταση που άλλωστε “υπαγορεύεται” από την υψηλή ζήτηση.

Το Λιμενικό Ταμείο Σύρου, εκτός από την παραλαβή της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το νέο τουριστικό καταφύγιο, παρέλαβε αντίστοιχη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων και για το υφιστάμενο αλιευτικό καταφύγιο, καθώς και για την προστασία και θωράκιση του παραλιακού μετώπου. Το τελευταίο, δε, αποτελεί επίσης ένα απαραίτητο έργο για τη μη “αποσύνθεση” του παραλιακού δρόμου, εξαιτίας του έντονου κυματισμού τη χειμερινή περίοδο.

Το έργο της νέας μαρίνας ουσιαστικά, συνοδεύεται και από όλες τις άλλες οριστικές μελέτες και όταν θα δοθεί η υπουργική αδειοδότηση για τη χωροθέτηση, θα μπορεί να ανάψει το “πράσινο φως” για την υλοποίησή του.

Σημειώνεται πως τις μελέτες εκπόνησε η ένωση οικονομικών φορέων Marnet ATE - Enviroplan A.E. - Καραμολέγκος Ματθαίος. 

Εξασφαλίζονται τουλάχιστον 116 θέσεις ελλιμενισμού

H εκπρόσωπος της μελετητικής εταιρείας Marnet ΑΤΕ περιέγραψε το έργο στο σύνολό του.

Σύμφωνα με όσα γνωστοποίησε: “Το νέο έργο θα είναι σε επαφή με το υφιστάμενο αλιευτικό καταφύγιο. Έχει θαλάσσια ζώνη περίπου 53 στρέμματα, η λιμενολεκάνη εκτείνεται  σε 20 στρέμματα με ωφέλιμο βάθος 4 μέτρα. Η είσοδος του καταφυγίου διαμορφώνεται από δύο νέους προβλήτες και έχει πλάτος γύρω στα 40 μέτρα. Στο εσωτερικό της λιμενολεκάνης έχουμε έναν κύκλο ελιγμών 55 μέτρων. Με αυτή τη διαμόρφωση εξασφαλίζονται 116 θέσεις για σκάφη αναψυχής με μήκος έως 50 μέτρα και υπάρχει και κάποιος χώρος στο εξωτερικό τμήμα του προβλήτα για προσωρινή πρόσδεση μεγαλύτερων σκαφών. Όλες οι θέσεις ελλιμενισμού, προβλέπεται να διαθέτουν παροχές νερού, ηλεκτρικού ρεύματος, δικτύου επικοινωνιών και εγκαταστάσεις πυρόσβεσης”.

Πιο αναλυτικά, πρόσθεσε: “Έχουμε έναν προσήνεμο μόλο που καταλήγει σε έναν εγκάρσιο προβλήτα. Ο προσήνεμος μόλος έχει μήκος 260 μέτρα και είναι μικτής διατομής, δηλαδή με εξωτερική θωράκιση από φυσικούς ογκολίθους και εσωτερικό κρηπίδωμα για τον ελλιμενισμό σκαφών. Υπάρχει προβλήτας μήκους 37 μέτρων. Έχουμε παραλιακά κρηπιδώματα με μήκος 122 μέτρων. Ο υπήνεμος μόλος αξιοποιεί ένα τμήμα του υφιστάμενου προβλήτα του αλιευτικού καταφυγίου και καταλήγει σε έναν προβλήτα μήκους 84 μέτρων.

Στο εσωτερικό κείμενο λεκάνης ποντίζεται ένας πλωτός προβλήτας μήκους 84 μέτρων. Υπάρχει δυνατότητα και κατασκευάζεται νέα ράμπα ανέλκυσης και καθέλκυσης σκαφών. Στον βόρειο προβλήτα προβλέπεται η κατασκευή για σταθμό καυσίμων και παραλαβής καταλοίπων με τις δεξαμενές να χωροθετούνται στον χερσαίο χώρο”.

Σε ό,τι αφορά τη χερσαία ζώνη, η εκπρόσωπος της εταιρείας, συμπλήρωσε τα ακόλουθα: “Αυτή καλύπτει μία επιφάνεια περίπου 5 στρεμμάτων. Προτείνονται κτηριακές εγκαταστάσεις 255 τ.μ. στο χερσαίο χώρο. Ο χερσαίος χώρος βρίσκεται ουσιαστικά στο δυτικό τμήμα του καταφυγίου. Ο πυρήνας του καταφυγίου βρίσκεται στο νοτιοδυτικό τμήμα της χερσαίας ζώνης και περιλαμβάνει κτήριο διοίκησης, κατάστημα, χώρους υγιεινής, εστιατόρια, αναψυκτήριο  και αποθήκες, κάποιο διαμορφωμένο χώρο με σκίαστρα, καθιστικά και wc αλλά και θέσεις στάθμευσης.

Το κεντρικό τμήμα της χερσαίας ζώνης έχει τους χώρους Η/Μ με τον υποσταθμό, το αντλιοστάσιο και τη δεξαμενή πυρόσβεσης και φυσικά θέσεις στάθμευσης. Και το βόρειο τμήμα έχει τις βοηθητικές κτηριακές υποδομές, τις δεξαμενές καυσίμων και συλλογής καταλοίπων.  

Ουσιαστικά εκμεταλλευόμαστε στην ύπαρξη του υφιστάμενου κτηρίου, που το ανασκευάζουμε και διατηρούμε τις υφιστάμενες χρήσεις. Με αυτή τη διαμόρφωση έχουμε 69 θέσεις στάθμευσης, υπάρχουν σκίαστρα και ένας πολύ μικρός χώρος πρασίνου στη ρίζα. Η είσοδος διαμορφώνεται από τη σημερινή είσοδο στο βόρειο τμήμα του καταφυγίου. Ουσιαστικά ακολουθούμε τη φυσική ακτογραμμή μέχρι τον χώρο που φτάνει στη ράμπα ανέλκυσης – καθέλκυσης και στη συνέχεια, δυτικότερα που είναι ο πυρήνας του καταφυγίου”.

Θωρακίζεται το παραλιακό μέτωπο

Επίσης, για το άλλο σημαντικό έργο της προστασίας του  παραλιακού δρόμου, η ίδια τόνισε πως “σε ό,τι αφορά την προστασία της παραλιακή ζώνης και της στάθμης ακτογραμμής, προτείνεται η κατασκευή ενός αποσπασμένου έργου μήκους 85 μέτρων, παράλληλα προς την ακτογραμμή, το οποίο θα είναι κατασκευασμένο από φυσικούς ογκολίθους. Το έργο αυτό θα είναι οριακά κάτω από τη στάθμη της θάλασσας και σε απόσταση 70 μέτρων από την ακτογραμμή”.

Με αυτή την κατασκευή επί της ουσίας, υπογράμμισε πως “θα εκτονώνεται ο κυματισμός και δεν θα προκαλεί όλα τα γνωστά προβλήματα”.

Κ. Γαβιώτης: “Δύο πολύ σημαντικά έργα για τον Φοίνικα”

Σε δηλώσεις του στην “Κοινή Γνώμη”, ο πρόεδρος του ΔΛΤΣ, Κώστας Γαβιώτης, εκφράζοντας την ικανοποίησή του σχετικά με ένα ακόμη πολύ σημαντικό βήμα όσον αφορά στο νέο τουριστικό καταφύγιο, σημείωσε: “Είναι ένα επιπλέον σημαντικό βήμα με σκοπό την κατασκευή του νέου τουριστικού καταφυγίου. Εφόσον παραλάβαμε τις μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων, προχωράμε για αποστολή όλου του φακέλου στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την αδειοδότηση της χωροθέτησης”.

Την ίδια ώρα, συμπλήρωσε πως “έχουμε κάνει ήδη συζήτηση με τον υπουργό, κ. Κικίλια και είναι θετικός στο να προχωρήσει το έργο. Και η κυβέρνηση θέλει αυτά τα έργα, οπότε είναι ένα ακόμη σημαντικό βήμα για την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής που παρουσιάζει ούτως ή άλλως, μεγάλη ζήτηση για ελλιμενισμό σκαφών”.

Τέλος, ο κ. Γαβιώτης δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στο δεύτερο έργο, εξηγώντας πως “προχωράμε και με το έργο της προστασίας του παραλιακού δρόμου γιατί τα προβλήματα είναι μεγάλα ενώ με το συγκεκριμένο έργο θα “μεγαλώσει” και η παραλία, αφού δεν θα παρασύρεται η άμμος”.

Καταλήγοντας, επεσήμανε πως “άπαξ και γίνει η χωροθέτηση, θα προχωρήσει και η υλοποίηση”.

Γ. Περρής: “Η διοίκηση του ΔΛΤΣ έχει δει ζεστά τα δύο έργα”

Την ικανοποίησή του για τη φροντίδα που δείχνει το Λιμενικό Ταμείο Σύρου για την περιοχή του Φοίνικα και συγκεκριμένα το παραλιακό μέτωπο μετέφερε, μέσω της εφημερίδας, και ο πρόεδρος της Κοινότητας του χωριού, Γιώργος Περρής. “Προσωπικά είμαι ικανοποιημένος γιατί βλέπω πως η διοίκηση του Λιμενικού Ταμείου  Σύρου έχει δει ζεστά τα έργα που πρόκειται να γίνουν. Μιλάω και για το νέο τουριστικό καταφύγιο και το έργο θωράκισης του παραλιακού μετώπου γιατί επί πολλά χρόνια γνωρίζουμε τα προβλήματα. Άρα, είναι δύο έργα που τρέχουν παράλληλα και είμαστε ικανοποιημένοι γι αυτά”, σημείωσε συγκεκριμένα.

Η "Κοινή Γνώμη" παρουσιάζει αποκλειστικά τις μακέτες.