Ριζική αλλαγή νοοτροπίας του Δήμου Σύρου - Ερμούπολης στην προώθηση του νησιού σε τουριστικές αγορές

Στροφή στη στοχευμένη προβολή

- Θ. Φώσκολος: “Στις εκθέσεις δεν πηγαίνουμε για να χαμογελάμε και να μοιράζουμε φυλλάδια και λουκούμια”- Δώδεκα νησιά της Περιφέρειας Ν. Αιγαίου στη “World Travel Market” στο Λονδίνο

Το στίγμα που θα ακολουθήσει η νέα Δημοτική Αρχή του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης αναφορικά με τη συμμετοχή της σε τουριστικές εκθέσεις που διοργανώνονται τόσο σε χώρες του εξωτερικού, όσο και στην Ελλάδα, σκιαγραφεί ο αντιδήμαρχος Τουρισμού, Θάνος Φώσκολος, προβαίνοντας σε διευκρινίσεις αναφορικά με τη μη παρουσία της Σύρου στην έκθεση “World Travel Market” του Λονδίνου στις 3 Νοεμβρίου.

Μέσω επίσημης ενημέρωσης η αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού, Μαριέτα Παπαβασιλείου γνωστοποίησε πως η ΠΝΑΙ προσκάλεσε τους Δήμους να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους, από το σύνολο των οποίων, δώδεκα θα είναι εκείνοι που θα δώσουν το “παρών” με την παρουσία τους μέσω περιπτέρου του ΕΟΤ στη διεθνή έκθεση.

Στη λίστα των Δήμων, δεν περιλαμβάνεται η Σύρος, για την οποία κληθείς ο κ. Φώσκολος να προβεί σε διευκρινίσεις, επεσήμανε ότι στο εξής, θα υπάρξει στοχευμένη προβολή του νησιού με κατάλληλες ενέργειες αλλά και συμμετοχή σε εκθέσεις (λίγες στον αριθμό, αλλά σημαντικές) όταν ο Δήμος Σύρου – Ερμούπολης θα είναι καθόλα έτοιμος, ώστε να παρουσιάσει ένα σοβαρό πρόσωπο για να μπορέσει να πείσει απαιτητικούς “συνομιλητές” και δυνητικούς επισκέπτες.

Δέκα Κυκλαδονήσια στη “World Travel Market”

Αναφορικά με την ατζέντα των σοβαρών τουριστικών εκθέσεων, σύμφωνα με όσα τονίζει η κ. Παπαβασιλείου εντάσσεται και η συνέντευξη Τύπου που θα δοθεί στο “περιθώριο” της World Travel Market στις 3 Νοεμβρίου στο Λονδίνο, σχετικά με την έκθεση που θα πραγματοποιηθεί στο Μουσείο του Λούβρου στο Παρίσι προς τιμήν της Ρόδου, με θέμα “Ρόδος: Ένα ελληνικό νησί πύλη από και προς την Ανατολή. Από την Ύστερη Εποχή του Χαλκού έως τους αρχαϊκούς χρόνους”. Στο πλαίσιο της εν λόγω παρουσίας, η Περιφέρεια έχει καλέσει τα νησιά των δύο περιφερειακών ενοτήτων να εκφράσουν το ενδιαφέρον τους. Όπως σημειώνεται χαρακτηριστικά και σε σχετική ανακοίνωση, εξ αυτών, δώδεκα Δήμοι δήλωσαν συμμετοχή, με τις Κυκλάδες να έχουν το προβάδισμα, αφού μόλις οι δύο Δήμοι είναι από τα Δωδεκάνησα (Αστυπάλαια, Λειψοί). Η συμμετοχή που θα πραγματοποιηθεί μέσω του περιπτέρου του ΕΟΤ, αφορά στα νησιά: Σαντορίνη, Μύκονος, Πάρος, Αντίπαρος, Σέριφος, Άνδρος, Μήλος, Φολέγανδρος, Κέα και Νάξος.

Θ. Φώσκολος: “Δεν θα κάνουμε αποσπασματικές κινήσεις”

Σχετικά με την... απουσία της Σύρου από τη συγκεκριμένη έκθεση, ο κ. Φώσκολος παρουσιάζεται σαφής, λέγοντας χαρακτηριστικά, “Δεν είμαστε έτοιμοι να συμμετάσχουμε. Ούτε υλικό έχουμε, ούτε έχει συζητηθεί το θέμα. Να παρουσιαστούμε χωρίς αποτέλεσμα; Δεν υπάρχει νόημα”.

Μεταξύ άλλων, στις δηλώσεις που προέβη, πρόσθεσε, πως σε επίπεδο τουριστικής προβολής, “Δεν θέλουμε να γίνει κάποια ενέργεια με προχειρότητα χωρίς να υπάρχει η κατάλληλη προετοιμασία και το κατάλληλο υλικό προώθησης. Με λίγα λόγια, δεν θέλουμε να κάνουμε αποσπασματικές κινήσεις”.

Αναλύοντας τη νέα νοοτροπία που έχει σκοπό να καλλιεργήσει και να προωθήσει η Δημοτική Αρχή ο ίδιος υπήρξε κατηγορηματικός. “Σαφώς οποιαδήποτε συμμετοχή μέσω της Περιφέρειας μειώνει το κόστος και τη δαπάνη για τον συμμετέχοντα Δήμο. Ακόμη όμως και ένα μικρό ποσό, δεν πρέπει να δίνεται για την παρουσία μας σε μία έκθεση όταν δεν είμαστε προετοιμασμένοι” τόνισε, εξηγώντας περαιτέρω τη νέα συλλογιστική πορεία που θα ακολουθηθεί και δηλώνοντας με σαφήνεια πως, “στις εκθέσεις δεν πηγαίνουμε απλά για να χαμογελάμε και να προσφέρουμε ένα διαφημιστικό φυλλάδιο και ένα λουκούμι Σύρου”. Υπογράμμισε δε, πως μία “κακή και πρόχειρη προβολή της Σύρου, αναμφισβήτητα θα έβλαπτε τις οργανωμένες προσπάθειες που καταβάλλει ο Δήμος”.

Επικαιροποίηση και εμπλουτισμός διαφημιστικού υλικού

Εστιάζοντας την αναφορά του στο απαραίτητο υλικό προώθησης που πρέπει να διαθέτει ο Δήμος, ο κ. Φώσκολος υποστήριξε ότι, “το υλικό μας, θα πρέπει να περιλαμβάνει την πραγματική πληροφόρηση για την υφιστάμενη κατάσταση ως προς τις μετακινήσεις και την προσφορά που έχει η Σύρος, τί χώρους επισκεψιμότητας έχουμε κλπ.”. Στον αντίποδα, το σημερινό φυλλάδιο, “δεν περιλαμβάνει την ακριβή πληροφόρηση. Χρειάζεται να επικαιροποιηθεί και να εμπλουτιστεί με τα κατάλληλα στοιχεία” υπογράμμισε, εξηγώντας παράλληλα, πως δεν είναι τυχαία η πρόσφατη απόφαση που ελήφθη σε συνεδρίαση δημοτικού συμβουλίου σχετικά με την παρουσία ή μη στην έκθεση “Greek Tourism Expo 2014” τον Δεκέμβριο. “Ακόμη και γι αυτήν την έκθεση, θα συμμετάσχουμε μόνο στην περίπτωση που είμαστε προετοιμασμένοι και έχουμε και το κατάλληλο υλικό προώθησης” επανέλαβε.

Στόχος τα απτά αποτελέσματα

Η λογική σύμφωνα με την οποία θα πορευθεί η νέα Δημοτική Αρχή διαφέρει ριζικά συγκριτικά με όσα είχε συνηθίσει η πρωτεύουσα του νομού να πράττει ως σήμερα. “Σκοπός μας είναι να πηγαίνουμε σε μία έκθεση και να έχουμε κλεισμένα ραντεβού “b to b meetings” με ανθρώπους που είναι του επαγγέλματος όπως tour operators κλπ ώστε να έχουμε πολύ συγκεκριμένη ατζέντα” συμπλήρωσε ο Θάνος Φώσκολος, καθώς δεν υπάρχει περιθώριο ολιγωρίας. “Ως Δήμος σκοπός είναι να έχουμε απτά αποτελέσματα. Οι άσκοπες κινήσεις δεν ωφελούν. Και προσωπικά το δηλώνω, με ενδιαφέρει να κάνουμε σοβαρή δουλειά για τον Τουρισμό”.

Ωστόσο, όπως διευκρίνισε ακολούθως, η νέα πορεία της Σύρου, σαφώς και συμπεριλαμβάνει τη συμμετοχή σε διεθνείς εκθέσεις, όμως αυστηρά, σε όσες κρίνονται αξιόλογες και παρέχουν δυνατότητες ανάπτυξης συνεργασιών. “Συμμετοχή συντονισμένη θα υπάρχει το 2015 αλλά σίγουρα σε λιγότερες εκθέσεις. Είναι θετική η παρουσία της Σύρου, καθώς σε κάποιες από αυτές κλείνονται πολύ καλές συμφωνίες. Προσωπικά πάντως, δε θεωρώ ότι είναι χρήσιμο να συμμετέχουμε για παράδειγμα σε δεκαέξι τουριστικές εκθέσεις και να μην υπάρχει αποτέλεσμα”.

Διακριτοί οι ρόλοι

Τα ανωτέρω όπως εξηγεί στη συνέχεια, αφορούν αποκλειστικά και μόνο τη στάση του Δήμου, αφού όπως διασαφηνίζει ο αρμόδιος αντιδήμαρχος, “Δική μας δουλειά μας είναι να προωθήσουμε συνολικά τη Σύρο”. Κατέστησε σαφές δε, ότι “Δεν σημαίνει πως ως Δήμος δεν θα σταθούμε αρωγός σε κάτι που θέλει να κάνει ο εκάστοτε φορέας όπως για παράδειγμα η Ένωση Ξενοδόχων, τα τουριστικά καταλύματα, οι επιχειρήσεις τοπικών προϊόντων κ.α. σε εκθέσεις”. Ωστόσο, “αρμοδιότητά μου δεν είναι να διαφημίσω προϊόντα και ξενοδοχεία. Εμείς προβάλλουμε τη Σύρο και στα υπόλοιπα πεδία θα σταθούμε αρωγοί για να προβάλλει ο κάθε φορέας το δικό του κομμάτι”.

Ετικέτες: