Εκδήλωση απολογισμού τουριστικών πεπραγμένων (2015 - 2016) και παρουσίασης τουριστικού πλάνου του 2017 από τον Δήμο Σύρου – Ερμούπολης

Δράσεις και προτεραιότητες

Την ατζέντα τουριστικών πεπραγμένων του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης για τα έτη 2015 – 2016, καθώς επίσης και το πλάνο δράσεων τουριστικής ανάπτυξης του 2017 παρουσίασε η Δημοτική Αρχή του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης στη χθεσινή εκδήλωση στην αιθ. “Βαλμά” του Επιμελητηρίου Κυκλάδων, παρουσία δημοτών κι εκπροσώπων Αρχών, Φορέων, Συλλόγων, Σωματείων του νησιού, των Κυκλάδων και του Νοτίου Αιγαίου, καθώς και των δύο Εκκλησιών, αλλά κι επιχειρηματιών του κλάδου.

Ο δήμαρχος, Γιώργος Μαραγκός πλαισιωμένος από την Αντιδήμαρχο Πολιτισμού, Θωμαή Μενδρινού, τον πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου Σύρου, Δημήτρη Κοσμά και τον προτεινόμενο για τη θέση του προέδρου της Τουριστικής Επιτροπής, Δομένικο Σαγκινέτο απαρίθμησε τις δράσεις προώθησης και προβολής της πρωτεύουσας των Κυκλάδων για τα τελευταία δύο έτη, οι οποίες κατά καιρούς είχαν απασχολήσει εντονότατα σε δημόσιες συνεδριάσεις του συλλογικού οργάνου, προκαλώντας μάλιστα και δριμεία κριτική από την πλευρά των αντιπολιτευόμενων παρατάξεων ενώ επιπρόσθετα, έκανε αναφορά και σε στοιχεία αφίξεων κι επισκεψιμότητας, όπως αυτά έχουν γνωστοποιηθεί και στο πρόσφατο παρελθόν από τη Δημοτική Αρχή.

Σαφής υπήρξε και ως προς τον προγραμματισμό της τουριστικής προώθησης της Σύρου για το επόμενο έτος, δίνοντας το στίγμα των αποφάσεων της δημοτικής πλειοψηφίας αναφορικά με τον Τουρισμό, το οποίο ακολουθεί την κατεύθυνση που ήδη έχει διαγράψει μέχρι σήμερα η Δημοτική Αρχή, επικεντρώνοντας την προσοχή της κυρίως σε αξιοποίηση σύγχρονων διαδικτυακών εργαλείων.

Επισημαίνεται πως, άξιες λόγου ήταν οι τοποθετήσεις όσων έκαναν παρεμβάσεις επί της συνολικής παρουσίασης.

Η ατζέντα τουριστικής προώθησης του 2017

Προλογικά για το έτος 2017 και το τουριστικό πλάνο του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης, το οποίο κι έχει εγκριθεί κατά πλειοψηφία από την Τουριστική Επιτροπή, ο κ. Μαραγκός σημείωσε τις προτεραιότητες που θέτει η Δημοτική Αρχή και αφορούν σε ισχυροποίηση και εμπλουτισμό των υπαρχόντων δράσεων (πολιτιστικών, αθλητικών και τουριστικών) καθώς επίσης και στην υλοποίηση νέων και στοχευμένων δράσεων. Ειδικότερα, στο πεδίο των ενεργειών δημοσίων σχέσεων, προγραμματίζονται ταξίδια γνωριμίας με bloggers με σκοπό τη δημιουργία θετικής δημοσιότητας, καθώς επίσης και η φιλοξενία τηλεοπτικών/ ραδιοφωνικών εκπομπών με σκοπό την αναμετάδοση εικόνων. Παράλληλα, στο κομμάτι των τουριστικών εκθέσεων παρουσιάζεται μειωμένη η συμμετοχή της Σύρου, με το πλάνο της να εστιάζει μόνον στη συμμετοχή της έκθεσης ITB Berlin (Mάρτιος 2017) και στην World Travel Market του Λονδίνου (Νοέμβριος 2017).

Πέραν των ανωτέρω, στην ενότητα της διαφήμισης, η Δημοτική Αρχή έχει προγραμματίσει την προβολή μέσω τηλεοπτικών/ ραδιοφωνικών εκπομπών, καθώς και την εκτύπωση φυλλαδίων και γενικότερα προωθητικού υλικού (flyers-banners), αλλά επιπλέον και την κινηματογράφηση και παραγωγή διαφημιστικών videos και φωτογραφικού υλικού για τη Σύρο. Στο κομμάτι του web marketing, όπου και εστιάζει ιδιαίτερα την προσοχή της η Δημοτική Αρχή, προβλέπεται η επικαιροποίηση, βελτιστοποίηση και διαχείριση της τουριστικής ιστοσελίδας, καθώς επίσης η αξιοποίηση μέσων κοινωνικής δικτύωσης, ενώ σχεδιάζεται και η ψηφιακή προώθηση και διαφήμιση. Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του προγραμματισμού (2017), ο κ. Μαραγκός τόνισε πως προωθείται η σύνδεση με την καμπάνια “Aegean Islands” καθώς είναι ένα ισχυρό brand, όπως επίσης και η αξιοποίηση της φήμης του ευρύτερου brand για τη χώρα. Ο ίδιος έκανε αναφορά και στο στόχο διασύνδεσης με την ευρύτερη καμπάνια επικοινωνίας της Περιφέρειας Ν. Αιγαίου με αποτέλεσμα τη μεγαλύτερη προώθηση για τον προορισμό της Σύρου. Στο πλαίσιο του σχολιασμού του, τόνισε την ανάγκη διατήρησης και προώθησης σημαντικών διοργανώσεων που έχει φιλοξενήσει η Σύρος, όπως ενδεικτικά το “3on3” κάνοντας μάλιστα και ζωντανή σύνδεση με τον Γιώργο Πρίντεζη, ενώ τέλος, εξήγησε πως, ο Δήμος βάσει των οικονομικών δυνατοτήτων του, αξιοποιεί χρήματα για δράσεις ανάδειξης της Σύρου σε τουριστικό επίπεδο.

Προωθητικές ενέργειες με σύγχρονα εργαλεία

Προτού ανοίξει την ατζέντα του 2017, ο κ. Μαραγκός πραγματοποίησε την παρουσίαση των πεπραγμένων μέχρι σήμερα, καθιστώντας εξ αρχής σαφές, πως, στόχος για τα έτη 2015 – 2016 υπήρξε η ανάδειξη της ταυτότητας της Σύρου, μέσω της έμφασης στην προώθηση θεματικών μορφών τουρισμού, (αθλητικός, θαλάσσιος, εκπαιδευτικός, πολιτιστικός, συνεδριακός, γαστρονομικός, κρουαζιέρας και θρησκευτικός). Πάντοτε, όπως τόνισε οδηγός αναφοράς υπήρξε το marketing plan για τη Σύρο, που συνέταξε η FCB Gnomi. Kατόπιν της αναφοράς στο νέο λογότυπο και το σλόγκαν της πρωτεύουσας των Κυκλάδων “Σύρος – Κυκλάδες, μαγεία όλον τον χρόνο”, έγινε αναφορά στην ενότητα της ψηφιακής προβολής του νησιού. Η Δημοτική Αρχή έκανε μνεία στη δημιουργία τουριστικού portal σε τρεις γλώσσες (syrosisland), στη δημιουργία νέας σελίδας στο facebook, καθώς επίσης και στην παραγωγή προωθητικών DVD με ψηφιακό υλικό για τη Σύρο, το οποίο προωθήθηκε σε ΜΜΕ.

Επιπλέον, έγινε αναφορά στην έκδοση του νέου τουριστικού φυλλαδίου και στη δημιουργία πέντε προωθητικών videο (Syros 4 Seasons (extended), Syros 4 Seasons (short), Syros Spring (short), Syros Easter (extended)) καθώς επίσης και στo video clip του συγκροτήματος των Kings.

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, τονίσθηκε η συμμετοχή σε κάποιες τουριστικές εκθέσεις, συνέδρια και Φεστιβάλ, που όπως ανακοινώθηκαν επιγραμματικά έχουν ως ακολούθως: Greek Tourism Expo, Αθήνα, 12/2014, Discover South Aegean, Golden Hall, 6/2015, Ελληνοτουρκικό φόρουμ “Ελλάδα - Τουρκία: Δύο χώρες, ένας τουριστικός προορισμός”, 3η Expo Aegean, Μυτιλήνη, 2015, 9ο Φεστιβάλ Κυκλαδικής Γαστρονομίας “Νικ. Τσελεμεντές”, Σίφνος, 9/2015, World Travel Market, Λονδίνο, 11/2015, Marathon Expo, Αθήνα, 11/2015, Greek Tourism Expo, Αθήνα, 12/2015, Bridal Expo, “Γάμος σε νησί & Γαμήλιο ταξίδι”, Ζάππειο Μέγαρο, Αθήνα, 1/2016, London Triathlon Show, Λονδίνο, 2/2016, Boat & Fishing Show, ως τιμώμενο νησί, Αθήνα 3/2016, 10ο Φεστιβάλ Κυκλαδικής Γαστρονομίας “Νικ. Τσελεμεντές”, Σίφνος, 9/2016, Marathon Expo, Αθήνα, 11/2016, Philoxenia, Θεσσαλονίκη, 11/2016 και Greek Tourism Expo, Αθήνα, 11/2016.

Έμφαση σε διοργανώσεις, εκπομπές και αφιερώματα

Από τον απολογισμό των δράσεων προώθησης του νησιού δεν έλειψε η αναφορά στην παρουσίαση της Σύρου μέσω εκπομπών, οι οποίες είναι οι εξής: “TRACTION”, ΣΚΑΙ, 4/2015, “ΣΚΑΙ ΤΩΡΑ”, ΣΚΑΙ, 6/2015, “HAPPY DAY”, ALPHA, 6/2015, “ΜΕΝΟΥΜΕ ΕΛΛΑΔΑ”, ΕΡΤ, 7/2015, “360 Μοίρες”, ALPHA, 1/2016, Δημόσια γερμανική τηλεόραση ARD, 5/2016, “Aχ Ελλάδα σ΄αγαπώ”, EXTRA, 6/2016, Γερμανική τηλεόραση N-TV, 7/2016, “ΥΠΟ ΣΚΙΑΝ”, ΕΡΤ3, 8/2016, Γερμανική τηλεόραση N-TV, 10/2016. Επιπλέον, η Δημοτική Αρχή έδωσε έμφαση και στην προβολή του τόπου ως προορισμού με ειδικά αφιερώματα και άρθρα στα παρακάτω έντυπα και τηλεοπτικούς σταθμούς: “TRAVEL BOOK”, ΕΘΝΟΣ, 5/2015, Ελεύθερος Τύπος, 12/2015, Ένθετο “ΤΑΞΙΔΙΑ”, ΚΥΡ. ΕΤ, 2/2016, NOVA SPORTS, 1-4/2016, EPSILON TV, 5-6/2016, Γερμανική τηλεόραση N-24, 6-9/2016, MEGA, 6-7/2016 και ΕΡΤ, 6-7/2016. Στην ίδια ενότητα της προβολής της Σύρου ως προορισμού, ο κ. Μαραγκός συμπεριέλαβε και τις αναφορές σε: “Bell’ Europa”, 6/2015, WOW Travel, 11/2015, “Discover GREECE”, 3/2016 και “BLUE Magazine”, Aegean & Olympic Air, 3-4/2016.

Παρακάτω έγινε αναφορά και στις σημαντικές αθλητικές διοργανώσεις που πραγματοποιήθηκαν και είχαν σημαντική προώθηση όπως το Trimore Syros Triathlon, το LG AegeanBall, Festival, το Syros RUN, το Syros City Trail, το Syros 30th Spearfishing Championship και το Syros - Foinikas VolleyBall Club, ενώ ανάλογη παρουσίαση υπήρξε και στο Syros GrEATings Festival στο πεδίο του γαστρονομικού τουρισμού σε συνεργασία με άλλους φορείς. Στη συνέχεια υπήρξε αναφορά στην προσπάθεια “ανοίγματος στη Γερμανική αγορά” μέσω της Φιλοξενίας Γερμανών Ολυμπιονικών και προβολής καμπάνιας στο γερμανικό κοινό μέσω τηλεόρασης, social media και internet.

Από την πλευρά της, η κ. Μενδρινού έκανε παρουσίαση των πολιτιστικών εκδηλώσεων και των προγραμμάτων που προωθήθηκαν όπως, “Σύρος - Πολιτισμός (Μάιος – Οκτώβριος), Σύρος - Πρωτεύουσα των Χριστουγέννων (Νοεμβρίος – Ιανουάριος), Συριανό Καρναβάλι (Φεβρουάριος) και Πάσχα στη Σύρο (Απρίλιος), καθώς και σε ορισμένα συνέδρια όπως το 43ο Πανελλήνιο Νοσηλευτικό Συνέδριο, 11-14/5/2016, το 3ο Κυκλαδολογικό Συνέδριο, 25/5/2016, το Πανελλήνιο Συνέδριο Ελλήνων Δικονομολόγων, 9-10/9/2016 και το Πανελλήνιο Συνέδριο Ογκολογίας, 15/10/2016.

Τέλος, τη σκυτάλη πήρε ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Σύρου, ο οποίος έκανε μνεία στον στρατηγικό σχεδιασμό, στη δημιουργία φακέλου κρουαζιέρας και στην προσπάθεια βελτίωσης των λιμενικών υποδομών. H παρουσίαση των πεπραγμένων περιελάμβανε και προβολή προωθητικών βίντεο του νησιού, ενώ τέλος, έκλεισε, με την αναφορά στις συνεργασίες στρατηγικής σημασίας που εστιάζει να αναπτύσσει ο Δήμος όπως με το Υπ. Τουρισμού, τον ΕΟΤ, το Επιμελητήριο Κυκλάδων, την Περιφέρεια Ν. Αιγαίου και την Marketing Greece.