Διάκριση του Τομέα Πληροφορικής του ΕΠΑΛ Μήλου στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ασφαλούς Διαδικτύου 2022

Πρωτοτυπία και αφοσίωση στην ποιότητα κέρδισαν τις εντυπώσεις

Το 1ο Βραβείο απέσπασε ο Τομέας Πληροφορικής του ΕΠΑ.Λ. Μήλου στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ασφαλούς Διαδικτύου SID 2022 στην κατηγορία των Λυκείων με το παιχνίδι απόδρασης "Χαμένοι στο Διαδίκτυο".

Το παιχνίδι απόδρασης (escape room) που δημιούργησαν οι μαθητές και οι μαθήτριες περιλαμβάνει δραστηριότητες που αφορούν στους κινδύνους του Διαδικτύου, στη σωστή διαδικτυακή συμπεριφορά και στο θετικό περιεχόμενο.

Οι φωτογραφίες, τα κείμενα, τα κόμικς και o ήχος που πλαισιώνουν το escape room είναι δημιουργίες και εμπνεύσεις των μαθητών και μαθητριών που συμμετείχαν από τον Τομέα Πληροφορικής της Β' και Γ' Τάξης: Μαριάννα, Αντωνία, Αιμίλιος, Αντώνης και Ιωάννης.

Η υπεύθυνη καθηγήτρια του προγράμματος ήταν η κ. Μαρία Αντωνοπούλου, ενώ συμμετείχαν οι εκπαιδευτικοί, κ.κ. Αντωνόπουλος Κωνσταντίνος, Μαρκαντώνη Θεοδώρα και Ρούπα Παρασκευή – Άννα.

Τα αποτελέσματα του Διαγωνισμού ανακοινώθηκαν στην ιστοσελίδα του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου και στη Διαδικτυακή Εκδήλωση για τον εορτασμό της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου 2022 που πραγματοποιήθηκε στις 7 Φεβρουαρίου.

Η εφημερίδα ήρθε σε επαφή με την κ. Μ. Αντωνοπούλου, η οποία μίλησε για τη συμμετοχή αυτή των μαθητών στον διαγωνισμό.

Όπως σημείωσε η ίδια, ο Τομέας Πληροφορικής του ΕΠΑΛ Μήλου είναι σταθερός υποστηρικτής των δράσεων του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου, ενώ δεν είναι η πρώτη φορά που οι μαθητές υποβάλλουν σχετική υποψηφιότητα, καθώς σταθερά υποβάλλονται συμμετοχές από το 2015, ενώ το 2018, είχαν πάλι διακριθεί παίρνοντας όμως τη δεύτερη θέση.

Ζήτημα της φετινής συμμετοχής υπήρξε να βρεθεί ένα πρωτότυπο κόνσεπτ, ώστε να δημιουργηθεί μία ελκυστική εφαρμογή για τις νεαρότερες ηλικίες, η οποία όμως να διατηρεί τον ενημερωτικό και εκπαιδευτικό χαρακτήρα της. Η ιδέα αυτή ήλθε με την υλοποίηση ενός κόνσεπτ, που περιλαμβάνει ένα «escape room», ένα παιχνίδι απόδρασης, στο οποίο για να καταφέρουν οι χρήστες να «αποδράσουν» θα πρέπει να λύσουν γρίφους και να απαντήσουν σε ερωτήσεις, σχετικές με την ασφάλεια στο διαδίκτυο, αλλά και με τους φορείς που μπορεί κανείς να απευθυνθεί, στην περίπτωση που αντιμετωπίσει κάποια διαδικτυακή απειλή. Στο πλαίσιο αυτό, οι χρήστες αφενός διασκεδάζουν στην προσπάθειά τους να διαφύγουν από το «λαβύρινθο» του διαδικτύου, ενώ αφετέρου ενημερώνονται για τις λύσεις και τις ασφαλείς επιλογές που υπάρχουν, μέσα από τις σωστές απαντήσεις στους σχετικούς «γρίφους».

«Μέσα σε όλα αυτά τα θετικά στοιχεία που προσδίδει το διαδίκτυο, υπάρχουν και αρνητικά στοιχεία, όπως είναι η παραβίαση των προσωπικών δεδομένων, η αποπλάνηση ανηλίκου, ο διαδικτυακός εκφοβισμός, η ρητορική μίσους, τα οποία θα πρέπει να αντιμετωπίσουν τα παιδιά, αλλά και πολλές φορές να αντιληφθούν ότι συμβαίνουν», τονίζει η κ. Αντωνοπούλου.

Παράλληλα, επισημαίνει, ότι «κάθε τι που υπάρχει σε αυτή την εφαρμογή, από το εξώφυλλο, έως και οτιδήποτε εμφανίζεται μέσα στο escape room, όπως τα κόμικς, τα σκίτσα, οι φωτογραφίες, ο ήχος, τα κείμενα, είναι όλα αποτέλεσμα της δουλειάς των παιδιών», για τη δημιουργία των οποίων οι μαθητές αφιέρωσαν πολύ χρόνο και κόπο, ώστε να τα διαμορφώσουν.

Σύμφωνα με την υπεύθυνη καθηγήτρια, τα παιδιά, στο άκουσμα της βράβευσής τους χάρηκαν ιδιαίτερα πολύ, όπως ήταν φυσικό, ωστόσο τη μεγαλύτερη ηθική ικανοποίηση έλαβαν, όταν την επόμενη ημέρα, οι συμμαθητές τους από την Α’ Τάξη, έγιναν χρήστες της εφαρμογής και είδαν την δουλειά τους να γίνεται αφενός αντικείμενο θαυμασμού, και αφετέρου «κανάλι» ενημέρωσης προς τους συνομιλήκους τους. Επιπλέον, η βράβευσή τους από το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου, θα αναδείξει και θα προβάλλει την εφαρμογή που δημιούργησαν οι μαθητές, ώστε αυτή να κυκλοφορήσει ανάμεσα στους χρήστες του διαδικτύου και να εξαπλώσει το μήνυμα για ένα ασφαλές διαδίκτυο, αλλά και το μήνυμα του ΕΚΑΔ, πως το block και το report (αποκλεισμός και αναφορά), μπορεί να σώσει.

Ετικέτες: