Έως τη Δευτέρα η απόφαση για τη διεξαγωγή ή μη του πλειστηριασμού του ECS ISABEL στις 29 Μαΐου

Στάση αναμονής και ανησυχίας

Παρουσιάστηκαν χθες ενώπιον της προέδρου Πρωτοδικών Σύρου, Σοφίας Φραγκάκη οι εκπρόσωποι όλων των εμπλεκόμενων πλευρών

Η απόφαση της προέδρου Πρωτοδικών Σύρου, Σοφίας Φραγκάκη όσον αφορά στην αποδοχή ή την απόρριψη του αιτήματος των δύο εταιρειών, που ζήτησαν τη διόρθωση της τιμής, σύμφωνα με την οποία θα διεξαχθεί ο πλειστηριασμός του ECS ISABEL, αναμένεται να εκδοθεί έως και τη Δευτέρα.

Παρά το γεγονός πως η πολύκροτη ιστορία της απομάκρυνσης του φορτηγού πλοίου, είχε δρομολογηθεί και αποτελούσε θέμα ημερών για να λάβει τέλος στις 29 Μαΐου, ωστόσο το αίτημα ανακοπής που κατέθεσαν οι δύο εταιρείες και το οποίο σχετίζεται με τη διόρθωση του ποσού του πλειστηριασμού από 1 εκατ. 650 χιλιάδες ευρώ σε 2 εκατομμύρια, όπως αποδεικνύεται, ενδέχεται να προκαλέσει νέα χρονική αναβολή, που στην καλύτερη περίπτωση θα είναι 40 ημέρες.

Ε. Καρίγιαννη: “Με την αρχική τιμή δεν καλύπτονται οι δανειστές”

Στο γραφείο της προέδρου των Πρωτοδικών χθες το πρωί λίγο πριν τις 11, έδωσαν το “παρών” όλες οι εμπλεκόμενες πλευρές, ώστε να καταθέσουν και να εκδοθεί η νέα απόφαση. Ανάμεσα σε άλλους η νομική εκπρόσωπος των δύο εταιρειών, Ελένη Καρίγιαννη, αμέσως μετά τη διαδικασία, δήλωσε στην “Κοινή Γνώμη”, “οι δύο εταιρείες που εκπροσωπώ έχουν ήδη επιβάλλει συντηρητική κατάσχεση στο πλοίο και υπάρχουν αποφάσεις που έχουν δοθεί. Το μόνο που ζητούν είναι να διορθωθεί η τιμή και τίποτε άλλο”, διευκρινίζοντας παράλληλα πως, “Δεν επιθυμούν ούτε να μη γίνει ο πλειστηριασμός, ούτε να μη φύγει το πλοίο από το λιμάνι”.

Μάλιστα, διασαφηνίζοντας περισσότερο τη θέση των πελατών της, σημείωσε ακόμη ότι, “Η δική μας θέση είναι η εξής: Το πλοίο αξίζει πολύ παραπάνω απ΄ όσο έχει βγει στην περίληψη της κατακυρωτικής έκθεσης. Έχουμε προσφορές οι οποίες αγγίζουν τα 2.900 – 3.300 δολάρια Αμερικής. Αν το πλοίο τελικώς βγει στον πλειστηριασμό την Τετάρτη, με την τιμή η οποία έχει ήδη δοθεί, δε θα μπορέσουν να καλυφθούν οι ανάγκες όλων των δανειστών”.

Αυτός είναι και ο λόγος που όπως εξήγησε, οι εν λόγω εταιρείες ζήτησαν την ανακοπή της διαδικασίας. “Συμμεριζόμαστε και ασπαζόμαστε απόλυτα τη θέση της τοπικής κοινωνίας και θέλουμε να βγει στον πλειστηριασμό. Η μοναδική καθυστέρηση που μπορεί να επέλθει είναι σαράντα ημέρες για τη διόρθωση του προγράμματος του πλειστηριασμού” τόνισε εν συνεχεία, παραχωρώντας τη θέση της και σε σχετικό ερώτημα που αφορά στην απευκταία περίπτωση, τελικά, που οι προαναφερθείσες πλευρές, οι οποίες έχουν εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους, δεν ανταποκριθούν. “Με βάση τις έγγραφες εισφορές που προσκομίζουμε είμαστε βέβαιοι ότι θα ανταποκριθούν. Από κει και πέρα δεν μπορώ να πω κάτι περισσότερο”, υπογράμμισε χαρακτηριστικά.

Μ. Καζαντζάκη: “Δεν είναι ασφαλής η θέση του πλοίου”

Στο πλαίσιο της τοποθέτησής της, η Μαρίας Καζαντζάκη, η οποία εκπροσωπεί το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο, υποστήριξε ότι, “το Λιμενικό Ταμείο παρενέβη πρώτον, γιατί έχει αξιώσεις και πρόκειται να αναγγελθεί στον πλειστηριασμό και δεύτερον και κυριότερο, λόγω του ότι η θέση στην οποία βρίσκεται το πλοίο αυτή τη στιγμή, δεν είναι ασφαλής για το ίδιο το πλοίο και κυρίως επειδή δεν έχει πλήρωμα επάνω, προκειμένου σε έκτακτη περίπτωση να αντιμετωπίσει κάποιο ατύχημα όπως το σπάσιμο κάβων”. Ταυτόχρονα, η ίδια, εξήγησε ότι αν ο πλειστηριασμός διεξαχθεί με τη σημερινή τιμή, “προ της προσφοράς”, “υπάρχει αγοραστής” και κατά συνέπεια ευκολότερα θα απαλλαγεί ο προβλήτας από την παραμονή του πλοίου. Ωστόσο, σύμφωνα με όσα συμπλήρωσε παρακάτω, “στην περίπτωση που διορθωθεί το πρόγραμμα και αυξηθεί η αξία του πλοίου και άρα εκπλειστηριαστεί για μεγαλύτερο τίμημα, υπάρχει ο κίνδυνος να μη βρεθεί ο ενδιαφερόμενος αγοραστής κι έτσι να επαναλαμβάνεται συνεχώς ο πλειστηριασμός και για πολλά χρόνια το πλοίο να παραμείνει εδώ με ό,τι κινδύνους αυτό σημαίνει”.

Η κ. Καζαντζάκη μάλιστα, δηλώνοντας στην εφημερίδα ότι, “λόγω του καιρού υπήρξε ήδη μία μικρή πρόσκρουση, ενδέχεται να υπάρξει κάτι μεγαλύτερο, μπορεί να υπάρξει κίνδυνος ακόμη και με κάποιο κρουαζιερόπλοιο ή πλοίο της γραμμή”, κατέληξε πως, “αυτά πιστεύουμε ότι θα τα κρίνει η κ. Πρόεδρος και θα απορρίψει την ανακοπή”.

Αξίζει τέλος, να σημειωθεί πως, στη χθεσινή διαδικασία παρευρέθησαν και ο νομικός εκπρόσωπος του δήμου αλλά και της εταιρείας που έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον να κατοχυρώσει το πλοίο στην τιμή του 1 εκατ. 650 χιλιάδων ευρώ, καθώς επίσης και ο διαχειριστής του πλοίου, κ. Λέστος. Οι δύο πρώτοι συνηγόρησαν στη θέση που εξέφρασε η κ. Καζαντζάκη ενώ ο διαχειριστής στην θέση της κ. Καρίγιαννη.

Ετικέτες: