Γιορτή λήξης μαθημάτων σχολικού έτους 2016-2017 στο Δημοτικό Σχολείο Ποσειδωνίας

Μέχρι τ’ αστέρια πάνω κι ακόμα παραπάνω

Στα "σύννεφα της δημιουργίας" πέταξαν οι μαθητές του Δημοτικού Σχολείου Ποσειδωνίας, ολοκληρώνοντας τον κύκλο των φετινών μαθημάτων τους με την παρουσίαση εργασιών, θεατρικών δρώμενων, ρομποτικών κατασκευών, ταινιών και μουσικών έργων που αποτελούν την πλούσια «σοδειά» ενός ακόμη «καρποφόρου» έτους.

Η εκδήλωση ξεκίνησε με το καλωσόρισμα των νηπίων και έκλεισε με τον αποχαιρετισμό των παιδιών της ΣΤ' τάξης.

Διαφορετικότητα

Στο πλαίσιο του μαθήματος της Ευέλικτης Ζώνης, οι μαθητές του Α2 ασχολήθηκαν διεξοδικά με το ευαίσθητο θέμα της διαφορετικότητας. Έτσι, αποφάσισαν να παρουσιάσουν σε γονείς, μαθητές και δασκάλους, το ευχάριστο και διασκεδαστικό θεατρικό έργο "Ξ... όπως Ξιφίας", όπου ο Ξέρξης, πρωταγωνιστής της ιστορίας, παρά τα πειράγματα και τις ειρωνείες των συμμαθητών του, ανακαλύπτει και μας αποδεικνύει "την αξία της μεγάλης του μύτης". Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί ήταν η Βασιλική Μπάτζιου και η Νικολέτα Γεκενίδου.

Με δόντια καθαρά, έχουμε χαμόγελα αστραφτερά

Γνώσεις και συνήθεις για τη στοματική υγιεινή απέκτησαν οι μαθητές του Α1 μέσα από το πρόγραμμα αγωγής υγείας για τα δοντάκια, που υλοποιήθηκε από την δασκάλα τους Λουίζα Ρούσσου. Μέσα από δραστηριότητες όπως κατασκευές, παραμύθια, πειράματα, υπολογιστές, επισκέψεις, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν καλύτερα τα δόντια τους. Θέλοντας να κάνουν πράξη το σύνθημά τους "Με δόντια καθαρά, έχουμε χαμόγελα αστραφτερά", ντύθηκαν δοντάκια και αντιστάθηκαν στα γλυκάκια που κερνούσε η φοβερή Τερηδόνα. Στη συνέχεια, σε συνεργασία με την εκπαιδευτικό πληροφορικής κ. Μαρία Ιωσηφίδου οδήγησαν το ρομποτάκι μας thymio ώστε να "περνάει" μόνο από τις καλές τροφές κι όχι από αυτές που χαλούν τα δοντάκια μας.

Συνδυασμός Ιστορίας - Τέχνης

Σ’ ένα πρωτότυπο διαγωνισμό που σκαρφίστηκαν οι μαθητές και η δασκάλα της Β’ Τάξης Σταυρούλα-Φωτεινή Σταυριανοπούλου συμμετείχαν οι 12 μήνες, ενώ το Γ1 και το Γ2 με υπεύθυνες εκπαιδευτικούς τις Ειρήνη Περπινιά και Γλυκερία Τσιρονίκου αντίστοιχα, ασχολήθηκαν με τις περιπέτειες του Οδυσσέα. Στο πλαίσιο του πολιτιστικού προγράμματός τους, τα δύο τμήματα προσπάθησαν να συνδέσουν την Ιστορία με την Τέχνη. Κύρια πηγή έμπνευσής τους ήταν τα θέματα της Ιστορίας του σχολικού βιβλίου και τα δημιουργήματα των αρχαίων Ελλήνων που γνώρισαν μέσα από αυτό. Μια από τις εικαστικές δράσεις που πραγματοποιήσαν στο πρόγραμμα ήταν και το θεατρικό παιχνίδι για την ενότητα του «Οδυσσέα». Η δράση αυτή έγινε με τη βοήθεια της κ. Ελένης Βουτσίνου η οποία έδεσε πολύ αρμονικά το σχολικό εγχειρίδιο με δραστηριότητες θεατρικού παιχνιδιού. Όλο το υλικό που δημιουργήθηκε κατά τη διάρκεια του θεατρικού παιχνιδιού παρουσιάστηκε την ημέρα της σχολικής γιορτής.

Τα ζώα που βρίσκονται υπό εξαφάνιση, τις αιτίες του φαινομένου αυτού και τις οργανώσεις που ασχολούνται με την προστασία των ζώων παρουσίασαν οι μαθητές του Δ1 με υπεύθυνη την κ. Αναστασία Κατσαμάκα. Η παρουσίαση ολοκληρώθηκε με ένα τραγούδι προς τους γονείς, το οποίο τόνιζε πόσο σημαντική είναι η βοήθεια και η συνεισφορά όλων μας.

Το δάσος της γνώσης

Ένα δάσος με γόνιμα δέντρα, δημιούργησε το Δ2 με την καθοδήγηση του Βασίλη  Χουρσουτόγλου. Κεντρικό ρόλο στο δάσος αυτό παίζει η Κυκλοφοριακή αγωγή, που σύμφωνα με την κρίση του τμήματος θα πρέπει να γίνει υποχρεωτικό μάθημα στα δημοτικά σχολεία και όχι ένα τυχαίο θέμα κατά επιλογή του δάσκαλου μόνο  για την ευέλικτη ζώνη. «Όταν τα τροχαία δυστυχήματα αποτελούν πλέον μάστιγα για τη χώρα, είναι απορίας άξιο γιατί η πολιτεία δεν ορίζει την κυκλοφοριακή αγωγή ως υποχρεωτικό μάθημα στο εβδομαδιαίο σχολικό πρόγραμμα» σημειώνει ο υπεύθυνος εκπαιδευτικός.

«Νίκησε τη βία – Κάνε μια φιλία!» φώναξε δυνατά το τμήμα ένταξης με υπεύθυνη εκπαιδευτικό την Κωνσταντίνα Γαβριηλίδου.

Με τις υπολογιστικές μηχανές από την αρχαιότητα μέχρι τις μέρες μας, από τον άβακα και τον μηχανισμό των Αντικυθήρων μέχρι τη μηχανή του Pascal και τους υπολογιστές 4ης γενιάς, ασχολήθηκαν τα τμήματα της Ε’ Τάξης κατά τη σχολική χρονιά 2016-2017. Όλες οι πληροφορίες που βρέθηκαν, καταχωρήθηκαν σε μικρές ιστορίες με το προγραμματιστικό περιβάλλον του Scratch. Μερικές από αυτές τις ιστορίες τις παρουσίασαν οι μαθητές μαζί με την κ. Μαρία Ιωσηφίδου.           

Ταξίδι στους δρόμους της εξέλιξης - το ρομποτάκι

Από τον Νοέμβριο μέχρι και τον Μάρτιο τα έξι παιδιά της ΣΤ' τάξης που αποτελούσαν την ομάδα ρομποτικής του σχολείου μας συναντιόντουσαν κάθε Κυριακή απογευματάκι για να υλοποιήσουν μια ιστορία ρομποτικής: κατασκεύασαν ένα διαμπερές λεωφορείο κάτω από το οποίο περνούσε ένα αυτοκινητάκι. Χρησιμοποίησαν Wedo 1, Wedo 2, Scratch 2 και πολλή - πολλή φαντασία, κέφι και μεράκι. Αυτή την ιστορία την διηγήθηκαν στη γιορτή τους.    

Βιντεο-ιστορίες

Τα παιδιά της ΣΤ' τάξης κλήθηκαν να διηγηθούν φαντασικές ιστορίες που δύσκολο θα ήταν, αν όχι αδύνατο, να πραγματοποιηθούν. Ένα λιοντάρι που συνομιλεί με ένα άλογο, δυο κότες που περιδιαβαίνουν σε διάφορους χώρους, μια ομάδα ζώων που προετοιμάζεται για ποδοσφαιρικό αγώνα... Για να υλοποιήσουν τις ψηφιακές αυτές διηγήσεις ασχολήθηκαν με επεξεργασία εικόνας, ήχου και βίντεο. Στη γιορτή μας παρακολουθήσαμε μερικές ιστορίες...          

Μια μέρα είναι κι αυτή... θα περάσει - η ταινία

Μαθητές και μαθήτριες από την ΣΤ' τάξη δημιούργησαν μια κινηματογραφική ομάδα με σκοπό να δημιουργήσουν μια ταινία, όπως κι έγινε. Μέσα από τις επιμέρους ομάδες (συγγραφική, μοντάζ, σκηνοθεσίας, κάμερες, αφηγητές) προέκυψε ένα ντοκιμαντέρ που αφορούσε το 24ωρο των παιδιών. Και το όνομα της  ταινίας διάρκειας 10 λεπτών: "Μια μέρα είναι κι αυτή... θα περάσει". Στείλαμε την ταινία μας στον 7ο Διεθνή Διαγωνισμό Μαθητικών Ταινιών Μικρού Μήκους και απέσπασε βραβείο πρωτότυπης μουσικής σύνθεσης με το ομώνυμο τραγούδι.

Σημειώνεται ότι στη γιορτή παρουσιάστηκε η πλήρης έκδοση της ταινίας ,διάρκειας 53 λεπτών με τις περισσότερες από τις απαντήσεις των παιδιών αλλά και τις συνεντεύξεις των γονέων.

Γνωρίζω την Ευρώπη

Ένα βίντεο με τις Ευρωπαϊκές γλώσσες και τα αξιοθέατα του Λονδίνου και του Παρισιού παρουσίασαν στην αγγλική και γαλλική γλώσσα οι μαθητές της Ε’ και ΣΤ’ Τάξης, στο πλαίσιο του πολιτιστικού προγράμματος «Γνωρίζω την Ευρώπη». Μέσα από τις δράσεις που οργάνωσαν και συντόνισαν η Σοφία Αντωνοπούλου και η Μαργαρίτα Φόνσου, τα παιδιά απέκτησαν μία πιο σφαιρική άποψη για την Ευρώπη. 

Το σπίτι των φυτών

Τα παιδιά του ΣΤ2, με την καθοδήγηση του Νίκου Ψαρρού παρουσίασαν ένα θεατρικό δρώμενο κατά το οποίο αναπαραστάθηκαν κάποιες από τις εργασίες που έκαναν καθ' όλη  τη διάρκεια του σχολικού έτους στο πλαίσιο προγράμματος που αφορούσε στη καλλιέργεια φυτών σε θερμοκήπιο. Επιπλέον εκτέθηκαν οι σχετικές ζωγραφιές των παιδιών, ορισμένα από τα φυτά του θερμοκηπίου και οι καρποί που συλλέχτηκαν.             

Ένα μουσικό παραμύθι για τη διαφορετικότητα

Η διαφορετικότητα πρωταγωνίστησε και στο μουσικό παραμύθι "Σι- Σου-Ντο" της Ε’ και ΣΤ’ τάξης του σχολείου, που δημιουργήθηκε στο μάθημα της μουσικής με την κ. Ειρήνη Μυτιληναίου. Το παραμύθι παρουσιάστηκε με την τεχνοτροπία κινούμενης εικόνας - ΤΑΙΝΙΑ ΑΝΙΜΑΤΙΟΝ.

Κατά τη διάρκεια της γιορτής, πραγματοποιήθηκε έκθεση χειροτεχνικών δημιουργιών και εργασιών της Στ΄1 που υλοποιήθηκαν στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.