Ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Κυκλάδων, Γ. Ρούσσος παρουσίασε στο INSULEUR τα σημαντικά βήματα που έχουν επιτευχθεί για τη λειτουργία του και για την εξυπηρέτηση της νησιωτικής επιχειρηματικότητας

Ένα ψηφιοποιημένο Επιμελητήριο υπηρετεί τη νησιωτικότητα

Τα βήματα εξέλιξης του Επιμελητηρίου Κυκλάδων σε επίπεδο λειτουργίας του, αλλά και σε επίπεδο εξυπηρέτησης των μελών του στο σύνολο των νησιών που “υπηρετεί”, παρουσίασε ο πρόεδρός του, Γιάννης Ρούσσος, κατά τη διάρκεια ομιλίας που πραγματοποίησε με θέμα τον ψηφιακό “μετασχηματισμό” του, στο πλαίσιο της διεξαγωγής του σχετικού Συνεδρίου – που ακολούθησε της γενικής συνέλευσης – του Δικτύου Νησιωτικών Επιμελητηρίων Ευρώπης (INSULEUR), προ ημερών, στην Μάλτα.

Μιλώντας στην εφημερίδα, ο κ. Ρούσσος τόνισε πως ήταν ένα Συνέδριο εξαιρετικά παραγωγικό, από το οποίο το Επιμελητήριο Κυκλάδων έλαβε γνώσεις και πληροφορίες, τις οποίες και θα επεξεργαστεί προς υπεράσπιση του έργου του, αλλά και των νησιών των Κυκλάδων.

Εργαλείο” γνώσης και πρακτικών

Ειδικότερα, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Κυκλάδων αναφερόμενος στο Συνέδριο του INSULEUR, τόνισε τα εξής: “Προς μεγάλη μας χαρά, υπήρξε ένα πολύ μεγάλο και οργανωμένο Συνέδριο. Τη δεύτερη ημέρα, το Επιμελητήριο Κυκλάδων μαζί με άλλους 22 ομιλητές συμμετείχε στο Συνέδριο με θέμα τον ψηφιακό μετασχηματισμό των νησιών. Αποκομίσαμε υψηλότατη και μεγάλη εμπειρία, αν και είμαστε ένα από τα Επιμελητήρια της Ευρώπης που είναι σε σημαντικό βαθμό ψηφιοποιημένο και οργανωμένο στον τεχνολογικό τομέα”.

Ο ίδιος θέλησε να γνωστοποιήσει πως από ελληνικής πλευράς συμμετείχε επίσης, το Πολυτεχνείο Κρήτης, ο υπεύθυνος ψηφιακών υποδομών του Επιμελητηρίου της Αθήνας, αλλά και ένας Έλληνας που εργάζεται στην Κομισιόν, ενώ υπογράμμισε πως στο ίδιο Συνέδριο, “ενδιαφέρον θέμα ήταν η παρουσίαση πρακτικών που συμβαίνουν σε άλλες περιοχές νησιωτικές. Για παράδειγμα, πώς έχουν αξιοποιήσει την ψηφιακή τεχνολογία για την εξυπηρέτηση των πολιτών”. Επιπλέον, σημείωσε πως, “παρουσιάστηκαν ακόμη και πρακτικές που αφορούσαν ολόκληρα νησιά, καθώς ήταν κι εκπρόσωποι όχι μόνον από τον επιχειρηματικό τομέα Επιμελητηρίων, αλλά είχαν επιλεγεί ομιλητές που είχαν σχέση με την ψηφιακή τεχνολογία που εφαρμόζεται σε κάποια νησιά”.

“Ενδεικτικά, να αναφέρω την παρουσία του πρώην προέδρου του Δικτύου και πρώην προέδρου του Επιμελητηρίου της Μαγιόρκα, ο οποίος αυτή τη στιγμή είναι πρόεδρος στον Οργανισμό Λιμένων Βαλεαρίδων Νήσων που παρουσίασε μία πολύ ενδιαφέρουσα πρακτική αξιοποίησης των ψηφιακών υποδομών που πραγματοποιείται στα λιμάνια των Βαλεαρίδων Νήσων, τα οποία διακινούν εκατομμύρια κόσμου”.

Ο κ. Ρούσσος θέλησε να υπογραμμίσει πως το Επιμελητήριο Κυκλάδων “θα αξιοποιήσει αυτήν την τεχνογνωσία από τις ομιλίες που θα επεξεργαστεί από αυτούς τους 23 ομιλητές”, εξηγώντας μάλιστα πως, “στη σκέψη μας είναι αν βρούμε κάποιες πρακτικές που είναι ενδιαφέρουσες, να τις μετακυλήσουμε σε Δήμους και Λιμενικά Ταμεία και αν μπορούν να τις αξιοποιήσουν”. Δεσμεύθηκε μάλιστα πως “Αν μπορεί να συνδράμει το Επιμελητήριο στην υλοποίησή τους, θα το κάνει”.

Πέραν των ανωτέρω, συμπλήρωσε πως στο ίδιο Συνέδριο υπήρχαν ομιλητές και από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, την Κομισιόν “που κάθε φορά συμβάλλουν στη διαδικασία ανταλλαγής απόψεων και δίνουν στοιχεία για ευρωπαϊκά προγράμματα ή προωθούν λύσεις από ομιλητές του Συνεδρίου”.

Όπως σημείωσε παρακάτω – συμπερασματικά -, “η συμμετοχή μας, έδωσε και θετικό στίγμα, με την προϋπόθεση να αξιοποιηθούν όλες αυτές οι επαφές και οι γνωριμίες που έγιναν τόσο κατά τη διάρκεια των ομιλιών, αλλά και στο παρασκήνιο των εκδηλώσεων”. Άλλωστε, δεν παρέλειψε να αναφέρει πως με αυτόν τον τρόπο, όλα αυτά τα χρόνια “το Επιμελητήριο έχει αξιοποιήσει το ίδιο για τη λειτουργία του, διάφορες πρακτικές και έχει εφαρμόσει και αξιοποιήσει προγράμματα. Είναι πολύ φυσιολογικό άλλωστε, θέματα με τα οποία ασχολείται ένας φορέας, να μην αναζητά μόνος του τη λύση, αλλά να αξιοποιεί άλλες περιπτώσεις που έχουν προηγηθεί. Δεν χρειάζεται να σπαταλώνται ενέργεια ή πόροι, όταν υπάρχει τεχνογνωσία που μπορείς να την έχεις από άλλη πλευρά”.

Ακολουθούν παρακάτω αποσπάσματα από την ομιλία του Γιάννη Ρούσσου στο Συνέδριο, με θέμα “Πώς ένα ψηφιοποιημένο Επιμελητήριο μπορεί να νικήσει τις δυσκολίες της νησιωτικότητας και να ωφελήσει τα μέλη του”.

Τα άλματα... του Επιμελητηρίου Κυκλάδων

Μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις των νησιωτικών περιοχών της χώρας, και κατά συνέπεια των νησιών των Κυκλάδων, είναι αυτή της θαλάσσιας γεωγραφικής τους θέσης. Είναι αυτή η θάλασσα που μας εμπνέει στο Επιμελητήριο Κυκλάδων για να μετατρέπουμε το μειονέκτημα της προσπελασιμότητας σε πλεονέκτημα, μέσα από σύγχρονες ψηφιακές υποδομές που στηρίζουν την επιχειρηματική κοινότητα του τόπου μας και ενισχύουν την ανταγωνιστικότητά της.

Το Επιμελητήριο Κυκλάδων σήμερα εκπροσωπεί επάξια πάνω από 19.000 επιχειρήσεις-μέλη. (...). Το 2004 το Επιμελητήριο Κυκλάδων ίδρυσε την Εταιρεία Ανάπτυξης και Προόδου, την ET.A.Π.(Αστική μη Κερδοσκοπική Εταιρεία). Κύριο αντικείμενο της είναι η υποστήριξη του Επιμελητηρίου Κυκλάδων στην ανάληψη δράσεων που αποσκοπούν στη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας των μικρομεσαίων επιχειρήσεων των Κυκλάδων και στον εκσυγχρονισμό της λειτουργίας τους.

Καταφέραμε να κάνουμε τη μεγαλύτερη αποκέντρωση υπηρεσιών στην ιστορία του Νομού μας δημιουργώντας παραρτήματα γραφείων με συνεδριακούς χώρους, εκτός από τη Σύρο, σε 7 ακόμα νησιά διασυνδεδεμένα μεταξύ τους μέσω ενιαίου υπερσύγχρονου πληροφοριακού συστήματος καθώς και μέσω σύγχρονων συστημάτων τηλεδιάσκεψης. (...)

Επίσης, το Επιμελητήριο διαθέτει συστήματα αυτοματοποιημένης ψηφιοποίησης, που διευκολύνουν την εσωτερική επικοινωνία και τη διαχείριση εγγράφων αλλά και την εξωτερική επικοινωνία με τα μέλη του, με αξιόπιστη πολυκαναλική ενημέρωση για επιχειρηματικά θέματα, παροχές, υπηρεσίες και χρηματοδοτικά προγράμματα, ενώ έχει πλήρως ψηφιοποιήσει το Μητρώο των μελών του, διεκπεραιώνοντας όλες τις Επιμελητηριακές διαδικασίες με συνέπεια και ταχύτητα, εξοικονομώντας χρόνο και χρήμα για τις επιχειρήσεις.

Τρεις είναι οι βασικοί άξονες των Υπηρεσιών και των Δράσεων του Επιμελητηρίου: Εκπαίδευση και Κατάρτιση, Συμβουλευτική και Ενημέρωση για θέματα Επιχειρηματικότητας και Προβολή και Προώθηση των Επιχειρήσεων.

Ένας από τους κύριους στόχους αυτών των Υπηρεσιών και των Δράσεων είναι η εξοικείωση των επιχειρηματιών και στελεχών επιχειρήσεων με την τεχνολογία.

Η Εκπαίδευση και Κατάρτιση αφορά τόσο στη χρήση της σύγχρονης τεχνολογίας όσο και τη βελτίωση της επιχειρηματικής διαδικασίας, προκειμένου να αυξηθεί η ανταγωνιστικότητα της επιχείρησης στην αγορά.

Η Συμβουλευτική και Ενημέρωση αφορά κυρίως στην ενσωμάτωση των νέων ψηφιακών καναλιών της επιχείρησης στο στρατηγικό της σχεδιασμό και την καθημερινή της λειτουργία.

Η Προβολή και Προώθηση των επιχειρήσεων-μελών μας πραγματοποιείται μέσω της αξιοποίησης σύγχρονων τεχνολογικών εφαρμογών που τους επιτρέπουν να δραστηριοποιηθούν/προβληθούν στην ψηφιακή αγορά.

Το Επιμελητήριο Κυκλάδων είναι ο μοναδικός φορέας που εξασφάλισε από το Υπουργείο Εργασίας ειδική άδεια για τη διεξαγωγή των υποχρεωτικών από νόμο σεμιναρίων για θέματα Ασφάλειας των Επιχειρήσεων, μέσω τηλεδιάσκεψης. Από το 2011 έως και το 2018 έχουν εκπαιδευτεί πάνω από 10.000 άτομα, σε 20νησιά των Κυκλάδων στα σεμινάρια αυτά συμπεριλαμβανομένων και των σεμιναρίων για Υγιεινή και Ασφάλεια Τροφίμων. (...)

Η συμβουλευτική και η ενημέρωση των μελών μας για θέματα επιχειρηματικότητας, φορολογίας, επενδύσεων, προγραμμάτων κ.λπ. είναι τεραστίου όγκου και υλοποιείται μέσα από όλα τα σύγχρονα κανάλια επικοινωνίας του Επιμελητηρίου όπου, εκτός από τη διαδικτυακή πύλη, γίνονται και προσωπικές ενημερώσεις μέσω email/fax/sms, μέσω Facebook και Twitter, με χρήση newsletter το «e-Κερδώος Ερμής» και με το κανάλι του Επιμελητηρίου στο YouTube.

Παράλληλα, το Επιμελητήριο μας παρέχει υπηρεσία On–Line συμβουλευτικής υποστήριξης, μέσω της οποίας κάθε επιχείρηση μπορεί να λάβει εξειδικευμένες απαντήσεις σε θέματα που την απασχολούν, όπως η φορολογία κλπ.

Παρέχεται δυνατότητα δωρεάν προβολής της κάθε επιχείρησης στο portal του Επιμελητηρίου (e-Kyklades.gr) με mini–site. Στο portal έχουμε δημιουργήσει περιεχόμενο για την ολοκληρωμένη προβολή του συνολικού τουριστικού προϊόντος του κάθε νησιού και του νομού. Παράλληλα, η προβολή των επιχειρήσεων γίνεται και από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης του Επιμελητηρίου. (...)

To portal του Επιμελητηρίου Κυκλάδων www.e-kyklades.gr είναι το μεγαλύτερο σε επισκεψιμότητα portal για την επιχειρηματική δραστηριότητα και τον τουρισμό στις Κυκλάδες, με περιεχόμενο σε 8 γλώσσες. Συνολικά προβάλλονται μέσα από αυτό 4.900 επιχειρήσεις με το δικό τους mini–site, καθώς και 10.000 σημεία ειδικού ενδιαφέροντος στα νησιά και το Νομό με διαδραστικούς χάρτες. To 2018, το e-kyklades.gr επισκέφθηκαν 680.000 άτομα από 185χώρες. Παράλληλα, ολοένα και περισσότερα μέλη αξιοποιούν την πλατφόρμα “Bookoncloud”, ενός αυτόνομου και εύχρηστου συστήματος ηλεκτρονικών κρατήσεων (e-booking platform) που αποτελεί πρωτοβουλία του Επιμελητηρίου Κυκλάδων και συμβάλλει σημαντικά στην εσωτερική οργάνωση των καταλυμάτων του νομού. (...)

Το Επιμελητήριο Κυκλάδων πραγματοποιεί πληθώρα δράσεων για την προβολή και προώθηση του συνολικού γαστρονομικού πλούτου των νησιών μας μέσω του δικτύου Aegean Cuisine. (...) Το δίκτυο Aegean Cuisine έχει έως σήμερα 171 εστιατόρια–μέλη. Παράλληλα, το 2017 ξεκίνησε και η ένταξη προϊόντων στο δίκτυο, τα οποία παράγονται από τοπικούς παραγωγούς και προτείνονται ως Aegean Cuisine Recommended. Έχουμε ήδη 387 προϊόντα από 81παραγωγούς των νησιών μας.

Από το 2018 η Εταιρεία Ανάπτυξης και Προόδου (ΕΤ.Α.Π.) του Επιμελητηρίου Κυκλάδων, στο πλαίσιο του Αναπτυξιακού Προγράμματος Ειδικού Σκοπού Νοτίου Αιγαίου, έχει αναλάβει το πιλοτικό έργο «Δημιουργία Cluster για τα Κυκλαδικά προϊόντα του τομέα της αγροδιατροφής και της γαστρονομίας»,που αποτελεί την επιχειρηματική εξέλιξη του Aegean Cuisine και σκοπός του είναι η δημιουργία ενός πρωτοποριακού δικτύου επιχειρήσεων, στο οποίο θα μπορούν να συμμετέχουν τοπικές επιχειρήσεις και παραγωγοί που δραστηριοποιούνται στον τομέα της αγροδιατροφής και της γαστρονομίας ενώνοντας έτσι τις δυνάμεις τους με στόχο την αποτελεσματική προβολή και προώθηση των προϊόντων τους καθώς και την είσοδό τους σε νέες αγορές. (...)

Η προσπάθεια του Επιμελητηρίου Κυκλάδων δεν σταματά ποτέ. Όλα αυτά τα χρόνια έχουμε αξιοποιήσει πολλά άλλα προγράμματα, συνολικά 10 εκατομμυρίων ευρώ, και με τη βοήθεια της τεχνολογίας αναπτύσσουμε διαρκώς δράσεις και παρέχουμε προηγμένες υπηρεσίες για την ενίσχυση των επιχειρήσεων-μελών μας.