Αρχές του 2014 η εφαρμογή του μέτρου της ελεγχόμενης στάθμευσης στο “Νησάκι” στη Σύρο

Άκαιρη απόφαση

Το μέτρο της ελεγχόμενης στάθμευσης πρόκειται να εφαρμοστεί με την “αυγή” του 2014 και μάλιστα από το τέλος Ιανουαρίου, καθώς η τήρηση του κώδικα ISPS για την ασφάλεια των λιμένων, δεν αφήνει περιθώρια περαιτέρω καθυστέρησης στους υπευθύνους, αφού στην περίπτωση της Σύρου ο χώρος στάθμευσης στο “Νησάκι” συμπίπτει με το χώρο υποδοχής των κρουαζιεροπλοίων.

Η απόφαση που έχει λάβει το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Σύρου που έχει στην αρμοδιότητά του την εφαρμογή του μέτρου, πρόκειται να αποτελέσει ένα πρόσθετο “χαράτσι” για τους δημότες και τους επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στην Ερμούπολη, αφού το αντίτιμο που θα κληθούν οι οδηγοί να καταβάλουν ανά ώρα, ανέρχεται σε 0,50 λεπτά σε μία εποχή γενικευμένης οικονομικής δυσπραγίας.

Η “Κοινή Γνώμη” πραγματοποίησε ρεπορτάζ για το θέμα, αφού στην πρόσφατη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, ο δήμαρχος Γιάννης Δεκαβάλλας, μετά από ανάλογη ερώτηση, γνωστοποίησε ότι το Λιμενικό Ταμείο έχει προωθήσει όλες τις απαραίτητες ενέργειες, λέγοντας ότι το μέτρο θα εφαρμοστεί από τη νέα χρονιά.

Πιθανές οι αντιδράσεις

Η εφαρμογή του κυκλοφοριακού μέτρου ωστόσο, σε μία κρίσιμη οικονομικά περίοδο κατά την οποία τα περισσότερα νοικοκυριά καλούνται να αντεπεξέλθουν σε ένα συνολικότερο βαρύ οικονομικό φορτίο, αναμένεται να προκαλέσει αντιδράσεις, αφού για τον κάθε πολίτη η καθημερινή καταβολή έστω και 0,50 λεπτών, αποδεικνύεται νέα επιβάρυνση.

Υπενθυμίζεται ότι, σε τηλεφωνική επικοινωνία της “Κοινής Γνώμης” με τον πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου, Γιώργο Βελισσαρίου, προκειμένου να επιβεβαιωθεί η δήλωση του δημάρχου, ειπώθηκε ότι από την πλευρά του το Λιμενικό Ταμείο καθυστέρησε την εφαρμογή, ωστόσο, κατά πάσα πιθανότητα το “Νησάκι” θα “κλείσει” από το τέλος Ιανουαρίου. Σημειώνεται ότι ο χώρος στάθμευσης θα δέχεται 149 θέσεις, αφού τόσες προβλέπονται για την ασφάλεια του λιμανιού από τον κώδικα ISPS για τη Σύρο, ο οποίος ισχύει και εφαρμόζεται για τη λειτουργία όλων των λιμένων εθνικής και διεθνούς σημασίας.

Με δεδομένο το κυκλοφοριακό κομφούζιο που επικρατεί στην πόλη της Σύρου, όπως όλα καταδεικνύουν, η νέα Δημοτική Αρχή του τόπου, που θα αναδειχθεί στις επόμενες εκλογές τον Μάιο του 2014, θα “κληρονομήσει” αναμφισβήτητα ένα εκ των σημαντικότερων ζητημάτων που βρίσκονται στις πρώτες σελίδες της ατζέντας της Σύρου και χρήζουν καταλυτικών και άμεσων παρεμβάσεων.

Αόριστα ανακοινώνεται η έναρξη

Αξίζει να τονίσουμε εκ νέου, ότι εδώ και αρκετούς μήνες είχε ειπωθεί από την πλευρά του Λιμενικού Ταμείου σε αντίστοιχες συνεδριάσεις ότι το μέτρο θα εφαρμοστεί μόλις ολοκληρωθούν οι απαραίτητες συντηρήσεις του εξοπλισμού, ο οποίος χρειάζεται να ενεργοποιηθεί ώστε να λειτουργήσει ομαλά. Σχετικά με τα προαναφερθέντα, ο κ. Βελισσαρίου, μιλώντας στην εφημερίδα, δήλωσε, “Καθυστερήσαμε κάπως”, εξηγώντας ταυτόχρονα, ότι αντιλαμβάνεται πως λόγω των Χριστουγέννων δε θα ήταν η κατάλληλη χρονική περίοδος να εφαρμοστεί το μέτρο, αλλά τονίζοντας ότι “πιθανότατα να εφαρμοστεί τέλος Ιανουαρίου”. Μέχρι σήμερα πάντως δεν έχει ανακοινωθεί επίσημα η ημερομηνία έναρξης της εφαρμογής του μέτρου, αφού ούτε ο κ. Δεκαβάλλας στο πρόσφατο δημοτικό συμβούλιο προσδιόρισε την ακριβή ημερομηνία.

Ανενεργός παραμένει ο εξοπλισμός

Σε προγενέστερο δημοσίευμα πριν από αρκετούς μήνες, είχε γίνει γνωστό εκ μέρους του Λιμενικού Ταμείου Σύρου, πως τα μηχανήματα και ο εξοπλισμός που κρίνονται αναγκαία και απαραίτητα ώστε να λειτουργήσει ομαλά το μέτρο της ελεγχόμενης στάθμευσης, παρουσίαζαν προβλήματα στη λειτουργία τους, αφού είχαν παραμείνει ανενεργά από την πρώτη φορά που είχε εφαρμοστεί το μέτρο στο νησί.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, πλέον απομένει να έρθει η εταιρεία που έχει αναλάβει την επισκευή ή τη συντήρησή τους ώστε να μπορέσουν να λειτουργήσουν. Το βασικό πρόβλημα εντοπιζόταν στο ηλεκτρονικό σύστημα που ρυθμίζει την κίνηση των δύο μπαρών στην είσοδο και έξοδο του χώρου στάθμευσης και αυτό θα διορθωθεί με την τοποθέτηση ειδικών πλακετών που κρίνονται απαραίτητες. Αφού ολοκληρωθούν οι συγκεκριμένες διαδικασίες από την εταιρεία στην οποία έχει ανατεθεί η συντήρησή τους, τότε, όπως δήλωσε ο Γιώργος Βελισσαρίου, “μετά απομένει μόνο η έγκριση της απόφασής μας από το υπουργείο Συγκοινωνιών”, ζήτημα που χαρακτήρισε “τυπικό”.

Ελεγχόμενη... προϋπόθεση για τον ISPS στη Σύρο

Πλήθος αναφορών έχει προκληθεί από την πλευρά αιρετών στις συνεδριάσεις τόσο του δημοτικού συμβουλίου του δήμου Σύρου – Ερμούπολης, όσο και στις συνεδριάσεις του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Σύρου σχετικά με την πλήρη εφαρμογή του κώδικα ISPS στον χώρο, ο οποίος περιλαμβάνει μία σειρά από απαραίτητες ενέργειες για την ασφάλεια των λιμανιών και για την απρόσκοπτη προσέγγιση κρουαζιεροπλοίων και εξυπηρέτηση των επισκεπτών.

Κληθείς να παραχωρήσει τη θέση του, ο κ. Βελισσαρίου, σημείωσε ότι, “υπολείπονται ενέργειες για να είμαστε καθ΄όλα εντάξει”, τονίζοντας ωστόσο, ότι “Κανένα Λιμενικό Ταμείο δεν έχει φτάσει σε επίπεδο ασφάλειας στο δικό μας επίπεδο”. Ο ίδιος, πρόσθεσε δε, ότι “Αυτή τη στιγμή το “Νησάκι” είναι ένας χώρος ανεξέλεγκτης στάθμευσης”, επισημαίνοντας ότι, “πρέπει να τονίσουμε πως αν συμβεί κάτι, δεν μπορεί να υπάρξει καμία παρέμβαση. Κάθε ανεξέλεγκτη κατάσταση εγκυμονεί κινδύνους”. Με την εφαρμογή της ελεγχόμενης, ο πρόεδρος σχολίασε ότι θα “μπει τάξη” στο συγκεκριμένο τμήμα του παραλιακού μετώπου, στο οποίο έχει οριοθετηθεί και ο προβλήτας των κρουαζιεροπλοίων και ως εκ τούτου, η εφαρμογή της ελεγχόμενης στάθμευσης, είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την ασφάλεια του χώρου.

“Μόνιμος” πονοκέφαλος

Η αναζήτηση οριστικής λύσης στο συγκεκριμένο ζήτημα - όπως φαίνεται - θα βαρύνει τη νέα Δημοτική Αρχή που θα αναδειχθεί μετά τον Μάιο του 2014. Μέχρι σήμερα πάντως, άξιο απορίας είναι ότι μία σειρά από περιφερειακούς χώρους στάθμευσης στις ευρύτερες περιοχές της Ερμούπολης, δεν έχουν αξιοποιηθεί κατάλληλα και σε αυτό, συνηγορεί προφανώς και η μη ύπαρξη συχνών δρομολογίων των mini bus ώστε να μετακινούνται άμεσα οι οδηγοί που σταθμεύουν εκτός πόλης. Παράλληλα, επιφυλάξεις εκφράζονται για την τύχη του υπό διαμόρφωση νέου χώρου στάθμευσης στη Λαλακιά και συγκεκριμένα στη θέση “Πλακούρα” αν δεν σημειωθεί αλλαγή στα δρομολόγια της δημοτικής συγκοινωνίας, αφού ιδιαίτερα την περίοδο του χειμώνα, οι οδηγοί ενδεχομένως να μη θεωρήσουν χρηστικό τον συγκεκριμένο χώρο, ο οποίος χρήζει ακόμη, ασφαλτόστρωσης.

Όποιες και να είναι οι αποφάσεις που θα ληφθούν, η ρύθμιση του κυκλοφοριακού χάους στην Ερμούπολη πρέπει να απασχολήσει τους αιρετούς, αφού σε παρόμοια ρεπορτάζ της εφημερίδας έχει ειπωθεί ότι προσφορότερη λύση για τους οδηγούς θα ήταν η διαμόρφωση και λειτουργία parking στην έναρξη της Λαλακιάς, με την παράλληλη καθιέρωση συχνών δρομολογίων mini bus.