Τείνει προς ολοκλήρωση το έργο βελτίωσης της προβλήτας ανεφοδιασμού στη θέση ΜΕΤΚΑ της Ερμούπολης

Ριζική αλλαγή στην όψη

Ζητείται η αυξημένη προσοχή στην προσέγγιση των πλοίων, με επιστολή του Λιμεναρχείου Σύρου για την προάσπιση του μόλου

Μικρό χρονικό διάστημα απομένει μέχρι την ολοκλήρωση του έργου βελτίωσης κι αναβάθμισης της προβλήτας ανεφοδιασμού στη θέση ΜΕΤΚΑ της Ερμούπολης, με την προσέγγιση των πλοίων να πραγματοποιείται απρόσκοπτα και τους πλοιάρχους να καλούνται να δείξουν αυξημένα αντανακλαστικά όσον αφορά στην τοποθέτηση του κάθε καταπέλτη πλοίου.

Πρόκειται για ένα λιμενικό έργο που έχει αλλάξει – ήδη - άρδην την κάκιστη εικόνα που επικρατούσε στο παραλιακό μέτωπο όπισθεν ΑΚΔΕ, με τη σημερινή διαμόρφωση της προβλήτας και τη σημαντική λειτουργική κι αισθητική βελτίωσή της, να είναι διακριτή και να αποτελεί ένα ακόμη βήμα στη γενικότερη προσπάθεια αναβάθμισης της συγκεκριμένης θέσης.

Δεδομένου ότι μετρά αντίστροφα ο χρόνος για την συνολική υλοποίηση του έργου, ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Σύρου, Δημήτρης Κοσμάς κλήθηκε να προβεί σε απαντήσεις σχετικά με τις εργασίες που απομένουν, αλλά και να διευκρινίσει το θέμα του τρόπου της διαμόρφωσης των ραμπών πρόσδεσης, οι οποίες δε φέρουν ενισχυτικά σίδερα.

Στο πλαίσιο των δηλώσεών του, ο κ. Κοσμάς προχώρησε σε σχετική ενημέρωση που αφορά στη θέση της Τεχνικής Υπηρεσίας του Λιμενικού Ταμείου Σύρου όσον αφορά στην επίτευξη ενός καλύτερου αποτελέσματος της προβλήτας πρόσδεσης, ενώ γνωστοποίησε και την προτροπή του Λιμεναρχείου Σύρου προς τους πλοιάρχους των πλοίων, σχετικά με την αντοχή και την προστασία του νέου μόλου.

Δεν θα “πέφτουν” ανεξέλεγκτα οι καταπέλτες”

Ειδικότερα, ο κ. Κοσμάς ρωτήθηκε όσον αφορά στον τρόπο που διαμορφώθηκαν οι ράμπες και συνολικά η προβλήτα στη θέση ΜΕΤΚΑ, με τον ίδιο να διευκρινίζει εξ αρχής, πως η μη τοποθέτηση σίδερων επί των οποίων θα “ακουμπούσε” ο καταπέλτης των πλοίων, αποτέλεσε απόφαση κατόπιν εξέτασης του τρόπου “συμπεριφοράς” του αντίστοιχου εξοπλισμού στο λιμάνι της Ερμούπολης.

“Και από τα σίδερα που είχαμε στο λιμάνι, τελικά διαπιστώναμε πολλά προβλήματα με οξειδώσεις και μετακινούνταν από τις θέσεις τους” ανέφερε αρχικά ο Δημήτρης Κοσμάς, τονίζοντας επιπλέον πως, “Τα περισσότερα τα είχαμε βγάλει από το λιμάνι γιατί αυτά τα σίδερα δημιουργούν διάφορα προβλήματα με τις οξειδώσεις, όπως και με τους καταπέλτες των πλοίων, οι οποίοι “πέφτοντας”, μερικές φορές σηκώνουν τα σίδερα”. Αποτέλεσμα των ανωτέρω, όπως σημείωσε είναι να προκαλείται εκτεταμένη φθορά στην προβλήτα, κάτι που όπως συμπλήρωσε, επιβεβαιώνεται και από τις σχετικές παρεμβάσεις αφαίρεσης παρόμοιου εξοπλισμού, στο λιμάνι της Ερμούπολης. “Στα τέσσερα χρόνια της θητείας μας έχουμε αφαιρέσει αρκετά σίδερα από το λιμάνι γιατί είχαμε πολλά προβλήματα. Με αυτό το σκεπτικό, δεν βάλαμε στη ΜΕΤΚΑ, που άλλωστε είναι κι ένα βοηθητικό λιμάνι” πρόσθεσε διευκρινιστικά, επισημαίνοντας πως και οι πλοίαρχοι οφείλουν να δείχνουν την απαραίτητη προσοχή κατά τις προσεγγίσεις τους.

Αναφορικά με το θέμα της αντοχής της προβλήτας και την ποιότητα του έργου, όταν ρωτήθηκε, θέλησε να υπογραμμίσει πως, “Παρόλα αυτά, το μπετόν το οποίο έχει πέσει, έχει τις αντοχές αυτές που απαιτούνται για να “πέσει” ένας καταπέλτης”, εξηγώντας όμως πως, “Στην περίπτωση που ένας καταπέλτης “πέσει” εντελώς ανεξέλεγκτα λογικό είναι να προκαλέσει φθορά”.

Για την πλήρη προστασία της νέας προβλήτας, όπως αυτή προέκυψε από την υλοποίηση του έργου, σημείωσε δε, πως, “ενδείκνυται να τοποθετούνται και “στρωμάντζες” κάτω από τους καταπέλτες, οπότε να μη δημιουργούν κανένα πρόβλημα στην προβλήτα. Πάντα γινόταν αυτό”.

Στην ερώτηση αν αυτή η απόφαση της διαμόρφωσης της προβλήτας αποτέλεσε απόφαση της Τεχνικής Υπηρεσίας, ο ίδιος απάντησε καταφατικά, σημειώνοντας μάλιστα πως, επ΄ ουδενί δεν τίθεται θέμα κόστους. “Όχι, δεν είναι θέμα κόστους. Έγινε για περισσότερη αντοχή στο μπετόν, στην πλατφόρμα. Και στο λιμάνι της Ερμούπολης, σε πολλά σημεία τα έχουμε απομακρύνει κι έχουμε βγάλει το μπετόν” πρόσθεσε κατηγορηματικά.

Απρόσκοπτα ο ανεφοδιασμός. Επιστολή από το Λιμεναρχείο Σύρου

Καθ΄ όλη τη διάρκεια της προόδου των εργασιών στη θέση ΜΕΤΚΑ, η προσέγγιση των πλοίων ανεφοδιασμού πραγματοποιείται κανονικά. Προκειμένου να μην προκληθεί πρόβλημα, ο Δημήτρης Κοσμάς επανέλαβε σχετικά, πως, “Κάναμε τμηματικά τις παρεμβάσεις και δεν έχει εμποδιστεί η εξυπηρέτηση των πλοίων. Μεριμνήσαμε για να μην προκύψει θέμα και πρόβλημα” ανέφερε, απαντώντας παράλληλα και στο ερώτημα αν προς τους πλοιάρχους έχει υπάρξει ενημέρωση για τον τρόπο που θα προσεγγίζουν με σκοπό την προάσπιση του νέου έργου και τη μη πρόκληση ζημιών.

“Το Λιμεναρχείο απέστειλε ένα έγγραφο με το οποίο ζητά από τους πλοιάρχους την προσοχή τους κατά την προσέγγιση στη θέση ΜΕΤΚΑ αναφορικά με το πώς “πέφτει” ο καταπέλτης κλπ..

Υλοποιούμε ένα έργο, αλλά για να το διατηρήσουμε πρέπει να προσέξουμε όλοι και κυρίως οι χρήστες του” υπογράμμισε ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Σύρου, επισημαίνοντας ταυτόχρονα πως, “Ο κάθε ένας μπορεί να θέλει την ευκολία του, να έρθει γρήγορα, να προχωρήσει τη δουλειά του, να μην περιμένει, αλλά χρειάζεται προσοχή”.

Αξίζει να σημειωθεί μάλιστα, πως, η επιστολή του Λιμεναρχείου απευθυνόταν στους πλοιάρχους και τους τουριστικούς πράκτορες, εστάλη στις 23 Μαρτίου του 2018 και επισημαίνει τα παρακάτω:

“Α. Εφιστάται η προσοχή των πλοιάρχων των πλοίων τα οποία καταπλέουν στην περιοχή “ΜΕΤΚΑ” λιμένα Ερμούπολης, προκειμένου να κάνουν χρήση των εγκαταστάσεων, με τη δέουσα προσοχή, ώστε να αποφευχθούν τυχόν ζημιές στον προβλήτα που πρόσφατα έτυχε εργασιών επισκευής. Β. Υπαίτιοι τυχόν ζημιών που ήθελε σημειωθούν, θα ελεγχθούν αρμοδίως”.

Απομένει η ασφαλτόστρωση και η ανάπτυξη χώρων πρασίνου

Κληθείς να ενημερώσει για τις εργασίες που απομένουν και την πλήρη περαίωση του έργου, ο Δημήτρης Κοσμάς μίλησε αναλυτικά. “Πλέον, θεωρώ ότι ήδη ο χώρος όπως έχει γίνει, έχει αλλάξει ριζικά την εικόνα στη θέση της ΜΕΤΚΑ. Έχει βελτιωθεί ο χώρος σε όλα τα επίπεδα” υποστήριξε κατηγορηματικά, επισημαίνοντας μάλιστα πως, “Το έργο έχει προχωρήσει αρκετά, αλλά δεν έχουν τελειώσει τα μπετά και απομένει ένα σημείο στη δεξιά πλευρά που θα τοποθετηθεί μία μπίντα και θα ακολουθήσουν οι τελευταίες εργασίες ρίψης μπετόν”.

Κατόπιν αυτών των παρεμβάσεων, πρόσθεσε πως, “Μετά θα γίνει η ασφαλτόστρωση” για την οποία ωστόσο, ανέφερε πως, “Περιμένουμε να υπάρξουν καλύτερες θερμοκρασίες, αν και ήδη είναι καλός ο καιρός κι αυτό γιατί θέλουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα”.

Εκτιμώντας τον χρόνο ολοκλήρωσης του συνόλου των εργασιών, ο κ. Κοσμάς δήλωσε πως, “Νομίζω ότι μέσα στον Μάιο, θα είμαστε έτοιμοι, αλλά ίσως να δοθεί μία παράταση για να γίνει σωστά η ασφαλτόστρωση”.

Γνωστοποιώντας μάλιστα πως στο τμήμα του έργου που αφορά στη διαμόρφωση της οδού που συνδέει τους δύο χώρους στάθμευσης της περιοχής (ΑΚΔΕ και Σκαβενίτης), θα αναπτυχθεί πράσινο για λόγους αισθητικής και περιβαλλοντικής αναβάθμισης, τόνισε τέλος, πως, “Στη συνέχεια, θα αναπτύξουμε το πράσινο της συγκεκριμένης θέσης και μπροστά από τον δρόμο θα αναπτύξουμε διάφορα δέντρα, περισσότερα αρμυρίκια. Σκοπός είναι να δημιουργηθεί ένας χώρος αναψυχής”.