Συνέντευξη της υποψήφιας ευρωβουλευτή, Μαρίας Σπυράκη στην “Κοινή Γνώμη”, με αφορμή την επίσκεψή της στη Σύρο

“Στις ευρωεκλογές ψηφίζουμε Νέα Δημοκρατία για ισχυρή φωνή στην ΕΕ”

Την αξία της συμμετοχής των πολιτών στις επερχόμενες ευρωεκλογές και “την αναγκαιότητα στήριξης της Νέας Δημοκρατίας για μία ισχυρή φωνή της Ελλάδος στην Ε.Ε.”, τονίζει η υποψήφια ευρωβουλευτής της γαλάζιας παράταξης, Μαρία Σπυράκη, μιλώντας στην “Κοινή Γνώμη”.

Η ίδια παραχώρησε συνέντευξη κατά την παραμονή της στη Σύρο, την Παρασκευή, οπότε και επισκέφθηκε το νησί για να πραγματοποιήσει μία σειρά σημαντικών επαφών. Από τους πρώτους σταθμούς της, αποτέλεσε το Νεώριο Σύρου, όπου και είχε την ευκαιρία να συζητήσει με τον εκπρόσωπο της γενικής διεύθυνσης, Γιάννη Βαμβακούση, απουσία του προέδρου της ONEX, Πάνου Ξενοκώστα αλλά και να ξεναγηθεί στις εγκαταστάσεις του ναυπηγείου. Αμέσως μετά, μετέβη στο Κέντρο Θαλάσσιας Τεχνολογία και Καινοτομίας της ONEX Shipyards & Technologies, όπου και έκανε χαιρετισμό στο πλαίσιο της εκδήλωσης με θέμα “Εκπαίδευση των εργαζομένων στη νέα εποχή πάνω σε τεχνολογίες και προϊόντα πράσινης μετάβασης της ναυπηγικής βιομηχανίας – Η εμπειρία του πράσινου μετασχηματισμού του έργου ENERSHIP”. Στελέχη και εργαζόμενοι του Νεωρίου είχαν τη δυνατότητα να μιλήσουν με την ίδια, αλλά και να εκπαιδευτούν κατά τη δίωρη εκδήλωση, προκειμένου να τεθεί μία πρώτη βάση που θα εξελιχθεί σταδιακά και θα αφορά στην ανταπόκριση των ναυπηγείων στις απαιτήσεις των πλοιοκτητών για μετασκευές και κατασκευές νέων πλοίων, δεδομένου του στόχου που θέτει η Ε.Ε. για μείωση των εκπομπών στις θαλάσσιες μεταφορές.

Των ανωτέρω, προηγήθηκε συνάντηση με τον δήμαρχο, Αλέξη Αθανασίου, ενώ ακολούθησε συζήτηση με τον πρόεδρο του Επιμελητηρίου Κυκλάδων, Γιάννη Ρούσσο. Στην ατζέντα των αναφορών τους, η αξιοποίηση ευρωπαϊκών πόρων και κονδυλίων, η νησιωτικότητα, οι μειωμένοι συντελεστές ΦΠΑ και η αναπτυξιακή προοπτική των νησιών. Η κ. Σπυράκη στις συναντήσεις της συνοδευόταν από τον πρόεδρο της ΔΕΕΠ Κυκλάδων της Νέας Δημοκρατίας, Χρήστο Καφτηράνη και τον πρόεδρο της ΔΗΜ.Τ.Ο. Σύρου, Στάθη Μπαρμπούνη.

  • Επισκεφθήκατε τη Σύρο και κύριος σταθμός υπήρξε το ναυπηγείο του Νεωρίου. Ποιες είναι οι διαπιστώσεις σας από τις επαφές που κάνατε, την ενημέρωση και την ξενάγηση που δεχθήκατε;

“Ευχαριστώ πολύ για την ευκαιρία που μου δίνετε να μιλήσω για μία πραγματική εμπειρία που είχα σήμερα (σ.σ.Παρασκευή πρωί) από το νησί και ειδικά από την ανάσταση του ναυπηγείου του Νεωρίου από την ONEX. To ναυπηγείο φαίνεται ότι προσαρμόζεται με πολύ μεγάλη ταχύτητα στις ευρωπαϊκές απαιτήσεις σε ό,τι αφορά τη νομοθεσία για την ενίσχυση της χρήσης των εναλλακτικών καυσίμων αλλά και των νέων τεχνολογιών που αφορούν στην επισκευή των πλοίων. Μπορώ να πω ότι είμαι ευτυχής γιατί παίρνω από τη Σύρο μία καλή ευρωπαϊκή πρακτική που αυξάνει το μερίδιο του εισοδήματος στη Σύρο. Αυξάνει την ανταγωνιστικότητα των ελληνικών ναυπηγείων και της Ελλάδος σε σχέση με τους υπόλοιπους στην Ευρωπαϊκή Ένωση και είναι ένας φωτεινός φάρος για την Ευρώπη σε σχέση με την παγκόσμια ανταγωνιστικότητα διότι, ένας τέτοιος κλάδος έχει παγκόσμια χαρακτηριστικά”.

  • Στο Κέντρο Θαλάσσιας Τεχνολογίας και Καινοτομίας αναφερθήκατε σε δύο πρωτοβουλίες που έχει πάρει η Ευρωπαϊκή Ένωση, σχετικές με τη ναυτιλία. Ποια είναι αυτά τα νομοθετήματα και η δική σας συμβολή;

“Δυο νομοθετήματα έχουν να κάνουν με τη ναυτιλία, πολύ άμεσα και εξετάστηκαν και ψηφίστηκαν σε αυτή τη θητεία. Το πρώτο είναι το νομοσχέδιο για την υποχρεωτική χρήση εναλλακτικών καυσίμων από την εμπορική ναυτιλία, το οποίο σε σχέση με τα ελληνικά συμφέροντα, άλλαξε σε σχέση με την αρχική πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και με βάση την πρότασή μου, δηλαδή, την τροπολογία που κατέθεσα. Άρα, την τελική ευθύνη την έχει ο χρήστης του πλοίου και όχι ο πλοιοκτήτης. Αυτό βοηθά ιδιαίτερα τα ελληνικά συμφέροντα διότι καταλαβαίνετε ότι οι Έλληνες είναι εκείνοι που κυριαρχούν στις θάλασσες δια του τονάζ και της κτήσης των πλοίων και ο χρήστης πρέπει να αναλάβει την ευθύνη που του αναλογεί.

Ταυτόχρονα, εξετάσαμε τον κανονισμό για την υποχρεωτική εγκατάσταση εναλλακτικών καυσίμων σε λιμάνια. Εκεί ως χώρα, έχουμε κάθε ευκαιρία να αποκτήσουμε ακόμη ένα συγκριτικό πλεονέκτημα. Τα μεγάλα μας λιμάνια να έχουν εναλλακτικά καύσιμα, των οποίων η χρήση θα είναι υποχρεωτική για τα επόμενα χρόνια και αυτό θα βοηθήσει πολύ στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των εμπορικών πλοίων”.

  • Πραγματοποιήσατε συνάντηση και στον Δήμο Σύρου – Ερμούπολης. Ποιο ήταν το περιεχόμενο των συζητήσεών σας με τον δήμαρχο και τα στελέχη της Δημοτικής Αρχής;

“Η Σύρος είναι ένας τόπος που μπορεί να έχει εισόδημα από τον τουρισμό 12 μήνες τον χρόνο, 24 ώρες το 24ωρο. Είναι ένας τόπος όμως που επίσης πρέπει να διαφυλαχθεί ως κόρη οφθαλμού σε σχέση με την πολιτιστική του κληρονομιά και το οικιστικό περιβάλλον και το τοπίο του. Ο δήμαρχος αναλαμβάνει πολύ σημαντικές πρωτοβουλίες και μία από αυτές είναι η υλοποίηση του έργου της ριζικής αναβάθμισης του ιστορικού κτηρίου του Δημαρχείου. Είναι πραγματικά πολύ σημαντικό για τη Σύρο στα επόμενα χρόνια, να διατηρήσει και να αναβαθμίσει αυτό το ιστορικό κτήριο και με αυτό τον τρόπο να δώσει προστιθέμενη αξία συνολικά στο νησί”.

  • Δίνετε τον αγώνα των ευρωκλογών ενόψει της κάλπης στις 9 Ιουνίου. Ποιο είναι το μήνυμά σας για την αξία της συμμετοχής του κόσμου; Σε ποιο βαθμό επηρεάζεται η ζωή των πολιτών της χώρας από την Ευρωπαϊκή Ένωση;

“Το 80% των αποφάσεων, το 80% της νομοθεσίας που εφαρμόζεται εδώ στη Σύρο έρχεται από τις Βρυξέλες και το Στρασβούργο. Και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ως σώμα είναι συνομοθέτης και ορισμένοι από εμάς, είμαστε πρόσωπα τα οποία ηγούμαστε της διαπραγμάτευσης της νομοθεσίας. Άρα, αν έχει μία αξία η συμμετοχή είναι γιατί αντιπροσωπευτικά, μέσω των προσώπων που ψηφίζουμε, ψηφίζουμε εκείνους που θα έχουν ή δεν θα έχουν τη δυνατότητα να ηγηθούν αλλαγών, θα έχουν ή δεν θα έχουν τη δυνατότητα παρέμβασης και φωνής της Ελλάδος.

Ψηφίστε πρώτα απ΄ όλα Νέα Δημοκρατία για ισχυρή φωνή στην Ευρωπαϊκή Ένωση για να μπορούμε να συνεχίσουμε τη δουλειά που κάναμε με το Ταμείο Ανάκαμψης, για να μπορούμε να συνεχίσουμε τη δουλειά που κάναμε με μία σειρά παρεμβάσεις που έριξαν τα κόστη και βελτίωσαν τον τρόπο ζωής, ισχυροποιούν την παιδεία και την υγεία μας. Ψηφίστε τους ικανότερους από το ψηφοδέλτιο της Νέας Δημοκρατίας, εκείνους που εσείς κρίνετε ότι μπορούν να ηγηθούν νομοθετημάτων για το συμφέρον όλων των Ελλήνων και ειδικά για το συμφέρον του νησιού.

Η σχέση μου με τη ναυτιλία, τα νομοσχέδια, τους κανονισμούς και τις οδηγίες που αφορούν αυτό τον κλάδο είναι πάρα πολύ στενή και μπορώ να ομολογήσω χωρίς καμία αναστολή, ότι πέτυχα να αλλάξω την αρχική πρόταση της Κομισιόν υπέρ των ελληνικών συμφερόντων”.

  • Οι κάτοικοι των Κυκλάδων και του Ν. Αιγαίου συνολικά θέτουν σε πρώτο πλάνο την αναγκαιότητα στήριξης της νησιωτικότητας. Ποια είναι η πολιτική που διαμορφώνεται σε ευρωπαϊκό επίπεδο;

“Έχουμε δώσει πολύ σοβαρά κίνητρα για το κομμάτι της νησιωτικότητας. Για παράδειγμα, υπάρχει ισχυρή επιδότηση στις συγκοινωνίες και υπάρχει και από την ελληνική πλευρά, από την κυβερνητική πλευρά, παρέμβαση. Από εκεί και πέρα, είναι ένα ανοικτό θέμα το οποίο παραμένει σε συζήτηση και κάθε φορά η ενίσχυση των νησιών και της αναπτυξιακής δυνατότητάς τους είναι στην ατζέντα. Και δεν θα φύγει από την ατζέντα της Ευρωπαϊκής Ένωσης ούτε την επόμενη πενταετία, έστω και αν στην κορυφή της, θα κυριαρχήσει η ευρωπαϊκή άμυνα, διότι πρώτα απ΄ όλα πρέπει να παράσχουμε ασφάλεια στον Ευρωπαίο πολίτη και αυτό πρέπει να το κάνουμε συλλογικά ως Ευρώπη, όχι ξεχωριστά ένας ένας”.