Παρήλθε ένας χρόνος από την καρποφόρα διαδικασία της δημοπρασίας και την ενοικίαση του πρώην σούπερ μάρκετ Νεωρίου και άμεσα ξεκινούν οι διαμορφώσεις από την ΑΒ Βασιλόπουλος

“Ξεμπλοκάρει” η αξιοποίησή του

Σοβαρές καθυστερήσεις εξαιτίας των εγκρίσεων που έπρεπε να δώσει το Υπ. Πολιτισμού με φόντο και την οροφή του κτηρίου

Χωρίς τη δυνατότητα αξιοποίησης παρέμενε για ένα έτος το ακίνητο του πρώην σούπερ μάρκετ Νεωρίου από την αλυσίδα που το κατοχύρωσε μέσω πλειοδοτικής δημοπρασίας, καθώς το υπουργείο Πολιτισμού δεν είχε ανταποκριθεί άμεσα στις απαιτούμενες εγκρίσεις για παρεμβάσεις που θα υλοποιηθούν.

Τα παραπάνω “φούντωσαν” τη φημολογία που ήθελε η συμφωνία να λύνεται μεταξύ της εταιρείας ΑΒ Βασιλόπουλος και του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης, αναφορικά με την ενοικίαση του ακινήτου για τη λειτουργία του ως σούπερ μάρκετ, κάτι που ωστόσο, δεν ισχύει.

Πέραν της συστηματικής καταβολής των ενοικίων προς το δημοτικό ταμείο, η αλυσίδα έχει ήδη κάνει προετοιμασία για τις παρεμβάσεις που θέλει, ενώ ακόμη έχει φροντίσει για τις συνδέσεις στο κομμάτι της ηλεκτροδότησης και της υδροδότησης του ακινήτου.

Θέμα το οποίο “μπλόκαρε” μέχρι προσφάτως τις εγκρίσεις από το Υπουργείο Πολιτισμού αποτέλεσε η οροφή του κτιρίου της οδού Σάκη Καράγιωργα, η εικόνα της οποίας θα πρέπει να επανέλθει στην αρχική της μορφή. Δηλαδή η αλυσίδα θα φροντίσει για τη διαμόρφωση κεραμοσκεπής, όπως αυτή αποτυπώνεται στα πρώτα σχέδια του ακινήτου.

Πλέον, το κομμάτι των αδειοδοτήσεων έχει ολοκληρωθεί και εντός των επόμενων εβδομάδων, η εταιρεία θα προωθήσει τις απαιτούμενες εργασίες προκειμένου αυτό σταδιακά να γίνει λειτουργικό και να “ανοίξει” για τους καταναλωτές.

Υπενθυμίζεται πως άκρως σημαντικό είναι το θέμα της δημιουργίας θέσεων εργασίας στην τοπική κοινωνία (αρχικό πλάνο 50 θέσεων), κάτι το οποίο επιθυμούσε και ο Δήμος Σύρου – Ερμούπολης με την απόφασή του να εκμισθώσει το δημοτικό ακίνητο.

Το ποσό που καταβάλλεται σε μηνιαία βάση ανέρχεται σε 12.500 ευρώ και ετησίως ο Δήμος εξασφαλίζει ένα σημαντικό έσοδο της τάξης των 150.000 ευρώ.

Αναφορικά με την κατάσταση του κτιρίου εσωτερικά, ο Δήμος σε διάστημα μεγαλύτερο προ έτους είχε προχωρήσει σε μυοκτονίες και απεντομώσεις για λόγους δημόσιας υγιεινής, αφού σε απόσταση αναπνοής, λειτουργούν επιχειρήσεις και καταστήματα.

Θα προχωρήσει η επένδυση

Εξ αφορμής της έντονης φημολογίας πως δεν θα προχωρήσει η επένδυση, ρωτήθηκε ο αντιδήμαρχος Οικονομικών, Γιάννης Πιταούλης.

Ο ίδιος διέψευσε τα ανωτέρω, λέγοντας πως τα ενοίκια καταβάλλονται προς το δημοτικό ταμείο, σε μηνιαία βάση. “Τα μισθώματα καταβάλλονται κανονικά στον Δήμο. Από την επαφή που έχουμε με τη διοίκηση της εταιρείας, γνωρίζουμε και μας έχει αναφέρει ότι η καθυστέρηση οφείλεται στις γραφειοκρατικές διαδικασίες που αφορούν στις εγκρίσεις που πρέπει να ληφθούν από το Υπουργείο Πολιτισμού” γνωστοποίησε αρχικά, απαντώντας καταφατικά και στην ερώτηση αν η πλευρά της αλυσίδας έχει ολοκληρώσει το συγκεκριμένο κομμάτι.

“Τέλη Νοέμβρη και αρχές Δεκέμβρη είχαν κάνει κάποιες προπαρασκευαστικές ενέργειες για να ξεκινήσουν εργασίες και να γίνουν συνδέσεις για υδροδότηση και ηλεκτροδότηση. Οπότε εκτιμούμε ότι θα ξεκινήσουν άμεσα οι εργασίες που πρέπει να γίνουν στο ακίνητο για να λειτουργήσει” τόνισε ο Γιάννης Πιταούλης, σημειώνοντας μάλιστα πως, “από την πλευρά μας, μας ενδιαφέρει να λαμβάνουμε το ενοίκιο και αυτό γίνεται. Το ύψος σε μηνιαία βάση είναι 12.500 ευρώ”.

Ως εκ τούτου, αναφορικά με τη σχετική φημολογία, ανέφερε τα ακόλουθα: “Όλο αυτό το διάστημα υπάρχει μία φημολογία ότι θα λυθεί η συμφωνία. Δεν ξέρω ποιος το ξεκινά όλο αυτό, το μόνο που μπορώ να επαναλάβω είναι πως τα ενοίκια καταβάλλονται κανονικά. Εισπράττουμε όσα πρέπει να εισπράξουμε”. Συμπλήρωσε δε, πως, “Εκτός αυτού, μας ενδιαφέρει να γίνει αυτή η επένδυση και να ανοίξουν θέσεις εργασίας και σαφώς να διασωθεί και το κτίριο που αποτελεί ένα σημαντικό ακίνητο του Δήμου”.

Εγκρίσεις και αρχική εικόνα οροφής

Σχετικά με τη λήψη εγκρίσεων για τις παρεμβάσεις στο κτήριο, που απαίτησαν χρόνο, ο αντιδήμαρχος υπήρξε αναλυτικός. Εστίασε στο υπουργείο Πολιτισμού και στους χρόνους με τους οποίους αυτό ανταποκρίνεται, κάνοντας παράλληλα γνωστό και το βασικό ζήτημα της επαναφοράς της εικόνας της οροφής, στην αρχική της μορφή.

“Αυτό είναι ένα θέμα που το αντιμετωπίζει όχι μόνον η συγκεκριμένη επιχείρηση που θέλει να το κάνει σούπερ μάρκετ, αλλά το αντιμετωπίζουν επί της ουσίας, όλες οι επιχειρήσεις υγειονομικού ενδιαφέροντος που θέλουν κάποια έγκριση από το Υπουργείο Πολιτισμού, η οποία ανάλογα με την ιστορικότητα του κτιρίου και το μέγεθος, ενδεχομένως να συνοδεύεται και από μεγαλύτερες απαιτήσεις” εξήγησε ο ίδιος, λέγοντας συγκεκριμένα πως, “Γνωρίζουμε ότι υπήρχαν ζητήματα με την οροφή του κτηρίου και απ΄ ό,τι φαίνεται από την αρχική κατασκευή του, υπήρχε κεραμοσκεπή και όχι το υλικό που υπάρχει σήμερα”.

Στην ερώτηση αν σε αυτό το μέρος του κτηρίου θα υπάρξει αλλαγή, απάντησε θετικά. “Η ενημέρωση που έχουμε από την εταιρεία – προφορικά - είναι ότι πρέπει να επανέλθει στην αρχική εικόνα του και να υπάρξει παρέμβαση και σε αυτό το κομμάτι” σχολίασε χαρακτηριστικά.

Υπενθυμίζεται πως το κόστος για τις εν λόγω παρεμβάσεις θα το “σηκώσει” η αλυσίδα, βάσει συμφωνίας με τη δημοτική πλευρά.

Προς ενοικίαση και το πρώην κατάστημα ηλεκτρικών συσκευών

Στο αρχικό πλάνο του Δήμου υπήρχε η πρόθεση το μικρό ακίνητο που στέγαζε το κατάστημα των ηλεκτρικών συσκευών να κρατηθεί ώστε να καλύψει ανάγκες του Δήμου όπως για παράδειγμα τη μεταφορά της Τεχνικής Υπηρεσίας.

Σύμφωνα με τον κ. Πιταούλη, αυτός ο σχεδιασμός εγκαταλείπεται.

“Είχαμε χωρίσει το ακίνητο σε δύο τμήματα και είχαμε βγάλει προς εκμίσθωση το ένα. Το δεύτερο κομμάτι το είχαμε κρατήσει για να καλύψουμε ανάγκες του Δήμου. Υπήρχαν σκέψεις να μεταφερθεί η Τεχνική Υπηρεσία σε αυτό,γιατί χρειάζεται αποθηκευτικούς χώρους και είχαμε προβλήματα” ανέφερε σχετικά, προσθέτοντας ακόμη πως, “Και τα προηγούμενα χρόνια είχαμε εντάξει κάποιους πόρους ώστε να γίνουν κάποιες πρώτες παρεμβάσεις”. Ωστόσο, όπως εξήγησε, “Αυτή τη στιγμή έχει μπει σε δεύτερο πλάνο και είναι κάτι που μέχρι στιγμής, δεν το προχωράμε.

Ενδεχομένως να εκμισθώσουμε και αυτό”.

Διευκρίνισε μάλιστα πως οι λόγοι αλλαγής της συγκεκριμένης απόφασης εστιάζονται και στο οικονομικό κομμάτι. “Απαιτούνται παρεμβάσεις που έχουν σημαντικό κόστος και είναι κάτι που θα πρέπει να λάβουμε υπόψιν μας, στην όποια απόφαση θα πάρουμε. Σίγουρα η απόφασή μας συνδυάζει πολλά πράγματα. Έχει να κάνει και με το οικονομικό κομμάτι αλλά και με το κατά πόσο μπορεί να εξυπηρετήσει τις δικές μας υπηρεσίες. Περνάει ο χρόνος, βλέπουμε κάποια πράγματα, τις ανάγκες μας και εξετάζουμε τον τρόπο που κινούμαστε” δήλωσε ο ίδιος, κλείνοντας το θέμα.