Διαμαρτυρία του Δικηγορικού Συλλόγου Σύρου για την μη λειτουργική διαμόρφωση του προγραμματισμού κάλυψης της ενδοκυκλαδικής ακτοπλοϊκής επικοινωνίας

“Τα δρομολόγια να εξυπηρετούν όχι να ταλαιπωρούν”

  • Παρασκευή, 24 Φεβρουαρίου, 2017 - 06:17
  • /   Eνημέρωση: 25 Φεβ. 2017 - 0:00

Έντονη διαμαρτυρία, για την παρούσα διαμόρφωση των ενδοκυκλαδικών ακτοπλοϊκών δρομολογίων, εξέφρασε με επιστολή του προς το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ο Δικηγορικός Σύλλογος Σύρου, προχωρώντας επίσης και σε προτάσεις σαφών λύσεων, για την αποκατάσταση των προβλημάτων.

Σε συνέχεια των ιδιαίτερα διευρυμένων αντιδράσεων, οι οποίες έχουν ενσκήψει μετά τη διαμόρφωση των δρομολογίων, για τα ενδοκυκλαδικά ακτοπλοϊκά δρομολόγια, δεδομένου, ότι δεν εξυπηρετούν τη σύνδεση των υπολοίπων νησιών, με το διοικητικό κέντρο της Σύρου, με αποτέλεσμα, η ταλαιπωρία που συνεπάγεται η απόκτηση ενός εγγράφου να αυξάνεται έτι περαιτέρω, ο Δικηγορικός Σύλλογος Σύρου, σε συνεργασία και με το νομικό σύμβουλο του Δήμου Πάρου, κ. Κωνσταντίνο Φιφλή, πραγματοποίησαν παρέμβαση προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Παναγιώτη Κουρουμπλή, αποτυπώνοντας τις συνέπειες για τους νησιώτες, της τρέχουσας διαμόρφωσης των δρομολογίων και προτείνοντας λύσεις, για την απαλοιφή του προβλήματος.

8 ώρες η διαδρομή από Πάρο για Σύρο

Ερέθισμα για τον προβληματισμό, σύμφωνα με την επιστολή, αποτέλεσε η δημοσιοποίηση των προτεινόμενων δρομολογίων του πλοίου «ΑΡΤΕΜΙΣ» για το επερχόμενο χρονικό διάστημα, “από τα οποία γίναμε μάρτυρες εντυπωσιακού παραλογισμού, που μας στέλνει σε τριτοκοσμικές εποχές, που προκύπτουν από το χωρίς στοιχειώδη σχεδιασμό προγραμματισμό δρομολογίων που δεν εξυπηρετούν σε καμία περίπτωση την ενδοκυκλαδική συγκοινωνία”.

Όπως τονίζεται, “εμφανίζονται στον προγραμματισμό αυτό, που φέρεται να έχει εγκριθεί από τον αρμόδιο υπουργό, δρομολόγια στο πουθενά, που δεν εξυπηρετούν αυτούς για τους οποίους δήθεν σχεδιάστηκαν”, παρουσιάζοντας το παράδειγμα της μετάβασης από την Πάρο στη Σύρο, μία διαδρομή της μίας ώρας και 30 λεπτών περίπου, για την οποία με τον τρέχοντα προγραμματισμό, “θα πρέπει να διαθέσουμε 7 ή 8 ώρες και αφού διασχίσουμε όλο το Αιγαίο με πλοίο χαμηλής ταχύτητας, ενώ και η Σύρος χάνει τη δυνατότητα άμεσης επικοινωνίας και ανταποκρίσεων με το νησιωτικό σύμπλεγμα”.

“Δεν χρειάζεται παρά κοινός νους για να κατανοήσει ότι δεν θα υπάρξει επιβάτης που θα μπαίνει στο πλοίο από τη Μήλο για να πάει στην Πάρο, αλλά και επιβάτης που θα μπαίνει στο πλοίο από την Πάρο για να πάει στη Μήλο και μετά από 8-9 ώρες στην Σύρο”, σημειώνεται στην επιστολή, με την επισήμανση, πως “τα δρομολόγια πρέπει να σχεδιάζονται για να εξυπηρετούν και όχι για να ταλαιπωρούν. Ας κατανοήσουμε ότι εξυπηρετούν νησιά και νησιώτες και αυτοί πρέπει να λαμβάνονται υπόψη”.

Όπως υπογραμμίζουν οι εκπρόσωποι των νησιωτικών κοινοτήτων, “σαφώς εξυπηρετικότερο θα ήταν τα πλοία της ενδοκυκλαδικής συγκοινωνίας να εκκινούν από τη Σύρο πρωινές ώρες και να μεταβαίνουν κυρίως στην Πάρο, απ’ όπου μπορούν να μεταβούν άμεσα με τα πλοία της γραμμής Πειραιά, στην Ίο και Σαντορίνη και κατά δεύτερο λόγο στη Νάξο, απ’ όπου και μπορούν να μεταβούν με το πλοίο της άγονης «Σκοπελίτης» στις μικρές Κυκλάδες και Αμοργό”, ενώ επίσης “ταυτόχρονα το πλοίο της άγονης μπορεί να συνεχίζει προς τις Δυτικές Κυκλάδες και επιστρέφοντας να εξυπηρετεί την επιβατική κίνηση από Πάρο για Σύρο, μαζεύοντας και την κίνηση από τη Νάξο, Ιο, Σαντορίνη και τις Μικρές Κυκλάδες προς τη Σύρο”.

Αξιοποίηση της κεντρικής θέσης Πάρου-Νάξου

Στην επιστολή προς το Υπουργείο περιλαμβάνεται μία πρόταση με δύο σκέλη, εκ των οποίων το πρώτο αφορά στη δρομολόγηση του ενός εκ των δύο πλοίων της άγονης γραμμής σε καθημερινή βάση, ξεκινώντας πρωινές ώρες από Σύρο, για Πάρο και Νάξο.

Με τον τρόπο αυτό, σημειώνεται, “ο επιβάτης μπορεί από την Πάρο να μεταβεί άμεσα σε Ίο - Θήρα με το Blue Star Δήλος που διαχρονικά εκτελεί το δρομολόγιο αυτό καθημερινά χειμώνα – καλοκαίρι. Εν συνεχεία, ο επιβάτης που φτάνει στη Νάξο, μπορεί να μεταβεί με το Εξπρές Σκοπελίτης καθημερινά σε Ηρακλειά - Σχοινούσα - Κουφονήσι - Δονούσα και Αμοργό. Ταυτόχρονα, με την απογευματινή επιστροφή του ενδοκυκλαδικού και με αναχώρηση από τη Νάξο στις 18:30 και από την Πάρο στις 19:30 θα μπορούν να μεταβαίνουν στη Σύρο όλα τα ανωτέρω νησιά, άμεσα και καθημερινά με ελάχιστο κόστος για το Ελληνικό Δημόσιο, σε σχέση με το σημερινό σχεδιασμό.

Στο δεύτερο σκέλος της πρότασης τονίζεται, ότι το έτερο πλοίο της ενδοκυκλαδικής επικοινωνίας, θα πρέπει να εξυπηρετεί τα υπόλοιπα νησιά που απομένουν. Συγκεκριμένα, αυτό θα επιτευχθεί, σύμφωνα με τους φορείς, με τη δρομολόγησή του τρεις φορές την εβδομάδα από Σύρο στο λιμάνι της Σίφνου, μέσω Πάρου.

“Η άφιξη στη Σίφνο θα πρέπει να είναι συγχρονισμένη με το επίσης επιδοτούμενο δρομολόγιο του πλοίου «Αδαμάντιος Κοραής» που ταξιδεύει Πειραιά - Σέριφο - Σίφνο - Μήλο - Κίμωλο - Φολέγανδρο - Σίκινο - Ίο – Θήρα. Με τον τρόπο αυτό ο επιβάτης από Σύρο και Πάρο (όπου ήδη λειτουργεί το νέο αεροδρόμιο) θα μπορεί να μετεπιβιβαστεί άμεσα προς όλα αυτά τα νησιά και αντίστροφα θα μπορεί να επιστρέψει στην Πάρο ή στη Σύρο εύκολα. Σημειώνεται εδώ ότι με την πρόταση αυτή αξιοποιείται το αεροδρόμιο της Πάρου προς εξυπηρέτηση και των γειτονικών νησιών. Ακολούθως, τις άλλες δύο μέρες της εβδομάδας το ίδιο πλοίο θα αναχωρεί από τη Σύρο για Κύθνο - Κέα - Λαύριο, όπως και σήμερα και τις άλλες δύο ημέρες της εβδομάδας το ίδιο πλοίο θα αναχωρεί από τη Σύρο για Άνδρο”, αναφέρεται αναλυτικότερα.

Όπως αποσαφηνίζεται, “με τον τρόπο αυτό τα υπάρχοντα δύο πλοία της ενδοκυκλαδικής επικοινωνίας θα μπορούν με πολύ λιγότερο κόστος να εξυπηρετούν καλύτερα τους νησιώτες και τους επισκέπτες, διότι αξιοποιούν τις υπάρχουσες παγιωμένες γραμμές «κορμού» των Κυκλάδων και κερδίζουν χρόνο ώστε να εξυπηρετούν μόνο όπου χρειάζεται”.

Τέλος, προτείνεται, πέρα από τα ανωτέρω, που αφορούν τις ενδεδειγμένες παρεμβάσεις δρομολογίων, ο Δικηγορικός Σύλλογος Σύρου να θεσμοθετηθεί ως τακτικό μέλος του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (Σ.Α.Σ.), “ώστε άμεσα και έγκαιρα να παρέχει την άποψη των μελών του, που έχει προέλθει από την όσμωση με τους πολίτες και επιχειρηματίες όλου του φάσματος, με τους οποίους συναλλάσσεται καθημερινά, θεωρώντας βάσιμα ότι είναι αδιανόητη η μέχρι σήμερα μη συμμετοχή του”.